fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
MV קוביה
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

לאדם הספורטיבי/ אופל ADAM S במבחן דרכים

לאדם הספורטיבי/ אופל ADAM S במבחן דרכים

שי שיוביץ ואריק רוזנבלום

צילום: שיוביץ/רוזנבלום

השורה התחתונה:
אין הרבה רכבים בארץ שיודעים להציע את מה שהאדם S מציעה- שילוב של מנוע חזק, עיצוב מצוין, ולא פחות חשוב- יחודיות. נכון שנושא הנוחות ובידוד הרעשים מעט לוקה בחסר, אבל הי- זה רכב ספורטיבי או לא? 

 

ומעט יותר בהרחבה 

האדם S הגיעה לישראל לפני מספר חודשים, ובעצם הכפילה את מספר רכבי המיני הספורטיביים הנמכרים בארץ (הקדימו אותה גרסאות האבארט של ה- 500, ולא, הפיקנטו ספורט לא נחשבת). המתכון מעניין מאוד: גוף קטנטן ובסיס גלגלים קצרצר, כשעל משימת ההנעה מופקדים מנוע 1.4 טורבו עם 150 כ"ס ותיבה ידנית בלבד. יצא טעים.

 

שים לי עוד פילפל בבקשה

אהבנו את האדם הרגילה, התרשמנו מהאדם רוקס, ומאוד שמחנו לשים את ידינו החמדניות על הגרסה החמה והמפולפלת ביותר של האדם, האדם S. כאמור למעלה, ה- S מגיעה עם מנוע 1.4 טורבו המספק 150 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ, והביצועים בהתאם: 8.5 ש' ל- 100 קמ"ש ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. באופן מעניין, למרות נתון ההספק הזהה- לא מדובר במנוע הטורבו החדש המותקן באסטרה, אלא דווקא בגרסה חזקה יותר של מנוע ה- 1.4 הקודם המותקן במריבה ובדור הקודם של האסטרה.

תשכחו כל מה שאתם יודעים על הביצועים של האדם הרגילה. המנוע החזק מעיף את הגוף הכבד-אך-המעוצב (1163 ק"ג) בקלילות רבה, מושך בהתלהבות בכל הילוך ומספק האצות ביניים טובות מאוד- ובעיקר בטוחות מאוד. שלא כמו מנועי טורבו מודרנים, למנוע הזה לוקח מעט זמן להתעורר ויש צורך לחכות מעט עד שמחט הסל"ד תגיע לאזור ה- 2500 סיבובים, אבל מאותו הרגע- המשיכה המתקבלת חזקה מאוד ומספקת לגמרי, ואף מתחזקת ככל שהסל"ד עולה. מעל שיא ההספק (5500 סל"ד) הכוח נמצא במגמת ירידה והרעש במגמת עליה, ואין באמת טעם למשוך אותו לגבהים כאלה. תיבת ההילוכים הידנית מצוידת ביחסי ההעברה קצרים יחסית השומרים על המנוע בשיא רצועת הכוח, אך פוגמים מעט ביכולת האדם לשייט בנינוחות ובחרישיות במהירויות גבוהות. בנהיגת אטרף מקסימלית גילינו שההילוך השני מעט קצר מדי וההילוך השלישי מעט ארוך מדי מהרצוי- אך באמת שמדובר בנהיגה על הקצה שלא מתרחשת כל יום, וסביר להניח שרוב רוכשי האדם לא יגיעו למצבים שכאלה.


התיבה עצמה נעימה לתפעול רוב הזמן, אך פעולתה לא תמיד הכי חלקה ומיקום הידית היה יכול להיות מעט יותר טוב, למרות שבסה"כ מדובר בחוויה חיובית יותר. בכלל- כמו שכתבתי כבר לא מעט פעמים- עצם החלפת ההילוכים באופן ידני מקפיצה את חווית הנהיגה בעשרים רמות, וגם אם היה מדובר בתיבה רעה (והיא לא)- מגיע לאופל צל"ש על האומץ להציע את האדם S עם תיבה ידנית בלבד ולא עם תיבה אוטומטית או רובוטית. כמו שכתוב בספר החוקים הלא רשמי לרכבים ספורטיבים- בידוד הרעשים לוקה בחסר, ובמהירויות שיוט קשה לשכוח שמדובר ברכב עם יומרות ספורטיביות, עם רעשי מנוע חביבים-אך-מורגשים, המיית צמיגים ורעשי רוח. צריכת הדלק היתה טובה רוב הזמן (בהתחשב בביצועים וברגלינו הכבדה) ועמדה על כ- 14 קמ"ל בנסיעה בין עירונית זריזה וכ- 10 קמ"ל בסיכום המבחן.

 

אל תגזים עם החריף

אופל לא הסתפקה בדחיפת מנוע חזק לחרטום האדם S, אלא הקשיחה בנוסף את המתלים והתקינה חישוקי 18" ענקיים וצמיגים בעובי של פרוסת גבינה צהובה. המשמעות של כל זה היא אחיזה גבוהה למדי- ונוחות נסיעה, אהמ, קצת מפוקפקת. האמת שיחסית לדקיקות הצמיגים- האדם S מצליחה לספק איכות חיים סבירה, כאשר המתלים מצליחים לספוג ולשמור על היציבות הכיוונית של האדם גם במידה ומדובר במהמורה הממוקמת בדיוק באמצע פניה. ההגה של ה- S מרגיש בהתחלה מהיר ועצבני ומתהדר בטרן-אין מיידי (לפעמים אפילו יותר מדי), אך לא מעביר יותר מדי מידע לידי הנהג וסובל בנוסף משטח מת קטנטן לאחר ההפניה הראשונית, או אז מתגלה שהוא לא מאוד קצר כמו הרושם הראשוני שהתקבל. בסופו של דבר, האדם S מעניקה ביטחון עצום בפניות ושומרת על הנהג, וכשהקצב עולה מצליחה להעניק לנהג לא מעט כיף. חשוב להבין שלמרות ההספק המכובד והיכולת הגבוהה, האדם היא לא מכונת נהיגה מוטרפת לחלוטין- וזה בסדר גמור, כי אנחנו גם לא מצפים ממנה להיות כזאת.  בשביל זה יש לאופל את הקורסה OPC הפראית. (מבחן בקרוב!).
 
אופל ADAM S – נתונים טכניים:

מנוע: טורבו בנזין, 4 צילינדרים, 1364 סמ"ק

הספק (סל"ד/ כ"ס): 150/4900-5500

מומנט (סל"ד/ קג"מ): 22.4/2750-4500

תיבת הילוכים: ידנית, 6 הילוכים (תודה אופל!)

האצה 0-100: 8.5 ש'

מהירות מירבית: 210 קמ"ש

הנעה: קדמית

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 369.8/ 172/ 148.4

בסיס גלגלים (ס"מ): 231.1
משקל (ק"ג): 1163 ק"ג

מיכל דלק (ליטר): 35

נפח תא מטען (ליטר): 170

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 16.9 קמ"ל

צריכת דלק מבחן: 10 קמ"ל

מחיר: 119,900 ש"ח, 124,900 לרכב המבחן (תוספת חישוקי 18")
 
 

10 תגובות ל לאדם הספורטיבי/ אופל ADAM S במבחן דרכים

  1. נהנתי במיוחד מההתנהגות שלו. חבל שעולה כל כך יקר.

  2. יחודית , כפית.
    ואפילו מחיר סביר בעבור הכיף המוצע

  3. בחזרה לימי ה GSR העליזים, הקורסה היתה חמה קטנטונת אבל בעיקר מתקלקלת.
    האסטרה GSR חלשה 150 כ"ס אטמוספרים עם לוק חצי קרבי.
    אבל נסעה כמו קטר וישבה פלטה.
    125000 ש"ח לסוג של קורסה ספורטיבית אולי לא כזה יקר, אישית הייתי יורד שנתון שתיים ולוקח מיטו תלתן או פולו GTI

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל