fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן

מתדלקים לקראת 2015

מתדלקים לקראת 2015
כתב: סהר וולמרק         צילום: אופיר פורר
נסכם את השנה החולפת בכמה מילים טובות על הספורט מוטורי העממי שהולך וגדל בתוך גבולות ישראל הקטנה. 
אחרי שעברנו את אירועי הנהיגה האחרונים בהצלחה ובהישגים ראויים להערצה, כל מה שנותר הוא לתכנן את האירועים הבאים. כמו שכולנו ראינו, האנשים שמציבים מטרות ומארגנים את האירועים המוטורים שכולנו חיכינו לראות בארץ הקודש- לא חוסכים באמצעים, חומרים ואנשים, ומרימים הפקה שלא מביישת אירועים דומים בארצות שקצת יותר מפותחות מוטורית מהארץ.
מי שחי את התחום הזה בארץ, יודע שיש מספר אנשים שנלחמים כדי שכל חובבי הנהיגה יקבלו את המקסימום שהם יכולים לקבל (ויותר), באירועים כמו מירוצי הדראג, ראלי והג'ימקאנות האחרונות. לצערנו, המדינה שלנו טיפה פרימיטיבית בכל מה שקשור לעולם הרכב, ולכן צריך לדעת שמאחורי הקלעים של כל אירוע מוטורי שהיה לנו השנה (ובשנים שעברו), עמדו האנשים שבזכותם בסוף יהיה לנו ספורט מוטורי עממי חוקי בישראל.
למרות חוסר המודעות וחוסר ההבנה בתחום הזה מצד הגורמים שמנהלים לנו את המדינה, ולמרות כל הבירוקרטיה, ההתעסקות והזמן שלוקח עד להפקת האירועים- מפעם לפעם אנחנו מקבלים עדכון על עוד יום מסלול, עוד מרוץ, עוד טיול נהיגה, עוד מפגש או עוד השקה, דבר המראה לנו שעם כל הקושי שאנחנו עוברים עד שהספורט הזה יהיה חוקי בארץ- לא נפסיק להתחרות, להציג ולהשקיע בדבר היחיד שמוציא לנו את הראש מהשגרה של היום יום, וגורם לנו, לנהג הקטן שיש בנשמה של כל אחד ואחד מחובבי ההגה בארץ, סיפוק עצום.
בכל פעם שמתקיים אירוע מוטורי כזה או אחר- אנשים מגיעים ובאים לנשום קצת ריח של צמיגים ותרבות מוטורית, באים לשמוע מנועים צועקים ומערכות פליטה בשרניות, באים לראות קצת oldschool עם טיפה חלודה ואיזה קאמבר או את הטאצ'ים הקטנים שמוסיף בעל הרכב למשפחתית שאיתה הוא נוסע מידי יום לעבודה.
יש תרבות מוטורית בישראל, ויש את האנשים שנוקטים באמצעים בשביל שכולנו נחווה אותה- לדוגמא אירוע ה- "FestiCar" אותו חווינו כבר פעמיים, שהוא אירוע מסוג המפגשים שלא נראו עוד בישראל עד לפני שנה. לשם בעלי הרכבים (הלא סטנדרטים ברובם) מגיעים להציג את הרכבים שלהם, כל אחד עם סטייל שונה של רכב- בין אם הרכב נמוך, גבוה, צבעוני, מחליד, מהיר, נקי, מלוכלך, ישן או חדש, ולכולם דבר אחד משותף! לכולם אותה סוג אהבה- וזו האהבה הגדולה לרכב ולתחום, ונציין שלמרות הבעיות שהיו באירוע הפסטיקאר האחרון, נקווה שנמשיך במסורת ונחגוג את החג הזה כל שנה!
אירוע פסטיקאר 2014:

אירועים דומים שעברו עלינו השנה (ולדעת חלקנו הם אף מהנים יותר) היו אירועי הנהיגה שהתקיימו בעונת המרוצים המדהימה שחווינו בשבועות האחרונים. יש לא מעט אנשים שמשקיעים ממיטב כספם וכל שקל "מיותר" על הרכב שלהם, בין אם מבחינת לשפר את הביצועים של הרכב- ובין אם לתת לו איזה גוון אישי, חיצוני ומכני, ובאים להתחרות ולהתפרק קצת (או קצת הרבה) על המסלול.

כל היופי בדבר הזה שנקרא "נהיגת מסלול" הוא שכל מתחרה מגיע עם סגנון נהיגה שונה: חלק מאופקים יותר וחלק אגרסיבים, אבל בסופו של דבר- ההנאה היא מעל הכל, גם אם לקחת מקום בפודיום- או נפסלת כי עברת את הקו, בדרך לפודיום ו/או אל הקו נהנית וגרמת לצופים בך ליהנות, אלו מהרגעים האלה שאתה שוכח מהכל – ורק נמצא שם במסלול, וזה סוחף אותך- ואת כל מי שבמרחק מספיק קצר בשביל לשמוע את הצמיגים שלך צועקים כשנכנסת לתת היגוי או היגוי יתר.

הסרטון הרשמי של ג'ימקאנה 2014 – עזרא רפאל: 
עד שיהיה לנו ספורט מוטורי עממי חוקי וכשר, נמשיך לעשות את מה שאנחנו אוהבים ונמשיך להשקיע ולקדם את הספורט הזה בארץ, כי  את הבסיס כבר יש לנו מזמן, לא חסר לנו כלום! יש לנו מוסכים שיודעים לטפל ויש סדנאות שיודעות לייצר, יש נהגים עם פוטנציאל ולהם רכבים שמותאמים לממש את הפוטנציאל.

וכך מסתיימת השנה מלאת ההגה שלנו, ואיתה מסתיימת לה גם עונת המרוצים הקצרה והמדהימה שהייתה לנו 
תודה רבה לכל אנשי הצוות שארגנו את האירועים האחרונים ותודה רבה לכל מי שנותן מעצמו ונלחם בשבילנו כדי שנוכל לחוות קצת תרבות מוטורית אמיתית, בדרך למטרה העיקרית. נאחל ונקווה שבקרוב אירועים מהסוג הזה יאכלסו גם קהל…
**ונסיים בכמה נקודות שחייבים לציין: כל האירועים היו חוקיים לגמרי, על נושא הבטיחות שמרו כולם כמו על הרכבים שלהם, השיפוט בתחרויות התבצע ע"י הטובים ביותר בתחום, הזמנים במקצים נמדדו ע"י המכשירים המדויקים ביותר והופעלו ע"י נהג עם ניסיון רב בתחום, הסדר בין המתחרים לא בייש מסדרים בצבא- והכל זרם ועבד כמו שתוכנן. היה כיף, ועוד יותר כיף לראות ולחוות את זה. כבוד גדול לכל המשתתפים באירועים האחרונים (ג'ימקאנה, דראג, ראלי) ומזל טוב לזוכים ביניהם, ושוב תודה רבה והערכה ענקית!

גלריה

12 תגובות ל מתדלקים לקראת 2015

  1. אתם דואגים רק לעצמכם ואיזה מירוץ שולי שמעניין רק אתכם!!!קומץ שך מס עשרות.. מה לגבי אלפים המעוניינים לרכב/לנסוע מהר במקום סטרילי ללא מירוץ!! וללא יכולת להגיע לקבוצת עילית שלכם… מה איתם? מי דואג לאינטרסים שלהם??? למי שיש מכונית /אופנוע ספורטיבי לא משופר ועושה איזה שניה או שתיים פחות מכם לסיבוב אבל גם מעוניין לרכב… מה איתו? מי דואג לו…

  2. Z הכתבה מדברת על הספורט המוטורי, לפי מה שאני מכיר, ספורט מוטורי זה לא רק רכבים אלא גם דו גלגלי, הכוונה בכתבה זה שיש להכיר באנשים שנלחמים לטובת חוקיות הספורט המוטורי (חובבי ההגה והדו גלגלי כאחד).

  3. אתה לא הבנת ידידי… ברור שזה גם לדו גלגלי אבל עבור מי? האם אני ואתה ועוד כ 5000 אנשים בעלי רכבים ספורטיביים ורצון יוכלו לרכב/לנסוע?? לא!! אתם כל הזמן מנסים להוציא מירוץ שכולם יבואו ויסתכלו עליכם, ויראו בטלויזיה ויהיו גביעים – לא מעניין!!! זה יבוא אחר כך אני רואה אליפות סנוקר, כדורגל, מכבי – אירופה אבל אני יכול גם לשחק בעצמי !! קודם כול לדאוג למגרש לציבור הרחב, אחרי כן להשתלמויות ימי מסלול, לימודים… בסוף מגיע המירוצים לקומץ מוכשרים… אתם מכוונים למירוצים כול הזמן אבל מי זה אתם??? קומץ בודדים בהמון שמשווע למסלול רכיבה/נסיעה – לא מירוצים!!! ספוט המירוצים יותר מסוכן, יותר מחמיר יותר מורכב…ולכן מתמהמה… עזבו מינתיים את המירוצים… תנו קודם כל מסלול!! אחר כך נדבר…

  4. Z באיזה שהו אופן אני מסכים ומזדהה איתך מכל מיני סיבות .. אבל המירוצים הם דרך לבטא ודרך להציג את הספורט המוטורי (ועל הדרך להנות מהמוטוריקה שקיימת לנו היום), אם לא יארגנו אירועים כאלה מי ידע בכלל שיש אנשים שרוצים לפתח את התחום הזה בארץ?, ברגע שעושים מירוץ בין אם רכבים/אופנועים או כל מירוץ אחר, זה הצעקה של כל חובבי התחום כמוך וכמוני שרוצים שיהיה לנו מסלול חוקי ומסודר "להתפרק" ואפשריות חוקיות "לשדרג" את הכלים עליהם אנחנו נוהגים/רוכבים, זו הדרך הכי מועילה להרים את הספורט הזה למעלה, אני מאחל לנו שהימים שבהם נוכל לממש את התחביב שלנו יגיעו בקרוב לדרך חוקית ואז יהיה הרבה יותר קל ומעניין לדבר על זה, אגב z תיהיה בטוח שהמטרה העיקרית היא שכל חובבי התחום יוכלו להנות מכל העולמות שהתחום מציע ולא רק ממירוצים.

  5. הלחץ, ההסבר, הפוליטיקה, הצד העסקי, המודעות, הפשטות, ההסבר המדעי/ ההסבר הפסיכולוגי/ ההסבר העסקי הכול צריך להיות במסלול רכיבה/נסיעה מהיר סטרילי לשם צריך לכוון את כל האנרגיות והמזומנים המוגבלים שיש כאן….עזבו בינתיים את המירוצים… אגב לשיטתך נניח שיאשרו מירוץ באילת שוב באם המושבות שוב, במנחת בארד, וכולכם (בערך 20 איש) תהיו מירוצים שאתם משפרים את הרכבים והכשרון שלכם.. ותגידו שיש סוף סוף ספורט מוטורי בארץ… איך אני ארכב?? איך זה עוזר לעוד 10 אלפי איש לנסוע שם…?כנראה שאצטרך להמשיך לרכב בחול היכן שיש מסלולים ובמקרה גם מירוצים…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל