fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

לגלות את הספורט מחדש / לנד רובר דיסקברי ספורט במבחן דרכים

לגלות את הספורט מחדש / לנד רובר דיסקברי ספורט במבחן דרכים

שי שיוביץ ואריק רוזנבלום

צילום: אריק רוזנבלום


השורה התחתונה
הדיסקברי ספורט הצליח להרשים אותנו (מאוד!) עם יכולותיו הרבות על הכביש- ומחוצה לו, למרות שלכאורה איבד את כל מאפייני השטח שהיו מזוהים עם היצרן הבריטי (הילוך כוח, שלדת סולם וכו'). תכנון חכם של מערכת ההנעה מבטיח ביצועים מעולים ב(כמעט) כל שטח שתרצו, והיכולת להוביל שבעה נוסעים ברכב קומפקטי שכזה נראית ממש כמעשה קסם. הדבר היחיד שאולי יפריע לרוכש הממוצע הוא המחיר שמתחיל מ- 339,000 ש"ח ומגיע עד 439,000, כיוון שיש לדיסקברי ספורט מתחרים ראויים לא פחות שעולים 100K פחות. מצד שני, לאף אחד מהם לא כתוב על האף לנד-רובר…

 

וקצת יותר בהרחבה

הדיסקברי ספורט הוא הראשון מסדרת משפחת דיקסברי החדשה שתגיע בעתיד (הקרוב),  בדיוק כמו המשפחה (העשירה והמיוחסת) המורחבת של הריינג' רובר. הדיסקברי ספורט אמור לקרוץ לקהל יעד עמיד (מחירו ההתחלתי הוא 339,000, ומחיר הדגם הנבחן HSE עומד על 439,000 ש"ח), בוגרי X5 ופורשה קאיין שרוצה רכב צנוע יחסית שאינו מנקר עיניים. 

 

יש שלושה מנועים לבחירה, בנזין ושני דיזלים, כולם בנפח 2 ליטר. אה, ואין הילוך כוח. בכלל. בדיסקברי(!). חילול הקודש מפורש. לא ככה?

 

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

אפשר לזהות את הדיסקברי ספורט כלנד-רובר גם ממבט חטוף, ומהבחינה הזו (ולא רק מהבחינה הזו) מחלקת העיצוב של החברה עשתה עבודה טובה. הדיסקברי ספורט נראה צנוע יחסית, קשוח וקופקטי ועם שפת עיצוב מעוגלת יותר לעומת הזוויות המוכרות של משפחת הריינג'. בסה"כ הדיסקברי ספורט מצליח לשדר פרימיום מאופק (יש דבר כזה?) ונראה שיתאים במיוחד לאנשים שבאים מ"כסף ישן" ולא לנובורישים מתלהבים. המידות החיצוניות קומפקטיות במפתיע (קצר ב-2 ס"מ מטויוטה קורולה, לדוגמה), מה שלא הפריע למהנדסי לנד-רובר לדחוף לתוכו שורת מושבים שלישית.

 

תא הנוסעים מתאים לתדמית אותה רוצה הדיסקברי ספורט לשדר, עם קווים פשוטים יחסית ותכליתיים וללא התחכמויות מיותרות או חידושים מסעירים. הכל נראה טוב, החומרים מעולים ורוב הכפתורים ממוקמים בצורה הגיונית. פחות אהבנו את מיקום מתגי החלונות הממוקמים גבוה על הדלת, כמו גם מתגי הפעלת מערכת המולטימדיה/מידע אשר מעט רחוקים לשימוש מיידי. לעומת זאת, המתג הסיבובי של ההילוכים (שהגיע מיגואר) נראה נהדר ופועל בצורה אינטואטיבית למדי.

 

הנוסעים בשורה הראשונה והשניה נהנים משפע מקום, עם מושב אחורי שיודע לנוע על מסילה, להשכיב לאחור את משענותיו והמוצב גבוה יותר מהמושבים הקדמיים לטובת שדה ראיה מוגדל ליושבים בו. לרווחתו של מי שישב באמצע המושב, הבליטה של הדרייב-שאפט לא מאוד בולטת ומשחררת מקום לרגליים. שני המושבים בשורה השלישית לא מאוד גדולים ויתאימו יותר לילדים, אם כי מרווח הרגליים יכול לספק גם מבוגרים לנסיעות לא מאוד ארוכות בזכות המסילה של המושב האמצעי. 

 

הדיסקברי ספורט מתהדר בתאי אחסון למכביר לכל אורך הרכב. כאשר כל המושבים פתוחים תא המטען קטן למדי (194 ל'), אך בקיפול המושבים מתקבל תא גדול עד מאוד ושימושי שנהנה מדלת מופעלת חשמלית שימושית באופן מפתיע.

 

מנוע, ביצועים, התנהגות

לרכב הנושא את השם "ספורט" על הזנב ראוי שיהיה כיסוי מתאים מתחת למכסה המנוע, וגם בגזרה הזו הדיסקברי ספורט לא מאכזב. אנו בחנו את מנוע הבנזין, יחד עם טעימונת קטנה ממנוע הדיזל החזק שמוחלף ממש בימים אלה. נתחיל עם הדיזל: מדובר על מנוע המספק 190 כ"ס מכובדים ומומנט של 42.8 קג"מ (180 כ"ס ו- 43 קג"מ במנוע "אינג'ניום" החדש, הביצועים ללא שינוי אך צריכת הדלק אמורה להיות טובה יותר). בנסיעה הקצרה שביצענו גילינו (ממש לא במפתיע) מומנט מועך קרביים שמעיף את הרכב הכבד כאילו מדובר בפיקנטו קלילה (בעצם, הפיקנטו היתה מתה להציג ביצועים כאלה, עם 8.9 שניות ל- 100), אך בדרך צריך להתגבר על השהיית טורבו מוחשית למדי. מנוע הבנזין מגיע במקור מפורד (ונמצא גם במונדאו וב- S-MAX), מפיק 240 כ"ס ו"רק" 34 קג"מ, ומחובר לאותה תיבה אוטומטית בעלת 9 הילוכים. המנוע הגיבור מזניק את הדיסקברי ספורט ל- 100 תוך 8.2 שניות קצרצרות בדרך ל- 200 קמ"ש מרביים, ומספק תאוצות ביניים הראויות להתהדר בטייטל ספורט המחייב. תיבת ההילוכים פחות הרשימה, עם השהייה מוחשית בהורדת ההילוכים בקיק-דאון ומדי פעם חבטה במעבר בין ההילוכים הנמוכים, אך לא מדובר בדיל ברייקר. צריכת הדלק עמדה על 6 קמ"ל בקטעי האטרף ו- 13.3 בשיוט מהיר יחסית. נהיגה רגועה תוכל להוציא מהדיסקברי ספורט תוצאות טובות אף יותר.

 

נוחות הנסיעה טובה עם נטיה לצד הקשוח יותר, מה שמאפשר לדיסקברי ספורט לשמור על הפאסון גם בכביש מפותל עם אחיזה גבוהה מאוד והתנהגות ניטראלית במפתיע, יחד עם תחושה טובה מההגה והבלמים החזקים. כמובן שהכל במגבלות ההיגיון כיוון שעדיין מדובר על רכב גבוה וכבד, אך על אחד כזה שיעשה את העבודה טוב יותר מלא מעט רכבי נוסעים קטנים יותר. אנחנו בהחלט התפעלנו.

 

שטח

כדי לשמור על שלמות הרכב והיחסים עם היבואנית- לא ממש ירדנו לשטח אולם בכל זאת עברנו על שטחים מהודקים, מעט שבילי קק"ל והכל בעדינות עם מגמה של אווירה ותנועה אווירית רצופה, כל זאת היה מרשים מאוד, הן בנוחות והן בקלות. אנו בטוחים שזה לא רק בזכות שהדיסקברי ספורט מצוייד במערכת הטריין ריספונס המפורסמת של לנד רובר היודעת להתאים את פעולת מערכות הבקרה של הרכב לשטחים קשים ולשלוח את הכוח בצורה המיטבית לגלגלים האוחזים. לפי הדיווחים מחו"ל מדובר ברכב שיכול לעבור בשטחים שג'יפונים או רכבי פנאי רכים אחרים לא יעברו, למרות החוסר בהילוך הכוח ובזכות מרווח הגחון המכובד של 21 ס"מ וזוויות גישה ונטישה טובות. בסופו של דבר, קשה לנו להאמין שהרוכש הממוצע של הדיסקברי ספורט ירד איתו לשום שטח שהוא לא אספלט, אך טוב לדעת שהיכולת שם והשם "לנד-רובר דיסקברי" אינו נישא לשווא…

תודה מיוחדת ליחס החם ולעזרה במבחן כולל הדגמה על גרסת
הדיזל בנוסף לבנזין לברק מיטל מנהל אולם לנד רובר ת"א.

לנד רובר דיסקברי ספורט – נתונים טכניים
מנוע:טורבו בנזין 4 צילינדרים, 1999 סמ"ק
הספק (כ"ס/סל"ד): 240/ 6000
מומנט (קג"מ/סל"ד): 34/ 3500
תיבת הילוכים: אוטו' 9 הילוכים
האצה 0-100:  8.2 ש'
מהירות מירבית: 200 קמ"ש
הנעה: כפולה קבועה
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 460/ 217.3/ 172.4
בסיס גלגלים (ס"מ): 274
משקל (ק"ג): 1840
מיכל דלק (ליטר): 70
נפח תא מטען (ליטר): 194
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 12.5 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 6 קמ"ל
מחיר: 439,000 ש"ח

 


עוד מבחני דרכים:

קיה סורנטו במבחן דרכים

מאזדה 2 במבחן דרכים

פיג'ו 308


קיה ספורטאז' 1.6


אופל קורסה – מבחן דרכים

סקודה אוקטביה RS – מבחן דרכים

וולוו V40 – מבחן דרכים

סוזוקי ג'ימיני – מבחן דרכים

מיני קופר מבחן דרכים

אופל מריבה מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' – מבחן דרכים בוידאו

אופל אדם מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מבחן דרכים 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מבחן דרכים

אופל מוקה במבחן דרכים

ב.מ.וו 235M מבחן דרכים בוידאו

וולוו S60  מבחן דרכים בוידאו

סוזוקי גרנד ויטרה מבחן דרכים בוידאו

קיה סול מבחן דרכים בוידאו

סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שברולט סוניק RS מבחן דרכים בוידאו

אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

רנו קליאו במבחן דרכים בוידאו

קיה סורנטו במבחן דרכים בוידאו

5 תגובות ל לגלות את הספורט מחדש / לנד רובר דיסקברי ספורט במבחן דרכים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל