fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70

נשיכה צרפתית, פיג'ו 208 GTI

נשיכה צרפתית, פיג'ו 208 GTI

סחריה גיא

צילום: מערכת דו"גרי

השורה התחתונה:
החלק הקשה ביותר בבדיקה היה מסירת המפתחות בחזרה לנציג השירות של פיג'ו. ה- GTI 208 היא מכונית מהנה מאוד לנהיגה, פראית כשרוצים לדהור לעבר האופק ומאולפת בסביבה רגועה. היא לא מכונית שרירית אמריקאית זוללת דלק, אלא כזו שיש לה די והותר כוח לשימוש ספורטיבי- ומצד שני גם פרקטית ונוחה ומתאימה לשימוש יומיומי. במחיר של 160,000 שקלים היא מהווה תחרות נפלאה למובילות המכירות, ואחת שמומלץ לקחת בחשבון לפני הקניה הבאה.

וקצת יותר בהרחבה:
מושג ה- GTI אינו זר לפיג'ו הצרפתית. עוד בשנת 1984 הפתיע האריה השואג את חובבי הרכב מכל העולם בהצגתה של ה- 205 GTI המיתולוגית שקצרה שבחים והפכה לסנסציה אירופאית. מי שחיבבו אותה אף יותר היו גנבי רכב, נהגים צעירים ו"פטרול הדס" שגרמו להתייקרות במחירי הביטוח ובסופו של דבר לדעיכה במכירות, אך לא פגעו במוניטין החיובי.
השימוש בשלוש האותיות הנחשקות GTI (Grand Tourer Injection) הוצמד לאורך ההיסטוריה לשלל מכוניות נחשקות וספורטיביות. הראשונה שבהן, בניגוד לדעה הרווחת, הייתה דווקא מזראטי האיטלקית ולא פולקסווגן. בשנת 61 הוצגה המזראטי 3500 GTI ורק-15 שנים אח"כ הוצגה הגולף GTI שזכתה למקום של כבוד בעולם הרכב, ולפינה חמה בליבם של חובבי רכב רבים.
אמנם ה-208 היא הדגם השמיני בסדרת 2 הותיקה של פיג'ו, אך ה- GTI היא הצאצא השלישי לסדרת הסופרמיני הספורטיבית שהחלה ב-205 האגדית. אחרי ה- GTI206 המוצלחת וה-207 ממשיכת דרכה, הוצגה במארס 2012 ה- GTI 208 החדשה שבחזיתה מנוע טורבו 1.6 ל' שמפיק 200 כ"ס, לצד ארבעה מנועי בנזין ושני מנועי דיזל בגרסאות המתונות.

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
כשמביטים ב-GTI לראשונה ניתן להבחין שלא מדובר ברכב צעקני, אך מצד שני גם שלא מדובר בסופרמיני סטנדרטית. תצורת שלוש הדלתות וגלגלי ה-"17 הגדולים והמעוצבים הם הראשונים שלוכדים את תשומת הלב ומעידים על האופי הספורטיבי. במבט מעמיק יותר ניתן להבחין במראות מצופות כרום, פסי כרום שונים לאורך המרכב ובאזכור שלוש האותיות GTI במקומות שונים. משחק הצבעים בחלקה החיצוני של הפיג'ו נעשה בטוב טעם, כשבמקרה שלנו הצבע השחור, כרום ונגיעות קטנות של אדום מעטרים את הצרפתייה הענוגה. בפנסים משולבת תאורת לד נאה ושימושית, הכנפיים תפחו, האגזוז הוכפל וכולם יחדיו תורמים את חלקם למראה הקרבי של ה-GTI . בנסיעה עירונית ברחוב הומה אדם זכיתי למבטים מסתובבים ולמשמע קולות התפעלות, אך בנסיעה רגילה הפיג'ו לא מתבלטת, אבל רק עד שהיא יוצאת לעקיפה.
כניסה פנימה כבר גוררת איתה התפעלות גדולה יותר. משחק הצבעים ניכר הרבה יותר, אך גם כאן נעשה לאחר מחשבה ולא באופן ילדותי כפי שטועות לעיתים יצרניות אחרות. ההגה אליפטי ומשלב בד, מתכת ועור, עליו כפתורי שליטה במערכת השמע וכיתוב ה-GTI כדי שחס וחלילה לא נשכח איפה אנחנו יושבים. ידית ההילוכים נאה ועשוית מתכת, בקרת
האקלים המפוצלת סולידית למראה ומעליה הקונסולה המרכזית שכוללת מסך מגע לו תמיכה מלאה בעברית ותפעול נוח וידידותי. לוח המכוונים גם הוא מעורר התפעלות זאת בעיקר הודות לפסי לד נאים ואדומים שסובבים את מד המהירות ואת מד הסל"ד, כשבמרכז נמצא מחשב הדרך שמציג נתונים ע"פ בחירה. על הצד הפחות חיובי נמנית תנוחת הישיבה – הכיסא לא עוטף מספיק והתנוחה לא הרגישה אידיאלית למרות כל אפשרויות הכוונון. ההגה המתכוונן התגלה כחסם ללוח המכוונים והקשה על קריאת הנתונים בזוויות שונות. הגישה למושבים האחוריים גם היא אינה נוחה, כמצופה מרכב בעל שלוש דלתות, אך מרווח הרגליים ליושבים מאחור סביר יחסית לרכבים בקטגוריה.

מנוע, תמסורת, ביצועים
עם כל הכבוד לעיצוב – מה שבאמת מעניין ב- GTI זה הביצועים. משלבים לראשון, מעלים את הקלאץ' מוסיפים קצת גז ומקבלים חבילת אושר על ארבעה גלגלים. נתון המומנט המעולה עומד על 28 קג"מ כבר ב- 1700 סל"ד נמוכים, כיאה למנוע טורבו, מה שמעניק דחיפה כל הדרך במעלה הסקאלה עד להספק המירבי של 200 כ"ס ב- 5800 סל"ד. סחיטת ההילוכים מביאה למהירות פלילית כבר בהילוך השלישי ולנתון תאוצה מעולה של 6.8 שניות מאפס למאה קמ"ש, מה שמרגיש מהיר הרבה יותר מאחורי ההגה. בקרות המשיכה והאחיזה עובדות ללא הרף כדי לרסן את העדר שמבקש לפרוץ מתחת למכה המנוע, אך מתקשות במשימה בגלל עוצמת המנוע, מה שמוסיף המון לחוויה אך דורש מיומנות בנהיגה. הבלמים מתפקדים נפלא גם תחת עומס רב והמתלים נמצאים באיזון הנכון שבין נוקשות לנוחות. במהירויות גבוהות (140 ומעלה) הפיג'ו הקטנה רועדת מעט ומזכירה לנו שאנחנו אוהבים את רישיון הנהיגה שלנו, למרות שהיצרן מצהיר על מהירות סופית של 216 קמ"ש. מידותיה הקטנות של ה-208 שעומדות על פחות מארבעה מטרים אורך ורוחב של 1.74 מ' הופכות אותה לשימושית גם בנסיעה עירונית ובחניות צפופות.
בנסיעה בינעירונית ה- GTI היא מלכת הכביש. אם במשפחתית האוטומטית חושבים פעמיים לפני שיוצאים לעקיפה, ה-208 מבצעת עקיפות ותאוצות ביניים במהירות הבזק ומקנה המון ביטחון לנהג. הרגועים שיבחרו להישאר במהירות שיוט בהילוך השישי, יקבלו נסיעה שלווה וצריכת דלק מצוינת.

כשמדובר בצריכת דלק חשוב להדגיש כמה נקודות. צריכת הדלק עליה מצהיר היצרן עומדת על ממוצע אופטימי של ליטר בנזין לכל 17 ק"מ, מה שכצפוי שונה לשלילה במבחן המציאות. במקרה שלנו חשוב לציין שהפער בין הנתון שמתקבל בנסיעה רגועה לבין נסיעה אגרסיבית משמעותי ביותר ועלול להתבטא בהבדלים של אלפי שקלים בשנה. בסיומם של שלושה ימים בהם שולבה נהיגה עירונית, בינעירונית ונהיגה ספורטיבית, ממוצע צריכת הדלק עמד על 9.8 קילומטרים לליטר בנזין – תוצאה לא רעה בכלל בהתחשב בעומס שהיה על הפיג'ו הקטנה, אך עדיין רחוקה מהצהרת היצרן. בנהיגה רגועה ובפרט בנהיגה בינעירונית, מחשב הדרך לא התבייש להראות נתון צריכה של 22 קילומטרים לליטר, כך שנהג עם רגל קלה על הגז יזכה לצריכת דלק מעולה ולחיסכון משמעותי בכיס.

קטגוריית מכוניות המיני הלוהטות מראה צמיחה לאחרונה. יבואנים רבים מוסיפים לרשימת ההיצע שלהם "הוט האצ' " בנוסף לליין הרגיל, למרות שמדובר לעיתים ביחידות בודדות שנמכרות מדי שנה. ברמת המחיר של ה- 208 GTI ניתן למצוא תחרות עזה בין האיביזה קופרה הותיקה, פולו GTI שמגיעה גם בתצורת 5 דלתות פרקטית יותר, רנו קליאוRS היקרה יותר (ורק עם תיבה אוטומטית), אלפא רומאו מיטו הנאה, פיאט 500 אבארת' הקטנה וגם אופל קורסה OPC . לכל אחת מהן יש מאפיינים בולטים יותר לצד חסרונות מסוימים, מה שמצריך בדיקה מעמיקה יותר לפני רכישה.

גלריה

15 תגובות ל נשיכה צרפתית, פיג'ו 208 GTI

  1. במבחנים שנערכו בחו"ל ה208 ניצחה. והקליאו מגיעה רק עם תיבה אוטומטית…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל