fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
סטפן

כוכבת עולה, מיצובישי ספייס סטאר במבחן דרכים

כוכבת עולה, מיצובישי ספייס סטאר במבחן דרכים

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

השורה התחתונה

הספייס סטאר הפתיעה לטובה במחלקת העיצוב, המרווח ושילוב המנוע-תיבה, והעדכון שעברה לאחרונה הצליח לתקן את הציון הנכשל שקיבלה בעבר במבחן הנוחות. תוספת האבזור (בקרת השיוט ומערכת המולטימדיה) משמעותית ביותר, והחבילה הסופית שהתקבלה היא של רכב חביב הנותן תחושה של רכב גדול בהרבה בזכות המרווח והאבזור. אם נחשוב על זה, מה שרוב האנשים מחפשים הוא לנהוג ברכב עם מחיר סביר שלא יגרום להם לחשוב כל הזמן ש"לשכן יש יותר", ועם מחיר של 79,990 ₪ המיצובישי ספייס סטאר מבצעת את המשימה הזו בהצלחה רבה.

 

וקצת יותר בהרחבה

הספייס סטאר לא היתה יכולה להגיע בזמן יותר טוב עבור מיצובישי: פריחת שוק המיני בארץ בשיאו, ולמרות הירידות הדרסטיות האחרונות- מחירי הדלק עדיין בשמיים, מה שגורם לכך שכל העיניים נשואות אל רכבים קטנים אשר מצד אחד אינם צורכים הרבה דלק, ומצד שני מאפשרים להתנייע בנוחות גם מחוץ לעיר ובלי לוותר על אבזור- בדיוק כמו הפיקנטו שעדיין נמכרת  ביותר, היונדאי i10, האחיות מבית צ'מפיון ועוד.

הספייס סטאר משחקת על הגבול שבין מיני לסופר-מיני, ואף נמכרת בגרסת סדאן (אטראז'). מאז עלייתה ארצה עברה כשנה וחצי, כאשר הביקורת עליה היתה חיובית בסה"כ, אולם לחובתה נרשמו נוחות נסיעה לא מזהירה ובידוד רעשים לקוי. לטענת היבואן נושאים אלה טופלו, ובתור בונוס התווסף אבזור משמעותי בדמות בקרת שיוט ומערכת מולטימדיה כסטנדט. שמחנו לשים את ידינו על הכוכבת הקטנה לבדוק האם באמת התמורה הטובה ביותר למחיר נמצאת אצל מיצובישי.

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

העיצוב החיצוני של הספייס סטאר נראה חמוד ועירוני למהדרין, כאשר מיצובישי מאפשרת להתאים סט מדבקות שמשנות לגמרי את המראה וההצהרה לפי הטעם האישי- החל מנשי ומתחנחן, עבור באנונימי לסוכן החשאי, ועד קרבי למהדרין עם פסי מירוץ. נאה ביותר.
תא הנוסעים גם הוא ניתן לבחירה בשני צבעים, כאשר האפשרות הבהירה מאירה ומחמיאה לתא. במרכז הקונסולה ישנו ציפוי של פלסטיק מבריק הנותן מגע מודרני, יחד עם פסים כסופים מסביב לפתחי האוורור. שלא כמו במתחרות אחרות- כאן לא תמצאו חלקי פח חשופים וזולים למראה. מצד שני איכות הפלסטיק לא מדהימה, כאשר גם הדלתות מצופות בו במקום ריפוד בד חלקי.
ברמת האבזור החדשה המגיעה קומפלט עם התיבה האוטומטית מקבלים הרבה מאוד אבזור, אפילו יותר מהפיקנטו שהפכה לסמן ימני בסגמנט: חיישני אורות ומגבים (היחידים בקטגוריה!), חשמול מלא, מרימי חלונות, מערכת שמע לא רעה בכלל הכוללת USB ו- AUX, וכמובן אבזור בטיחות מלא. כאמור למעלה, לרשימה הארוכה התווספו לאחרונה מערכת מולטימדיה הכוללת BT ובקרת שיוט יעילה. ישנם מספיק תאי אחסון- כולל תא כפפות בגודל סביר, מדפון יעיל מעליו, תאים בדלתות לבקבוקים ומחזיקי כוסות.
הספייס סטאר מצדיקה את שמה כאשר בוחנים את המקום שהיא מציעה. אודה ולא אבוש, הייתי מופתע לטובה מהמרוח הפנימי. לא שתטעו לחשוב שזה אאוטלנדר, אבל מבוגרים ימצאו מקום לכל איבריהם במושבים הקדמיים, ויותר חשוב- גם מאחור.המושבים עצמם נוחים לישיבה לאורך זמן- גם אם אינם ממש תומכים ומחבקים את הגוף- ולא היתה לי שום בעיה לבלות בספסל האחורי נסיעה בין עירונית, עם מספיק מקום לברכיים ולראש. כמובן שלשלושה מבוגרים מאחור יהיה צפוף, אבל הרצפה הכמעט שטוחה תעזור במשהו להקל על המצב.
תא המטען אינו הגדול ביותר, ועם 235 ליטר הוא מעט קטן יותר מזה שבסקודה סיטיגו (251 ליטר). לפחות הוא שימושי יחסית ועם אפשרות לקפל את המושבים 60-40 כדי להגדיל את שטח ההטענה. בכל מקרה הוא יותר ממספק לזוג.

מנוע, ביצועים, התנהגות

לפי האופנה האחרונה בפלח המיני (ולאחרונה גם במשפחתיות- ראו ערך פיג'ו 308 החדשה), גם הספייס סטאר מצוידת במנועי 3 צילינדר משעשעים בשני נפחים: ליטר אחד בעל 71 כ"ס, או 1.2 ל' ו- 80 כ"ס עם תיבה רציפה בלבד. אנו קיבלנו את המנוע החזק יותר, והוא אכן עושה את עבודתו נאמנה. נכון שרק 10.8 קג"מ לא נשמעים מבטיחים מדי, אבל צריך לזכור שהזאטוטה שוקלת רק 865 ק"ג… כתוצאה מכך, התאוצות מתקבלות בקלות ובנינוחות יחסית, ובשום מצב לא תרגישו בחוסר משמעותי של כוח זמין.

ומה עם התיבה הרציפה? טוב תודה. כנראה שהמשקל הקל עושה את שלו, כשלהבדיל מרכבים אחרים המצוידים בתיבה רציפה הגורמים לי לפריחה- התיבה המותקנת במיצובישי הקטנה לא עצבנה אותי יותר מדי, כיוון שלא היה צורך למשוך את המנוע לגבהים כדי להאיץ בצורה סבירה. אמנם אין תפעול ידני, אבל יש מצב DS אשר עוזר מאוד להאצה זריזה ולבלימת מנוע טובה בירידות. כאשר בכל זאת תלחצו עליה חזק- היא תגלה את אופייה הרציף, ואז גם רעש המנוע יחדור לתא מעט יותר מדי מהרצוי- למרות ההבטחות לבידוד משופר. את היתרון הגדול של שילוב מנוע צנוע נפח עם תיבה רציפה תגלו בתחנת דלק, כאשר הספייס סטאר הציגה צריכה ממוצעת של 16 ק"מ לליטר בימי המבחן, ובנסיעה בין עירונית אפשר לראות גם 17 קילומטר לליטר ואף יותר, כאשר במהירות של 100 קמ"ש הסל"ד עומד על כ-2000 סיבובים נמוכים ושקטים (ואף פחות, אם התיבה במצב הרוח הנכון…).
כמו שכבר כתבתי למעלה, נוחות זכתה לביקורת בתחילת דרכה של הספייס סטאר בארץ. מיצובישי בהחלט הקשיבו לתלונות ופעלו בנידון, כך שלמרות שעדיין לא מדובר במגהצת באמפרים קסומה, הספייס סטאר תסיע אתכם ברחבי העיר (ואף מחוצה לה) בנוחות משופרת בהרבה מבעבר, וסבירה בפני עצמה. ההגה רך ונעים וקוטר הסיבוב מדהים- לא פחות. היא איננה מאבדת את עשתונותיה בנסיעה בין עירונית, והיציבות הטובה תגרום לכם לשכוח מהר מאוד שאתם נוהגים ברכב קטנטן. בידוד הרעשים עדיין לא מושלם- אך הרבה יותר טוב מבעבר,ואין בעיה לשייט במהירות ולאורך זמן. לכאורה ברכב עירוני זה לא אחד הדברים החשובים ביותר, אולם ידוע שבארץ אין כזה דבר "רק לעיר", וכל רכב יבלה בחייו גם בכבישים בין עירוניים.
הספייס סטאר מסוגלת גם לתקוף פיתולים אם צריך והיכולת שלה אפילו מפתיעה, אבל זוויות הגלגול ורעש המנוע החזק יורידו אותכם מהרעיון הזה די מהר…
מיצובישי ספייס – נתונים טכניים:
מנוע: בנזין 3 צילנדרים, 1193 סמ"ק
הספק (כ"ס/סל"ד): 80/ 6000
מומנט (קג"מ/סל"ד): 10.8/ 4000
תיבת הילוכים: רציפה
האצה 0-100: 12.8 שניות
מהירות מירבית: 173 קמ"ש
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 371/ 166/ 150
בסיס גלגלים (ס"מ): 245
משקל (ק"ג): 865
מיכל דלק (ליטר): 35
נפח תא מטען (ליטר): 235
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 23.2 קמ"ל
צריכת דלק מבחן:  16 קמ"ל
מחיר: 79,900 ש"ח 

7 תגובות ל כוכבת עולה, מיצובישי ספייס סטאר במבחן דרכים

  1. לכתב שלום, אכן אני שואת תיבות כאלו ואני מבין שאתה סבבה איתה?

  2. "התמורה הטובה ביותר לכסף שלכם"
    ברצינות?
    מישהו עוד יכול להאמין לכם בטעות.
    רכב שמיוצר בתאילנד עם בטיחות של ג'יפ צעצוע הוא לא תמורה טובה לשום כסף שאני מכיר.
    אפשר למצוא אלטרנטיבות הרבה יותר משתלמות עם תמורה באמת טובה לכסף בקטגוריה של הספייס סטאר כמו הפיקנטו למשל שהיא לא סתם המיני הכי נמכרת בארץ. קיצור שווה לכתבים שלכם לעשות שיעורי בית ולהתאים כותרות בהתאם

  3. שלום רון. בוא נבדוק יחד את העובדות, טוב? בציון מבחני הריסוק של ארגון ENCAP, זכתה הפיקנטו ל4 כוכבים, עם ציון של 86% הגנה על מבוגרים. הספייס סטאר (בטיחות של ג'יפ צעצוע, כהגדרתך) זכתה גם היא לציון של 4 כוכבים, אולם בהגנה על מבוגרים הציון היה ג-ב-ו-ה יותר מזה של הפיקנטו, 90%. בנוסף, המיצובישי קיבלה ציונים גבוהים יותר מהקיה גם בהגנה על הולכי רגל ועל מערכות העזר לבטיחות. סבבה עד עכשיו? יופי. בוא נמשיך.
    תעמיד את המפרטים של הפיקנטו והמיצובישי אחד ליד השני, ותגלה שהמיצובישי ארוכה יותר, גבוהה יותר, רחבה יותר, בעלת בסיס גלגלים ארוך יותר ובעלת תא מטען גדול יותר, כשלקינוח המשקל של המיצובישי נ-מ-ו-ך מזה של הקיה. אפשר להמשיך? אוקי.
    תשווה את האבזור בשתיהן: לא תמצא בקיה חיישנים אורות, לחץ אוויר ועוד, לא תמצא בקרת שיוט או מערכת בקרת אקלים והרשימה ממשיכה…
    בקיצור רון יקירי, לפני שאתה מעלה האשמות שונות, אנא בצע אתה את שיעורי הבית שלך, כי תכל'ס- יצאת לא חכם.

  4. רינה: הספייס סטאר נחשבת לבטוחה יחסית (עם ציון של 90% הגנה על מבוגרים במבחני הריסוק), אולם מבלי להיכנס ליותר מדי פרטים טכניים-בסופו של דבר גודל הרכב כן משנה במצבי ריסוק מסויימים (תאונה עצמית לעומת תאונה עם רכב אחר, למשל).
    ראובן: כמו שכתבתי, התיבה פועלת בצורה טובה יחסית לתיבות אחרות ואינה "מאוד מעצבנת", אולם כרגיל אני ממליץ לך לעשות נסיעת מבחן ברכב בעצמך ולראות איך אתה מסתדר איתה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל