fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר

פתח לאביב / מיני קופר S קבריו במבחן דרכים

פתח לאביב / מיני קופר S קבריו במבחן דרכים

שי שיוביץ ואריק רוזנבלום

צילום: אריק רוזנבלום

 
השורה התחתונה
אם המיני הרגילה היא כיפית, המיני הפתוחה לוקחת את אותו הכיף ומשדרגת אותו פי 100, גם אם בדרך אובד משהו מהכיף המקורי. הבעיה היא שהשדרוג הזה עולה כסף- והרבה: 263,000 ש"ח לדגם הקופר S הנבחן. מתאים לכם?

וקצת יותר בהרחבה

את המיני הרגילה אתם ואנחנו כבר מכירים, ולכן הגיע הזמן לבחון את האחות הפרועה שלה שהולכת לחדר כושר- אבל טופלס…

 

המיני קופר קבריו (זה השם המלא) מגיעה לארץ עם שני מנועי טורבו בנזין: 1.5 ל', 3 צילינדרים, 136 כ"ס וברמת גימור Peper, וגרסת ה- S מגיעה עם מנוע 2 ל', 4 צילינדרים ו- 192 כ"ס- וזו הגרסה שקיבלנו.

 

תפתח ת'גג

למרות שהיא כבר הרבה שנים בארץ וזהו כבר הדור השלישי שלה, המיני הרגילה עדיין מושכת מבטים מכל כיוון- וגרסת הקבריולט שלה רק מעצימה את כמות ועוצמת המבטים שתקבלו מכל אחד ואחת, בכל מקום ובכל זמן. רכב המבחן הגיע בצבע אפור-מתכתי-מטאלי-מגניב שעשה את הבלתי יאומן והצליח לשדרג את ההופעה המשודרגת כבר של המיני הפתוחה, וקישוטי ה- S שפוזרו בכל מקום רק הוסיפו והכניסו לאווירה, יחד עם צמד האגזוזים שמוקמו מאחור במרכז הרכב. כאשר סוגרים את הגג מגלים שהוא מעוטר בדגל אנגליה, ולמרות שעובדה זו היתה יכולה להפיל את המיני קבריו למלכודת הקיטש- הרושם הכללי מצליח להתחמק מגורל אכזר זה וליצור רושם כללי שמעביר היטב את מסר הכיף והיכולת הטמונה ברכב.

תא הנוסעים מוכר לנו מהמיני הרגילה ושומר גם הוא על כל המוטיבים המרכזיים של מיני: ספידומטר ומד סלד הזזים עם ההגה, מסך מרכזי מוקף עיגול לד שמשנה את צבעיו לפי הפעולה שנעשתה, מתגים שכאילו נלקחו ממטוס קרב ישן ועוד כהנה וכהנה. איכות החומרים טובה מאוד כמצופה מרכב שיצא מבית היוצר של B.M.W, אך כמו במיני הרגילה- גם כאן נוצר עומס ויזואלי על העיניים, וכן- זה עניין של טעם. העומס הוויזואלי מקשה מעט על תפעול מערכות המידע והשמע של המיני, ולוקח זמן עד שמבינים מי נגד מי. בנימה אישית- מאוד הייתי רוצה להיפגש עם מי שתכנן את תפעול מערכת האיתות במיני, לשאול אותו מה לעזאזל עבר לו בראש ולתת לו כאפה… למה לחדש משהו שעובד כל כך טוב כבר עשרות שנים ולהרוס אותו? 

רשימת האבזור מכובדת ביותר- בעיקר בדגם ה- S המפואר, וכוללת פנסי לד, אפשרות לשנות את צבע תאורת תא הנוסעים, מושבי עור ספורטיביים הכוללים חימום (נחוץ מאוד במזג האוויר ששורר בחוץ), התנעה לא מפתח ועוד פינוקים קטנים. מה שחסר הם בעיקר אביזרי הבטיחות המתקדמים שמתחילים להופיע ביותר ויותר רכבים- כמו בקרת שיוט אקטיבית, בלימה עצמאית במקרה חירום, התראה על שטח מת ושמירה על נתיב הנסיעה, וכאשר רכבים העולים כמחצית מהמיני כבר מצוידים במערכות אלה- חוסרים אלה צורמים עד מאוד.
 
המרחב לנוסעים מקדימה מכובד ביותר- ויש ה-מ-ו-ן מקום לראש, גם כשהגג סגור(!). מאחור היינו ממליצים להסיע רק גורי חתולים, וגם אז- עדיף שיהיו רזים מאוד. בכל מקרה, מגיע ח"ח ל- ב.מ.וו על העובדה שבכלל נתנה אופציה להובלת נוסעים מאחור. לגבי תא המטען… אהמ… טוב, לפחות אפשר לומר שיש תא מטען. או תאון, אם לדייק: 215 ליטר עם גג סגור, 160 ליטר כשהגג פתוח. מתאים לכם? אכפת לכם בכלל?… כנראה שלמי שיקנה (או תקנה) את הרכב לא יהיה ממש אכפת. 

 

 

גג פתוח+גז לחוץ = חיוך ענק

כאמור למעלה, המיני קופר S קבריו מצוידת במנוע 2 ליטרים מוגדש עם 192 כ"ס (בין 5000 ל- 6000 סל"ד) ו- 28.5 קג"מ המוגשים לשירות הנהג כבר ב- 1250 סל"ד וזמינים עד 4600 סל"ד. מה שלא אמור למעלה הוא שהמיני שוקלת כמו מקסי- 1370 ק"ג. זהו משקל גבוה למדי, גורל שנגזר על כל רכב פתוח באשר הוא, שמגיע עקב הצורך בחיזוקי המרכב הנדרשים לפצות על העדר תמיכת הגג. 

 

המשקל הגבוה פוגע בביצועים אותם ציפינו לקבל מ- 192 כ"ס, למרות שבפני עצמם מדובר בנתונים מכובדים של 7.1 ש' ל- 100 קמ"ש ומהירות מרבית של 228 קמ"ש. צריכת הדלק עמדה על כ- 10 קמ"ל במהלך המבחן וכ- 15 קמ"ל בשיוט נינוח. לא רע בכלל.

המשקל הגבוה גורם לכך שזינוק מהמקום מתבצע בנחישות ובזריזות, צבירת המהירות מספקת לחלוטין ומישור המומנט דואגים לכך שתמיד יהיה מספיק כוח ל(כמעט) כל דרישה, אך לא יכולנו שלא להרגיש תחושה קלה של "נו, תנו לנו עוד 20-30 כ"ס ואנחנו מסודרים", בעיקר ביציאה מסיבובים הדוקים. ושוב, זה לא שהמיני לא מהירה. היא כן, פשוט לא ברמה שציפינו וקיווינו. 

 

למרות כל זאת, במיני פתוחה- הביצועים הם לא העיקר, הם הבונוס: תורידו את הגג, תעבירו את התיבה לספורט ושימו גז- והמיני קופר S מזנקת קדימה בנהימת אגזוזים מרגשת, כאשר כל העברת הילוך- למעלה או למטה- מלווה בסימפוניית פיצוצים מלהיבה שהעמידה לנו את השערות על הצוואר. אהבנו לגמרי.


בדרך אל כבישי הגלבוע גילינו מספר דברים על המיני הפתוחה: היא נוקשה, מאוד, וכל מהמורה או סדק בכביש ידאגו להזכיר לכם שהמיני אמורה להיות רכב ספורטיבי אמיתי. עם גג סגור רעשי הדרך סבירים למדי, וכשהוא פתוח- לא היינו ממליצים על נסיעה ארוכה, למרות שכמות מערבולות הרוח נסבלת. הראות לאחור עם גג פתוח לא קיימת. פתיחת הגג מתבצעת עד 30 קמ"ש. 

 

בגלבוע הפשלנו את הגג והתחלנו לתקוף את הפיתולים. מהר מאוד גילינו שהמיני קבריו, למרות ה- S המסולסלת ולוגו ה- JCW על ההגה, איבדה משהו מהחדות שמאפיינת את התנהגות הדגם הרגיל. ההגה עדיין מרגיש מהיר ומתקשר- אבל פחות, ההתנהגות פחות חדה, המנוע מתקשה להוציא בזריזת מספקת את המיני מהסיבוב, ותיבת ההילוכים מעבירה הילוכים באופן עצמאי בקו האדום- גם במצב הידני, וזה מרגיז. לקינוח גילינו שהבלמים מאוד לא במיטבם, אך זה יכול להיות כתוצאה מעברו הקשה של רכב ההדגמה.

מצד שני- סביר להניח שאת הרוכש(ת) הפוטנציאלי(ת) של המיני קבריו זה לא יעניין, ואתם יודעים מה? בצדק, כי למרות כל ההתבכיינות שלנו בפסקה האחרונה- המיני קבריו עדיין מציעה את אחד מהרכבים היותר מחוברים לנהג שמסתובבים על כבישי ארצנו, ומה שהיא שכחה- יצרנים אחרים עוד לא למדו.
 
 
מיני קופר S קבריו – נתונים טכניים:
מנוע: טורבו בנזין, 4 צילינדרים, 1932 סמ"ק
הספק (סל"ד/ כ"ס): 192/5000-6000
מומנט (סל"ד/ קג"מ): 28.55/1250-4600
תיבת הילוכים: אוטו', 6 הילוכים (למה לא ידני???)
האצה 0-100: 7.1 ש'
מהירות מרבית: 228 קמ"ש
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 382.1/ 172.7/ 141.5
בסיס גלגלים (ס"מ): 249.5
משקל (ק"ג): 1370
מיכל דלק (ליטר): 44
נפח תא מטען (ליטר): 160 גג פתוח, 215 גג סגור
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 17.2 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 10 קמ"ל
מחיר: 263,000 ש"ח
 
 

8 תגובות ל פתח לאביב / מיני קופר S קבריו במבחן דרכים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל