fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה

מריבה משפחתית

מריבה משפחתית

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

השורה התחתונה:
המריבה של אופל היא אחת מהדוגמאות המשובחות ביותר לרכב משפחתי באשר הוא: קומפקטי מבחוץ ומרווח מבפנים, זריז, נוח, שקט וסלחני. לחובתה עומדת צריכת דלק של כ- 10 קמ"ל, תיבת הילוכים לא מעודנת ומראה חיצוני מעט אפרורי ושקוף. להבדיל מרכבים משפחתיים אחרים, את המריבה תוכלו לקבל במחיר של 116,990 ₪ בלבד- ותמורה מלאה ואף יותר לכספכם.

 

קצת יותר בהרחבה:

זהו הדור השני למריבה של אופל, אשר נכנסת לקטגוריה של המיניוואנים הקומפקטים (מיקרוואנים) ובממדיה נמצאת בין הקורסה הקטנה לאסטרה 5 דלתות. להבדיל משאר המיקרוואנים האחרים שבשוק המריבה מתהדרת בסידור דלתות מעניין ונדיר ביותר, שבו הדלתות האחוריות הן "דלתות התאבדות" הנפתחות בצורה הפוכה מהדלתות הקדמיות. החידושים אינם נעצרים בדלתות, כאשר גם המושבים האחוריים יודעים לזוז לא רק קדימה ואחורה- אלא גם לצדדים.

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

העיצוב החיצוני של המריבה נאה וזורם- אך אינו יוצא דופן כמעט בשום צורה שהיא. מדובר ברכב קופסתי ו"שקוף" למדי, כאשר רק בחלונות הצד אפשר לראות חריגה מהבנאליות,  כיוון שחלון הצד האחורי הנמוך יותר מזה הקדמי. עם אורך של 4.30 מ' המריבה קומפקטית למדי וקצרה אף מהאסטרה 5 דלתות, מה שמקל מאוד על החניות בעיר.

תא הנוסעים מוכר מאוד מדגמי אופל אחרים, עם איכות חומרים טובה- אך פלסטיקית משהו וצבעים קודרים. עיצוב הקונסולה המרכזית נאה מאוד, והקונסולה המרכזית מתעגלת לרוחב התא בקשת חיננית הנותנת הרגשה מודרנית ומרווחת. רק חבל שאת ההרגשה המודרנית מקלקלים הצגים הדיגיטלים הפשוטים שזמנם עבר לפני 5 שנים לפחות… האבזור התקני כולל מזגן מפוצל, בלם יד חשמלי, בקרת שיוט ושליטה על מערכת השמע מההגה. כרגיל באופל, תפעול המערכות מתבצע בעזרת שלל כפתורים היכולים לבלבל בשניות הראשונות את המשתמש. כיוון שהמריבה גבוהה יחסית, הנהג יכול להשקיף בנחת מעל שאר הפרייבטים העומדים לידו בפקק.

 

אבל כאמור למעלה, הגליק הגדול מתגלה כאשר עוברים לחלק האחורי של המריבה: הדלתות האחוריות נפתחות לרווחה בזווית של 90 מעלות, ומאפשרות כניסה נוחה בצורה יוצאת מגדר הרגיל. כפועל יוצא של צורת הפתיחה, גם קשירה של כסא תינוק מתגלה כקלה מאי פעם. המושבים בשורה השניה מאפשרים ישיבה נוחה לשלושה אנשים, אולם במקרה ורק שניים יושבים מאחור- משענת המושב האמצעי נשכבת קדימה, ושני המושבים הצדדים יודעים לזוז על מסילה אחורה- ואחד כלפי השני, כך שנוצר מרווח גדול מאוד לכתפיים ולרגליים ברמה של כמעט לימוזינה…

גם מבחינת תאי אחסון למריבה לא חסר, עם תא גדול בין המושבים הקדמיים הניתן להזזה על מסילה, ותאים גדולים מאוד בדלתות. תא המטען שימושי מאוד ומכיל 400 ליטרים מכובדים ביותר לסגמנט, ובמידת הצורך- קיפול המושבים מעלה את הנפח בעוד יותר מ- 1000 ליטרים ל- 1496 סה"כ. בנוסף תמצאו שם כל מיני תאים נסגרים נוספים לאחסון כל הדברים שאתם לא רוצים שיראו או שיעופו במהלך הנסיעה. בראבו אופל.

מנוע, ביצועים, התנהגות

המריבה מגיעה עם מנוע אחד בלבד, 1.4 טורבו בנזין המוכר מאוד משאר דגמי שברולט ואופל, אולם הפעם אופל הפחיתה את ההספק ל- 120 כ"ס, כנראה משיקולים של צריכת דלק, ומיצוב המריבה מתחת לזפירה הגדולה המצויידת באותו המנוע. גם המומנט הופחת במעט, ובמריבה הוא עומד על 17.8 קג"מ לעומת 20.4 באסטרה ובזפירה. המנוע מספק את עיקר הכוח בטווח האמצע של הסל"ד, ומייצר רעש מגרגר וגברי משהו. חלקנו אהבנו- וחלקנו לא ממש. למרות הפחתת ההספק המנוע מצליח להניע בקלות את המריבה, ולצרכי יום-יום הוא יספיק- ואף קצת מעבר.

גם התיבה האוטומטית מוכרת משאר הדגמים, ומכילה 6 הילוכים. פעולת התיבה סבירה, לא יותר, כיוון שהעברות ההילוכים לא תמיד חלקות- בעיקר בין הילוך ראשון לשני. ריבוי היחסים גורם למנוע לסוב ב-2000 סל"ד בלבד במהירות של 100 קמ"ש, ובמהירות זו הוא שקט וחסכוני יחסית. אולם החיים מורכבים יותר מסתם שיוט קבוע, מה שגרם לכך שצריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על כ-10 קמ"ל בלבד, עם 8 קמ"ל בעיר ו- 12 מחוצה לה.

המריבה הצליחה להפתיע אותנו מאוד בסעיף הנוחות עם שיכוך מהמורות ושברים טוב מגדר הרגיל. נסיעות בין עירוניות יבלעו תחת גלגליה בנוחות מעוררת השתאות, וגם בעיר המריבה לא תבלבל. התנהגותה טובה למדי ומשרה ביטחון, זאת למרות זויות גילגול מורגשות למדי. הביטחון במריבה מגיע גם בזכות ההגה הנעיש, למרות שהוא מרגיש כבד מהרגיל במהירויות נמוכות. כאשר המהירות עולה משקלו משתפר משמעותית, והוא אפילו משדר מעט מידע, לא משהו שמצפים לו מרכב משפחתי.

אופל מריבה – נתונים טכניים

 

מנוע: טורבו בנזין 4 צילנדרים 1364 סמ"ק
הספק (כ"ס/סל"ד): 120/ 4200-6000
מומנט (קג"מ/סל"ד): 17.8/ 1750-4800
תיבת הילוכים: אוטו' 6 הילוכים
האצה 0-100: 11.9 שניות
מהירות מירבית: 185 קמ"ש
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 430/ 1812/ 161
בסיס גלגלים (ס"מ): 264.4
משקל (ק"ג): 1486

7 תגובות ל מריבה משפחתית

  1. היתרון בנוחיות של המושבים האחוריים+ היתרון הנדיר והאדיר של הדלתות האחוריות …שווה את צריכת הדלק !

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל