fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC
MV קוביה
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

וידאו: גולף, אבל אחרת/ גולף R במבחן דרכים

וידאו: גולף, אבל אחרת/ גולף R במבחן דרכים

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום


שורה תחתונה:
PLAY + VOL MAX

האמת- אני צריך לאכול את הכובע. בשיחה שקיימנו לפני שלקחנו את הגולף R אמרתי: "כו-לה גולף, מי יסתכל עליה ברחוב? בטח אחרי שחווינו את המוחצנות הבלתי מתפשרת של הסיוויק Type-R עם הכנף המתריסה וניפוחי המרכב הבולטים…" אז זהו, שהסתכלו. כולם. כל הזמן. בכל מקום. ברמזור, בחניה, בתחנת הדלק. אפילו השכנים ליד הבית, שכבר אמורים להיות רגילים לכל מיני רכבים שונים, עצרו, הסתכלו ושאלו. המשעשע ביותר היה האבא הטרי שטייל ברחוב עם הילד והעגלה, וברגע שראה את הגולף עוברת- נעמד על מקומו כאילו שתלו אותו, הסתובב אחריה וליוה אותה במבטו עד שנעלמה מאחורי הפינה. לא היה חסר הרבה שיכרע על ברכיו ויתחיל לשיר לה סרנדה. בקיצור, יש מישהו שיכול לתת לי קצת קטשופ לאכול עם הכובע?

בלי לנסות להוציא לכם את העיניים- אחרי שכבר טעמנו ודגמנו את הסיאט לאון קופרה, את ה- BMW 235M ואת הסיוויק טייפ R פחדתי קצת משחיקה ושעמום. מה כבר פולקסווגן יכולים לחדש לי עם הגולף R? הרי את המנוע והגיר שלה אני מכיר מהלאון, לסיוויק הידנית יש יותר כוח, ובכלל- חודש אוגוסט בוער בחוץ ועוד יש לי כתבה על השברולט ספארק לסיים… כמה כיף שהפחד הזה היה לשווא, והספארק תאלץ להמתין עוד קצת.

אבל לפני שמתחילים עם הכיף, אי אפשר להימלט בלי טיפת היסטוריה: הגולף R הנוכחית מגיעה אחרי שושלת מכובדת של גולפים מהירות ומהירות יותר, שראשיתה בגולף VR-6 המיתולוגית משנות ה- 90. מאז עברו 4 דורות והמון בנזין, מנועי ה- V (המיתולוגים לא פחות) ששימשו אותה ואת ה- R-32 ננטשו לטובת מנוע ה- 2 ליטר טורבו 4 צילינדרים, אבל ההספק לא רק שלא ירד- הוא עלה. מעניין לראות שהספק המנוע של הגולף R גבוה ב- 100 כ"ס מזה של מנוע ה- VR6 בגרסותיו הראשונות, ולמרות זאת צורך פחות דלק. יש תמורה בעד הקידמה.

אמרתי שאוגוסט בוער בחוץ? התכוונתי שאוגוסט מאיים להטביע אותנו ברותחים. הגעתי למגדל צ'מפיון לאסוף את הגולף סחוט ומזיע כמו כלב ים (כלבי ים בכלל מזיעים? נגיד שכן), אבל כבר בפגישתנו הראשונה הגולף הצליחה להשכיח ממני את הגועל שבחוץ עם צבע כחול-סגול-cool מהמם ומגניב, ועם קריצת פנסי הקסנון כבר לא יכולתי לחכות לשמוע את נהמת האגזוזים ולבדוק מה היא יודעת לעשות.

הגולף הספציפית שקיבלנו צוידה בחבילת אבזור שמוסיפה חלון גג, חישוקי "19 (במקום "18), עור Nappa וכיוון חשמלי למושב הנהג, ועולה 34,700 ש"ח נוספים על 297,300 ש"ח של הדגם ה"ערום". שווה? לא בטוח. מצד שני, כנראה שמי שקונה את הרכב הזה לא יבהל מתוספת של 10% על המחיר.
כניסה לגולף מגלה תא נוסעים שנראה כמו… גולף. ושלא תבינו לא נכון- תא הנוסעים של הגולף הוא מקום טוב מאוד להיות בו, כאשר איכות החומרים המפורסמת של פולקסווגן מצליחה לתת פייט לא קטן לכל מיני רכבי יוקרה ממותגים נחשבים ביותר, כמו ה- X3 של BMW שהתארח אצלנו במקביל. בעצם, הגולף הרגישה הרבה יותר יקרה מה-BMW, ורק בגלל זה אפשר לסלוח לה על שאין בתא יותר מדי סממנים שמזכירים שזו גרסת העל המוחלטת של הגולף. חדי העין יגלו כיתוב R צנוע על ההגה ועל המושבים, כיתוב 4motion עוד יותר צנוע ליד ידית ההילוכים, ומחטים כחולות בלוח השעונים במקום האדומות שבדגמים הרגילים. יש אנשים שהתא "המשפחתי" הפריע להם. אני בהחלט לא אחד מהם…
המושבים עצמם אוחזים הרבה יותר מהרגיל, אך תודה לאל (ולמהנדסי פולקסווגן)- גם אנשים רחבים מהממוצע יכולים לשבת עליהם בלי לסבול.
כל הצניעות הזו מתפוגגת כבר ברגע ההתנעה, עם נביחונת קטנה אך מורגשת מכיוון מערכת הפליטה שחושפת ליושבים בפנים את הפוטנציאל החבוי בגולף. בעצם, איזה חבוי ואיזה נעליים… מבחוץ ה- R משפריצה ספורטיביות מוחצנת מכל כיוון שתסתכלו עליה, ועשרות המבטים שקיבלנו בכל מקום מוכיחים זאת בצורה הטובה ביותר. קרבתה לקרקע (20 מ"מ פחות מגולף רגילה) וקשתות הגלגלים המנופחות מושכות את העין הישר אל חישוקי הענק, ולקינוח פנסי הלד והקסנון לא מותירים ספק שפה מתגלגל משהו שונה לגמרי מהגולף 1.2 של הדודה ממול.
אם דיברנו מקודם על אוגוסט המבעבע, אי אפשר בלי להאשים אותו בעוד משהו- או יותר נכון בחסרון של משהו. בעצם של הרבה "משהו"אים. 20 ליתר דיוק. 20 סוסים חסונים שעקב חוסר התאמה לאקלים החם של ארצנו האהובה לא קיבלו אישור עליה לארץ ונשארו בגולה הקרירה, ולכן הגולף R מגיעה לארץ בהספק מופחת של 280 כ"ס לעומת 300 בחו"ל. האמת- לא נורא. המנוע הזה כל כך חזק, שחסרון הסוסים איננו מורגש.

התנעה ראשונה, ותרועת האגזוזים דואגת להזכיר שמדובר כאן במשהו אחר, עם גרגור באסי מענג וחינני. בתנועה מנהלתית הרעש דווקא אינו מאוד בולט ותא הנוסעים נשאר מבודד יחסית, כאשר מי שיהנה יותר מהמוזיקה הנפלטת ממנוע ה- R יהיו העוברים והשבים ברחוק. מעבר זריז למצב "race" גורם למספר דברים: נוחות הנסיעה- שעד עכשיו היתה סבירה לחלוטין- הופכת לקשה ומטלטלת באופן מורגש, הגיר עובר למצב ספורט, ומערכת הפליטה משתחררת מכבליה ומפיקה נהמות רמות ושמחות שנשמעו לי באופן חשוד כמו גרגור בוקסרי מובהק- בתוך הרכב לפחות- בדיוק כמו בסקודה אוקטביה RS… הקול נשאר במשפחה.

אחרי ההתנעה הראשונה ותחילת הנסיעה, מגלים שוב, בדיוק כמו בלאון קופרה- שהמנוע הזה פשוט מדהים. המשיכה (החייתית) שהוא מספק נמשכת לאורך כל טווח הסל"ד, והוא לא מאבד את הנשימה גם ליד הקו האדום. עיון בטבלת הנתונים מסביר את המשיכה הזו, עם נתון מומנט מרבי ועסיסי של 38.7 קג"מ המוגש לרשות הנהג לכל אורך הטווח שבין 1750 סל"ד ועד 5600 סיבובים גבוהים במיוחד. זה לא מישור מומנט, זה רמת הגולן של מומנט…
מנוע הוא כלום בלי תיבת הילוכים ראויה, וה- DSG הזו ראויה בהחלט (למרות שהיינו מעדיפים גיר ידני, בפעם ה- 6834): התיבה יורה הילוך אחרי הילוך ומטיסה את הגולף ל- 100 קמ"ש תוך 5 שניות בלבד (יותר מהר מהסיוויק טייפ R!), וההנעה הכפולה דואגת להוריד את כל הכוח הזה לכביש בלי פרפור גלגל אחד, כך שהרבה יותר קל לנצל את מלוא התפוקה של הפנינה המוטורית הזו. ההנעה הכפולה אחראית גם לאחיזת הכביש המדהימה של הגולף, כאשר רק תחת לחץ פיזי לא מתון בכלל ועם עזרתו של כביש מכוסה אבק הצלחנו לקבל ממנה סחיפה נשלטת ומענגת ביותר של כל ארבעת הגלגלים. בכל מצב אחר, מערכת ה- 4motion יודעת להתחשב בתנאי הנהיגה השונים, ובעת הצורך אף להעביר עד 100% מהכוח לגלגלים האחוריים. ההנעה הכפולה עובדת בשיתוף עם מערכת ה- XDS+ שמדמה דיפרנציאל מוגבל החלקה היודע לבלום את הגלגלים הפנימיים בפניות. הדבר מורגש ביציאה מסיבוב עם גז פתוח, אזי ישבן הגולף מהדק את הפניה בעדינות רבה, בדיוק כמו הנעה אחורית משובחת ובטוחה. שילוב המערכות האלה חכם ובטוח להפליא, ואף הצליח להציל את המצב כאשר מובילית טנקים סוררת נכנסה לנתיבנו באמצע סיבוב והכריחה אותנו לרדת לשולי הכביש החצצים במהירות שהשתיקה יפה לה. הגולף לא התבלבלה לרגע, שמרה על הכיוון ועל הפאסון, והחזירה אותנו לכביש שטופי זיעה קרה ועם עוד כמה שערות לבנות על הראש- אך בריאים ושלמים. לכל המודאגים, גם לגולף שלום.

ההגה של הגולף R מתהדר ב- 2.1 סיבובים בלבד מנעילה לנעילה ובהיגוי בעל יחס מסירה משתנה, אך למרות זאת הוא פחות עצבני מזה המותקן בסיוויק. אם נאמר את האמת- זה עדיף. הגה הסיוויק יכול לעייף בנהיגה מנהלתית, לעומת הגולף שמספקת לנהג את הטוב מכל העולמות. ההבדל לעומת הגולפים הרגילות מורגש מאוד עם דיוק רב ופידבק נדיר, וקוצרו מאפשר לנהג להשאיר את הידיים על ההגה ללא צורך להצליבן. גם הבלמים לא הראו סימני התעייפות, והמשיכו לבלום פעם אחר פעם- גם ממהירויות גבוהות. מצד שני, בנהיגה על הקצה היה חסר לנו עוד קצת ביטחון מצד השלדה, עוד טיפונת פידבק, עוד איזה משהו אחד קטן וחמקמק שיהפוך אותה למכונת הנהיגה המושלמת. מדובר בסוג נהיגה ש- 99.9% מהאנשים לא יבצעו לעולם- אבל בכל זאת.

לכל שבת יש מוצאי שבת, ולכל מבחן יש מוצאי מבחן שמגיע יחד עם אותו הרגע המעציב בו צריך להחזיר את הרכב ליבואן. כמובן שאי אפשר להחזיר אותה בלי דיונים ארוכים ומענגים על המתחרות וצער רב על העובדה ששם היא תישאר ולא בחניית ביתנו- כיוון שהיא יקרה.

והיא יקרה: רכב המבחן, עם התוספות שהיו עליו, רושם מחיר של 332,000 ש"ח- וזה יקר מאוד גם יחסית לחלום, בעיקר כשזוכרים שבכ- 100K ש"ח פ-ח-ו-ת אפשר לקבל את הסיאט לאון קופרה שמשתמשת באותו המנוע, באותה השלדה ואותה מערכת מתלים מיוחדת ומתכווננת, ועם רמת אבזור גבוהה ומספקת לחלוטין. נכון שהלאון איננה מצוידת בהנעה הכפולה החכמה של הגולף, אך היא בכל זאת מצליחה להציע רמות אחיזה פסיכיות לחלוטין והתנהגות משובבת נפש.

זה לא מבחן השוואתי בשום צורה שהיא ולא כך רציתי לסיים את הכתבה על הגולף R המופלאה, אך אי אפשר להתעלם מהעובדה שעד שהגולף לא תורד במחיר (או הלאון תועלה…)- הסיאט יוצאת מנצחת, אפילו בלי להתניע, למרות שבחניית החלומות שלנו נעדיף לראות את הגולף ולא את האחות הספרדית.

בסופו של דבר אין הרבה רכבים שאני רוצה להשאיר אצלי לעוד יום או יומיים (או שנתיים…), אבל להבדיל מרכבים אחרים, טובים וראויים גם הם ולמרות המחיר הגבוה- הגולף R זכתה להיכנס לרשימת החלומות הפרטית והמצומצמת שלי, וזה מקום שמאוד קשה להיכנס אליו. פולקסווגן- תמשיכו כך.

עוד באינסטגרם של דוגרי: MOTODOOGRI 

 

גולף R – נתונים טכניים:

מנוע: טורבו בנזין, 4 צילינדרים, 1984 סמ"ק

הספק (סל"ד/ כ"ס): 280/5700-6200

מומנט (סל"ד/ קג"מ): 38.7/1750-5600 

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמד, 6 הילוכים
 
האצה 0-100: 5 ש'

מהירות מרבית: 250 קמ"ש
 
הנעה: כפולה קבועה

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 427.6/ 179/ 143.6

בסיס גלגלים (ס"מ): 262.6

משקל (ק"ג): 1495

מיכל דלק (ליטר): 55

נפח תא מטען (ליטר): לא מעניין אף אחד

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 14.5 קמ"ל

צריכת דלק מבחן: למי אכפת בכלל?

מחיר: 332,000 ש"ח לרכב המבחן

7 תגובות ל וידאו: גולף, אבל אחרת/ גולף R במבחן דרכים

  1. כל הכבוד !! אחלה כתבה !!
    שי ! – אתה משתבח !

  2. תשמע כולם גדלו על הסמל של ה W כמתחילת דרכן של כל ה GTI.
    הגולף תמיד היתה יקרה מאחרות ותמיד היתה הצדקה.
    מישהו החליט שבכל הקשור לטופ הוא ישב בגולף ולא בקופרה/איביזה/סקודה.
    אבל בשורה התחתונה אין ספק שהמתחרות מהבית עושות לה חיים קשים.
    מה גם שלדעת לא מעט העיצובים החדשים מבחוץ משדרים פחות קרביות.
    הקופרה עדיין משדרת קרב, בהפרש המחיר בינה לבין הגולף ניתן בשקט לשדרג מיתלים ובלמים לאחיזה ובלימה טובים יותר ןתוכנת ניהול מותאמת להגיע בקלות לכיוון ה 340 כ"ס ולשלוח את הגולף לקניות בשוק התקווה.
    אבל אסייג שמי שיש לו כבר 300000 ש"ח שיחכה עוד קצת ויויסף לג'ולייה החדשה 🙂

  3. הכל טוב ויפה,אבל מה הקשר לגוליה ? הגולף רכב קומפקטי ,הגוליה מבנה 3 קופסאות סלון. כשאתה אומר לשדרג לגוליה ,אתה בודאי מתכוון לגרסה הבכירה עם ה510 כ"ס שוב פעם השוואה לא נכונה! עם כל הכבוד לגולף הם לא באותה שכונה בכלל, הגוליה הבכירה אמורה לתת תחרות לרכבים כמו הm-4 ומי שיש לא 300000 לא צריך לחכות עוד קצת, הוא צריך לגייס עוד יותר מפי 2 כי הערכת המחיר שלה מדברת על כ700000, גם בגרסאות המשונמכות, זאת עם המנוע 2800 למשל, יעלו כנראה יותר מהגולף אם כי כאן כבר לא בטוח שלא הייתי הולך על הגולף.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל