fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

השרה השוודית/ וולוו XC90 במבחן דרכים

השרה השוודית/ וולוו XC90 במבחן דרכים

שי שיוביץ ואריק רוזנבלום

צילום: אריק רוזנבלום

 

לא כדאי לכם לפספס את מה שיש לבחורה הכי דוגרית במערכת לומר על הוולוו! לקריאה עברו לסוף הכתבה.

השורה התחתונה:

בלתי אפשרי שלא להתרשם קשות מהוולוו XC90 החדש. רכב הפנאי הגדול של וולוו הצליח לקבוע אמות מידה גבוהות במיוחד שעל פיה ימדדו מעכשיו שאר המתמודדים בקטגוריית רכבי הפנאי-פאר. ה-  XC90החדש מצוייד בשפע של מערכות עזר ובטיחות שמגדירות מחדש את המשחק ומראות איך הולך להראות העתיד המוטורי הקרוב. בנוסף לכל המערכות הללו ה- XC90 מעוצב להפליא, מרווח מאוד, מפנק ומפואר, ולמרות היותו מצויד במנוע 2 ליטרים ו- 4 צילינדרים בלבד מצליח להציג ביצועים מקבילים ואף עדיפים על חלק ממתחריו. 564,000 ש"ח הם לא מעט כסף, אבל התמורה המתקבלת מצדיקה את המחיר.

 

קצת יותר בהרחבה

הדור הראשון של ה- XC90 הוצג בשנת 2002 והיה הניסיון הראשון של וולוו לחדור אל שוק רכבי הפנאי הגדולים שהחל אז לפרוח. ה- XC90 זכה למידה נאה של הצלחה- בעיקר בארה"ב, והיה איתנו במשך 13 שנים ארוכות, נצח במושגי עולם הרכב. הדור השני שהוצג בארץ לפני כחצי שנה הציג קפיצה משמעותית בעיצוב, באבזור הנוחות והבטיחות, ולהבדיל מהמנועים הגדולים ששכנו בדור הראשון (כולל v8 4.4 ל' בשרני)- הדור החדש מצויד במנועי 4 צילינדרים בנפח 2 ליטרים בלבד, שבזכות הגדשת טורבו מתוחכמת מצליחים להוציא הספקים מכובדים. בואו נצא לדרך.

 

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

המעצבים שעובדים אצל וולוו מוכשרים מאוד. הם הצליחו ליצור רכב חדש לחלוטין ומעוצב להפליא שעדיין מצליח להיות מזוהה מיידית עם היצרן השוודי. חזית ה- XC90 החדש מציגה בגאווה גריל גדול ומאונך כאשר משני צידיו נמצאות יחידות התאורה המעניינות בעלות אלמנט ה- "הפטיש של תור". קו הכתפיים הגבוה שאפיין את רכבי וולוו מאז הדור הראשון של ה-s80  עדיין נמצא איתנו, אך הוא מעודן יותר והרמוני, והמידות הגדולות של הרכב גורמות לגלגלי ה-20" הענקיים להראות פרופורציונאלים ולא מוגזמים. וולוו שמרו על הרוח העיצובית של יחידות התאורה האחוריות, ולמרות שמדובר בעיצוב מחודש לחלוטין ה- XC90 מזוהה מידית עם הדגם הקודם ושאר רכבי היצרן, אך עם נוכחות מרשימה ביותר שלא היה ניתן להתעלם ממנה. כך, בכל מקום שבו עברנו הסתובבו ראשים אחרי ה- XC90 השחורה, ומעולם לא פינו לנו את הנתיב השמאלי בכביש המהיר בכזו התלהבות…

לסיכום פרק העיצוב, וולוו הצליחה ליצור רכב מעוצב וחדשני עם שורשים עמוקים, שעיצבו יקרוץ ללקוחות וותיקים וחדשים כאחד.


תא הנוסעים נמצא בליגה משל עצמו. להבדיל מהעיצוב החיצוני ששומר על קשר עם העבר, וולוו זנחה את עיצוב תאי הנוסעים שאפיין אותה ויצרה מראה חדש לחלוטין. העיצוב החדש אלגנטי, נקי מאוד וברור מאוד, ובעיקר נעים מאוד לעין. במרכז הקונסולה נמצא מסך גדול השולט על פעולת מערכת השמע והאקלים, ומותיר את חלל הרכב נקי ממתגים (יחסית). כצפוי, החומרים ורמת ההרכבה מעולים, והשימוש בעור ובאלומיניום יוצר תא נוסעים מפואר ומפנק מאוד שעומד בכל הציפיות שהמחיר הגבוה יצר. בלילה הרושם הזה רק מתחזק, וזאת בעזרת תאורת אווירה עדינה ומיוחדת הממוקמת לאורך כל הדלתות והידיות שהופכת את התא המפואר למקום שלא תרצו לצאת ממנו.


המרווח לנוסעים מצוין, בעיקר לאלה היושבים בשורה השניה. כצפוי ממוביל נוסעים מפואר, השורה האמצעית יודעת לזוז קדימה ואחורה ואף להטות את משענותיה. כבונוס, וולוו התקינה באמצע השורה השניה בוסטר מובנה וקל לתפעול. יפה. קיפול המושב לצורך הכניסה לשורה השלישית קל ויוצר פתח נוח למעבר. המרווח בשני המושבים האחוריים יתאים למבוגרים לא גדולים או נערים, וגם הם יהנו מפתחי מיזוג ומתאורה. באופן מפתיע למדי, ה- XC90 מציע תא מטען שימושי בנפח של 314 ליטרים גם כאשר כל המושבים זקופים. קיפול כל המושבים יעלה את הנפח ל- 1886 ליטרים מסחריים. אך זה לא הסוף: ה- XC90 יודע לפנק את רוכשיו עם דלת תא מטען חשמלית הנפתחת באמצעות נפנוף הרגל מתחת לפגוש האחורי, וזהו פטנט שימושי ומגניב בו זמנית.

אבזור בטיחות ונוחות

אנו חורגים ממנהגנו ומוסיפים פרק נוסף המוקדש כולו לאבזור המוצע בוולוו הגדולה, כי תכל'ס- מגיע לו. את רשימת הפינוקים ב -XC90 פותחת מערכת השמע המדהימה של Bowers & Wilkins המונה לא פחות מ- 19 רמקולים ומספקת סאונד שמימי שהופך גם את דיווחי התנועה לנעימים. לוח המחוונים עצמו מורכב ממסך איכותי בגודל 12.3" ובמרכז הקונסולה מורכב מסך 9" נוסף לשליטה על שאר מערכות הבידור והנוחות. כמובן שיש כניסה ללא מפתח, בקרת אקלים ארבע אזורית, מערכת חניה אוטומטית (שקצת פישלה במהלך המבחן), דלת תא מטען חשמלית, ספי כניסה מוארים, מושבי עור ועוד המון פינוקים.

 

בצד הבטיחות נמצא מערכת לבלימה אוטומטית בעיר, מושב ילדים מובנה, בקרת ערנות המזהה עייפות נהג, תצוגת תמרורים, התראה על סטייה מנתיב, מערכת עזר לנהיגה בפקקים, בקרת נתיב אקטיבית (שאשכרה עובדת!) ובקרת שיוט אדפטיבית. שתי המערכות האחרונות גורמות לוולוו הגדולה לנהוג את עצמה לפרקי זמן קצרים, וזה מרשים. מאוד מאוד מאוד מרשים. את הרשימה (החלקית) סוגרים פנסי הלד הקדמיים החכמים שיודעים: 1- לעמעם את האור אל מול תנועה נגדית. 2- לעקוב אחרי הפניית ההגה. 3- ולהתאים את אופן פיזור האור באופן אופטימלי עם התחשבות ברכבים הנוסעים במקביל או לפני הרכב, ולספק לנהג את מקסימום התאורה האפשרית מבלי להפריע לשאר המשתמשים בכביש. מעולם לא היה לנו קשה כל כך לחזור לרכב הפרטי שלנו אחרי מבחן דרכים כמו אחרי המבחן של ה- XC90.

 

מנוע, ביצועים, התנהגות

כחלק מהרצון של וולוו לשמור על עלויות פיתוח נמוכות, ה- XC90 מצויד רק במנועי 4 צילינדרים, בנזין ודיזל, שניהם בנפח של 2 ליטרים בלבד. כדי לשנע את הלוויתן השוודי המגודל ששוקל מעל לשני טון, וולוו לא התעצלה ושידכה למנוע הבנזין גם מגדש-על (הפועל בסל"ד נמוך) וגם מגדש טורבו (הפועל בסל"ד גבוה). התוצאה המתקבלת מכובדת עד מאוד, עם 320 כ"ס ב- 5700 סל"ד ו- 40.8 קג"מ ב- 2200 סל"ד. המנוע הזה חזק מאוד, אך גדולתו נמצאת באופי מסירת הכוח הליניארי והרציף ללא השהיות או נקודות מתות. מבחינת הנהג, ההחלפה בין שני המגדשים שקופה לגמרי, ובהתחשב במשקל הרב הביצועים המתקבלים מדהימים, לא פחות: 6.5 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 230 קמ"ש. וואו. 
למנוע משודכת תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים. התיבה פועלת נהדר ב-99% מהזמן, ורק בהאצה חזקה מאוד תחטא מעט בהעברות הילוכים לא הכי חלקות. 

צריכת הדלק במבחן עמדה על כ-7 קמ"ל, ובהתחשב בנתוני המשקל והמבחן הלא קלים זוהי תוצאה לא רעה בכלל. בשיוט רגוע ניתן לקבל תוצאה טובה בהרבה בזכות ההילוך השמיני הארוך שב-100 קמ"ש מציב את מחט הסל"ד ב- 1600 סיבובים בלבד.

נוחות הנסיעה מוצקה ומהודקת מאוד- אך לא בלתי נוחה, וזאת למרות חישוקי הענק. התשלום על גודל החישוקים מגיע כאשר תעברו על מהמורות חדות ושברים בכביש. 

היציבות הכיוונית מפתיעה לטובה, גם במהירויות שיתאימו יותר לכבישים בחו"ל… שיוט מהיר יתקבל בשקט ושלווה ממלכתיים, ורק הצצה במד המהירות תגלה לנוסעים ההמומים את האמת.

למרבה ההפתעה ה- XC90 יודע להתנהג כראוי גם בסיבובים, למרות שהוא בפירוש לא מיועד לכך. אחיזת הכביש שלו גבוהה עד מאוד, ההגה מצליח להיות מדויק ומגיב, זוויות הגלגול מתונות יחסית והביטחון לנהג רב עד מאוד. אפילו סטפן שלנו התלהב… את החבילה המעולה משלימים בלמים אדירים עם פידבק מצוין בדוושה ויכולת שנראית בלתי נדלית.

 

 

הזוית הנשית/ רחל ריכטר
באמצע הדרך, על כביש החוף בין זכרון יעקב לעתלית, הרגשתי מיותרת.
שנים תחת משטר פולני הכינו אותי לרגע הזה. חזרתי ושיננתי את היותי מיותרת במאות סיטואציות אפשריות- עם חושך או בלעדיו, לבד או עם אנשים, בקור או בחום, ואז הגיע הרגע הזה, בו אני יושבת בוולוו, ומבינה שאני באמת מיותרת. פה אפשר גם בלעדי.


יש רגעים שבהם מתאפשר לנו להציץ לעתיד. שמענו כבר הרבה תיאורים על רכבים אוטונומיים, קראנו כתבות, ראינו סרטונים, אבל בשעת לילה מאוחרת, כשאני נועצת מבט בהגה שנע שמאלה, וברכב שמתעקל עם הכביש, מאט כדי לשמור מרחק מהרכב שלפניו ומעמעם לבד את האורות כדי לא לסנוור את הנהג שממול- אני מפנימה שהעתיד הזה נמצא כאן, במרחק נגיעה, ולא מטאפורית- בדיוק 10 סנטימטרים ממני.

 

שי מתאר את הרכב כמיוחד, וברגע נדיר יש בינינו הסכמה. הוולוו עתיר חידושים ונפלאות: העיצוב החיצוני הנוכח, העיצוב הפנימי המרווח, רכות תא הנוסעים, גודל מסך המגע, התאורה הנעימה, והמערכות הטכנולוגיות הגודשות את הרכב- כולם חוברים יחד לרכב מיוחד במינו.

המונח חווית נהיגה בהחלט לא מספק שמדובר בוולוו, הוא כובש בקלילות את הדרך, מגחך ממרום גובהו אל כבישי הארץ, משייט במהירות לא מתאמצת וקורץ בחיוך אל מול התמרורים (כן, כן, הם אכן מהבהבים על לוח השעונים). הוולוו מתאימה את עצמה ברכות מפתיעה, ומאפשרת לחוות נהיגה אחרת, שבה הרכב שותף מלא למתרחש על הכביש.

התקרבנו ליעד, ושי החליט לבחון את מערכת החניה האוטומטית. עקרונית, אני מניחה שהיא עובדת מצוין, רצוי בשטח פתוח במרחב של חצי דונם ומעלה, אבל בחניה העירונית שלנו, היא נכשלה. שוב. ואז שוב. ושוב.
חנינו בכוחות עצמנו. כנראה שאחרי הכל אני עדיין לא מיותרת.
 
וולוו XC90 – נתונים טכניים:

מנוע: טורבו+סופרצ'ארג'ר בנזין 4 צילינדרים, 1969 סמ"ק

הספק (סל"ד/ כ"ס): 320/5700

מומנט (סל"ד/ קג"מ): 40.8/2200

תיבת הילוכים: אוטו', 8 הילוכים

האצה 0-100: 6.5

מהירות מירבית: 230

הנעה: כפולה קבועה

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 495/ 214/ 177.6

בסיס גלגלים (ס"מ): 298.4

משקל (ק"ג): 2081

מיכל דלק (ליטר): 71

נפח תא מטען (ליטר): 314-1886

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 12.9 קמ"ל

צריכת דלק מבחן: 7 קמ"ל

מחיר: 564,000 ש"ח


6 תגובות ל השרה השוודית/ וולוו XC90 במבחן דרכים

  1. זה חוסך להזרק בבראז ונאה ויפה, עבורי 2 בנות ואחד קטן יותר נראה הפתרון. מעניין אם עושים טרייד על טוארג

  2. יש לי בטלפון תמונה של האוטו עם אותה לוחית רישוי ואותו צבע בהוד השרון האם צילמתםנסעתם שם?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל