fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

לביאה רובוטית- פיג'ו 208 רובוטית במבחן דרך בוידאו

לביאה רובוטית- פיג'ו 208 רובוטית במבחן דרך בוידאו

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

השורה התחתונה:
ה-208 הרובוטית עולה 86,990 ש"ח. המחיר יחסית זול לסופר מיני אוטומטית, אולם התשלום על המחיר הזול מתבטא במחסור באבזור. מצד אחד הגרסאות הידניות של המתחרות עולות פחות ונותנות יותר, ומהצד השני אורבות לקטנה עם האריה על האף המתחרות מסגמנט המיני אשר נמצאות יותר מדי קרוב למחיר זה- ומציעות הרבה יותר אבזור. אז מה כדאי? אם אתם צריכים יותר מקום מאחור או בבאגז'- הפיג'ו תהיה התשובה. במידה ואתם נוסעים לבד או בזוג- יכול להיות שאת התשובה תמצאו במקום אחר. לסיכום המבחן אפשר לומר שהתיבה הרובוטית החדשה לא מזיקה יותר מדי ל- 208 היפה, אולם צריך לקחת בחשבון את מגבלותיה- וכמו תמיד אני מאוד ממליץ לעשות נסיעת מבחן לפני שמחליטים לרכוש אותה.

פיג'ו 208 רובוטית במבחן דרך בוידאו:

וקצת יותר בהרחבה:
ה-208 מוצעת בארץ עם מספר מנועי בנזין ורמות גימור: מנוע 1.2 וגיר ידני או רובוטי, מנוע בנזין 1.6 עם 120 כ"ס ותיבה אוטומטית, ו- 1.6 טורבו בנזין בגרסת ה-GTi עם 200 כ"ס.

את משפחת ה-208 פגשנו כבר מספר פעמים, פעם אחת בגרסה ה"שטח" (ה- 2008, מבחן בקרוב מאוד!) האופנתית, ובפעם השניה עם תג ה-GTi השש אלי קרב. בשתי פעמים אלו אהבנו מאוד את העיצוב החיצוני המיוחד ואת הנגיעות הקטנות בתא הנוסעים שהבדילו בין הלביאה הקטנה לשאר חברות העדר.

המיוחד בפעם זו הוא המנוע קטן הנפח ומשולש הצילנדרים אשר מפיק 82 כ"ס (118 כ"ס פחות מב- GTi…) ומשודך לתיבה רובוטית. האם גורת האריות תשמור על המאפיינים הטובים שלה גם עם השילוב הזה (שחובה להודות- לא כל כך מלהיב)?

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות:
מבחוץ כאמור אין כמעט שינויים לעומת הגרסאות החזקות יותר, אבל כיוון שמדובר בגרסת הכניסה יש כמה הבדלים קוסמטיים- שחלקנו מצאנו אותם קצת מאכזבים. ההבדל מתחיל בהעדר תאורת היום, ממשיך עם מראות וידיות בצבע שחור לא מחמיא וממשיך עם כיסויי גלגלים (טאסות) מפלסטיק. שלא תבינו לא נכון, גם עם חוסרים אלה ה- 208 ממשיכה להיות אחת מהנציגות הנאות ביותר בפלח הסופר מיני, אבל ההבדל מורגש. בצבע הכסוף איתה הגיעה מכונית המבחן ההבדל בולט עוד יותר ומשרה עליה אווירת ליסינג משמימה. צבעים אחרים יחמיאו לה הרבה יותר.

החסכון ממשיך גם בתא הנוסעים, כאשר השינוי הגדול ביותר הוא העדרו של מסך המגע הגדול והמרשים שנמצא בשאר הגרסאות. במקומו מקבלים רדיו-דיסק עם כניסת AUX בלבד, שלמען האמת נראה כפליט משנות ה-80. פויה… עוד נקודת חסכון היא המראות שמתכוננות ידנית בלבד (!)- בדיוק כמו החלונות האחוריים, וחוסר בידיות אחיזה לנוסעים. זוהי נקודה שדי הפריע לנו , למרות שחוסרים אלו לא מאוד קרייטים.

בצד החיובי של המטבע נציין את החומרים הטובים והנעימים למגע- יותר ממה שתמצאו במכוניות מסגמנט המיני באותו המחיר. ההתרשמות החיובית ממשיכה עם לוח השעונים המרשים, ההגה המיוחד עם מנופי העברת הילוכים והמזגן החזק. המושבים ממשיכים את המסורת הצרפתית עם רכות וריפוד נעימים לאורך זמן.
תא הכפפות ענקי, יש תאים גדולים בדלתות ויש שפע של מקומות אחסון המפוזרים בתא הנוסעים. תא המטען מכיל 311 ליטר, מה שהופך את הפיג'ו הקטנה לכמעט משפחתית- וזה אחד מנקודות החוזק העיקריות שלה.

יחידת הנעה, ביצועים, התנהגות
ועכשיו לחלק המעניין- המנוע ותיבה ההילוכים. מנפח של 1199 סמ"ק ושלושה צילנדרים מחולצים 82 כ"ס מכובדים, ומומנט של 12 קג"מ ב2750 סיבובים נמוכים יחסית. את המנוע הזה אפשר לפגוש גם ב- 2008 האופנתית וב- 301 המשפחתית (שם הוא מספק 10 כ"ס פחות). מנסיון העבר ידענו שהמנוע הצנוע מצליח לספק את הסחורה יחד עם תחושה נעימה יחסית לשימוש, כך שידענו שלא נתאכזב משלישיית הצילנדרים בעלת הנפח הקטן. נקודת החשש היתה תיבת ההילוכים הרובוטית, איתה יש לנו יחסים לא מאוד מוצלחים.

כצפוי- אין בכלל כוח בתחתית הסל"ד, ויש להצליף במנוע כדי לקבל את הסחורה הצנועה, אחרת תשארו בלי כוח בכלל. לזכותו יאמר שהמנוע עצמו חלק ותאב סל"ד במפתיע, ולמרות ההספק הצנוע יחסית אין שום בעיה להיות מהיר מרוב התנועה- גם בעליות. הרעש שהוא מייצר בסלד גבוה משעשע למדי, ומזכיר ש-3 צילנדרים הם חצי ממנוע V6, לא?… צריכת הדלק בתנאי המבחן היתה טובה (יחסית לתנאים הקשים) ועמדה על 14 ק"מ לליטר מחוץ לעיר וכמעט 10 בתוכה.

אוקי, אז המנוע בסדר. מה עם התיבה הרובוטית? אומר מיד שזו התיבה הרובוטית (עם מצמד אחד) הטובה ביותר שיצא לי לנהוג עליה עד עכשיו. העלאת ההילוכים רכה ונעימה ללא הטילטול האופייני לבנות מינה, וגם הורדת הילוך (המתבצעת עם גז ביניים חביב) בלי דרמות מיוחדות.
אבל.

בנסיעה איטית בפקקים או בתמרוני חניה הדוקים היא עדיין מתבלבלת וחובטת- בעיקר כאשר מתחילים נסיעה ומיד עוזבים את הגז. פעולה העברת ההילוכים איטית ביותר, מה שלא פעם השאיר אותי באמצע צומת בלי כוח ובלי תזוזה (בדיוק בין העברה מראשון לשני). שליטה ידנית תעזור אמנם, אבל לא תפתור את כל הבעיות.

נוחות הנסיעה טובה ונוחה למדי רוב הזמן- גם בעיר, ורק מהמורות גדולות או חדות יוציאו ממנה חבטה לא נעימה. בידוד הרעשים גם הוא לא רע, כך שאפשר לנסוע במהירויות של כביש 6 בלי אטמי אוזניים- למרות שבמהירויות כאלה המנוע סב על כ- 4000 סיבובים גבוהים מאוד.

כמעט כמו ב- GTi, התנהגות הכביש מצויינת רוב הזמן עם הרבה מידע שמגיע מהשלדה וההגה. מי שהורס את החגיגה היא תיבת ההילוכים שלא נותנת מספיק עצמאות, מסרסת ומשהה את העברת ההילוכים. למרות שסביר להניח שמי שירצה יותר יבדוק את ה- GTI על 200 סוסיה…


עוד בדוגרי:
                          
אפריליה SRV850 – מבחן בוידאו                              שברולט אימפלה – מבחן בוידאו

נתונים:
מנוע: בנזין 3 צילנדרים, 1199 סמ"ק
הספק (כ"ס/סל"ד): 82/ 6000
מומנט (קג"מ/סל"ד): 12/ 2750
תיבת הילוכים: רובוטית 5 הילוכים
האצה 0-100: 14.8 שניות
מהירות מירבית: 177 קמ"ש
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 146/174/396
בסיס גלגלים (ס"מ): 254
משקל (ק"ג): 1075
מיכל דלק (ליטר): 50
נפח תא מטען (ליטר): 311
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 20.8
צריכת דלק מבחן: 12 קמ"ל
מחיר: 86,990 ש"ח

12 תגובות ל לביאה רובוטית- פיג'ו 208 רובוטית במבחן דרך בוידאו

  1. כאגיל, מצטרף לכתבות והצילומים המושקעים של החבר'ה.
    תמשיכו כך.

  2. אני מחפש נוחות והרבה מקום לשני ילדים גדולים, עזרתכם. ראולי לציין שמליסינג יש לי אפשרות לקנות את האוטו לאחר מכן, ככה מה עם ירידת ערך?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל