fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
MV קוביה
HJC

זה שיר פרידה / אופל אסטרה GTC במבחן דרכים

זה שיר פרידה / אופל אסטרה GTC במבחן דרכים

שי שיוביץ ואריק רוזנבלום

צילום: אריק רוזנבלום


השורה התחתונה
בסופו של המבחן אנו יכולים לומר בפה מלא שהאופל אסטרה GTC היתה הבחירה המושלמת לצורך נסיעת הפרידה מהדור הנוכחי של האסטרה. ה- GTC עשתה זאת עם סטייל שמשפריץ מכל קימור, המון אופי מהסוג שכבר לא כל כך קיים היום, מנוע 1.6 טורבו חזק והתנהגות משמחת גם בסיבובים. במחיר של 161,600 ש"ח (148,700 ש"ח ל- 1.4) ה- GTC מציעה אופציה שונה ומרעננת בנוף המשפחתיות-מיני-קרוסאובר הנפוץ, ומבטיחה שכל ראש ברחוב יסתובב אחריכם.

קצת יותר בהרחבה

הדור הרביעי של האופל אסטרה נמצא איתנו מאז שנת 2009, והדור החמישי כבר הוצג בחו"ל ויעשה עליה לישראל בשבועות הקרובים ממש. מגוון תצורות המרכב איתן מגיעה האסטרה כולל 5 דלתות, סדאן 4 דלתות, סטיישן ולקינוח גרסת ה- GTC הנבחנת בעלת ה- 3 דלתות. ישנם שני מנועים טורבו בנזין לבחירה (ובדגמים המשפחתיים גם מנוע דיזל אימתני). בעולם נמכרת גרסת OPC עצבנית עם 280 כ"ס שבדור הנוכחי לא זכתה להגיע לארץ הקודש. הדגם הנבחן צוייד במנוע 1.6 טורבו בנזין חדש עם 170 כ"ס שמוכר גם מהאינסיגניה. בואו ונצא לדרך.

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

חבל להכביר מילים על העיצוב החיצוני, פשוט תסתכלו על התמונות… אבל בכל זאת, אי אפשר בלי כמה מילים על האחת המכוניות היפות ביותר שמסתובבות על הכבישים: אופל לקחה את העיצוב המוכר של האסטרה המשפחתית, רכב נאה- אך לא מסעיר, ובעזרת דיאטה למרכיבי העיצוב יצרה רכב שאי אפשר להתעלם ממנו עם יחידות תאורה צרות יותר, דלת אחורית רחבה ונמוכה שגורמת ל- GTC "לשבת" נמוך על הכביש, חלונות צד צרים וקימור מותניים שעולה כלפי מעלה ויוצר צללית דינאמית ומחודדת. פשוט ללקק את האצבעות, בעיקר אם נזכרים במתחרותיה- הוולוסטר המוחצנת, השירוקו הביריונית והמגאן האנמית. לדעתנו, נכון להיום רק הסיאט לאון FR יכולה לתת פייט הוגן ל- GTC מבחינת העיצוב.
בתוך הרכב הסיפור נרגע וזהה כמעט לחלוטין לתא הנוסעים של האסטרה המשפחתית, מה שאומר חומרים שכבר לא עומדים בחזית החדשנות, עיצוב נעים אך עמוס כפתורים ומעט מבלבל לשימוש ואבזור סטנדרטי למדי (להוציא את הגג הפנוראמי שעוד נגיע אליו). האמת שרכב כזה "דורש" פנסי לד וקסנון ועוד כמה צ'ופרים יחודיים, וקצת חבל שאין. פחות אהבנו את מערכת השמע האופציונלית שב. לכו על הסטנדרטית ותחסכו לעצמכם את הכסף.
השינוי העיקרי לעומת מחומשת הדלתות מתבטא במושבי ספורט נמוכים וצרים שאוחזים היטב אך דורשים זמן כדי למצוא תנוחת נהיגה נוחה. המרווח לנוסעים טוב מקדימה וסביר מאחור, כאשר מרווח הראש כמעט ולא נפגע בעקבות הגג הפנוראמי. כמו כל רכב עם 3 דלתות, הכניסה לאחור מעט מסורבלת למרות שהדלתות הקדמיות גדולות במיוחד (שאף יכולות ליצור בעיה בחניונים צפופים וגורמות למיקום אחורי מדי ולא נוח של חגורות הבטיחות), אך ברגע שנכנסים מוצאים שאופל השקיעה מחשבה בעיצוב סביבה שתנעם ליושבים שם עם מקום מיוחד למרפקים ותאי אחסון בדפנות.
ועכשיו הגענו לגג הפנוראמי: במשפט אחד-  מדובר בציוד חובה בכל רכב. טוב, אולי לא בקיץ… השמשה הגדולה מאווררת את חלל הנוסעים ומייצרת חווית נסיעה ונהיגה שנותנת בראש לכל קבריולט, בלי החסרונות המוכרים של החרקים בשיניים או השיער בעיניים. נסיעה עם גג פתוח בימי המבחן הגשומים והמעוננים גרמה לנו להתלהב כמו ילדים קטנים, ושדרגה כל נסיעה שביצענו, אפילו את הבנאלית ביותר.
תא המטען ג-ד-ו-ל ב-10 ליטרים מזה הנמצא באחות מחומשת הדלתות (380 לעומת 370 ליטרים), מה שאומר שהפרקטיקה לא רק שלא נפגעה- אלא יצאה נשכרת. איך אומרים שאפו בגרמנית?

מנוע, ביצועים, התנהגות

כאמור למעלה, הלקוח הישראלי יוכל לקבל את ה-GTC  עם שני מנועי טורבו בנזין: 1.4 ו- 140 כ"ס המוכר משאר דגמי אופל (וגם שברולט), ו- 1.6 170 כ"ס הנבחן שמוכר לנו מהאינסיגניה. מעניין לציין שבגרסת הסדאן מוצע מנוע 1.6 עם 180 כ"ס, אך לפי אופל מדובר במנוע מיושן יחסית ופחות מעודן אשר מציע פחות מומנט ובסל"ד גבוה יותר (23.5 קג"מ לעומת 28.6 קג"מ עם פונקציית ה- overboost). המומנט הרב (26.5 קג"מ) מגיע כבר ב- 1650 סל"ד נמוכים, כאשר אליו מתווספים עוד 2.1 קג"מ בשעת הצורך.
אכן, הטבלה לא משקרת: המומנט מורגש מאוד כבר מתהומות הסל"ד, והתוצאה המתקבלת מזכירה מנועי דיזל משובחים, עם מיד ריינג' בשרני, משיכה המורגשת בקורקבן וצבירת מהירות (בעיקר בהאצות הביניים) ממכרת וחסרת מאמץ לחלוטין. הנתונים הרשמיים לא מעוררי התלהבות, עם 9.2 ש' ל-100 ומהירות מרבית של 210 קמ"ש, אך כאמור לא הם הסיפור האמיתי אלא תאוצות הביניים המשובחות שמאפשרות בטיחות אקטיבית מהשורה הראשונה ושיוט מהיר וחסר מאמץ לחלוטין. התיבה האוטומטית מוכרת מאוד משאר ארסנל אופל/שברולט, מציעה שישה הילוכים מחולקים היטב ותגובה טובה לדרישות הנהג, עד כדי ביטול הצורך בתפעול ידני. פעולת התיבה בסדר רוב הזמן גם אם לא ממש מצטיינת בחלקות יתרה, ונקווה שהדור החדש יציע פעולה נעימה יותר. דרך אגב, לא יכולנו שלא לומר לעצמנו שוב ושוב עד כמה ה- GTC היתה יכולה להיות מערבת יותר עם רק היתה לה תיבה ידנית…
ה"גליק" האמיתי מתגלה בפניות ובסיבובים, כמו אלה שתמצאו באשתאול או בנס הרים. ה- GTC מפתיעה עם הגה מתקשר, מגיב, בעל היזון חוזר ומשקל טוב שנמצא על הצד הכבד יותר, ומי שחדוות נהיגה זורמת בעורקיו יעריך זאת מאוד. כיול המתלים מעט נוקשה אך עדיין מצליח לספק נוחות נסיעה טובה יחסית (בוודאי אם מכניסים למשוואה את חישוקי ה- 18" הנאים), והשילוב שלהם עם שלדה מכויילת היטב מספק רכב ששומר באדיקות על קו הפניה. חשוב להדגיש שלא מדובר ברכב אטרף הרד קור- בעיקר כי עוצמת המנוע אינה מספיקה לכך- אלא ברכב שיכול לספק רגעי הנאה גם לנהג מהשורה.

אופל אסטרה GTC  – דף נתונים:

 

מנוע: טורבו בנזין 4 צילינדרים, 1598 סמ"ק
הספק (כ"ס/סל"ד): 170/ 4250-6000
מומנט (קג"מ/סל"ד): 26.5 (28.6 overboost)/ 1650-3200
תיבת הילוכים: אוטו' 6 הילוכים
האצה 0-100: 9.2 קמ"ש
מהירות מירבית: 210
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 466/ 184/ 148.2
בסיס גלגלים (ס"מ): 269.5
משקל (ק"ג): 1471
מיכל דלק (ליטר): 56
נפח תא מטען (ליטר): 380
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 14.5 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 8.5 קמ"ל
מחיר: 161,600

עוד מבחני דרכים:

פורד פוקוס במבחן דרכים

יגואר XE במבחן דרכים


הונדה ג'אז במבחן דרכים

וולוו XC90 במבחן דרכים

 

 

סוזוקי ויטארה במבחן דרכים

יונדאי סונטה הייבריד

הונדה סיוויק

סיטרואן C4 קקטוס

אופל אדם רוקס

מיצובישי אאוטלנדר החדש

לנד רובר דיסקברי ספורט

קיה סורנטו במבחן דרכים

מאזדה 2 במבחן דרכים

פיג'ו 308


קיה ספורטאז' 1.6

אופל קורסה – מבחן דרכים

סקודה אוקטביה RS – מבחן דרכים

וולוו V40 – מבחן דרכים

סוזוקי ג'ימיני – מבחן דרכים

מיני קופר מבחן דרכים

אופל מריבה מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' – מבחן דרכים בוידאו

אופל אדם מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מבחן דרכים 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מבחן דרכים

אופל מוקה במבחן דרכים

ב.מ.וו 235M מבחן דרכים בוידאו

וולוו S60  מבחן דרכים בוידאו

סוזוקי גרנד ויטרה מבחן דרכים בוידאו

קיה סול מבחן דרכים בוידאו

סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שברולט סוניק RS מבחן דרכים בוידאו

אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

רנו קליאו במבחן דרכים בוידאו

קיה סורנטו במבחן דרכים בוידאו

 

 

5 תגובות ל זה שיר פרידה / אופל אסטרה GTC במבחן דרכים

  1. קשה לי להאמין שהגג יעשה בעיות בעתיד. מדובר בכיסוי פשוט שזז על מסילות, ללא חשמל, מכניקה או אלקטרוניקה. כמו כן לא תהיה בעיית דליפה, כיוון שאין אפשרות לפתוח אותו החוצה כמו בסאן רוף רגיל.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל