fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן

היי הג'יפ / ג'יפ צ'ירוקי ספורט במבחן דרכים

היי הג'יפ / ג'יפ צ'ירוקי ספורט במבחן דרכים

שי שיוביץ ואריק רוזנבלום

צילום: אריק רוזנבלום


השורה התחתונה
217,900 ש"ח. זהו המחיר המינימאלי (לפחות עד להגעת הרנגייד הקומפקטי) אותו תצטרכו לשלם עבור היכולת לשים את רכב הנושא את שם Jeep המפורש בחנייה שלכם. במחיר הזה תקבלו את הצ'ירוקי ספורט שמגיע עם מנוע 2.4 ל' נעים, תיבה אוטומטית 9 הילוכים ו… הנעה קדמית בלבד. נכון שבמחיר הזה הצ'ירוקי ספורט מתחרה מול רכבים גדולים, חזקים ועבירים ממנו, אך לאף אחד מהם לא כתוב Jeep  על האף, וזה כל הקסם… 

 

וקצת יותר בהרחבה

הדור החדש של הצ'ירוקי הוצג בשנת 2013, מבוסס על פלטפורמה של אלפא רומיאו ג'ולייטה והגיע אלינו לפני כשנתיים. ברוח הזמנים המודרנים, הצ'ירוקי ספורט איבד את שלדת הסולם והמנוע האורכי, אך בדגם הטריילהוק מציע הנעה כפולה אמיתית והילוך כוח. דגם הספורט הנבחן הופשט לחלוטין מכל סממני השטח, ומוצע עם הנעה קדמית בלבד ומרווח גחון העומד על 15 ס"מ זערוריים, גוואעלד… כמו כן, הספורט מגיע עם אבזור מופחת ומנוע 4 צילינדרים עם 177 כ"ס (לעומת 271 ב-   V6 בשאר רמות הגימור). אז איך מתמודד הבן הצנוע למשפחת ג'יפ עם היחוס המשפחתי וכל שאר המתחרות? בואו ונבדוק.


עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
אי אפשר להתווכח על כך שהצ'ירוקי ספורט מיוחד ומעניין, גם שנתיים לאחר עלייתו ארצה. "גבות" הלד והגריל הגדול עם שבעת החריצים משווים לצ'ירוקי ספורט מראה חייזרי במקצת, אך כזה המצליח להיות מעניין ויחודי ולא מכוער (לדעתנו לפחות). קשתות הגלגלים הרבועות ועיצוב האחוריים הייחודי מבדילים אותו מייד משאר המשתמשים בכביש, ומרמזים שכאן מתגלגל לו משהו מיוחד ושונה. אם כבר בגלגלים עסקינן, בגרסה זו הצ'ירוקי מגיע עם חישוקי פח פשוטים שבהחלט פוגעים ברושם היוקרתי שהיצרן רוצה להעביר.

 

בתוך הרכב המצב סטנדרטי בהרבה. העיצוב נאה עם הבלטה של הקונסולה המרכזית, ורוב המתגים ברורים לתפעול. המושבים הבהירים מוסיפים אווריריות וצבע, וגג הזכוכית הגדול רק מחזק תחושה זו. לעומת זאת, קשה שלא להבין מהר מאוד שנעשו כאן קיצוצים, וזאת בעקבות מסך מולטימדיה קטן (5 אינץ' בלבד לעומת 8.4 בגרסאות היקרות), איכות פלסטיק ממוצעת, מושבי בד בתפעול ידני במקום עור מחושמל והרבה מתגים ריקים. גלגל ההגה עבה ומעוצב, אך חלקנו מצא אותו עבה מדי. כמו כן תמהנו עד מאוד מדוע ג'יפ החליטו שבגרסה הזו לא ניתן לשנות את הווליום מההגה… פשוט מוזר, ואם תסלחו לנו- ב- 2016 זה כבר לא קביל, בטח ובטח לא ברכב שעולה כמעט 220K ש"ח.

 

המרווח לנוסעים בסדר גמור, אבל הגג הנפתח יכול להציק מעט לגבוהים. תא המטען סובל משפת הטענה מעט גבוהה אך נפחו גדול מאוד ועומד על 591 ליטרים, שבקיפול המושבים יכולים לצמוח עד ל- 1554 ליטרים. 

 

מנוע, תמסורת, ביצועים

הצ'ירוקי ספורט מצויד במנוע 2.4 ל', 4 צילינדרים, 177 כ"ס (ב- 6400 סל"ד) ו- 22.9 קג"מ (ב- 3900 סל"ד). מדובר ביחידת כוח חביבה למדי שעושה יפה את העבודה, עם 10.5 ש' ל- 100 ומהירות מירבית של 196 קמ"ש. המנוע משודך לתיבה אוטומטית עם 9 (תשעה. אני ספרתי) הילוכים (שנמצאת גם בדגמי לנד רובר שונים). האמת שלא כל כך ידענו איך "לאכול" את התיבה. מצד אחד, רוב הזמן היא עבדה יפה ובלי בעיות, אך מצד שני לא הסכימה לעבור להילוך תשיעי- גם לא בתפעול ידני. המקסימום שסחטנו ממנה הוא הילוך שמיני. כמו כן, התיבה מתעלמת כמעט לחלוטין מהתפעול הידני ומעלה ומורידה הילוכים לפי רצונה החופשי. מוזר. מה עוד שריבוי יחסי ההעברה גרר בעקבותיו השהייה גדולה בזמן הורדת הילוכים מרובה לצורך האצה, ולפעמים זה היה פשוט מציק- שלא לומר מסוכן, במקרים שהיינו צריכים את הכוח במיידי- ופשוט לא קיבלנו אותו.

 


אך אחרי כל זה, כשהתיבה והמנוע מנגנים ביחד, יחידת הכוח מתגלה כנעימה וחלקה ועם בידוד מעולה מוויברציות ושאר מרעין בישין. ההילוך השמיני מאפשר שיוט מהיר (גם מאוד…) בנינוחות רבה ובסל"ד נמוך להפליא שגם תורם לצריכת הדלק. צריכת הדלק שהתקבלה במהלך המבחן עמדה על כ- 9 קמ"ל, עם תוצאה של 11 קמ"ל בשיוט בין עירוני.

 

התנהגות הצ'ירוקי ספורט צפויה וניטרלית למדי, אך ההגה האנמי והמנותק יבהיר לכם מהר מאוד שלא כדאי לקחת את השם "ספורט" יותר מדי ברצינות… מצד שני, הנסיעה בצ'ירוקי ספורט נעימה מאוד ואף מפנקת. המושבים נוחים, כיול המתלים רך למדי ובידוד הרעשים לא רע בכלל. גם במזג האוויר הסוער ששרר במהלך המבחן הצ'ירוקי ספורט שמר על פאסון ולא התרגש יותר מדי מרוחות הסער שחבטו בו. 
 
 
ג'יפ צ'ירוקי ספורט -נתונים טכנים:

מנוע: בנזין 4 צילינדרים, 2.4 ל'

הספק (סל"ד/ כ"ס): 177/6400

מומנט (סל"ד/ קג"מ): 22.9/3900

תיבת הילוכים: אוטו' 9 הילוכים

האצה 0-100: 10.5 ש'

מהירות מירבית: 196 קמ"ש

הנעה: קדמית 

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 462.3/ 185.9/ 166.9

בסיס גלגלים (ס"מ): 269.9

משקל (ק"ג): 1738

מיכל דלק (ליטר): 60

נפח תא מטען (ליטר): 591

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 11.4 קמ"ל

צריכת דלק מבחן: 9 קמ"ל

מחיר: 217,990 ש"ח

עוד מבחני דרכים:

הונדה ג'אז במבחן דרכים

וולוו XC90 במבחן דרכים

סוזוקי ויטארה במבחן דרכים

יונדאי סונטה הייבריד

הונדה סיוויק

סיטרואן C4 קקטוס

אופל אדם רוקס

מיצובישי אאוטלנדר החדש

לנד רובר דיסקברי ספורט

קיה סורנטו במבחן דרכים

מאזדה 2 במבחן דרכים

פיג'ו 308


קיה ספורטאז' 1.6


אופל קורסה – מבחן דרכים

סקודה אוקטביה RS – מבחן דרכים

וולוו V40 – מבחן דרכים

סוזוקי ג'ימיני – מבחן דרכים

מיני קופר מבחן דרכים

אופל מריבה מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' – מבחן דרכים בוידאו

אופל אדם מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מבחן דרכים 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מבחן דרכים

אופל מוקה במבחן דרכים

ב.מ.וו 235M מבחן דרכים בוידאו

וולוו S60  מבחן דרכים בוידאו

סוזוקי גרנד ויטרה מבחן דרכים בוידאו

קיה סול מבחן דרכים בוידאו

סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שברולט סוניק RS מבחן דרכים בוידאו

אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

רנו קליאו במבחן דרכים בוידאו

קיה סורנטו במבחן דרכים בוידאו

3 תגובות ל היי הג'יפ / ג'יפ צ'ירוקי ספורט במבחן דרכים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל