fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
MV קוביה

אז איפה, איפה הן, המכוניות ההן?

אז איפה, איפה הן, המכוניות ההן?

כתב: אבגר שחף

אז אחרי שכבר הבנו שעולם רכבי האספנות קורם עור וגידים במדינתנו החמה, הגיע הזמן להבין בכלל מה זו החיה המוזרה הזו שגדלה לה לאיטה במחוזותינו.

קהילת אספני הרכב בישראל מתחלקת למספר קבוצות עיקריות: אלה שמייבאים "מוכן", אלה שמשפצים מהיסוד, אלה שרק נכנסים לתחום [מאופיין ברכב שעובר יישור קו מכני] וחיות המפגשים. המאפיין המשותף לכל קבוצות אלו הוא אחד- נוסטלגיה. בין אם זה היה הרכב הצבאי של סבא, האוטו הראשון של אימא וכיום כיאה לאלילות האייטיז שנכנסות לסבב- גם ההסבר של "הרכב הראשון שלי" תופס.

לשמחתי זכיתי להימנות עם הקבוצה השנייה, משפץ מהיסוד, כאשר הרומן שלי עם האייקון של  VW (אחד מיני רבים יש לציין!) התחיל עוד בשלהי המילניום כאשר אחי הגדול חזר הביתה והציג בפני את החד קרן האגדתית והכסופה בדמות גולף קבריולט דור ראשון. השנים עברו והיא נזנחה לה במוסך הביתי לטובת רכבים אחרים, ואפילו אני שהוצאתי רישיון לא חשבתי בכלל להתחיל להיכנס לעולם המנועים. רק לאחר שאבי שחזר מהיסוד רכב אספנות משלו- קיבלתי החלטה: עושים מהלך על הגביע הקדוש!

כמו בכל תחום, גם בעולם האספנות יש כאלו שהפכו תחביב לעסק וממנפים סדנאות, ייעוץ ומכירות. לשמחתי החלטתי ללכת על שיפוץ מלא DIY (עשה זאת בעצמך). בעולם בו יוטיוב מחבר את כולנו, אפשר ללמוד הרבה מאנשים סביב העולם, והפלא ופלא גם לצלם וללמד אחרים [ולשמחתי אני חתום על מספר סרטונים כאלו]. וכמובן שגם הקהילות והפורומים בפייסבוק ומחוצה לו תורמים ומשתפים המון ידע מקצועי. במהלך שנת השיפוץ (הארוכה משהו) שמתי ידיי על מערכות החשמל, המכניקה ההיגוי ועוד, ולמעשה כל מערכת שאינה בטיחותית גרידא עברה תחתיי או מעליי או דרכי (פיזית, משקפי מגן הם חובה!)… 
החותמת האחרונה התקבלה במוסך מורשה שווידא שלא אהרוג את עצמי על הכביש, ולאחר עשור שלם, החד קרן הכסופה שלי עלתה לכביש בשאגה.

אל תטעו, שיפוץ רכב אספנות לעולם לא נגמר. הוא מאט, הוא נרדם, אבל הוא לא נגמר! תמיד יש שגעון חדש, ותמיד יש אופנה חדשה מחו"ל שמדליקה את קהילת האספנים ומושכת עשרות רבות של חברים למפגשים ציבוריים ופרטיים כאחד ופותחת צוהר לאווירה אירופא-אמריקאית.

מסקנה אחת מחודש האחרון היא שעם הגעתה של העונה החמה לארצנו (מתי בכלל היא הלכה?!) הגיע הזמן לקפל את הגג ולרדת לכבישים הצדדיים. דווקא עכשיו זה הזמן לצאת ולגלות את ארץ ישראל הסלולה ואת נופיה המדבריים, המיוערים וההרריים, וכמובן את רצועת החוף שלנו שרק מחכה לנסיעה עם שיער מתבדר ברוח כדי להעניק לזקנות שלנו חוויה ממש כמו פעם, רק שכיום הנהגים יודעים מה שווה המכונה שיושבים בה ולמה היא מסוגלת.

חשוב להוסיף: אם אתם עומדים בפני פרויקט, רכישה של רכב, או סתם מתעניינים בתחום ורוצים לשטוף את העיניים, אתם מוזמנים לפורום אספנות בפייסבוק- הקהילה הגדולה ברשת החברתית בתחום האספנות ושם תמיד תמצאו חבר שישמח לעזור.

גלריה

6 תגובות ל אז איפה, איפה הן, המכוניות ההן?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל