fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70

The Love Bug / פולקסווגן חיפושית במבחן דרכים

The Love Bug / פולקסווגן חיפושית במבחן דרכים

שי שיוביץ

צילום: אדם בלנגה


השורה התחתונה
קצת קשה לסכם בפסקה אחת רכב שסוחב על גבו מטען לא קטן של רגשות ואמוציות, ועושה זאת כבר 70 שנה. נכון שאין שום קשר בין החיפושית החדשה לישנה ובסופו של דבר מדובר בתרגיל יחצני מבריק מבית היצרן הגרמני, אבל התרגיל הזה הצליח- ובגדול. אם נתעלם לרגע (כאילו זה אפשרי) מהאריזה המלבבת, החיפושית החדשה חולקת הרבה ממכלוליה עם הגולף המקבילה, מה שאומר איכות חומרים ויצור גבוהה, מנוע טורבו קטן-נפח עליז וחסכוני  ונוחות נסיעה לא רעה בכלל. המחיר על העיצוב והאמירה האופנתית מגיע בדמות 4 מושבים בלבד ויחס תמורה/ שקל מעט נמוך בהשוואה לאחות המרובעת והמשעממת. בכל מקרה, פולקסווגן מוכרים את החיפושית החדשה במחיר המתחיל מ- 134,990 ש"ח בלבד (כן, בלבד! ע"ע מיני) וזה אומר שמי שרוצה גולף חדשה ואינו צריך 5 מושבים- יכול לקנות את החיפושית ולקבל את אחת מהמכוניות הכי אייקוניות והכי מושכות הקיימות בשוק, וכל זאת מבלי להתפשר יותר מדי על מרווח (פיאט 500) או נוחות הנסיעה (ב.מ.וו מיני), ולעשות זאת מבלי לקחת משכנתא שניה (שוב מיני).

קצת יותר בהרחבה

ואלה קיצור תולדות החיפושית החדשה: בסוף שנות ה- 90 פולקסווגן החליטה להחזיר לשוק המערבי את אחד מהרכבים הכי נמכרים (מעל 21 מיליון יחידות) והכי מזוהים ברחבי העולם, ולהבדיל מהדגם המקורי שהיה זול מאוד, עם מנוע והנעה אחוריים וללא כל אבזור- הדגם החדש ענד תג מחיר גבוה מאוד והתבסס על רצפת הגולף (דור 4) עם מנוע וההנעה קדמיים. האבזור היה שופע (כולל אגרטל מובנה בדש-בורד!) והמכירות המריאו לגבהים- לפחות בארה"ב חובבת הנוסטלגיה. באירופה החיפושית החדשה הצליחה קצת פחות, אולם זה לא מנע מפולקסווגן להציג לפני כשלוש שנים את הדור החדש לחיפושית החדשה, והפעם על פלטפורמת ה- MQB  המודרנית והגמישה המשמשת (בין השאר) גם את הגולף דור 7. החיפושית החדשה עלתה לארץ לפני כשנתיים, מה שאומר שחיכינו מספיק והגיע הזמן לבחון אותה, לא ככה? 

הבהרה: כיוון שעמיתי המלומדים, רחל ריכטר וקפטן בומרנג, כתבו בהרחבה על חווית החיפושית, הכתבה שלפניכם בוחנת את החיפושית בעין קרה ומחושבת כרכב לכל דבר ועניין- ובלי הנחות…
עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
מאיפה להתחיל לדבר על העיצוב? אקצר ואומר שפולקסווגן הצליחו לשמר את הצורה המוכרת והאהובה, ועדיין לגרום לחיפושית להיראות כדגם חדש ומעודכן, לא מעט בזכות תרומת פנסי הלד והקסנון של גרסת ה- Design. הצללית מעט נמוכה ופחות בולבוסית מבעבר, ויחידות התאורה האחוריות מזכירות את אלה המקוריות משנות ה- 60-70, רק מסובבות ב-90 מעלות. לסיכום- העיצוב פורע את כל הצ'קים שהוא חתום עליו- ובגדול. אני בטוח שגם פורשה חדשה לא הייתה מצליחה לסובב ראשים בצורה מוחלטת שכזו- ותוך כדי כך גם למרוח חיוך על פני כל המתבוננים בה.

גם תא הנוסעים לא ייתן לנוסעים בחיפושית לשכוח שהם נוסעים ברכב מיוחד. לוח השעונים קומפקטי וחמוד, ומצליח לספק בקלות את כל המידע הדרוש לנהג בעיקר בזכות מסך מחשב הדרך הנוח המובנה בתוך מד המהירות. יש שני תאי כפפות, והעליון עוצב כך שיזכיר את זה שבחיפושית המקורית. לחובבי הטריוויה, גם הידיות האחיזה לנוסעים מאחור זהות לאלה שבדגם המקורי. 

בשתי רמות הגימור תמצאו בקרת אקלים ושיוט, חישוקי סגסוגת, ומערכת שמע נשלטת מההגה. ועוד על מערכת השמע: היא מגיעה ללא בלוטות' ו- USB (אבל כן עם חריץ לכרטיס SD), ומסך המגע המשמש אותה נראה ומרגיש כשייך לדור קודם. קצת מוזר.


גרסת ה- Design המאובזרת בה נהגנו זוכה לכך שכל הפאנל הקדמי יהיה צבוע בצבע הרכב- ובמקרה שלנו בצבע צהוב בהיר, שמח ומדליק. גרסה זו זוכה בנוסף לחלון גג גדול המכניס אור לחלל התא, התנעה ללא מפתח, פנסי קסנון ועוד מספר נגיעות קוסמטיות קטנות שרק מעצימות את החוויה הנקראת "חיפושית".

הישיבה בחיפושית נמוכה מהרגיל, אולם מפתח הדלתות גדול עד מאוד ומאפשר כניסה נוחה גם לשני המושבים האחוריים. כן, מאחור יש רק 2 מושבים. המושבים הקדמיים מרווחים למדי אולם קצת קשיחים- ולא כל הבוחנים אהבו אותם. לי אישית הם לא הפריעו. כאמור, הכניסה למושבים האחוריים נוחה בזכות הדלתות הגדולות, אולם המושבים מעט קטנים למבוגרים בגודל מלא ומרווח הברכיים אינו מצטיין, אבל עדיף על פני המתחרות. להורים שבינינו נספר כי למרות שהחיפושית מצוידת בשלוש דלתות בלבד, קל יחסית להכניס לשם בוסטר או מושב תינוק. תאי האחסון בדלתות מעט קטנים, ובמקום דופן פלסטיק יש רצועת בד גמישה שאמנם נראית טוב, אך לא מאוד שימושית. כפיצוי יש כאמור שני תאי כפפות, מספר תאים קטנים המפוזרים בין המושבים הקדמיים ותא קטן נסגר מצד שמאל של ההגה.

את פרק השימושיות חותם תא המטען הגדול במפתיע (310 ליטרים) והנוח לשימוש, וזאת בזכות מבנה הדלת השלישית הגדולה שגם עולה גבוה ומאפשרת הטענה נוחה וגישה מצוינת. בעת הצורך המושבים האחוריים מתקפלים ויוצרים מהחיפושית "מיני סטיישן".

מנוע, ביצועים, התנהגות

מנוע בוקסר? מה פתאום. מנוע מאחור? תשכחו מזה, ומהר. החיפושית מצוידת במנוע קונבנציונאלי לחלוטין, 1.2 טורבו TSI הממוקם במיקום קונבנציונאלי לחלוטין- מקדימה. מנוע ה- TSI מוכר לנו משכבר הימים (והדגמים) ואהוב ומוערך לא פחות. 105 כ"ס ב- 5000 סל"ד ו- 17.8 קג"מ המגיעים כבר ב- 1500 סיבובים נמוכים מצליחים לשנע את גוף החיפושית המעוצב בלי בעיות מיוחדות, למרות שהחיפושית כבדה מהגולף המקבילה בכ- 90 ק"ג. כרגיל בפולקסווגן, החיפושית מגיעה עם תיבת DSG כפולת מצמד ומשובעת הילוכים, אבל שלא כרגיל, שילוב המנוע-תיבה (בעיקר בתחילת נסיעה או בהתנהלות בפקקים) לא היה חלק ומהיר כמו שזכרנו מדגמים אחרים, אלא סבל מהשהייה בולטת ופעולה מהוססת- בעיקר בהאצה מהמקום ובמהירויות נמוכות, מה שגרם לנו באחד מהפקקים לשלב למצב ספורט (הגורם להעברת הילוכים בסל"ד גבוה יותר בהאצה והורדת הילוכים מהירה במידת הצורך) כדי לקבל תאוצה זריזה והחלטית יותר. במהירויות גבוהות יותר המצב חזר להיות תקין, עם אופי מסירת כוח לינארי ונעים. כיוון שזו הפעם הראשונה בה נתקלנו במצב שכזה אנו נוטים להטיל את האשמה על גילו ו-וותקו של רכב ההדגמה למוד הקרבות. צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על כ-14 קמ"ל.

הנסיעה בחיפושית התגלתה כחוויה נעימה מאוד. בידוד הרעשים טוב למדי, המתלים מטפלים בנינוחות בקפלי הכבישים ומספקים יציבות כיוונית גבוהה ובטוחה שלא מופרעת גם אם דוחקים בסוסים במסלולים מפותלים (למרות שתקיפת פיתולים לא אמורה להיות "הקטע" שלה). להגה הנאה והנעים לאחיזה יש יחס מסירה מעט ארוך, אבל למרות זאת הוא עדיין מספק לידי הנהג פידבק (נדיר למדי) נוסך ביטחון בסיבובים. החיפושית אף הסכימה לשחק מעט עם הזנב לפי דרישה, וזה באמת היה מפתיע לטובה, בעיקר אם זוכרים שהדור הראשון של החיפושית החדשה לא הצטיין במצבים כגון אלה.
פולקסווגן חיפושית – נתוניים טכניים:

מנוע: טורבו בנזין 4 צילינדרים, 1197 סמ"ק

הספק (כ"ס/סל"ד): 105/ 5000

מומנט (קג"מ/סל"ד): 17.8/ 1500-4100

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמד, 7 הילוכים

האצה 0-100: 10.9 ש'

מהירות מירבית: 180 קמ"ש

הנעה: קדמית 

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 4288/ 180.8/ 148.6

בסיס גלגלים (ס"מ): 253.7

משקל (ק"ג): 1307 ק"ג

מיכל דלק (ליטר): 55

נפח תא מטען (ליטר): 310

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 16.9

מחיר: 149,900 ש"ח

5 תגובות ל The Love Bug / פולקסווגן חיפושית במבחן דרכים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל