מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
פתח לאביב / מיני קופר S קבריו במבחן דרכים
שי שיוביץ ואריק רוזנבלום
צילום: אריק רוזנבלום
וקצת יותר בהרחבה
את המיני הרגילה אתם ואנחנו כבר מכירים, ולכן הגיע הזמן לבחון את האחות הפרועה שלה שהולכת לחדר כושר- אבל טופלס…
תפתח ת'גג
תא הנוסעים מוכר לנו מהמיני הרגילה ושומר גם הוא על כל המוטיבים המרכזיים של מיני: ספידומטר ומד סלד הזזים עם ההגה, מסך מרכזי מוקף עיגול לד שמשנה את צבעיו לפי הפעולה שנעשתה, מתגים שכאילו נלקחו ממטוס קרב ישן ועוד כהנה וכהנה. איכות החומרים טובה מאוד כמצופה מרכב שיצא מבית היוצר של B.M.W, אך כמו במיני הרגילה- גם כאן נוצר עומס ויזואלי על העיניים, וכן- זה עניין של טעם. העומס הוויזואלי מקשה מעט על תפעול מערכות המידע והשמע של המיני, ולוקח זמן עד שמבינים מי נגד מי. בנימה אישית- מאוד הייתי רוצה להיפגש עם מי שתכנן את תפעול מערכת האיתות במיני, לשאול אותו מה לעזאזל עבר לו בראש ולתת לו כאפה… למה לחדש משהו שעובד כל כך טוב כבר עשרות שנים ולהרוס אותו?
רשימת האבזור מכובדת ביותר- בעיקר בדגם ה- S המפואר, וכוללת פנסי לד, אפשרות לשנות את צבע תאורת תא הנוסעים, מושבי עור ספורטיביים הכוללים חימום (נחוץ מאוד במזג האוויר ששורר בחוץ), התנעה לא מפתח ועוד פינוקים קטנים. מה שחסר הם בעיקר אביזרי הבטיחות המתקדמים שמתחילים להופיע ביותר ויותר רכבים- כמו בקרת שיוט אקטיבית, בלימה עצמאית במקרה חירום, התראה על שטח מת ושמירה על נתיב הנסיעה, וכאשר רכבים העולים כמחצית מהמיני כבר מצוידים במערכות אלה- חוסרים אלה צורמים עד מאוד.
כאמור למעלה, המיני קופר S קבריו מצוידת במנוע 2 ליטרים מוגדש עם 192 כ"ס (בין 5000 ל- 6000 סל"ד) ו- 28.5 קג"מ המוגשים לשירות הנהג כבר ב- 1250 סל"ד וזמינים עד 4600 סל"ד. מה שלא אמור למעלה הוא שהמיני שוקלת כמו מקסי- 1370 ק"ג. זהו משקל גבוה למדי, גורל שנגזר על כל רכב פתוח באשר הוא, שמגיע עקב הצורך בחיזוקי המרכב הנדרשים לפצות על העדר תמיכת הגג.
המשקל הגבוה גורם לכך שזינוק מהמקום מתבצע בנחישות ובזריזות, צבירת המהירות מספקת לחלוטין ומישור המומנט דואגים לכך שתמיד יהיה מספיק כוח ל(כמעט) כל דרישה, אך לא יכולנו שלא להרגיש תחושה קלה של "נו, תנו לנו עוד 20-30 כ"ס ואנחנו מסודרים", בעיקר ביציאה מסיבובים הדוקים. ושוב, זה לא שהמיני לא מהירה. היא כן, פשוט לא ברמה שציפינו וקיווינו.
למרות כל זאת, במיני פתוחה- הביצועים הם לא העיקר, הם הבונוס: תורידו את הגג, תעבירו את התיבה לספורט ושימו גז- והמיני קופר S מזנקת קדימה בנהימת אגזוזים מרגשת, כאשר כל העברת הילוך- למעלה או למטה- מלווה בסימפוניית פיצוצים מלהיבה שהעמידה לנו את השערות על הצוואר. אהבנו לגמרי.
בדרך אל כבישי הגלבוע גילינו מספר דברים על המיני הפתוחה: היא נוקשה, מאוד, וכל מהמורה או סדק בכביש ידאגו להזכיר לכם שהמיני אמורה להיות רכב ספורטיבי אמיתי. עם גג סגור רעשי הדרך סבירים למדי, וכשהוא פתוח- לא היינו ממליצים על נסיעה ארוכה, למרות שכמות מערבולות הרוח נסבלת. הראות לאחור עם גג פתוח לא קיימת. פתיחת הגג מתבצעת עד 30 קמ"ש.
מצד שני- סביר להניח שאת הרוכש(ת) הפוטנציאלי(ת) של המיני קבריו זה לא יעניין, ואתם יודעים מה? בצדק, כי למרות כל ההתבכיינות שלנו בפסקה האחרונה- המיני קבריו עדיין מציעה את אחד מהרכבים היותר מחוברים לנהג שמסתובבים על כבישי ארצנו, ומה שהיא שכחה- יצרנים אחרים עוד לא למדו.
וגם בחורות ידבקו לך לשמשה בתל אביב