fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

LOVE ME, TENDER/ מיצובישי טרייטון במבחן דרכים

LOVE ME, TENDER/ מיצובישי טרייטון במבחן דרכים

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

השורה התחתונה

נכון לעכשיו, כדאי שמי שצריך טנדר (ולא משאית אמריקאית. בלי לזלזל) ידע שהטרייטון הוא העסקה הטובה והמשתלמת ביותר בשוק, ועדיף בכל תחום אפילו על הטויוטה היילקס החדש. ולמה? כיוון שהטרייטון מציע את האבזור השופע ביותר, את המנוע החזק ביותר, את כושר ההעמסה הגבוה ביותר ונוחות נסיעה, שימוש ותפעול שתתחרה בלא מעט פרייבטים. את כל הטוב הזה תקבלו ב- 12,000 ש"ח פחות מהמתחרה המקביל מבית טויוטה. שווה.

 

וקצת יותר בהרחבה

משפחת ה- L200 קיימת מאז 1978, ונמכרת בישראל מאז תחילת שנות ה-90. בעשרים ומשהו השנים שעברו מאז, הטנדרים של מיצובישי יצרו לעצמם בישראל שם של סוסי עבודה אמינים וקשוחים בכל תוואי שטח. המגנום שהוצג בסוף שנות ה-90 ביצע מהפיכה בשוק, כאשר בזכות עיצוב מודרני ומיוחד ואבזור שעד אז לא נראה כמותו בטנדרים הצליח לשדרג את הטנדר ממעמד הפועלים אל לב ליבם של הבורגנים וגרם לכל מתחריו לחקותו. כמו שנראה בהמשך, הדור החדש ביותר של ה- L200- הטרייטון, ממשיך את מגמת הפינוק יחד עם כושר עבודה והעמסה שמעמיד את מתחריו בצל.

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

מאז תקופת המגנום, עיצוב חיצוני תמיד היה אחד מהמאפיינים הבולטים של סדרת ה-  L200, והטרייטון אינו שונה מאבותיו. הפנסים הקדמיים זכו לעיצוב מעניין שמשתלב היטב בגריל הענק והכסוף, הקבינה מפגינה קו חלונות שעולה בחינניות ומצליח להעניק צללית דינאמית לרכב הגדול והארוך (ומדובר ברכב גדול, גבוה וארוך מאוד). גם עיצוב הזנב, נקודת תורפה בכל הטנדרים באשר הם, קיבל חיים חדשים בזכות פנסים משוכים קדימה שמזכירים את שאר רכבי החברה וסוגרים חבילה מעוצבת ומודרנית.

 

אחרי שמתגברים על הגובה ומטפסים לתא הנוסעים, מגלים שהקבינה של הטרייטון מצליחה להראות כאחת שתתאים גם לרכב נוסעים מן השורה, וזו מחמאה אדירה למיצובישי. איכות ההרכבה טובה, שילובי הצבעים נעימים לעין והחומרים עצמם קשוחים למגע- אך נראים עמידים למדי גם לאורך זמן. בגרסת הדאקאר המפוארת שלקחנו האבזור נדיב מאוד וכולל 7 כריות אוויר, אזהרת סטייה מנתיב, בקרת אקלים ושיוט, חיישני גשם ואורות, פנסי קסנון מעולים, מנופי העברת הילוכים מההגה ועוד. מי שמכיר קצת את דגמי מיצובישי (כמו האאוטלנדר ואף הספייס סטאר) יגלה הרבה מערכות משותפות, כגון הגה, ידית הילוכים, בקרת האקלים ומתגים שונים. השימוש בחלקים אלה יוצר קבינה שפשוט נעים להיות בה, גם לאורך זמן. כרגיל אצל מיצובישי, אהבנו מאוד את מערכת ה- connected car השימושית והנוחה לשימוש, שכוללת בנוסף לרדיו אינטרנטי גם waze ואפליקציות שונות. 

 

המושבים הקדמיים טובים יחסית לטנדר, אך תנוחת הישיבה וההגה שאינו מתכוון למרחק יגלו לכם מיד שאתם אכן יושבים בטנדר ולא באאוטלנדר, לדוגמה… חשוב לציין שאחרי תקופת התאקלמות קצרה עד מאוד ניתן למצוא תנוחת נהיגה נוחה מאוד, גם לאורך זמן ומרחק. יפה. הספסל האחורי קצת פחות נוח- אך עדיין סביר מאוד ועם מרווח ברכיים לא רע, אבל מי שירצה להושיב שם שלושה מבוגרים יגלה שהם יצטרכו להצטופף מעט. ואם בספסל האחורי עסקינן, נגלה שהוא מסתיר מאחוריו מקום אחסון שיכול להתאים לכל מיני פיצ'יפקס שאי אפשר לשים בארגז. 

 

הארגז עצמו גדול למדי ומציע את יכולת ההעמסה הגדולה בקטגוריה- 1035 ק"ג (יותר מההיילקס החדש, לדוגמה). כושר הגרירה עומד על 3100 ק"ג לנגרר עם בלמים.

 

מנוע, ביצועים, התנהגות, שטח

בואו נפשט את הדברים ונאמר זאת ככה: הטרייטון מצויד במנוע הגיבור והחזק ביותר בקטגוריה (ולא, המפלצות האמריקאיות מבית שברולט ודודג' ממש לא בקטגוריה), וזה מאוד מאוד מורגש. למעט השהיית טורבו מוחשית בתחילת הנסיעה, מנוע הטורבו-דיזל שכולל 2.5 ליטר בנפח, 181 כ"ס ומומנט של 43.8 קג"מ מצליח להעיף את הטנדר הזה מהמקום בצורה שתפתיע אתכם (ואת הסובבים אתכם בכביש) לא מעט. עוצמת המנוע מורגשת גם במהירויות גבוהות ומתבטאת בהאצות ביניים משובחות שמוסיפות לרכב המגודל לא מעט בטיחות אקטיבית. התיבה האוטומטית המצוינת מצוידת בחמישה הילוכים בלבד (כן, בלבד. ההיילקס מצויד בשישה, כמו גם הסאנגיונג אקטיון ספורט), אבל האמת- זה ממש לא מפריע. המנוע יתגבר בקלות על כמעט כל מטען שתשימו עליו, ורק במאמץ או בהאצה חזקה קולו ישמע קצת יותר מדי. לסיכום פרק המנוע נספר שבשיוט בין עירוני מחט הסל"ד תצביע על כ- 2000 סיבובים שקטים ונינוחים עד מאוד, וצריכת הדלק תנוע סביב איזור ה- 12 קמ"ל. בסיום המבחן שכלל נסיעת שטח, נסיעה עירונית, צילומים ועוד- הגענו ל- 8.4 קמ"ל מכובדים ביותר. כל הכבוד למיצובישי. הגרסה הידנית (והאוטומטית הזולה) מצוידת באותו המנוע אך בהספק מופחת- 154 כ"ס (עדיין יותר מטויוטה) ו- 38.8 קג"מ (מעט פחות מטויוטה), ותאמינו לנו שגם הוא חזק מספיק ויספק כל דרישה הגיונית- וגם כאלה שלא.

 

מיצובישי מתגאה ברדיוס סיבוב קטן במיוחד של 5.9 מטרים, וזה מורגש עד מאוד בנהיגה עירונית במפלץ הארוך (5.28 מ'). נוחות הנסיעה טובה- גם יחסית לטנדר וגם יחסית לרכבים אחרים. נכון שיהיו מקרים בהם הסרן האחורי החי ומתלי העלים יזכירו את קיומם ע"י בעיטה קלה, אך באמת שרוב הזמן תהנו מנוחות נסיעה שתבייש לא מעט רכבים אחרים. בידוד הרעשים מפתיע לטובה, ואם תצרפו זאת לנוחות הנסיעה ולמושבים הנעימים תגלו שותף ידידותי שתשמחו לרדת איתו גם לאילת. 

 

סדרת ה- L200 תמיד היתה טובה בשטח, עוד מימי הבאפלו (זוכרים?) העליזים של שנות ה- 90. הטרייטון שומר על המסורת הזו בכבוד רב, כאשר הגרסאות החזקות מצוידות במערכת הסופר-סלקט עם הדיפרנציאל המרכזי שמאפשר נסיעה בהנעה כפולה גם בכביש. השילוב מתבצע בקלות בעזרת מתג סיבובי, ובימי הגשם המטורפים שעברו עלינו מערכת זו אפשרה נסיעה בטוחה ורגועה מאוד. 

 

במידה ותרצו לרדת לשטח טכני תשמחו לדעת שהילוך הכוח הקצר והחזק, מהלך המתלים המכובד ונעילת הדיפרנציאל האחורית הופכים את הטרייטון לטנדר בעל יכולות שטח גבוהות מאוד, בלי אבל ובלי אולי. 

מיצובישי טרייטון – נתונים טכניים:

 

מנוע: 4 צילינדרים טורבו דיזל, 2442 סמ"ק
הספק (כ"ס/סל"ד): 181/ 3500
מומנט (קג"מ/סל"ד): 43.8/ 2500
תיבת הילוכים: אוטו' 5 הילוכים
מהירות מירבית: 177
הנעה: אחורית, כפולה קבועה, הילוך כוח
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 528.5/ 181.5/ 177.5
בסיס גלגלים (ס"מ): 300
משקל (ק"ג): 1875, כושר העמסה 1035 ק"ג
מיכל דלק (ליטר): 75
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 13.88
צריכת דלק מבחן: 8.4
מחיר: 242,900 לדאקאר המפואר

 

עוד מבחני דרכים:

 


הונדה ג'אז במבחן דרכים

וולוו XC90 במבחן דרכים

 

 

סוזוקי ויטארה במבחן דרכים

יונדאי סונטה הייבריד

הונדה סיוויק

סיטרואן C4 קקטוס

אופל אדם רוקס

מיצובישי אאוטלנדר החדש

לנד רובר דיסקברי ספורט

קיה סורנטו במבחן דרכים

מאזדה 2 במבחן דרכים

פיג'ו 308


קיה ספורטאז' 1.6

אופל קורסה – מבחן דרכים

סקודה אוקטביה RS – מבחן דרכים

וולוו V40 – מבחן דרכים

סוזוקי ג'ימיני – מבחן דרכים

מיני קופר מבחן דרכים

אופל מריבה מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' – מבחן דרכים בוידאו

אופל אדם מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מבחן דרכים 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מבחן דרכים

אופל מוקה במבחן דרכים

ב.מ.וו 235M מבחן דרכים בוידאו

וולוו S60  מבחן דרכים בוידאו

סוזוקי גרנד ויטרה מבחן דרכים בוידאו

קיה סול מבחן דרכים בוידאו

סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שברולט סוניק RS מבחן דרכים בוידאו

אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

רנו קליאו במבחן דרכים בוידאו

קיה סורנטו במבחן דרכים בוידאו

11 תגובות ל LOVE ME, TENDER/ מיצובישי טרייטון במבחן דרכים

  1. לא רק שבהחלט יש מה להשוות לטויוטה, הטרייטון עולה עליו כמעט בכל פרמטר.

  2. מה שאני כן יודע שי שהטויוטה שלי החמישי במספר כבר מאז 2003 מגיע לטיפולים בלבד , עושה כל מה שאני מבקש ממנו ובסוף עוד נמכר מעל מחירון והקונים רבים עליו בעוד שחברים עם המיצובישי נתקלים בהמון בעיות ביום יום ובסוף מוכרים אותו בהרבה פחות מהמחירון , אז נכון אולי ההגה רך פחות והמערכת טובה יותר אבל אין על טויוטה היילקס וזו העסקה הכי טובה בשוק.

  3. אני לא מזלזל בסחירות המצוינת שהטויוטות נהנות ממנה, אולם מבחינתי ככתב (וגם כרוכש פוטנציאלי) זהו רק פרמטר אחד ממכלול התכונות שאני בודק ברכב, ולא על פיו יקבע האם הרכב טוב ומומלץ- או לא. לגבי האמינות האגדית של מוצרי החברה – רק אזכיר שטויוטה הוציאו לא מעט ריקולים במהלך השנים האחרונות (כולל על תקלות מסכנות חיים!), וכיום זה לא מחזה נדיר לראות טויוטה, גם חדשה יחסית, עומדת בצד הדרך עם מכסה מנוע מורם…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל