fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

מזראטי מחזירה לחיים את הגיבלי

מזראטי מחזירה לחיים את הגיבלי

אופיר דואק

צילום: יצרן

בתערוכת שנחאי הנערכת בימים אלו חושפת מזראטי מכונית סאלון חדשה שתמוצב מתחת לספינת הדגל הקוואטרופורטה, שהדור החדש שלה הוצג מספר חודשים מוקדם יותר. הכניסה של מזראטי לתחרות בשוק מכוניות הסאלון הגיע לאחר ההצלחה לה זכה הדור הפורש של הקוואטרופורטה ומתוך ניסיון להרחיב את היקף המכירות של מזראטי. הבחירה להציג את מכונית הסאלון החדשה דווקא בסין אינה מקרית, שכן שכבה שלמה של מתעשרים חדשים בארץ הענק היא קהל יעד גדול ופוטנציאלי.

מזראטי בחרה להעניק למכונית הסאלון החדשה את השם גיבלי המזוהה עם אחד מהדגמים הקלאסיים של החברה בתקופה שלאחר מלחמת העולם השניה. הגיבלי המקורית הייתה מכונית קופה ספורטיבית שהוצגה בשנת 1967 ועוצבה על ידי ג'יורג'טו ג'יוג'ארו הצעיר בטרם הפך לאחד המעצבים הגדולים של עולם הרכב בדורנו. הג'יבלי המקורית צוידה במנועי V8 בנפחי 4.7 ו-4.9 ליטר וזכתה גם לגרסת ספיידר נחשקת ונדירה שיוצרה ב-125 עותקים בלבד. במשך 6 שנות ייצורה נבנו פחות מ-1,300 דגמי גיבלי והיא הפכה ברבות השנים למכונית מבוקשת בקרב אספנים. הפעם השניה בה השתמשה מזראטי בשם ג'יבלי הייתה בשנות ה-90' כאשר הייתה למעשה גרסת קופה לדור הרביעי של הקוואטרופורטה ומוצבה מעל השאמאל הקטנה יותר.

הגיבלי השלישית חולקת בסיס משותף עם הקוואטרופורטה אלא שהפעם כאמור מדובר במכונית סאלון בגודל מלא. גם חיצונית השתיים דומות למדי במבט ראשון כשרק התעמקות של מספר שניות חושפת את ההבדלים: קו המותניים בדלתות האחוריות מודגש ושרירי יותר, האחוריים קטומים וקצרים המזכירים את הגראנטוריסימו ובכלל, הגיבלי נראית יותר דחוסה ואתלטית מהקוואטרופורטה המלכותית. יש לכך גם סימוכין בפועל שכן הגיבלי קטנה משמעותית מהקוואטרופורטה. בסיס הגלגלים של הגיבלי הוא 3 מטרים בדיוק, 17 ס"מ פחות מהקוואטרופורטה ואילו האורך הכללי העומד על 497 ס"מ קצר ב-29 ס"מ מזה של האחות הגדולה. הרוחב העומד על 194 ס"מ זהה אך הגובה העומד על 146 ס"מ בגיבלי נמוך ב-2 ס"מ. למרות הפער המידות הגיבלי קלה רק בכ-100 ק"ג מהקוואטרופורטה.

מזראטי תציע את הגיבלי בארבע גרסאות עם שלוש יחידות הנעה, שתים מוזנות בנזין ואחת דיזל. גרסאות הבנזין מצוידות במנוע ה-V6 בנפח 3 ליטרים עם צמד מגדשי טורבו שהוצג בקוואטרופורטה החדשה. גרסת הכניסה של הגיבלי זוכה למנוע זה במהדורה מוחלשת הודות למערכת ניהול מנוע שונה, גלי זיזים שונים ומזרקים שונים. המנוע הבסיסי מספק  330 כ"ס ו-51 קג"מ כש-46 קג"מ זמינים באופן קבוע בין 1,750 ל- 4,500 סל"ד. הג'יבלי S  הבכירה מצוידת באותו מנוע הקיים בקוואטרופורטה עם 410 כ"ס ו-56 קג"מ הזמינים כבר מ-1,750 סל"ד ומוצעת גם בגרסה בעלת הנעה כפולה המעבירה באופן קבוע 65% מהכוח לגלגלים האחוריים ומסוגלת להביא בהתאם לתנאים לחלוקה שווה של הכוח בין הסרנים.
יחד עם דגמי הבנזין מוצעת גם גרסת דיזל, לראשונה במזראטי. מנוע הדיזל גם הוא בנפח 3 ליטרים ובתצורת V6 כשההספק המרבי הוא 275 כ"ס והמומנט המרבי הוא 57.1 קג"מ או 61.2 קג"מ בגדישת יתר המושגים בין 2,000 ל-2,600 סל"ד. כל דגמי הגיבלי משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה של חברת ZF.

הביצועים של הגיבלי מרשימים בכל קנה מידה במיוחד עבור מכונית שמשקלה הוא כ-1.8 טון. הגיבלי הבסיסית מאיצה ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות בדרך למהירות מרבית של 263 קמ"ש, הגיבלי S מציגה נתונים של 5 שניות ל-100 קמ"ש ו-285 מרביים (גרסת ההנעה הכפולה זריזה ב-0.2 שניות אך איטית בקמ"ש אחד) ואילו הגיבלי דיזל מסתפקת ב-6.2 שניות ו-250 קמ"ש מרביים.
לטובת ההתנהגות גאים במזארטי לציין את השימשו הנרחב בחומרים קלים ואת חלוקת המשקל השווה בין הסרנים. מערכת המתלים הרב חיבוריים מלפנים ומאחור כוללת גם בולמים אקטיביים ומערכת הבלימה מתוצרת ברמבו כולל קליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים ו-4 בוכנות מאחור. הגיבלי מוצעת כאופציה עם חישוקים עד לקוטר אימתני של 21 אינטש.

 

6 תגובות ל מזראטי מחזירה לחיים את הגיבלי

  1. מזראטי – רק מהשם הזה אני מתחרפן ומתחרמן

  2. גראנטוריסימו , קוואטרופורטה, הג'יבלי , ג'יורג'טו ג'יוג'ארו
    יש יותר סקסי מהדברים האלו ?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל