fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

Eין דברים כאלה (מבחן מרצדס E400)

Eין דברים כאלה (מבחן מרצדס E400)

מערכת דוגרי

צילום: אריק רוזנבלום

השורה התחתונה:
כמכונית סאלון ה-E400 עושה את המוטל עליה כמעט בצורה הטובה ביותר, כאשר באופן מסורתי היא נוחה ברוב תנאי הדרך, ובעלת תא הנוסעים מהודר, איכותי, שקט ומאובזר בכל טוב. ההפתעה מגיעה דווקא מבחינה דינאמית: כעת היכולת גבוהה מגובה בהרגשה שה-E הרבה יותר הדוקה, ממוקדת ופונה לנהג ולא רק למי שיושב במושב האחורי. יחד עם רמת הביצועים הגבוהה שמציע מנוע ה-3.0 טווין טורבו, יוצרת ה-E400 חבילה דינמית ומוטורית מהטובות שבנמצא. תוסיפו לכך את מגוון מערכות הבטיחות המרשים ותקבלו חבילה שעומדת בחזית שיש לתעשיית הרכב להציע כיום.


וקצת (הרבה) יותר בהרחבה:
ה-E קלאס חביבה זה מספר עשורים על נהגי המוניות בארץ, מה שגרם לכך שכמעט שכחנו את העובדה שמדובר באחת ממכוניות הסאלון המצליחות בעולם, ואשר משמשת כאמת המידה בקטגוריה, יחד עם סדרה 5 של BMW ועם האאודי A6. בתוך השלישיה הגרמנית ישנה מעין היררכיה לא כתובה: מרצדס נחשבה תמיד לקלאסית, שמרנית והסולידית בחבורה בעוד ש- BMW פנתה לצד הספורטיבי יותר עם התמקדות בנהג ואודי פנתה לדור הצעיר של המתעשרים החדשים שמעדיפים טכנולוגיה באריזה הייטקית. למרות שנדמה שכל אחת מהשלושה מצאה את הפינה שלה, כל אחת מהן רוצה את הבכורה לעצמה, ולכן בדור הנוכחי של ה-E קלאס שהוצג ב-2009 החליטה מרצדס לשנות כיוון. מצד אחד היא החליטה להדגיש את הצד הדינאמי, ומצד שני הוסיפה מערכות טכנולוגיות מהשורה הראשונה בתחומי ההנעה, השלדה והבטיחות. בנוסף כדי להצעיר את הפרופיל של סדרה E היא מוצעת כעת גם בגרסאות קופה וקבריולה ( E קופה ו-E קבריו).

4 שנים לאחר הצגתה עברה ה-E קלאס מתיחת פנים בה נטשה את החרטום בעל 4 יחידות התאורה המזוהה איתה מאמצע שנות ה-90'. מעבר לשינוי העיצובי זכתה ה-E למנועים עדכניים ונקיים יותר ותוספת של שפע מערכות בטיחות מתקדמות. עם תחילת שיווק הגרסה מתוחת הפנים של ה-E קלאס יצא היבואן המקומי במהלך של הטמעת כמה שיותר מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט לצד מדיניות תמחור אטרקטיבית המבטלת את ההנחות והמשא ומתן שהיו מקובלים בשוק היוקרה עד לא מכבר.

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
מרצדס מציעה את ה-E קלאס ללקוחותיה בשתי ורסיות עם אופי שונה, בעלות סממני עיצוב חיצוני ופנימי שונים, יחד עם כיול מתלים ומאפייני שלדה מיוחדים. הגרסה הסולידית והמאופקת מכונה אלגנס, וקל לזהותה חיצונית בזכות השבכה הקלאסית של מרצדס. לצידה מוצעת גרסת האוואנגארד המתאפיינת בעיצוב בעל סממנים ספורטיביים, שבכה עם סמל הכוכב המשולש במרכזה, מתלים בכיול ספורטיבי ומרכב המונמך ב-15 מ"מ.

כניסה לתא הנוסעים של ה-E לא מחוללת הפתעות מבחינת העיצוב. מול הנהג ישנם שלושה שעונים נפרדים הפונים אליו באינטימיות, בראש הקונסולה המרכזית עומד המסך בו מוקרנת תצוגת המולטימדיה ומתחתיו שוכנים פתחי האוורור המתכתיים הממוקמים מעט נמוך מידי, כשבינהם שעון אנלוגי מעוצב. עקב שפע המערכות מרצדס השתדלו לא ליצור עומס של מתגים וכפתורים, ולכן השליטה על מרבית האופציות נעשית על ידי הגלגלת שבין המושבים עם תפריטים המוצגים על המסך המרכזי.


אין הרבה מתגים על גלגל ההגה, אולם מאחוריו הסיפור שונה: מימין להגה ישנה רק ידית לשליטה על ההילוכים הדורשת מעט זמן הסתגלות בתפעולה (במיוחד המעבר ל-P בלחיצת כפתור) אך מהצד השני מרוכזות לא פחות מ-3 ידיות שונות: לשליטה על תפעול המאותתים/מגבים, לכיוון החשמלי של ההגה ולתפעול מערכת בקרת השיוט ומגביל המהירות. תוסיפו לכך את ידיות התפעול להעלאת והורדת ההילוכים מאחורי ההגה ותגלו חגיגה מבלבלת שמצריכה לא פעם להסיר מבט כדי לוודא שמתפעלים את הידית הנכונה. לפחות את תפעול האורות השכילו במרצד להעביר למתג חוגה מתחת לפתח האוורור השמאלי.

עוד פריט מרגיז בהנדסת האנוש הוא בלם היד האמריקאי המופעל על ידי הרגל. בעידן בו התפעול מתבצע חשמלית- זה פשוט מיותר.
ה-E400 היא כאמור הגרסה הבכירה של ה-E קלאס בישראל, ורשימת האבזור ארוכה בהתאם. הציוד כולל ריפוד עור למושבים המתכווננים חשמלית עם זיכרונות, הגה מתכוונן חשמלית, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, וילון אחורי חשמלי, מערכת לסיוע בחניה עם החניה אוטומטית, מפתח חכם, גג שמש וחישוקים קלים. זאת בנוסף לאבזור המקובל כמו מערכת בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם ואורות ומערכת מולטימדיה עם דיבורית BT מובנית.

מרווח הפנים בחלל הנוסעים של ה-E400 מצוין בכל מימד, וגם המושבים נוחים ומהווים פשרה נוחה בין מבנה כורסתי לאחיזה ותמיכה צידית. מאחור המרווח מצוין כל עוד ישבו שם רק שני מבוגרים. במרכז המושב יהיה קשה לדחוק יותר מילד צעיר, וגם הוא יסבול ממרווח רגלים בעייתי עקב מנהרת ההינע הגבוהה. על איכות החומרים וההרכבה אין מה להכביר במילים ובכל זאת. דיפון העור, העץ והאלומיניום הוא ברמה גבוהה המעניקים תחושה יוקרתית לעילא. איכות הרכבה מעולה ולמעט מספר נקודות שוליות בהן מורגש חיסכון מה (מחזיק כוסות מאחור, סגירת תאי אכסון בדלתות) תא הנוסעים של ה- E הוא אחד המקומות היותר נעימים לשהות בו.

ה-E קלאס העדכנית מתהדרת במגוון מערכות בטיחות מתקדמות מהשורה הראשונה שניתן למצוא כיום בתעשיית הרכב. הבסיס לרוב מערכות הבטיחות הללו הוא ראדאר מתקדם בחזית הרכב המוסתר בסמל החברה ומגובה במגוון חיישנים מלפנים ומאחור. רשימת מערכות הבטיחות האקטיבית כוללת מערכת למניעת התנגשות הבולמת את הרכב באופן אוטומטי ממהירות של 7 קמ"ש ומערכת בקרת שיוט אקטיבית השומרת על מרחק קבוע מהרכב מלפנים ויכולה לבלום את המכונית עד למצב עצירה. נוסף לכך ישנה מערכת לזיהוי עצמים בשטחים מתים עם התראה אור-קולית ומערכת תאורה קדמית עוקבת פניה המבוססת על נורות LED ומונעת סינוור של רכבים הבאים ממול על ידי שינוי אלומות האור.

לטובת הבטיחות הפסיבית ישנה מערכת PRE SAFE המזהה מצבים של התנגשות מכינה את מערכות הרכב לכך ו-9 כריות אוויר. כל אלו מצטרפים למערכות בקרת אחיזה ותגבור בלימה יחד עם מערכת למניעת התדרדרות וסיוע בזינוק בעליה.מכונית המבחן צוידה גם בציוד בטיחות אופציונלי הכולל מערכת שמירה על נתיב המסוגלת לבצע גם תיקוני הגה במידת הצורך.

מנוע, תמסורת, ביצועים
נכון לעתה ה-E400 היא הגרסה הבכירה של ה-E קלאס בהיצע המקומי למעט דגמי ה-AMG הכוחניים המגיעים בהזמנה מיוחדת, כמו גם ה-E500 בעלת מנוע ה-V8. ה- E400 מצוידת במנוע ה-3.0 טורבו ששימש את ה-E350 היוצאת, אך זכה לתגבור של 27 כ"ס ומספק כעת 333 כ"ס ו- 48.9 קג"מ הזמינים כבר מ-1600 סיבובים דיזלים למדי.

האופי הדיזלי ממשיך עם הנעת מנוע, כאשר ההתנעה מלווה בגרגור המזכיר התנעת מנוע דיזל. בסל"ד סרק ממשיך המנוע בטרטור דיזלי מפתיע- אך רק עבור מי שנמצא מחוץ למכונית, שכן בפנים ישנה דממה. למעשה אותו אופי דיזלי הוא הדבר היחיד שיש לנו להגיד לרעה על המנוע הזה. מדובר במנוע נפלא המספק מומנט אדיר מסל"ד אפסי עם רצועת כוח רחבה. אין השהיית טורבו או כוח המתפרץ בבת אחת. מה שיש זה פשוט דחף חזק ואחיד המלווה בשריקת טורבו משכרת מעל 3,500 סל"ד.

תיבת ההילוכים היא תיבת ה-7G Tronic המוכרת של מרצדס והיא מציעה שני מצבי פעולה, Eco וספורט. במצב החיסכון התיבה תתחיל בנסיעה בהילוך שני (!) ותמהר להגיע מהר על ההילוך הגבוה ביותר לטובת חיסכון בדלק. במצב הספורט תתחיל הנסיעה מההילוך הראשון עם נקודת החלפת ההילוכים מאוחרת יותר, וויתור על ההילוך השביעי. המנופים מאחורי ההגה מאפשרים לעבור לתפעול ידני בכל עת, אבל ברוב המקרים זמני התגובה של תיבת ההילוכים בשני מצבי התיבה תהיה מספיק מהירה כדי לבצע עקיפה זריזה. במצב הידני התיבה תאפשר למשוך את ההילוכים עד לקו האדום ללא התערבות, אם כי לא תמיד יש בכך צורך ממשי. בפועל, עם כל כך הרבה מומנט זמין- גם כשהתיבה נמצאת בהילוך אחד גבוה מידי יש די והותר כוח. העברת ההילוכים נעימה בכל מצב אך דווקא בעמידה בשילוב בין הילוך סרק להילוך קדמי או אחורי מורגשת חבטה לא נעימה.

לטובת חיסכון בדלק מותקנת ב-E400 מערכת דימום מנוע בעמידה המופעלת במצב Eco. הנעת המנוע מחדש בעת עמידה נעשית באופן חלק למדי, אבל החיסרון הגדול של המערכת נובע מכך שכאשר המנוע כבה- גם המיזוג כבה. באביב ובקיץ הישראלי הלוהט המערכת הופכת ללא רלוונטית. בכל הקשור לחיסכון בדלק ה-E400 הצליחה להפתיע. אמנם בנהיגה אגרסיבית מנוע הטורבו הופך להיות צמא, ודורש ליטר על כל 5 ק"מ, אך בשיוט מהיר במהירויות גבוהות מחשב הדרך יראה על צריכה של 9-10 ק"מ לליטר. צריכת הדלק במבחן התובעני עמדה על 7.9 ק"מ לליטר, תוצאה לא רעה בכלל.

מערכת המתלים של ה-E מצויידת במערכת Direct Control המאפשרת בחירה אוטומטית בין מאפייני שיכוך שונים של הבולם בהתאם לתנאי הדרך. גרסת האוואנגרד זוכה כאמור לכיול מתלים קשיח יותר ולשלדה המונמכת ב-15 מ"מ. מתלי ה-E400 מרגישים מוצקים והדוקים ומספקים ריסון מעולה לתנועות הגוף גם בכבישים גליים . על אף האופי הקשיח יחסית של הבולמים ספיגת הזעזועים מצוינת, ורק שיבושים רוחביים עמוקים הצליחו לזעזע את תא הנוסעים. באופן מפתיע למדי, למרות חישוקי ה- 18 עם הצמיגים נמוכי החתך, מתלי ה-E400 כמעט ולא מעבירים לתא הנוסעים שיבושים קטנים וקפלים מרגיזים.

האופי המוצק של המתלים משלם דיווידנדים בנהיגה דינמית. המתלים מאפשרים זווית גלגול מינימלית כדי לספק לנהג משוב, אך מרסנים את תנודות הגוף היטב גם בהעברות משקל חריפות. אפשר לצלוח עם ה-E400 כבישים מפותלים בקצב גבוה מאד וביעילות, וניתוק מערכת בקרת היציבות מאפשר גם להשתעשע- במיוחד שיש די והותר כוח לשעשועי זנב. ניכרת העובדה שבמרצדס השתדלו להעניק ל- E קלאס (לפחות בגרסת האוונגארד) אופי נמרץ ודינאמי, גם כאשר צירוף האותיות AMG לא מודבק על אחורי המכונית.
כיוון שמדובר כאן בנעה אחורית, ההגה אמנם מנוטרל מהשפעות מומנט שליליות, אך כיוון שהוא מצוייד בתגבור אלקטרו-הידראולי ההיזון החוזר לנהג נעלם- וחבל שכך, כיוון שלהגה של ה-E400 יש Turn In נחוש, רמת דיוק גבוהה ומשקל טוב תחת עומס (מעט קל מידי במהירויות נמוכות).

למרות היכולת הדינאמית הגבוהה, כמכונית סאלון תבלה ה-E400 את מרבית זמנה בשיוט נינוח- וגם את זה היא עושה מצוין. השקט בתא הנוסעים מופתי, למעט רעשי רוח מעל מהירויות של 120 קמ"ש. כאן המקום לציין את תפקודה של מערכת בקרת השיוט האקטיבית: כאשר המערכת מופעלת, היא יודעת להאיץ ולבלום המכונית בחלקות עד למצב עצירה מוחלטת, ומותירה את רגלי הנהג חופשיות לחלוטין. תוסיפו לכך מערכת לשמירה על הנתיב (המבצעת תיקוני הגה במידה והנהג לא נענה להתראותיה) ותגלו שהנהיגה מעולם לא הייתה קלה יותר.

 


עוד בדוגרי:
                          
סובארו אימפרזה STI מגיעה                               הונדה ג'אז הייבריד (מבחן בוידאו)

                     
השוואתי ליטר נייקד                                               שברולט אימפלה – מבחן בוידאו

מרצדס E400– מפרט טכני

מנוע: מנוע V6, שני מגדשי טורבו, 2,996 סמ"ק
הספק: 333 כ"ס ב-5,250-6,000סל"ד
מומנט: 48.9 קג"מ ב-1,600-4,200 סל"ד
הנעה: אחורית
תיבת הילוכים: אוטומטית, 7 הילוכים
0-100: 5.3 שניות
מהירות מרבית: 250 קמ"ש (מוגבל אלקטרונית)
בסיס גלגלים: 287.5 ס"מ
אXרXג: 487X185.4X146.5 ס"מ
משקל: 1,785 ק"ג
מיכל דלק: 59 ליטר
תא מטען: 540 ליטר
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 12.6 ק"מ לליטר
צריכת דלק ממוצעת (מבחן): 7.9 ק"מ לליטר
מחיר רכב המבחן: 558,000 ₪
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

19 תגובות ל Eין דברים כאלה (מבחן מרצדס E400)

  1. עומדים ברמזור, המזגן לא מקרר כי האוטו כבה את עצמו, אחרי זה העלות עדין גבוהה, והוא טיפה רחב וארוך לחניות בעיר קטנות או מפרצים

  2. או שפשוט ב.מ.וו. ואודי לא מוכנים לשווק בארץ דגמים עם מונה.

  3. כתבה ברמה מקצועית !! מהנה וגורמת לרצות עוד….
    מציבים רף למגזין א… !!!
    keep up the good job !!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל