fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר

השקה עולמית- Can Am Maverick X3

השקה עולמית- Can Am Maverick X3

אביעד רייס

צילום: יצרן

עולם ה- SBS חם. מה זה חם? רותח. פולאריס ו- BRP (קאן אם) נמצאות בקרב ענקיות מאז הצגתם של כלי הטורבו הסופר חזקים והסופר מהירים, וסוף המאבק הזה לא נראה באופק (נכון לא שכחנו את הימאהה YXZ אבל השורשים העמוקים עדיין שייכים לשתי הראשונות).


אנחנו לא מתלוננים, וכרגע, בזכות השקת ה- MAVERICK X3 שאפשר להגדירו במילה אחת – "רע!" (בקטע טוב כמובן) פולאריס נמצאת במצב של נוקאאוט. 

אין ספק שקאן- אם הלכה כאן על כל הקופה, ומציגה כלי חדש לגמרי שמטרתו לכבוש בסערה את קטגוריית הספורט SBS. המאבריק החדש נראה בדיוק כמו מה שכל איש שטח רואה לנגד עיניו כשהוא שקוע בשינה עמוקה בלילה וחולם על כלי השטח המושלם. נכון לא נהגנו עליו, אבל לפחות מבחינת מראה, מדובר בהצגה.

ה- X3 החדש של קאן- אם יהיה זמין בשלוש גרסאות:

TURBO R בצביעה לבנה שיעלה 22,999 דולרים

XDS TURBO R בצהוב או טריפל בלאק שיעלה 24,999 דולרים

ו- XRS TURBO R בטריפל בלאק גם כן שיעלה 26,699 דולרים, או בתוספת של 200 ירוקים תוכלו לקבלו בצביעת ה- אדום זהב של קאן- אם. 

שלושת הגרסאות החדשות מקבלות מנוע רוטקס טורי משולש צילינדר חדש בנפח 900 סמ"ק. הרוטקס החדש מוגדש ובעל אינטרקולר, ומספק לדברי החברה 154 כוחות סוס- ה- SBS החזק ביותר שיוצר אי פעם. 

המנוע החדש שוכן לו באחורי הכלי, ע"מ להפחית את הרעש בתא הנוסעים (ויש רעש בלי עין הרע…). מצתי אירידיום נכללים בכל הדגמים ע"מ לספק הצתה משופרת, כמו גם אמינות לאורך זמן ממושך יותר. 

מנוע שכזה צריך קירור וזרימת אוויר ראויים, וקאן- אם לא שכחה לצייד את ה- X3 במאוורר גדול דיו. כמו כן, 3 פתחי יניקת האוויר העיקריים (2 לקירור ה- CVT ואחד לקירור המנוע) מוקמו גבוה ע"מ לאפשר מעבר חלק של מכשולי מים עמוקים. 

תמסורת חדשה לה זוכה ה- X3 היא ה- QRS- X TRANSMOSSION, מערכת חדשה לחלוטין שפותחה במיוחד בשביל המאבריק החדש ותפקידה לאפשר נהיגה חלקה והתאמה לסל"ד אופטימלי בכל רגע נתון, ללא הפרעות באספקת המומנט. ה- QRS היא מערכת GEAR- ON – GEAR הפועלת ללא דרייב שאפט אחורי, ובמילים אחרות הרבה פחות תחזוקה יקרה מעורבת בעניין ופחות רכיבים פגיעים בכלי. 

שלדת צנורות הפלדה של משפחת ה- X3 חדשה גם היא- קשיחה יותר ב- 53 אחוזים, וקלה יותר ב- 20 אחוזים. 

שלדת ה- Dual Phase 980 steel רותכה כחתיכה אחת- ללא ברגים וללא חיבורים אותם צריך לתחזק.

260 סנטימטרים מפרידים בין הגלגלים האחוריים לקדמיים במאבריק X3 החדש- 30 סנטימטרים יותר מהמתחרה הישיר- הפולאריס RZR TURBO. 

מרווחי הגחון הנדיבים אותם מציע ה- X3 שונים מעט בין הגרסאות, ובעוד שב- XDS וב- R ה- "רגיל" עומד המרווח מהקרקע על 36 סנטימטרים, בדגם ה- XRS עומד המרווח על 38 סנטימטרים. ה- XRS רחב יותר גם משני אחיו, למעשה הרחב ביותר שיוצר מעולם, ומתהדר ברוחב של 72 אינצ'ים שהם 183 סנטימטרים, מה שאומר שמדובר במכונת גיהוץ מקצועית ביותר (שבילים- היזהרו!). 

מערכת המתלים  האחורית (TTX) ב- X3 חדשה גם היא, ומספקת בדגם ה- XRS מהלך מתלה אחורי העומד על 61 סנטימטרים- הטוב ביותר בקטגוריה ובתחום ה- SBS בכלל. שני הדגמים האחרים זוכים למהלך מתלה העומד על 51 סנטימטרים. ההשראה למערכת המתלים החדשה הגיעה מעולם הטרופי טראקס (טנדרים שהוסבו למפלצות שבילים ולוקחים חלק בדקאר ובמירוצים נוספים), כך שניתן להבין לאן קאן- אם מכוונת את המאבריק החדש שלה. 


מקדימה, מתלים בעלי מהלך העומד על 56 סנטימטרים (ב- XRS), וזרועות A- ARM מגובות ב- SWAY BAR- האמון על מניעת רכינה קדימה של הכלי (כמו שקורה לעיתים רבות לרכבי המאנסטר טראק או לטרופי טראקס).

כמו בדגמי המאבריק הרגילים, קאן- אם ממשיכה לעבוד עם מערכות ה- FOX PODIUM האחראיות על בלימת הזעזועים, ולמעשה כל דגם מקבל מערכת השונה מעט מאחותה.

בדגם הבסיס תוכלו למצוא את ה- FOX 2.5 PODIUM HPG Piggyback הכולל את מערכת ה- QS3 COMPRESSION בעלת שלושה מצבי דחיסה שונים ביניהם ניתן להחליף ללא צורך בכלי עבודה, ובולמים העובדים בשיטת ה- Bottom out control, המתייחסת לבאמפים גדולים וקטנים כאחד. 

בדגם ה- XDS מופיעים ה- FOX 2.5 PODIUM RC2 HPG Piggyback הניתנים לכיוון מלא ובעלי DUAL SPEED COMPRESION (המאפשר כיוון מדוייק במיוחד ללא צורך בכלים ובלי בלאגן ולכלוך), ו- REBOUND ADJASMENT- אפשרות לכיוון ההחזרה. 

ה- XRS מקבל כמובן את כל הטוב הקיים ב- XDS (Dual speed compression, rebound) ובנוסף מציידת קאן- אם את הגרסה הבכירה ב- BYPASS (גיבוי שמן), המתאימה את הבולם לכל סוג של קרקע, מספקת גיהוץ חלק יותר מכל בולם אחר ולקוחה ישירות מעולם מירוצי הטרופי (בחלק הקדמי).

מאחורה, זוכה ה- XRS לקבל את ה- FOX 3.0 PODIUM RC2 HPG בתוספת RESERVIOR (גיבוי שמן לבולם), BYPASS,DUAL SPEED COMPRESSION  ו- REBOUND. 

כלי קשוח, צריך צמיגים קשוחים, וקאן- אם מציידת את ה- X3 בצמיגי MAXXIS BIG HORN 2.0 6 פלאי המוכנים ומזומנים ללעוס כל דבר שיקרה בדרכם. כל דגם מקבל קוטר צמיג שונה, וב- R מדובר על 28 אינץ', ב- XDS על 29 אינץ' וב- XRS הבכיר 30 אינצ'ים קוטר גלגל. מבחינת גלגלים, ה- R מקבל חישוקי אלומיניום 14 אינץ', כאשר בשני דגמי ה- X אותם גלגלים מלווים במערכת ה- BEADLOCK (ג'אנטים "מחוזקים") בה עושה שימוש תדיר חברת קאן- אם. 

הקוקפיט ב- X3 החדש, כשמו כן הוא- נותן הרגשה של מטוס קרב. הגה ספורטיבי בעל חלק תחתון שטוח, לוח מחוונים רב אינפורמציה הכולל: ספידומטר, מד סל"ד, מד מרחק, שעון, מד דלק, מצב הילוכים, מצב ספורט, מצב אקו (חסכון), חיווי חגורת בטיחות ו- 4×4 ועוד. 

המושב החדש שעוצב בהשראת מירוצי הראלי, משלים את העיצוב מכוון הנהג של המאבריק X3. המושב החדש תוכנן כדי לשפר את ספיגת הבורות והבאמפים בגוף הנהג, והוא עשוי חתיכה אחת. המושב ניתן לכיוון קדימה ולמעלה וניתן לפרקו ולנקותו בקלות רבה. 

כאמור, שני מצבי נהיגה אפשריים, ובלחיצת כפתור קלילה ניתן לעבור ממצב ECO חסכוני ורגוע, למצב ספורט אלים וחד. להגה החשמלי ה- TRI- MODE DYNAMIC POWER STEERING שלושה מצבי התערבות, והנהג יוכל לקבוע לבדו כמה עבודה בא לו לעשות לבד. 

בשביל לנסוע מהר, צריך גם יכולת לעצור, ובשביל לאפשר לנהג לעצור את המאבריק X3 הסופר ספורטיבי ביעילות, ציידה קאן- אם את ה- X3 בקליפרים כפולי בוכנות החובקים על דיסקים של 262 מ"מ מקדימה ו- 242 מ"מ מאחורה. 

חובבי הטיולים המהירים וודאי ישמחו לשמוע כי המאבריק החדש נושא מיכל דלק עצום בנפח 40 (!!) ליטרים, ובנוסף לכך כמעט 10 ליטרים של שטחי אחסנה. לאלו המתכננים לנסוע עם ה- X3 בבוקר לעבודה, נבשר כי ישנם שני מחזיקים כוסות. מאחורה שטח ההטענה מאפשר נשיאה של עד 90 קילוגרמים. בנוסף לכך מגיע המאבריק עם שקע מצת ו- USB, התנעה ללא מפתח ומערכת אבטחה D.E.S.S (הנפוצה גם בשאר דגמי קאן אם).

טיפולים לכלי לפי המלצת החברה כל 200 שעות עבודה או קצת יותר מ- 3000 ק"מ. 

אם לשפוט מהתמונות ומסרטוני היוטיוב, אין ספק כי הקאן- אם מאבריק X3 החדש נראה כמו מכונה משומנת ומוכנה לקרב, כזו שתטרוף בהנאה כל SBS שיהסס להתקרב אליה ולקרוא עליה תיגר. 

נראה כי מעבר להשקת כלי חדש, מדובר בעליית מדרגה במירוץ החימוש ובמלחמה הקרה המתרחשת בעולם ה- SBS, ובפתיחה של קטגורייה חדשה לגמרי- "TROPHY SBS", עם השראה רבה מעולם מירוצי ה- TROPHY TRUCK ומירוצי הבאחה שללא ספק מעורבת כאן (אין גם נסיון להסתיר את זה יותר מידי וCan Am-  מדברת על זה ומשלבת לא מעט רכיבים מהתחום בכלים החדשים- בעיקר במתלים), ומכאן ניתן להבין את הכוונות התחרותיות של קאן- אם לגבי הכלי החדש שלה. 

מירוצי הבאחה והטרופי בארה"ב ובמקסיקו פתוחים לכל קבוצה שרוצה ויכולה להתחרות, ולקאן- אם אינטרס ברור להציף את המסלולים בכמה שיותר כלים מתוצרתה. 

נכון שיש כלים של יצרנים אחרים ששופרו כדי להגיע לרמות הגבוהות, אך קאן- אם מרימה את הכפפה ומציעה חבילה הכוללת את כל הגודיז האפשריים בעטיפת סטוק בנוייה היטב. 

מעניין לראות כיצד יגיבו היצרנים האחרים לחידודה של קטגוריית ה- SPORT SBS לכיוון ה- TROPHY SPORT SBS. 

לא נותר אלא לחכות לנחיתת המאבריק החדש בישראל, ולא נופתע אם נראה פריטים רבים בשטח.   

 
  עוד באינסטגרם של דוגרי: MOTODOOGRI 

גלריה

14 תגובות ל השקה עולמית- Can Am Maverick X3

  1. לכל מי שנוסע על מאבריק היום, קודם כל אנו שמחים על x3 , אבל רצינו שסוף סוף תודו בעובדה שגם קאן אם הודו בה , הם עד היום מכרו לכם כלי זבל מבחינת נסיעה ממש טרקטור! הם פתאום הכחישו שמנוע צריך להיות באמצע , כסא גבוה (בשביל לראות טוב) ומשולשים אחוריים שלא מגהצים גם נמלה, התגובה הגיעה והגיע הזמן שתודו שעד היום שיקרתם שאתם נהנים,
    השאלה מה תעשו בזבל הזה שאף אחד לא רוצה לקנות.

  2. עמי,אני עם המבריק שלי נהנה מאוד וחלק מההנאה זה לא להיתקע עם תקלות או איסורי נסיעה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל