מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
וידאו: גולף, אבל אחרת/ גולף R במבחן דרכים
שי שיוביץ
צילום: אריק רוזנבלום
שורה תחתונה: PLAY + VOL MAX
האמת- אני צריך לאכול את הכובע. בשיחה שקיימנו לפני שלקחנו את הגולף R אמרתי: "כו-לה גולף, מי יסתכל עליה ברחוב? בטח אחרי שחווינו את המוחצנות הבלתי מתפשרת של הסיוויק Type-R עם הכנף המתריסה וניפוחי המרכב הבולטים…" אז זהו, שהסתכלו. כולם. כל הזמן. בכל מקום. ברמזור, בחניה, בתחנת הדלק. אפילו השכנים ליד הבית, שכבר אמורים להיות רגילים לכל מיני רכבים שונים, עצרו, הסתכלו ושאלו. המשעשע ביותר היה האבא הטרי שטייל ברחוב עם הילד והעגלה, וברגע שראה את הגולף עוברת- נעמד על מקומו כאילו שתלו אותו, הסתובב אחריה וליוה אותה במבטו עד שנעלמה מאחורי הפינה. לא היה חסר הרבה שיכרע על ברכיו ויתחיל לשיר לה סרנדה. בקיצור, יש מישהו שיכול לתת לי קצת קטשופ לאכול עם הכובע?
בלי לנסות להוציא לכם את העיניים- אחרי שכבר טעמנו ודגמנו את הסיאט לאון קופרה, את ה- BMW 235M ואת הסיוויק טייפ R פחדתי קצת משחיקה ושעמום. מה כבר פולקסווגן יכולים לחדש לי עם הגולף R? הרי את המנוע והגיר שלה אני מכיר מהלאון, לסיוויק הידנית יש יותר כוח, ובכלל- חודש אוגוסט בוער בחוץ ועוד יש לי כתבה על השברולט ספארק לסיים… כמה כיף שהפחד הזה היה לשווא, והספארק תאלץ להמתין עוד קצת.
אמרתי שאוגוסט בוער בחוץ? התכוונתי שאוגוסט מאיים להטביע אותנו ברותחים. הגעתי למגדל צ'מפיון לאסוף את הגולף סחוט ומזיע כמו כלב ים (כלבי ים בכלל מזיעים? נגיד שכן), אבל כבר בפגישתנו הראשונה הגולף הצליחה להשכיח ממני את הגועל שבחוץ עם צבע כחול-סגול-cool מהמם ומגניב, ועם קריצת פנסי הקסנון כבר לא יכולתי לחכות לשמוע את נהמת האגזוזים ולבדוק מה היא יודעת לעשות.
התנעה ראשונה, ותרועת האגזוזים דואגת להזכיר שמדובר כאן במשהו אחר, עם גרגור באסי מענג וחינני. בתנועה מנהלתית הרעש דווקא אינו מאוד בולט ותא הנוסעים נשאר מבודד יחסית, כאשר מי שיהנה יותר מהמוזיקה הנפלטת ממנוע ה- R יהיו העוברים והשבים ברחוק. מעבר זריז למצב "race" גורם למספר דברים: נוחות הנסיעה- שעד עכשיו היתה סבירה לחלוטין- הופכת לקשה ומטלטלת באופן מורגש, הגיר עובר למצב ספורט, ומערכת הפליטה משתחררת מכבליה ומפיקה נהמות רמות ושמחות שנשמעו לי באופן חשוד כמו גרגור בוקסרי מובהק- בתוך הרכב לפחות- בדיוק כמו בסקודה אוקטביה RS… הקול נשאר במשפחה.
ההגה של הגולף R מתהדר ב- 2.1 סיבובים בלבד מנעילה לנעילה ובהיגוי בעל יחס מסירה משתנה, אך למרות זאת הוא פחות עצבני מזה המותקן בסיוויק. אם נאמר את האמת- זה עדיף. הגה הסיוויק יכול לעייף בנהיגה מנהלתית, לעומת הגולף שמספקת לנהג את הטוב מכל העולמות. ההבדל לעומת הגולפים הרגילות מורגש מאוד עם דיוק רב ופידבק נדיר, וקוצרו מאפשר לנהג להשאיר את הידיים על ההגה ללא צורך להצליבן. גם הבלמים לא הראו סימני התעייפות, והמשיכו לבלום פעם אחר פעם- גם ממהירויות גבוהות. מצד שני, בנהיגה על הקצה היה חסר לנו עוד קצת ביטחון מצד השלדה, עוד טיפונת פידבק, עוד איזה משהו אחד קטן וחמקמק שיהפוך אותה למכונת הנהיגה המושלמת. מדובר בסוג נהיגה ש- 99.9% מהאנשים לא יבצעו לעולם- אבל בכל זאת.
לכל שבת יש מוצאי שבת, ולכל מבחן יש מוצאי מבחן שמגיע יחד עם אותו הרגע המעציב בו צריך להחזיר את הרכב ליבואן. כמובן שאי אפשר להחזיר אותה בלי דיונים ארוכים ומענגים על המתחרות וצער רב על העובדה ששם היא תישאר ולא בחניית ביתנו- כיוון שהיא יקרה.
והיא יקרה: רכב המבחן, עם התוספות שהיו עליו, רושם מחיר של 332,000 ש"ח- וזה יקר מאוד גם יחסית לחלום, בעיקר כשזוכרים שבכ- 100K ש"ח פ-ח-ו-ת אפשר לקבל את הסיאט לאון קופרה שמשתמשת באותו המנוע, באותה השלדה ואותה מערכת מתלים מיוחדת ומתכווננת, ועם רמת אבזור גבוהה ומספקת לחלוטין. נכון שהלאון איננה מצוידת בהנעה הכפולה החכמה של הגולף, אך היא בכל זאת מצליחה להציע רמות אחיזה פסיכיות לחלוטין והתנהגות משובבת נפש.
זה לא מבחן השוואתי בשום צורה שהיא ולא כך רציתי לסיים את הכתבה על הגולף R המופלאה, אך אי אפשר להתעלם מהעובדה שעד שהגולף לא תורד במחיר (או הלאון תועלה…)- הסיאט יוצאת מנצחת, אפילו בלי להתניע, למרות שבחניית החלומות שלנו נעדיף לראות את הגולף ולא את האחות הספרדית.
בסופו של דבר אין הרבה רכבים שאני רוצה להשאיר אצלי לעוד יום או יומיים (או שנתיים…), אבל להבדיל מרכבים אחרים, טובים וראויים גם הם ולמרות המחיר הגבוה- הגולף R זכתה להיכנס לרשימת החלומות הפרטית והמצומצמת שלי, וזה מקום שמאוד קשה להיכנס אליו. פולקסווגן- תמשיכו כך.
עוד באינסטגרם של דוגרי: MOTODOOGRI
כל הכבוד !! אחלה כתבה !!
שי ! – אתה משתבח !
תשמע כולם גדלו על הסמל של ה W כמתחילת דרכן של כל ה GTI.
הגולף תמיד היתה יקרה מאחרות ותמיד היתה הצדקה.
מישהו החליט שבכל הקשור לטופ הוא ישב בגולף ולא בקופרה/איביזה/סקודה.
אבל בשורה התחתונה אין ספק שהמתחרות מהבית עושות לה חיים קשים.
מה גם שלדעת לא מעט העיצובים החדשים מבחוץ משדרים פחות קרביות.
הקופרה עדיין משדרת קרב, בהפרש המחיר בינה לבין הגולף ניתן בשקט לשדרג מיתלים ובלמים לאחיזה ובלימה טובים יותר ןתוכנת ניהול מותאמת להגיע בקלות לכיוון ה 340 כ"ס ולשלוח את הגולף לקניות בשוק התקווה.
אבל אסייג שמי שיש לו כבר 300000 ש"ח שיחכה עוד קצת ויויסף לג'ולייה החדשה 🙂
הכל טוב ויפה,אבל מה הקשר לגוליה ? הגולף רכב קומפקטי ,הגוליה מבנה 3 קופסאות סלון. כשאתה אומר לשדרג לגוליה ,אתה בודאי מתכוון לגרסה הבכירה עם ה510 כ"ס שוב פעם השוואה לא נכונה! עם כל הכבוד לגולף הם לא באותה שכונה בכלל, הגוליה הבכירה אמורה לתת תחרות לרכבים כמו הm-4 ומי שיש לא 300000 לא צריך לחכות עוד קצת, הוא צריך לגייס עוד יותר מפי 2 כי הערכת המחיר שלה מדברת על כ700000, גם בגרסאות המשונמכות, זאת עם המנוע 2800 למשל, יעלו כנראה יותר מהגולף אם כי כאן כבר לא בטוח שלא הייתי הולך על הגולף.