fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
סטפן
MV קוביה
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

ריינג' רובר STDV8 ווג – האריסטוקרט

ריינג' רובר STDV8 ווג – האריסטוקרט

אופיר דואק

צילום: אריק רוזנבלום

בוחן נוסף: אריק רוזנבלום

יש משהו מעורר השתאות בשם ריינג' רובר. ישנן מעט מאד מכוניות ששמן זכה למעמד מיתי ולארשת כבוד, כזו השמורה למייסדי דרך המלווים אותנו במשך עשורים ונראה כאילו היו קיימים מתמיד. ההשתאות במקרה של הריינג' רובר לא שמורה רק  לשם שכן מאז ומתמיד יש לריינג' רובר נוכחות אחרת, חמקמקה, לא תמיד מוסברת, כזו המבדילה אותו מסביבתו.
לא חסרים היום רכבי פנאי יוקרתיים ובעשור האחרון ישנה פריחה מתמדת בתחום כאשר אין כמעט מותג יוקרה שלא מחזיק בלפחות רכב פנאי יוקרתי אחד בארסנל הדגמים שלו משיקולים כלכליים ומסחריים. מרצדס, אודי, ב.מ.וו, פורשה, לקסוס, קאדילק אינפיניטי ובקרוב גם מזארטי, למבורגיני ובנטלי. לכולם יש רכבי פנאי יוקרתיים, מעודנים, חלקם ספורטיביים באופיים ו/או בעלי גרסאות ספורטיביות קיצוניות. אפילו ללנד רובר עצמה יש את הדיסקברי שנחשב מהמובילים בקבוצתו. לא משנה כמה טובים ומוצלחים יהיו אותם רכבי פנאי יוקרתיים הם תמיד יסתופפו בצילו של הריינג' רובר. כיוון שלריינג' רובר יש מעמד אחר, כזה שאפילו לאחיו הצעיר והנמרץ הריינג' ספורט אפילו אין. כי כמו כל בן אצולה ראוי גם לריינג' רובר יש אילן יוחסין מפואר, תרתי משמע.

לנד רובר כידוע החלה את דרכה בשנת 1948 עם רכב שטח ספרטני שיועד להיות התשובה של האימפריה הבריטית לג'יפ וויליס שניצח את מלחמת העולם השניה. מעבר לשימוש הצבאי וכרכב שירות יועד הלנד רובר המקורי (שגלגולו המודרני יותר, יחסית, מוכר לנו כיום כדיפנדר) ככלי רב משימתי עבור חקלאי הממלכה המאוחדת. אלא שאנגליה היא מדינה בעלת חלוקת מעמדות הנשמרת לאורך דורות ומה שטוב לאיכר הבריטי, לאו דווקא יספק את בעל האחוזה האציל שלו המעוניין ברכב לשוטט במרחבי אחוזתו ולצאת עימו למסעות צייד אך עם רמת הידור המתאימה למעמדו. אי לכך החלו בלנד רובר, שבאותם ימים הייתה בעצם רובר, לפתח אב טיפוס לרכב שטח סגור, מאובזר ומעודן יותר. אבות טיפוס הופיעו כבר בשלהי שנות ה-60' אך רק בשנת 1970 יצא הריינג' רובר לאוויר העולם. נכון, רכבי שטח מעודנים יחסית לתקופה במבנה שהפך שנים לאחר מכן ל-SUV היו קיימים לפני כן (כמו הגי'פ ואגוניר שהופיע בשנת 1963 או הפורד ברונקו והשברולט סברבן) אבל הריינג' רובר היה משהו שלא נראה לפני כן. 

היו לו מרכב אלומיניום, 4 בלמי דיסק, מנוע V8 בשרני והעיקר: דיפוני עור ועץ שהפכו אותו ליוצא דופן. הריינג' יתקבל בברכה בקרב קהל היעד שלו ואת האסמכתא קיבל כאשר נבחר לשמש גם את מלכת אנגליה. במהלך השנים הריינג' המקורי התפתח והשתכלל. נוספה גרסת 5 דלתות מאורכת, הדיפון והאבזור שודרגו ונוספו מתלים הידרופניאומטים ששדרגו את הנוחות ויכולת השטח והפכו גם לאחד מסימני ההיכר של הדגם. הריינג' רובר המקורי היה כה מוצלח עד כי יוצר במשך 26 שנים ברציפות. הדור השני הופיע שנתיים קודם לכן והמשיך את הקו אותו התווה הריינג' הקלאסי: הרבה הידור, הרבה עידון ויכולת שטח מהמעלה הראשונה. האמינות אמנם לא הצטיינה אך עדין הריינג' קנה לעצמו קהל מאמינים בעולם (הם קוראים לזה אופי) גם כאשר רכבי  SUV הפכו ללהיט מעבר לגבולות ארה"ב ונוספו כאמור מתחרים רבים על ליבם של הלקוחות המעוניינים ברכב שטח יוקרתי.

הדור השלישי של הריינג' רובר הוצג בשנת 2002 אך פותח למעשה על ידי ב.מ.וו שהייתה בעלת הבית של רובר/לנד רובר דאז. הדור השלישי הציג קפיצה נחשונית באיכות, הוסיף עוד טכנולוגיה ואלקטרוניקה ויכולת הכביש השתפרה הודות למעבר למרכב אחוד. במהלך אותם שנים נוסף לריינג' אח צנוע ואתלטי יותר, הריינג' ספורט, שרק נראה דומה אך בעצם היה דיסקאברי משודרג עם דגש על יכולת כביש. 

הדור הרביעי
11 שנים חלפו מאז הוצג הריינג' דור 3, לנדר רובר הספיקה לעבור לידי פורד ולהימכר לידי טאטא ההודית שהצמידה אותה למותג בריטי יוקרתי אחר, יגואר. הדור השלישי הספיק לעשות שימוש בשנותיו האחרונות במנועי הבנזין של יגואר אך אחרי למעלה מעשור הגיע הזמו להציג יורש עצר.
הריינג' רובר החדש הוצג בתערוכת פריז האחרונה וגדל במידותיו. בסיס הגלגלים התארך ב-10 ס"מ, הרוחב ב-5 ס"מ והאורך הכללי ב-4 ס"מ. למרות הגידול בממדים, תוספת האבזור והבידוד הרינג' עבר דיאטה קיצונית הודות לשימוש בטכנולוגיית האלומיניום של יגואר. השימוש באלומיניום הביא להורדה של כ-400 ק"ג במשקל מה שאפשר להמשיך להשתמש בהיצע המנועים  הקיים הכולל את מנוע ה-V8 5.0 עם או בלי מגדש על (380 או 510 כ"ס בהתאמה) ובצמד מנועי טורבו דיזל: V6 בנפח 3 ליטר ו-V8 בנפח 4.4 ליטר. תיבת ההילוכים האוטומטית של ZF  היא בעלת 8 יחסי העברה ולטובת יכולת השטח הותקן  הדור השני של מערכת ה-Terrain Response המתאימה את תפקוד המתלים, המצערת, המנוע, ההגה ובקרות האחיזה בהתאם לסוג השטח אותו צולחים (סלעים, בוץ, דיונות וכו'…).

האציל בארץ הקודש
פגישה עם ריינג' רובר בישראל היא לא דבר שכיח. מחיר התחלתי של כמיליון ₪ מייעד אותו מלכתחילה למאיון העליון ובואו נודה על האמת, הישראלים לא ממש נכבשים בקסם האצילי שלו. מי שרוכש ריינג' רובר בישראל הוא יודע דבר שמן הסתם רוצה ויכול לשלם לא מעט כסף על הייחודיות.
באופן מפתיע הריינג' רובר החדש לא ממש מסובב ראשים. כן, הוא מרשים, נקי בעיצובו ולא ניתן לטעות שזהו ריינג' אך הרחוב הישראלי לא ממש מתרשם. הישראלי ברחוב יודע שמדובר במשהו יוקרתי ומיוחד אך לא מסובב אחריו ראשים כפי שהיה מסובב למשל אחרי ב.מ.וו X6 בצבע שחור. ואולי עדיף כך, שכן קהל היעד של הריינג' מאופק יחסית ולא נוהר אחר מוחצנות עיצובית. דבר אחד בטוח, כמו כל ריינג' גם הדור הנוכחי (השואל לא מעט מאפייני עיצוב מהאיווק הקטן) לא יאבד מקסמו במרוצת השנים וישמור על בידולו מהסביבה בעוד המתחרים ישנו שפת עיצוב עוד פעמים רבות.

כניסה לתא הנוסעים של הריינג' כבר לא יכולה להותיר אף אחד אדיש. מן הראוי לכנות את תא הנוסעים בשם טרקלין. את פני הנוסעים מלפנים מקדמות צמד כורסאות עור המתכוונות חשמלית לכל כיוון אפשרי וכוללות חימום, קירור ועיסוי. גם הנוסעים מאחור לא ירגישו מקופחים כשהמושב האחורי מפנק לא פחות, המשענת מתכווננת חשמלית ומרווח לכל הגפיים מרשים. המפונקים באמת יוכלו לבחור בצמד מושבים נפרד מאחור עם כוונון מלא, חימום ועיסוי בדיוק כמו במושבים הקדמיים.
מתכנני הריינג' רובר לא חסו על הפרות שעורן המשובח מדפן כל חלקה טובה בלוח המחוונים, במושבים ובדלתות ומצטרף לגימורי האלומיניום המוברש והעץ המהגוני שמשתלבים יחד לאווירה מחניפה.

לוח המחוונים של הריינג' הוא בעצם מסך LCD גדול עם תצוגה משתנה ובמרכז הקונסולה הקדמית שוכן מסך מגע ממנו ניתן לשלוט על מערכות השמע ובקרת האקלים המפוצלת, מצלמות החניה, תפריטי האבזור ועוד. ישנן כל כך הרבה אפשרויות שליטה וכיוון אישי בריינג' עד כי נדרש קורס הדרכה בן כמה ימים כדי ללמוד את כל רזי התפריטים. אותו מסך מרכזי הוא מסך דואלי מה שמאפשר הקרנת מידע שונה לנהג ולנוסע לצידו. כך למשל הנהג מנקודת מבטו יוכל לראות את תפעול מערכת השמע בעוד הנוסע שלצידו מנקודת מבטו יוכל לצפות בטלווזיה על גבי אותו מסך. מרשים.

איכות ההרכבה בריינג היא לעילא ולעילא וכך גם בידוד הרעשים, בין היתר הודות לזיגוג החלונות הכפול. עם זאת ישנן כמה נקודות בהן נדמה כי החשב הכללי החליט על חיסכון כמו למשל מנופי התפעול הידני של ההילוכים מאחורי ההגה, כיסויי כיסי האכסון בדלתות או המאפרות בדלתות האחוריות שדורשות כוח מוגזם לפתיחתן ונסגרות ברישול. קשה לחשוב על תאי נוסעים טובים יותר לשכון בהם מאלו של הריינג' רובר, אולי רק אצל בנטלי ורולס רוייס.

סיור מלכותי
אווירת הנינוחות ממשיכה גם כאשר מניעים את מנוע ה-V8 טורבו דיזל של רכב המבחן. המנוע שקט לחלוטין ורק תצוגת הסל"ד הדיגיטלית מגלה על קיומו. 340 כ"ס ו-71.3 קג"מ הם המון כוח גם כאשר הם נדרשים להזיז קוביה כבדה כמו הריינג'. מילת המפתח היא שוב נינוחות. שיא המומנט זמין כבר מ-1,750 סל"ד והודות לתיבת ההילוכים בעלת שמונת יחסי ההעברה שיוט במהירות של 120 קמ"ש נעשה כמעט בסל"ד סרק. כוח לעקיפה קיים בשפע שכן שיא המומנט נשאר זהה עד ל-3,000 סל"ד. תיבת ההילוכים תוריד 2-3 הילוכים כשתידרש, המנוע יהמהם קלות והריינג' ישגר את עצמו קדימה למהירויות כפולות ויותר מהמהירות החוקית ויוכל לשייט במהירויות כאלו בקלילות.
מתלי האוויר האדפטיביים מעניקים תחושת ריחוף עילאית ורק כביש בטון עם חיבורים גסים או בורות במהירויות גבוהות מאד(בהן מכוניות אחרות היו מתרסקות לתוכן) יעבירו זעזוע קל לישבן. בכל מקרה תחושת הריסון משובחת וגם בכבישים משובשים ביותר לא יטלטל הריינג' את נוסעים. רכב המבחן צויד בחישוקי 21 אינטש עצומים וצמיגים בחתך נמוך מה שרק מעצים את ההתפעלות מרמת השיכוך של המתלים.

הריינג' בנוי לשייט בנוחות ונינוחות כדי לגמוע מאות ק"מ ביום במהירות שיוט הנושקת ל-200 קמ"ש. אלא שההפתעה האמיתית מתגלה כאשר לוחצים אותו בפניות. המנוע רב האון יחד עם זוויות הגלגול המינימליות הודות לייצוב האקטיבי של המתלים מאפשרים לתקוף עם הריינג' פיתולים בקצב מהיר מאד. ההגה אמנם קל ומבודד אך בידיים הנכונות הריינג' יכול להשפיל בכבישים מפותלים לא מעט מכוניות ספורטיביות בעלות שם. הוא בפירוש לא נועד לכך אך הריינג' יכניע בקלות בכבישים המפותלים כל קומפקטית לוהטת, קיצונית ככל שתהיה וזאת מבלי לפגום בנוחות של הנוסעים. להזכירכם, מדובר ברכב שטח השוקל 2.4 טון עם מרכז כובד גבוה.
אגב, בנהיגה ספורטיבית מאתגרת מתגלה המצב הידני של תיבת ההילוכים כלא מספק ומבלבל כאשר התיבה לא מעניקה עצמאות מאלה ומעלה הילוכים באופן עצמאי, הדבר מפריע כאשר רוצים לנהוג במורדות ולהשתמש בבלימת המנוע ולא בבלמים. המצב האוטומטי הרגיל התגלה כיעיל בהרבה.

על יכולת השטח של הריינג אנחנו לא יכולים לספר לכם מגוף ראשון לצערנו. רכב המבחן צויד כאמור בחישוקי 21 אינטש עם צמיגי כביש מה שלא מאפשר לו לרדת לשטח מעבר לשביל הכבוש וגם אז מסתכנים בקילוף הצמיגים בעלי החתך הנמוך. נכון, ריינג' רובר שלא יורד לשטח זה דבר אירוני אך לריינג' יש את כל המערכות המתאימות לנהיגת שטח מאתגרת (הנעה כפולה עם נעילת דפירנציאל מרכזי, בקרות ירידה וטיפוס, בקרת אחיזה המדמה נעילת דיפרנציאל ועוד) ואם צפיתם בעונה ה-19 של טופ גיר בה נבחן הריינג' תוכלו לראות הוכחה מצולמת ליכולתו, כאשר הוא חמוש בצמיגים המאפשרים זאת.

לו הייתי…
הפגישה עם הריינג' הותירה טעם של עוד. ככל שחלפו הק"מ בתוכו שכחנו את מיקומנו בלבנט והפכנו יותר ויותר לבעלי אחוזה במחוז דרבישייר שיוצא למסע ציד. הריינג' הוא מסוג הכלים שהאופי שלו מחדד עוד יותר את סך מעלותיו הטובות. כך שבשורה התחתונה נותרנו רק עם בעיה אחת כאובה והיא תג המחיר שלו. מחירו של רכב המבחן ברמת גימור ווג מתחיל בכמעט 1.3 מליון ש"ח לפני תוספות (פירוט בתיבה נפרדת). המחיר של הריינג' הבסיסי עם מנוע V6 טורבו דיזל 3.0 ליטר מתחיל במיליון ש"ח.
הריינג' לא זול גם בהשוואה למתחרים הפוטנציאלים כי בעוד בבריטניה מחירו של הפורשה קאיין מתחיל ב-45 אלף פאונד והמרצדס GL מתחיל ב-60 אלף פאונד מחירו ה התחלתי של הריינג' הוא 71 אלף פאונד. בהפרש בין קאיין בסיסי לריינג' בסיסי אפשר לרכוש מרצדס C קלאס בסיסית.

במחשבה שניה אפשר להצדיק את מחירו של הריינג' רובר בקלות שכן מדובר במקרה של 2 במחיר 1. הריינג' נמכר במחיר של מכונית פאר מאובזרת מהשורה הראשונה (מרצדס S קלאס, ב.מ.וו סדרה 7, יגואר XJ) ולא נופל מהן בכל הקשור לאיכות, פאר ועידון. אלא שבעוד אותן מכוניות פער יעצרו כאשר הכביש יגמר הריינג' רובר ימשיך קדימה ויכולת השטח שלו תוכל להוביל את נוסעיו למקומות שגם רכבי שטח קשוחים וספרטניים לא יוכלו להגיע והכל ברמת נוחות של מחלקה ראשונה בדובאי

אז מה היה לנו היום? / אריק רוזנבלום

הריינג' הוא אוטו גדול, גדול מאוד, המסוגל להסיע נוסעים בצורה מדהימה, שקטה לחלוטין. הוא מבודד מכל בור אופייני של כבישי גוש דן באופן מושלם שקשה לתאר. הוא מאובזר כמו בית המלון הכי מפואר בלאס וגאס עם כל הפינוקים שתעלו על דעתכם (לדעתי מחצית מהאבזור לא רשומים בספר רכב מכיוון שהמנדס לא הספיק לרשום/ללמד אותם).
ממערכת השמע המשובחת עם אינספור רמקולים אני שומע את ניסים צועק. לא ניסים ברדה,  זה ניסים סרוסי עם השיר אשליות.

ככל שהמהירות עולה ויוצאים לכיוון נס הרים, הנס שיש בג'יפ הזה הופך לרכב סלון שטס במהירויות בלתי חוקיות בעליל מבלי לשים לב עם בטחון אין סופי. מערכת השמע עולה כמו היכל התרבות החדש והמושבים האוחזים עם המסאז' תוך כדי אתה פשוט חולם שאתה בעולם שכולו טוב. כמה שתנסו להרשים את הריינג רובר בנהיגה נינוחה, הוא יחזיר לכם אהבה וליטופים, ואם תמהרו או תרצו להוציא את השד שבכם בכבישים מהירים עם סיבובים מהירים, הוא יהפוך את עורו לאוטו ספורטיבי (71.3 קג"מ, 340 כ"ס) עם ביצועים אימתניים שיגרמו לרוב מכוניות הספורט החדישות להראות מובכות. אז במחיר כזה של מליון ומאתיים אלף שקלים, אם תחליטו לא לרכוש דירה נוספת להשקעה, או אי ביוון עם ג'ט סקי ובריכה, או מכונית סלון, גיפ ואופנוע ספורטיבי תקבלו ALL IN ONE  באריזה משגעת. אפשר להיות הנהג של מלכת אנגליה בבקשה

ריינג' רובר STDV8 ווג – מפרט טכני

מנוע דיזל, 8 צילינדרים בתצורת V, אורכי, 4,367 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, מגדש טורבו עם מניפה משתנה, הזרקה ישירה
הספק 340 כ"ס ב-3,500 סל"ד 
מומנט 71.3 קג"מ ב-1,750-3,000 סל"ד
קדחXמהלך 98.5X84 מ"מ
יחס דחיסה 16.1:1
תיבת הילוכים אוטומטית עם אפשרות לתפעול ידני, 8 יחסי העברה
תמסורת הנעה כפולה קבועה, דיפרנציאל מרכזי ננעל
מתלים קדמי – עצמות עצה כפולות, בולמי אוויר אדפטיביים, מוט מייצב אקטיבי

אחורי – רב חיבורי, בולמי אוויר אדפטיביים, מוט מייצב אקטיבי

בלמים קדמי – דיסק מאוורר 380 מ"מ, ABS
אחורי – דיסק מאווור 365 מ"מ, ABS
צמיגים  
בסיס גלגלים 292 ס"מ
אXרXג 183.5X198X499
מיכל דלק 105 ליטר
משקל 2,360 ק"ג
0-100 6.9 שניות
מהירות מרבית 217 קמ"ש
צריכת דלק 7.9 ק"מ לליטר (מבחן)
מחיר  1,275,000 ש"ח

תודה מיוחדת לאליפלט ישי ידידינו על עריכת הוידאו

56 תגובות ל ריינג' רובר STDV8 ווג – האריסטוקרט

  1. הלוואי שיהיה במכוניות רגילות זה קטע חזק. כתבה ממש מקצועית, נהנתי.

  2. דו"גרי רשמתם "בטעות" 1,275,000 ש"ח במקום 275,000 ש"ח.
    או שהרכב הזה באמת עולה כמו דירת ארבעה חדרים ברחובות הצעירה כולל שידרוגים לקומה שישית?

  3. אחרי קריאת הכתבה וצפייה בסרטון אני מודיע שאני לא מתאב יותר מכוניות ומוכן לנטוש את האופנוע בשביל אחת כזאת.
    אולי בתור רכב צמוד ממערכת האתר?

  4. האמת שאני נוהג במרצדס (גיפ). תמיד עיני היו נשואות לרכב הזה. כמו שעיני נשואות לדו גלגלי שיש לי וטו במשפחה. נראה רכב מדהים. יקר לטעמי.

  5. נחמד ומובן גם לי כבחורה שלא מבינה כל כך בכ"ס אלא ביופי אסטטיקה אלגנטיות ובכלל כל המעלות שהייתי רוצה ב…..גבר.

  6. מי מסוגל היום לרכוש רכב בעלות כל כך גבוה!!!. אבל נראה יוצא מהכלל.

  7. באיכות ואו בנתונים. ואז תעשו איזה מבחן דרכים. ולא שאני מתכונן לרכוש אלא שבאמת נראה מה שווה יותר בשביל הכסף…

  8. זה לא אוטו לעשירים…זה אוטו לעשירים מאוד.

  9. ארוב אצלנו מאדיפים לאנאד קוייזר .
    האותו הזה מפסיד ארבה קסף כל שנה.

  10. לשורה האחרונה "בתפריט" שבה כתוב כמה עולה הרכב. יכול להיות שהרכב מדהים אבל יקר, בטח עבורי.

  11. רק למי שמבין ויודע להבדיל וכן למי שרוצה איכות שאין דומה לה גם לא ברכבים הגרמניים. מדהים.

  12. ולא טעימה כזו קלה. תנו לנו סרט עם קפיצות נהיגת שטח חולות וכו'. תנו אקשן.

  13. זאת שאלה רצינית? בסכום אותו נקבת אתה לא יכול לרכוש טויוטה לנד קרוזר.

  14. זאת לא טעות. זה פשוט מלא כסף ולמי שיש הרבה כסף זה כנראה האוטו עבורו.

  15. בולמי אוויר אדפטיביים.. וכל מה שתחלמוף רק להם יש תקציבים על ימין ועל שמאל להזמין דבר כזה. פה נמכרות לדעתי 6 יח' בשנה אחת.

  16. מה יהיה הערך שלו עוד כמה שנים בבקשה?

  17. אם כמו שאתה חושב ימכרו פה 6 יח מהסוג המשובח הזה.. וואלה יש לנו שר אוצר גאון. אין הישראל בעיות בכלל.

  18. לא שמעתי.. !! איך נוקבים מחיר כזה? בשדרות אתה קונה וילה 6 דונם ובת"א לופט, יאאוולי.

  19. יש פה עוני נכון, אבל יש פה גם עשירי עולם!! האוטו הזה קטן על כמה אנשים פה. עובדה שמוכרים את הרכבים האלו אחרי שנתיים במחצית הסכום ואחרי 6 שנים במחיר של מאזדה 6 חדשה

  20. תחשבו את החלום. אופנוע וריננג רובר בחניה.. (עכשיו החלום זה חניה.. כי אני גר בתל אביב).

  21. השקעתם יפה, מענין גם הדברים המיוחדים פה.

  22. מפחיד הקידמה ומצד השני האמינות לאורך זמן

  23. כי שיש מודעות, אז אנשים משתגעים – איך הוא קנה ולא אני.

  24. ואסביר. הרכבים "דראק" כמו האופנועים שתמיד היו נוזלים ומשאירים סימנים.

  25. זה אופנוע רע. הוא אומנם היה משאיר סימני שמן אבל לא היה נעצר. ולדעתי גם לאנדרובר דומה לו. אולי לא הכי איכותי אבל לוקח את כל השטח בקלות.

  26. אבל חברה. בחייכם. ללכת לשלם מעל מליון ש"ח לאוטו. זה לדעתי הזוי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל