fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

סוס (עבודה) מנצח?/ טויוטה היילקס במבחן דרכים

סוס (עבודה) מנצח?/ טויוטה היילקס במבחן דרכים

שי שיוביץ ואריק רוזנבלום

צילום: "רוזנבלנגה"


השורה התחתונה
ההיילקס החדש ממשיך את מסורת אבותיו ומביא כנדוניה איכויות בניה גבוהות, יכולות שטח מעולות, תדמית אמינות בלתי מעורערת ושוק יד שניה פורח. הבעיה העיקרית שלו טמונה בתמורה המתקבלת למחיר, כיוון שב- 255,900 ש"ח ההיילקס החדש של טויוטה הוא הטנדר היקר מבין מתחריו (מיצובישי טרייטון, איסוזו דימקס). 

וקצת יותר בהרחבה

אין ממש צורך להציג את ההיילקס של טויוטה. מדובר באחד מהרכבים העמידים ביותר של החברה היפנית, עם מסורת ארוכת שנים של עמידות ואמינות, ולא מעט ג'יפאים וחקלאים נשבעים בשמו המפורש, חולמים עליו בלילה ומפנטזים עליו ביום. הדור האחרון של ההיילקס הוצג לפני כחצי שנה ומציע מנועים חדשים, תא נוסעים שעבר מהפכה של ממש ונעילת דיפרנציאל אחורית כסטנדרט. יבואנית טויוטה מביאה לארץ את ההיילקס עם מנוע אחד בלבד, תיבה ידנית או אוטומטית ורמת אבזור אחת לכל תיבה, כאשר מטבע הדברים הדגם האוטומטי מגיע עם רמת האבזור הגבוהה- וזה הדגם שבחנו. 

 

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

העיצוב החיצוני חדש לחלוטין אך עדיין שומר על קשר עם קודמיו לתפקיד. להבדיל מהטרייטון המוחצן, ההיילקס שומר על מראה הרמוני ונקי יותר עם קווים חלקים, גריל בולט ופנסים חדשים ומשוכים לאחור. מהצד ומאחור הוא דומה לכל טנדר אחר שתראו, אך חישוקי 17" וצמיגים בעלי פרופיל גבוה משדרים קשיחות ללא פשרות ומרימים את גחון ההיילקס אל על. דרך אגב, מעניין שנתון מרווח הגחון המפורסם ע"י טויוטה נמדד "בין הסרנים" ועוד על 28.6 ס"מ, כאשר הנתון האמיתי צריך להימדד מתחת לנקודה הנמוכה ביותר של הרכב (בד"כ ביצת הדיפרנציאל האחורי). שיהיה. הפרופורציות של ההיילקס נעימות לעין, ובסה"כ מדובר ברכב שירגיש בבית גם ברמת אביב וגם בערבה.

 

תא הנוסעים עבר מהפכה לעומת הדגם המוחלף שהתאפיין במראה קודר משהו. הקונסולה המרכזית תתאים גם למכוניות נוסעים מהשורה עם פתחי אוורור גבוהים הנמצאים בקומה משלהם, מסך מגע גדול והגה נאה ומודרני. איכות החומרים טובה וכך גם רמת ההרכבה, אך לטעמנו הפלסטיקים המעטרים את התא הרגישו מעט קשיחים מהרצוי ולא מאוד מפנקים. רמת גימור המגיעה בדגם האוטומטי כוללת דיבורית BT, בקרת שיוט, מערכת שמע עם מסך 7" המשמש גם את מצלמת הרוורס, חישוקים קלים, הגה מצופה עור וקישוטי כרום. הגרסה הידנית מקבלת רק הכנה לרדיו… קצת תמוה ברכב העולה 227,000 ש"ח. קשה להימנע מהשוואה למתחרה הישיר מבית מיצובישי שמפנק את הנהג עם בקרת אקלים, פנסי קסנון, חיישני גשם, משוטי העברת הילוכים ועוד- וכל זה ב- 12,000 ש"ח פחות.


המרווח לנוסעים מקדימה טוב ותנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת, אך מאחור הספסל מעט צפוף יותר ומרווח הראש והברכיים לא מדהים. יש המון תאי אחסון (כולל שני תאי כפפות שימושיים) והמושבים עצמם נוחים. ההיילקס מצויד בשפע של ידיות אחיזה לרווחת הנוסעים שצריכים להעפיל את תוך התא. הארגז בטויוטה גדול יותר מזה הנמצא במיצובישי, אך המשקל המורשה נמוך יותר (850 ק"ג לעומת 1035).

מנוע, ביצועים, התנהגות

ההיילקס מגיע עם מנוע טורבו דיזל חדש לגמרי בנפח 2.4 ל'. לעומת מנוע ה-3 ל' 171 כ"ס של הדור הקודם, המנוע החדש מספק 150 כ"ס בלבד (ירידה של 21 כ"ס) ו- 40.8 קג"מ (עליה של 4 קג"מ). הדגם האוטומטי מצויד בתיבת שישה הילוכים מצוינת (חמישה בדור המוחלף ואצל המתחרים). המנוע עצמו מנומס וחלק למדי ומספק את שיא המומנט כבר ב-1600 סל"ד, אך סובל מהשהיית טורבו ניכרת. עם משקל עצמי שעלה בכ- 100 ק"ג והספק מנוע שירד, אין פלא שהביצועים המתקבלים מיחידת הכוח של ההיילקס נחותים לעומת העבר (וגם לעומת המתחרה מבית מיצובישי). בנסיעה יומיומית אין ממש בעיה של כוח, אך ניסיון עקיפה תחת עומס יגרום לכם לייחל לעוד 20 או 30 כ"ס. צריכת הדלק ביום המבחן עמדה על כ- 8 קמ"ל, כאשר בנסיעה בין עירונית זריזה קיבלנו תוצאה של 10.5 קמ"ל.

 

נוחות הנסיעה של ההיילקס החדש טובה יחסית לטנדר- לפחות עד שמגיעים לכביש או לשביל משובש. במקרה כזה ההיילקס יקפץ וינער את נוסעיו, ובגדול ידרוש הורדת מהירות ניכרת, כאשר לזכותו יאמר שלמרות הקיפוצים הוא לא "מתרסק" על השיבושים השונים. היושבים מקדימה ייהנו מבידוד רעשים סביר (מנוע ורוח), לעומת הנוסעים מאחור שהתלוננו על רעש רוח חזק מאזור השמשה האחורית.

 

הגדולה העיקרית של היילקס מתגלה בשטח עם גחון מורם מעם, הילוך כוח קצרצר ונעילת דיפרנציאל אחורית כסטנדרט. שילוב להנעה כפולה ולהילוך הכוח מתבצע בקלות דרך מתג סיבובי ולא בעזרת ידית "כמו של פעם". חלק יאהבו, חלק יבכו על כניעה למודרניזציה. חשוב להדגיש כי להיילקס אין דיפרנציאל מרכזי, מה שמגביל את השימוש בהנעה הכפולה למשטחי דלי אחיזה בלבד (שבילים, שלג וכו') ומונע ממנו לנסוע על אספלט עם הנעה כפולה. 

שילוב של הילוך כוח, נעילת דיפרנציאל ומהלכי מתלה מכובדים מייצרים עבירות מעולה, וההיילקס טורף כמעט כל שטח שנקלע תחת גלגליו באדישות ובקלות, ולקינוח מבקש עוד. אין ספק כי ההיילקס הוא פנינה של ממש לאוהבי השטח, בעיקר בשנים האחרונות כשהיצע רכבי השטח "האמיתיים" הצטמצם. בהתחשב באיכויות הבניה של טויוטה, אין ספק שנמשיך לראותו משוטט בשדות עוד שנים רבות.
 
 

 

דוגסטגרם: MOTODOOGRI 

 

 

טויוטה היילקס  נתונים טכניים

מנוע: טורבו דיזל 4 צילינדרים, 2393 סמ"ק

הספק (סל"ד/ כ"ס): 150/3400

מומנט (סל"ד/ קג"מ): 40.8/1600

תיבת הילוכים: אוטו' שישה הילוכים, הילוך כוח

מהירות מירבית: 170 קמ"ש

הנעה: אחורית, כפולה עם נעילת דיפרנציאל אחורי

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 533/ 185.5/ 181.5

בסיס גלגלים (ס"מ): 308.5

משקל (ק"ג): 2060

מיכל דלק (ליטר): 80

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 12 קמ"ל

צריכת דלק מבחן: 8 קמ"ל


מחיר: 255,900 ש"ח

 

 

6 תגובות ל סוס (עבודה) מנצח?/ טויוטה היילקס במבחן דרכים

  1. בכל העולם יש דגם בעל מנוע של2800 סמ"ק.למה בטויוטה ישראל החליטו להביא רק את הדגם החלש?שלא יספרו סיפורים על זיהום אויר.המנוע הגדול מזהם פחות או אותו דבר כמו הקטן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל