fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן
MV קוביה
voge מוטו24 באנר

הטוענת לכתר/ פיג'ו 308 GTI בישראל!

הטוענת לכתר/ פיג'ו 308 GTI בישראל!

שי שיוביץ

צילום: יצרן


קבוצת לובינסקי השיקה היום את הפיג'ו 308 GTI החדשה. לטענת פיג'ו, שילוש האותיות האיקוני שהצית את האהבה לנהיגה בקרב רבים מאז אמצע שנות השמונים עם ה- 205, 106, 206, 207, 208 306 ו- 309 GTI, חלחל עמוק לתוך ה- DNA של ה- 308 החדשה וגרסה זו עומדת כיום בפסגת ההיצע ומרחיבה עוד השושלת הספורטיבית של פיג'ו. ה- 308 GTI החדשה מציעה יחידת כוח חזקה עם 270 כ"ס ו- 33.6 קג"מ שמופקים ממנוע 1.6 טורבו בנזין טורבו המשודך לתיבה ידנית עם 6 הילוכים. 

הכוח עובר לגלגלים הקדמיים, וכדי להבטיח שהכוח יעבור ביעילות להאספלט, הציר הקדמי מצויד בדיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני מסוג TORSEN. פיג'ו אומרת שבנוסף לכך, מתלי ה- 308 GTI הונמכו ב-11 מ"מ וכוילו במיוחד עבורה כדי להקנות לה יציבות מקסימלית עם נוחות נסיעה גבוהה. לצורך הבלימה הותקנו ב- 308 GTI צלחות בלימה בקוטר 380 מ"מ וקאליפרים חזקים במיוחד בצביעה אדומה. להשלמת החוויה הספורטיבית, ה-308 GTI נבדלת מאחותה העממית עם חישוקים קלים בקוטר 19 אינץ', צמד לועות אגזוז מאחור, פגושים  עמוקים מלפנים עם פתחי יניקה מוגדלים ואף אפשרות לצביעה הדו-גוונית האיקונית של פיג'ו במכוניות הספורט מתוצרתה. השקת מכונית ספורט זו תאפשר לקבוצת לובינסקי בכלל ופיג'ו בפרט להגדיל משמעותית את הנוכחות בקבוצת רכבי הספורט שפונים לחובבי הנהיגה. ה- 308 GTI החדשה תצטרף ל- 208 GTI  שנהנית בעצמה ממעמד של כבוד בקבוצת הסופרמיני הספורטיביות.
 
במבט טכני מעמיק יותר, המנוע החדש אשר מפיק 270 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ו- 33.6 קג"מ בכל התחום שבין 1,900 ל-5,000 סל"ד, עושה זאת בעזרת טכנולוגיה מתקדמת ,עם הזרקת דלק למנוע הנעשית בלחץ של 200 בר, כאשר יחס הדחיסה עומד על 9.2:1, הבוכנות עשויות אלומיניום מחושל והן קלות במיוחד ומקוררות על ידי מערכת התזת שמן כפולה, הטלטלים מעובים ומחוזקים, המייסבים עשויים מפולימר מחוזק והאוויר שמגדש הטורבו דוחס למנוע מקורר על ידי מצנן ביניים גדול בחזית הרכב.
 
את הכוחות האלה מעביר המנוע אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבה ידנית עם 6 הילוכים ידניים, כיאה למכונית ספורטיבית אמתית. פיגו אומרת כי תיבה זו עברה חיזוקים רבים ושונים כדי להתאים לתפוקה הגבוהה של יחידת ההנעה וגם לטובת שרידות ועמידות ארוכות שנים. על חלוקת הכוח בין שני הגלגלים הקדמיים אחראי דיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני מסוג TORSEN (Torque Sensing) והוא נועד לחדד עוד יותר את תכונות הניהוג ולשפר את יכולת הביצועים של הרכב גם בהאצה בכביש ישר וגם בכבישים מפותלים. דיפרנציאל זה למעשה מנתב את כוח המנוע אל הגלגל בעל האחיזה הגבוהה יותר וכן בהתאם למנוע את סחרורו של הגלגל בעל האחיזה הפחותה, בין אם בגלל שינוי מקדם החיכוך באספלט או בעת ביצוע פניות, שבהן משקל הרכב נע מצד לצד.


 

פיג'ו מתגאה בעובדה שה-308 GTI החדשה היא גם הקלה ביותר בקבוצתה, זאת בזכות שימוש נרחב באלומיניום ותכנון קפדני של מחלקת הספורט של פיג'ו – Peugeot Sport. ה- 308 GTI שוקלת 1,205 ק"ג בלבד, כולל מכל דלק מלא (53 ליטר). משקל קל זה יחד עם הכוח הרב של המנוע והדרך היעילה שבו הוא מתועל לכביש, מאפשרים ל- 308 GTI להאיץ מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 6 שניות בלבד ולהגיע למהירות מרבית שהוגבלה אלקטרונית ל- 250 קמ"ש.
 
ה-308 GTI תוצע ברמת אבזור גבוהה במיוחד שכוללת מערכת מסאז' במושבים הקדמיים החשמליים, דוושות וספי דלתות מאלומיניום, פתיחת דלתות והתנעה ללא מפתח (KeyLess), בקרת אקלים אלקטרונית עם שני אזורי אקלים, תא כפפות מקורר, מסך מגע מרכזי בגודל 9.7 אינץ', דיבורית בלו-טות', שקעי AUX ו-USB, שני שקעי 12 וולט, שקע 230 וולט, הפעלה רציפה ואוטומטית לכל החלונות, מחשב דרך, בקרת שיוט, חיישני גשם, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, פנסי 'לד' מלאים מלפנים ומאחור, חיישני אורות, פנסי ערפל, פונקציית הארה לתוך פניה, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, מראות צד מתכווננות ומתקפלות חשמלית ועוד.
 
רשימת אבזור הבטיחות ארוכה גם כן וכוללת בקרת יציבות (ESP) ניתנת לניתוק מלא, בקרת אחיזה, תגבור בלימה בחירום, ABS, חלוקת עומסי בלימה, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, בלם יד חשמלי, 6 כריות אוויר, אפשרות לנטרול כרית אוויר להתקנת מושב תינוק במושב הקדמי, עוגני איזופיקס ועוד. רשימת האופציות תכלול את הצביעה הדו-גוונית Coupe France וגג זכוכית פנורמי.
 
נקודת החוזקה החזקה ביותר והמפתיעה של 308 GTI היא המחיר: ה- 308 GTI תעבור לידכם עבור 189,900 ש"ח בלבד, מחיר נמוך ב- 10K ש"ח מהמתחרה הקרובה ביותר- ה- גולף GTI הידנית החלשה באופן משמעותי, ובכ- 30K ש"ח מהלאון קופרה שמציעה הספק קרוב- אך מגיעה עם תיבה אוטומטית בלבד. שוק ההוט- האץ' מעולם לא היה מעניין יותר. 

גלריה

10 תגובות ל הטוענת לכתר/ פיג'ו 308 GTI בישראל!

  1. הפגו לדעתך אינה gti אמיתית ? טעות קשה בידך. אינני יודע מה הם הקריטריונים שלך לקביעת מהי gti אמיתית ?אך כאחד שהיתה לו גולף ונסע בחול כברת דרך לא קצרה על הפגו הזאת ,אני יכול להגיד לך חד משמעית שהפגו הזאת הרבה יותר gti מהגולף! חסר השוואה מבחינת ההנאה מהנהיגה והמכלולים המעולים בהם צוידה הפגו, בלמים בקוטר של רכבים אקזוטיים ,דיפנרנציאל מוגבל החלקה ועוד… בנוסף לכך שהיא חזקה משמעותית מהגולף. אגב לטעמי גם יותר מהנה המגולף r (עליה גם כן היה הכבוד לנהוג) שאמנם יותר מהירה, אך כמו הגולף gti סטרילית לנהיגה.נסה את הפגו ולא תצטער.

  2. אולי כדאי שתקרא את התגובה ולא רק תביט בה בטוחני שלא תצטרך לשאול "אם הייתי על דגם כזה" זה רכב לא אופנוע כן הייתי בתוכו לא עליו
    9- גם על ההונדה נהגתי ,הפעם בישראל. צר לי לא אהבתי, מהירה מאוד ,אך מהירות זה לא הכל, צליל מנוע מ-ב-א-ס והתחפושת שלה מתאימה לילדים חולי הגה מי שזה לטעמו שיערב לו.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל