fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן

All That Jazz/ הונדה ג'אז במבחן דרכים

All That Jazz/ הונדה ג'אז במבחן דרכים

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

השורה התחתונה:
קטנה מבחוץ וגדולה מאוד מבפנים. זהו משפט שמסכם את הג'אז מיומה הראשון, והדור השלישי מותח את המשפט הזה לשיאים חדשים, עם מימדים משפחתיים והמון מחשבה יצירתית. האבזור רב והחיסכון בדלק פשוט מופלא, ורק שילוב המנוע-תיבה מונע ממנה לרשת את תואר "מלכת הסופר מיני" הבלתי מעורערת. להבדיל מהדורות הקודמים, הג'אז החדשה נמכרת במחירים שמעמידים אותה ראש אל ראש מול שאר המתחרות בשוק, עם 89,900 ש"ח לדגם הידני, 102,900 לדגם האוטומטי ו- 105,900 ש"ח לאוטומטי המפואר, דבר ההופך את הג'אז לרלוונטית יותר מתמיד.

 

 וקצת יותר בהרחבה

הדור הראשון של הג'אז הוצג אי-אז בשנת 2001, ובזכות תכנון תא נוסעים חכם (כמו העברת מיכל הדלק אל מתחת למושב הנהג) סיפקה הג'אז לנוסעיה מרווח מחייה עצום שעד אז לא נראה כמותו ועורר מהפכה בעולם הסופר-מיני. הדור השני נמצא איתנו כבר 8 שנים (וזה המון זמן בעולם הרכב), מה שאומר שבהחלט הגיע זמנו לפנות את הבמה לדור השלישי (שאגב- הוצג ביפן כבר לפני שנתיים). עם מחיר תחרותי הג'אז החדשה בהחלט קורצת וטומנת בחובה פוטנציאל רציני להפוך לרבת מכר. 

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

העיצוב החיצוני מדגים את משמעות המילה "אבולוציה" עם צללית גבוהה הדומה מאוד לדגם המוחלף. ברוח הזמנים הפנסים איבדו את העגלגלות החביבה שאפיינה אותם בעבר וכעת הם זוויתיים ומחודדים. התוצאה המתקבלת מודרנית, ללא ספק, אך לא ממש הרמונית כמו בעבר. חלקנו אהב וחלקנו פחות, אך אין ספק שהג'אז עדיין ייחודית למדי בנוף. הרוחב והגובה נשארו זהים כאשר רק האורך גדל ב- 9.5 ס"מ ובסיס הגלגלים ב- 3 ס"מ. אגב, הפלטפורמה של הג'אז משמשת גם את ה- H-RV החדש, מה שאומר שהפלטפורמה הזו חשובה מאוד להונדה.


תא הנוסעים עבר שינוי משמעותי וכעת גם הוא מעוצב בקווים ישרים ורבועים יותר מבעבר, מציע אווירה ייחודית יחד עם שדה ראייה משובח ראוי לציון. רמת ההרכבה טובה, אך החומרים מרגישים מעט קשים ופשוטים יחסית לשאר המתחרות. האבזור ברמת הגימור הגבוהה טוב מאוד וכולל מערכת שמע מתקדמת עם מסך 7" (ותפעול לא מאוד אינטואיטיבי), מערכות בטיחות חשובות כמו התראה על סטייה מנתיב, בלימה עצמאית בעיר (בכל הדגמים) ומערכת המזהה תמרורים ומקרינה אותם בלוח השעונים. יפה. מתגי המזגן מרגישים מעט פשוטים וחבל שאין בקרת אקלים, אך כנראה שזה המחיר שצריך לשלם על המחיר התחרותי…


המרווח לנוסעים מצוין, ומאחור הג'אז מתחרה בלא מעט משפחתיות מהשורה. יש די והותר תאי אחסון, והפתרון של מחזיק הכוסות הממוקם מול פתח המזגן השמאלי ראוי לחיקוי. מערכת ה- magic seats  של המושבים האחוריים מעולה וקלה מאוד לתפעול והופכת את הג'אז לאחד מהרכבים השימושיים ביותר שיש. תא המטען ענק עם 354 ליטרים ונהנה משפת הטענה נמוכה ונוחה מאוד, וכמובן שיש אפשרות להשטיח לחלוטין את המושבים ולקבל 1314 ליטרים (מפתיעים מאוד) של נפח.


מנוע, תיבה, התנהגות

מתחת למכסה המנוע תמצאו מנוע 1.3 ליטר חדש המספק 102 כ"ס ב-  6000 סל"ד ומומנט של 12.5 קג"מ ב- 5000 סל"ד גבוהים. הנתונים לא משקרים והוא בהחלט עושה את העבודה, אך כדי לקבל ממנו את הביצועים המובטחים יש צורך להעלות אותו לגבהים רועשים שלא הוא ולא אתם תהנו מהם. במידה ותרצו להאיץ בחוזקה תגדלו שהתיבה הרציפה המשודכת למנוע לא כל כך אוהבת את הרעיון הזה ומעלה מהר מאוד את יחסי ההעברה, כך שרוב הזמן תמצאו את עצמכם בלי הרבה כוח. התפעול הידני ומצב הספורט בתיבה משפרים את המצב- אך לא הרבה. הג'אז יוצאת מהמקום בעצלות וכדי לקבל תזוזה משמעותית יש ללחוץ על דוושת הגז עם כל הלב. תיבה ידנית יכולה לשנות משמעותית את התמונה, ואנו ננסה לקחת גם אותה למבחן ולראות האם המצב שם שונה. 

אחת הנקודות החזקות של הג'אז לדורותיה היתה צריכת הדלק הפנומנלית, והג'אז החדשה אינה שוברת את המסורת. בגזרת החיסכון בדלק הג'אז פורעת את כל הצ'קים שהדורות הקודמים חתמו עליהם, ומציגה תוצאה מרשימה עד מאוד של 20 קמ"ל בנסיעה בין עירונית זריזה ו- 14.4 בעיר. 


לקראת סיום נספר שנוחות הנסיעה טובה רוב הזמן עם טיפול נאה בשברים קטנים ופסי האטה, אך בידוד הרעשים (מנוע, כביש) אינו מוצלח. התנהגות הג'אז בטוחה מאוד ומגובה במשקל טוב להגה. נכון שהיא לא מאוד ספורטיבית (ומעולם לא התיימרה להיות), אך תעשה את המוטל עליה בצורה נאותה ובלי להפחיד אף אחד/ת.

 
הונדה ג'אז  – נתונים טכניים:

מנוע: בנזין 4 צילינדרים, 1318 סמ"ק

הספק (סל"ד/ כ"ס): 102/6000

מומנט (סל"ד/ קג"מ): 12.54/5000 

תיבת הילוכים: רציפה, חלוקה ל-7 הילוכים

האצה 0-100: 12.1 ש'

מהירות מירבית: 182 קמ"ש

הנעה: קדמית

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 399.5/ 169.4/ 152.5

בסיס גלגלים (ס"מ): 253

משקל (ק"ג): 1130

מיכל דלק (ליטר): 40

נפח תא מטען (ליטר): 354

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 20.8 קמ"ל

צריכת דלק מבחן: 14.4 עירוני, 20 קמ"ל בין עירוני

מחיר: 105,900 ש"ח לדגם אוטומטי מאובזר

 

 

עוד מבחני דרכים:

יונדאי סונטה הייבריד

הונדה סיוויק

סיטרואן C4 קקטוס

אופל אדם רוקס

מיצובישי אאוטלנדר החדש

לנד רובר דיסקברי ספורט

קיה סורנטו במבחן דרכים

מאזדה 2 במבחן דרכים

פיג'ו 308


קיה ספורטאז' 1.6


אופל קורסה – מבחן דרכים

סקודה אוקטביה RS – מבחן דרכים

וולוו V40 – מבחן דרכים

סוזוקי ג'ימיני – מבחן דרכים

מיני קופר מבחן דרכים

אופל מריבה מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' – מבחן דרכים בוידאו

אופל אדם מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מבחן דרכים 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מבחן דרכים

אופל מוקה במבחן דרכים

ב.מ.וו 235M מבחן דרכים בוידאו

וולוו S60  מבחן דרכים בוידאו

סוזוקי גרנד ויטרה מבחן דרכים בוידאו

קיה סול מבחן דרכים בוידאו

סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שברולט סוניק RS מבחן דרכים בוידאו

אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

רנו קליאו במבחן דרכים בוידאו

קיה סורנטו במבחן דרכים בוידאו

8 תגובות ל All That Jazz/ הונדה ג'אז במבחן דרכים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל