מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מריבה משפחתית
שי שיוביץ
צילום: אריק רוזנבלום
קצת יותר בהרחבה:
זהו הדור השני למריבה של אופל, אשר נכנסת לקטגוריה של המיניוואנים הקומפקטים (מיקרוואנים) ובממדיה נמצאת בין הקורסה הקטנה לאסטרה 5 דלתות. להבדיל משאר המיקרוואנים האחרים שבשוק המריבה מתהדרת בסידור דלתות מעניין ונדיר ביותר, שבו הדלתות האחוריות הן "דלתות התאבדות" הנפתחות בצורה הפוכה מהדלתות הקדמיות. החידושים אינם נעצרים בדלתות, כאשר גם המושבים האחוריים יודעים לזוז לא רק קדימה ואחורה- אלא גם לצדדים.
העיצוב החיצוני של המריבה נאה וזורם- אך אינו יוצא דופן כמעט בשום צורה שהיא. מדובר ברכב קופסתי ו"שקוף" למדי, כאשר רק בחלונות הצד אפשר לראות חריגה מהבנאליות, כיוון שחלון הצד האחורי הנמוך יותר מזה הקדמי. עם אורך של 4.30 מ' המריבה קומפקטית למדי וקצרה אף מהאסטרה 5 דלתות, מה שמקל מאוד על החניות בעיר.
תא הנוסעים מוכר מאוד מדגמי אופל אחרים, עם איכות חומרים טובה- אך פלסטיקית משהו וצבעים קודרים. עיצוב הקונסולה המרכזית נאה מאוד, והקונסולה המרכזית מתעגלת לרוחב התא בקשת חיננית הנותנת הרגשה מודרנית ומרווחת. רק חבל שאת ההרגשה המודרנית מקלקלים הצגים הדיגיטלים הפשוטים שזמנם עבר לפני 5 שנים לפחות… האבזור התקני כולל מזגן מפוצל, בלם יד חשמלי, בקרת שיוט ושליטה על מערכת השמע מההגה. כרגיל באופל, תפעול המערכות מתבצע בעזרת שלל כפתורים היכולים לבלבל בשניות הראשונות את המשתמש. כיוון שהמריבה גבוהה יחסית, הנהג יכול להשקיף בנחת מעל שאר הפרייבטים העומדים לידו בפקק.
גם מבחינת תאי אחסון למריבה לא חסר, עם תא גדול בין המושבים הקדמיים הניתן להזזה על מסילה, ותאים גדולים מאוד בדלתות. תא המטען שימושי מאוד ומכיל 400 ליטרים מכובדים ביותר לסגמנט, ובמידת הצורך- קיפול המושבים מעלה את הנפח בעוד יותר מ- 1000 ליטרים ל- 1496 סה"כ. בנוסף תמצאו שם כל מיני תאים נסגרים נוספים לאחסון כל הדברים שאתם לא רוצים שיראו או שיעופו במהלך הנסיעה. בראבו אופל.
המריבה מגיעה עם מנוע אחד בלבד, 1.4 טורבו בנזין המוכר מאוד משאר דגמי שברולט ואופל, אולם הפעם אופל הפחיתה את ההספק ל- 120 כ"ס, כנראה משיקולים של צריכת דלק, ומיצוב המריבה מתחת לזפירה הגדולה המצויידת באותו המנוע. גם המומנט הופחת במעט, ובמריבה הוא עומד על 17.8 קג"מ לעומת 20.4 באסטרה ובזפירה. המנוע מספק את עיקר הכוח בטווח האמצע של הסל"ד, ומייצר רעש מגרגר וגברי משהו. חלקנו אהבנו- וחלקנו לא ממש. למרות הפחתת ההספק המנוע מצליח להניע בקלות את המריבה, ולצרכי יום-יום הוא יספיק- ואף קצת מעבר.
גם התיבה האוטומטית מוכרת משאר הדגמים, ומכילה 6 הילוכים. פעולת התיבה סבירה, לא יותר, כיוון שהעברות ההילוכים לא תמיד חלקות- בעיקר בין הילוך ראשון לשני. ריבוי היחסים גורם למנוע לסוב ב-2000 סל"ד בלבד במהירות של 100 קמ"ש, ובמהירות זו הוא שקט וחסכוני יחסית. אולם החיים מורכבים יותר מסתם שיוט קבוע, מה שגרם לכך שצריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על כ-10 קמ"ל בלבד, עם 8 קמ"ל בעיר ו- 12 מחוצה לה.
היתרון בנוחיות של המושבים האחוריים+ היתרון הנדיר והאדיר של הדלתות האחוריות …שווה את צריכת הדלק !