fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

EZRaider – איזי כיף!

EZRaider – איזי כיף!

אביעד רייס

צילום: יואב זוהר, אריק רוזנבלום

בפגישה הראשונה עם ה-EZRaider במציאות, לוקח לנו כמה דקות לעכל את מה שאנחנו רואים. כבר נחשפנו אליו דרך המסך אך פנים מול פנים, הוא נראה כמו טרקטורון מינימליסטי שהגיע מאיזה סרט מדע בדיוני. האיזיריידר לא דומה לשום דבר אחר.

ארז אברמוב, אבי האיזיריידר הישראלי.

 

אבל הרבה לפני שנתחיל לדבר על הכלי הייחודי ועל חווית הרכיבה עליו, חייבים לתת את הבמה ליוצר, ארז אברמוב – שם שיצלצל מוכר ללא מעט חובבי שטח ומוטוריקה. לאברמוב, מושבניק ממושב חגור במרכז, קריירה ארוכה במרוצי השטח הישראלים ועל שמו רשומים כמה מהרכבים המיוחדים ביותר שנבנו בישראל, ביניהם באגי עם מנוע של סוזוקי R1000 ורכב טרופי-טראק בעיצוב הוטרוד, עם מנוע V8 אימתני של לקסוס המפיק 280 כ"ס.

מאז ומתמיד אהב אברמוב לתכנן ולבנות רכבים קלים עם מנועים חזקים, אבל הרעיון של ה-EZRaider התחיל עוד הרבה לפני שאברמוב ייצר את רכב המרוץ הראשון שלו. הריידר הראשון יוצר למעשה כבר בשנת 1990, עם מנוע של פיאג'ו C – טוסטוס המושבים המיתולוגי שכל ילד שגדל במושב או בקיבוץ מכיר. בתור ילד צעיר בשנות ה-70 במושב, חלם אברמוב על סקייטבורד. אך בתקופה ההיא במושבים הקטנים לא היה מה לדבר על אספלט נורמלי, כך נולד הרעיון לבנות סקייטבורד שיתאים לשטח, הכלי שלמעשה היה האבטיפוס לכלי שעליו אנחנו רוכבים היום.

הסקייטבורד שבנה אברמוב היה למעשה גלשן גלים עם 4 גלגלי שטח גדולים ומנוע שתי פעימות עצבני, אך ללא כידון, והמשימה להשאר יציב על הכלי, הייתה כמעט בלתי אפשרית. השלב הבא בפיתוח כבר העמיד את גלשן השטח עם כידון ששימש לייצוב הגוף בלבד, כאשר הניהוג עדיין מתבצע בהטיות הגוף, בדומה לגלישה על גלשן גלים. הצעצוע של ארז, גם אם לא היה נראה הכי שלם, כבר היה מוכן להרצה ולמקצה מבחנים בשטח, אלו כללו קפיצות, רכיבה מהירה בשדות ואתגרי עבירות שונים. ארז, רוכב ומתקן את מה שנשבר וכך גם לומד ומשפר.

כיף לחוד ומציאות לחוד, ארז הצעיר גדל, מתחיל לבנות משפחה וצריך גם להתפרנס. הוא פונה לכיוון החקלאי, הטבעי עבורו, המתאים לסביבה בה גדל. אברמוב מפתח ומייצר במהלך השנים מכונות חקלאיות שונות, כגון מנערות זיתים (מכונה בה עושים שימוש במסיק הזיתים) ומערכות לניקוי וחיטוי לולים, והוא מצליח להתפרנס מהתחום בצורה מכובדת. העסקים נכנסים לשגרה ומריצים את עצמם, מסייעים לאברמוב לתחזק קריירה מוצלחת במיוחד (שעולה גם לא מעט כסף) במרוצי השטח הישראלים.

לצד השקעת הזמן והממון בעבודה, במרוצים ובפיתוח הרכבים, לא נטש אברמוב מעולם את רעיון גלשן השטח שהחל בילדותו. הפרויקט נח לו בסככה, כאשר חלקים לשיפור ושדרוג נאספים כל הזמן, ממתינים לרגע בו יראה אור הפרויקט מחדש. תוך כדי עבודה על פרויקט של רכב אוטונומי בחברה בה היה שותף, גילה אברמוב את הצורך הצבאי ברכב קל שיוכל ללוות חיילים בשדה הקרב ולשאת ציוד במקומם.

בעקבות תאונה קשה (אופנוען שמתנגש בו מאחורה ואח"כ בורח מהזירה, בלי להגיש עזרה או להשאיר פרטים) עם האופנוע שלו, דוקאטי מונסטר S4 RS נדיר (ששוכב עד היום במחסן עם רשיונות מוקפאים, מחכה לרגע שיופשר ויוכל לחזור לכביש) ובעיצומו של פרויקט חקלאי גדול לעסק שלו, מצא אברמוב את עצמו מושבת, ללא יכולת לעבוד בצורה אינטנסיבית. עם כל הזמן הפנוי שנוצר לו, היה חייב למלא את הזמן במשהו וכך חזר פרויקט ה-EZRaider לחיים. 4 וחצי גרסאות שונות נבנו, כל פעם עם מנועים אחרים, עד שבסופו של דבר נבחרה גרסה אחת, עם ייעוד שהופנה לשוק הצבאי, במחשבה ששם יהיה הכי קל לגייס את הכסף שנדרש להרצת הפרויקט.

אחרי שנתיים בהן פותחה פלטפורמה ראשונית שכללה מנוע (בנזין), מערכת הינע מיוחדת ומערכת מתלים די פשוטה (יחסית למה שיש לכלי היום, הכל נראה פשוט) התקבל כלי שיכול לנוע במהירות של כ-15 קמ"ש ולעקוב אחרי החיילים כשהוא נושא ציוד רב בשטח. עם משקל עצמי של כ-70 ק"ג, יכולת העבירות היתה מצוינת וניתן היה להתגבר על מכשולים על ידי הרמה והזזה של הכלי – אחד היתרונות של הכלי גם היום.

לאחר כמה שנים במגרש הצבאי שלא הניבו התקדמות משמעותית, הגיעה ההבנה שהעתיד של ה-EZRaider לא יכול להתקיים במישור הצבאי ושהחלפת מנוע הבנזין במנוע חשמלי הוא שינוי מתבקש. אברמוב חוזר לחלום הילדות הישן ומתחיל לחקור את עולם גלישת הסקייטבורד, תוך התמקדות בחווית המשתמש ויצירת התחושה של גלישה – בשטח.
האתגרים היו גדולים: פיתוח הינע חשמלי מאפס – כאשר אין שום מוצר מוכן שאפשר לקנות ופשוט להשתיל בכלי. האתגר השני – לפתח את מערכת המתלים הייחודית של ה-EZRaider – כל כך ייחודית שמדובר במערכת המוגנת בפטנט. מערכת המתלים אחראית במידה רבה על חווית הרכיבה שמספק ה-EZRaider. מערך הבולמים הייחודי יוצר את תחושת הגלישה בשטח. זה ממש לא משנה אם מדובר בבולדרים, דרופים או שביל מהיר, ה-EZRaider פשוט משייט על פניהם ולא מתרגש מכלום.

האובססיה למתלים שיש לאברמוב לא הגיעה במקרה. "כשאתה בונה רכב מרוץ, 90 אחוז מההתעסקות שלך היא במערכת המתלים…" קריירת מרוצי הראלי העשירה שלו לימדה אותו שלא משנה כמה אתה נוהג טוב או איזה מנוע יש לך מתחת למכסה, אם אין לך את מערכת המתלים הנכונה, אתה פשוט לא תהיה מהיר מספיק.

אבל ב-EZRaider בשונה מרכבי מרוץ, לא תמצאו לא כסא מרוצים ולא חגורת בטיחות, לכן כל זעזוע הוא פוטנציאל לשיגור הרוכב מהכלי – וכאן באה לידי ביטוי האומנות לייצר מערכת מתלים מיוחדת, שתאפשר לכלי לבלוע את השטח, בלי להעיף את הרוכב. מערכת המתלים מחולקת לשני חלקים – חלק אחד אחראי על נושא ההצלבות, חלק שני מטפל בחריצים, והשילוב בין שני החלקים מייצר את התחושה שהכלי גולש על פני השטח. עם רוחב של 66 ס"מ ומהלך מתלה של 50 ס"מ שמציע הריידר – ורק כדי לסבר את האוזן, ל-Can-Am מאבריק בגרסת הטורבו RR יש מהלך מתלה מקסימלי של 61 ס"מ – תעשו בעצמכם את החשבון לאן יכול הכלי הזה להגיע בשטח. בשונה מג'יפים חדשים או רכבי שטח מתקדמים ויקרים מאד שם מוצעות נעילות דיפרנציאל ובקרות שטח ייעודיות, פה היכולות הגבוהות מושגות נטו בזכות בנייה חכמה ואיכותית של הכלי.

אנחנו מציינים שהכלי נראה מאד ערום, גם לזה, כמו לכל דבר שעושה אברמוב בחיים, יש סיבה. "בעולם מרוצי המדבר, לכל רכיב על הכלי חייב להיות תפקיד…" את הפילוסופיה הזו, ייבא אברמוב מעולם המרוצים אל הכלי החשמלי וכך גם כאן – אין קישוטים, אף חלק לא נמצא כאן במקרה. כלי המבחן עליהם נרכב הם שני הריידרים הראשונים שירדו מפס היצור והם אלו שמשמשים כבסיס לפיתוח.

לפשטות הזו יש סיבה נוספת – "כל המוסיף, גורע" במקרה הזה, אם נתקלתם בתקלה בשטח (נדיר מאד) תוכלו ישר לזהות את הרכיב הלא תקין. כאשר כל המערכות חשופות, הגישה קלה מאד וכמעט כל תקלה ניתנת לתיקון בשימוש בכלי עבודה פשוטים.

בעולם המרוצים, שנייה בודדת יכולה לעשות את ההבדל בין תהילת עולם לאכזבה גדולה. אברמוב יודע את זה מצוין, לכן הוא מקפיד שהכלים יהיו תחת תהליך שיפור תמידי, כל רכיב נבחן ו"מגולח" מידי פעם לטובת חיסכון במשקל ושיפור בביצועים. הכלל הוא פשוט – כל עוד זה לא נשבר, אפשר להמשיך לגלח. לא שה-EZRaider הוא כלי תחרותי, אבל כשאת הכלי בונה אדם שהוא רייסר בנשמתו, השאיפה למצוינות מושרשת בכל הרבדים.

בין הרכיבים האיכותיים מהם בנוי הכלי ניתן למצוא חומרים חזקים ומתקדמים כמו כרומולי, פלדת שיריון, אלומיניום ועוד, הכל כדי להעמיד כלי עם המכלולים הטובים ביותר. בזכות ניסיון עשיר שנרכש במשך שנים בעולם המרוצים ובעולם המיכון החקלאי, יש את הידע להגיע לרמות הגבוהות ביותר גם בכלי הזה.

ארז מצהיר כי אסתטיקה היא דבר חשוב מאד עבורו – משהו שלא תמיד מסתדר עם תדמית המושבניק שעוסק בחקלאות. ואכן, אברמוב מעולם לא הסתפק בחיבור של כמה חלקים לכדי יצירת רכב, אלא שאף תמיד למכלול שלם, בדגש גדול על עיצוב. "אנשים קונים יפה, קונים סיפור…" זה הקו שמוביל אותו ב-EZRaider, וגם ברכבי המרוץ שתמיד בנה.
אם חשבתם לרגע שחברת EZRaider היא אופרציה של איש אחד בלבד, תחשבו שוב – עוד עשרות אנשים חוץ מאברמוב עובדים בתפקידים שונים, ביניהם בתפקידי יצור, מטה והנהלה, בשני מוקדים שונים – במשרדי החברה וה-R&D שבמושב חגור ובמפעל היצור, שנמצא במגדל העמק – כך שלמעשה מדובר בחברה "כחול-לבן", המספקת עבודה ללא מעט מתושבי מגדל העמק והאזור.


בעולם משווק הריידר בארה"ב כמובן, שם הוא נחשב ללהיט בקרב ציידים שרוצים להתגנב חרישית למטרה, ובמדינות נוספות כמו רוסיה ואפילו יפן. המכירה מתבצעת על ידי מפיצים מורשים ונכון להיום, עוד אין מכירה ישירה דרך האתר, למעט מקרים יוצאי דופן. נכון לכתיבת שורות אלו, עושה את דרכו קונטיינר ראשון של ריידרים לקליפורניה.
"את הכלי הזה בניתי לעצמי. הוא אמנם משווק בכל העולם וזה עושה לי הכי שמח לראות אותו נמכר במדינות רבות, אך בסופו של דבר, בניתי אותו בשבילי, ובשבילי, צריך תמיד להיות הכי טוב, כל מה שיש כאן, צריך להיות הכי טוב – בלי קשר לכמה זה עולה. למזלי אני אחראי על הפיתוח בחברה, כך שאף אחד לא מתווכח איתי אם אני מחליט שיש שדרוגים מסוימים שנדרשים".

"ההוצאות על הכלי, נגמרות דקה אחרי שמתבצעת הקנייה" לדברי אברמוב, הלקוחות שחוזרים בגין תקלות הם נדירים, תאונות קורות לפעמים, כמו למשל כלי אחד שעשה תאונה עם רכב, אך גם במקרה הזה הנזק מינורי יחסית עם כידון וג'אנט מעט עקומים, הודות לחוזק של הכלי. אין כאן דלק, שמן או טיפולים תכופים, וכמובן שהוצאות התחזוקה הן מינוריות, עד לא קיימות.

מה שמביא אותנו לשאלה הבאה – איך והאם מבטחים את הכלי? בכל זאת מדובר בכלי רכב אתגרי שנוסע בשטח… מבחינת החוק וחברת הפול שאחראית על הביטוחים, המחויבות היא לביטוח של כל הרכבים בעלי מספרי הרישוי, אך כאן, לא קיים אחד כזה. לדברי אברמוב, אחרי מלחמה של מעל לחצי שנה מול חברות הביטוח, בעקבות דרישה של לא מעט חברות תיירות לפתוח מחלקת טיולי EZRaider וטענות שחברות הביטוח לא מסכימות לבטח להן את הכלים, הצליחו בחברה לארגן לכלי ביטוח צד שלישי – בעלות של 750 שקלים בשנה לאדם פרטי, ורק 1,450 שקלים לשנה לשימוש מסחרי – זול יותר מכל כלי שטח אחר שאנחנו מכירים.


בליין הנוכחי שמציעה EZRaider קיימים למעשה שלושה דגמים:
ה-EZRaider, בעל משקל עצמי של 93 ק"ג, מהלך מתלה של 50 ס"מ (מאחורה ומקדימה מהלך זהה), רוחב של 66 ס"מ, אורך של 161 ס"מ, וטווח מוצהר של עד 40 ק"מ – שתלוי באופי הרכיבה, השטח ומקצועיות הרוכב.

ה-EZRaider HD2, בעל משקל עצמי של 110 ק"ג, מהלך מתלה של 50 ס"מ, רוחב של 70 ס"מ, ואורך של 165 ס"מ. ה-HD2 חזק יותר מדגם הבסיס ומאפשר טווח רכיבה של עד 80 ק"מ.

וה-EZRaider HD4, דגם ה-4X4 הקשוח, בעל משקל של 130 ק"ג, מהלך מתלה של 50 ס"מ, רוחב של 75 ס"מ, ואורך של 170 ס"מ. דגם ה-HD4 מציע גם הוא טווח נסיעה של עד 80 ק"מ.
בליין המוצרים תוכלו למצוא גם עגלות נגררות, חשמליות ולא חשמליות, המציעות יכולת העמסה של עד 250 ק"ג.


אז איך זה מרגיש?

מוזר מאד, בהתחלה. בתור רוכבי אופנועים, די קשה להתרגל לצורת התפעול של הריידר. תנועות הגוף שאנחנו מכירים מהאופנוע לא תופסות כאן, אך הודות לשלושה מצבי מהירות (איטי, מצב ביניים ומצב מהיר) יש מספיק זמן להכיר את הכלי, כל אחד בקצב שלו.

מבחינת מדד המגניבות, נראה שיקח עוד הרבה זמן עד שניקח סיבוב על כלי שנראה יותר קולי מהריידר של ארז אברמוב. מקבעים את המנוע על מצב איטי ומתחילים לזרום לסיבוב היכרות. אחרי כמה מטרים העניינים מתחילים לזרום קצת יותר ואפשר להעלות הילוך למצב בינוני, המגביר את המהירות אך לא יורה אותך קדימה. נכנסים לסינגל עם בולדרים גדולים, ה-EZRaider פשוט משייט על פניהם כאילו לא היו שם.

הודות למערכת המתלים הגאונית שבנה אברמוב, ההרגשה על ה-EZRaider בגיהוץ השטח לא נופלת אפילו בהשוואה לאופנועי אנדורו עם בולמים מקצועיים. עדיין מעט קשה להתרגל להטיות הגוף – מי שהתנסה בעבר בעולם הגלישה יוכל להתחבר מן הסתם מהר הרבה יותר לרכיבה על הריידר. אני מודה שמעולם לא גלשתי, נחמד שבפעם הראשונה שלי אני גולש על פני השטח.

אם חשבתם שהכלי הזה יודע רק לגהץ, תחשבו שוב – כל הנפה של הכידון וסחיטת ידית הגז (כמו בטרקטורון) מעיפה את הפרונט של ה-EZRaider למעלה במופע וירטואוזי. הנחיתה – לא מורגשת כמעט בכלל הודות לצמיגי הבלון והמתלים המשובחים. המבנה הייחודי של ה-EZRaider מסייע לרוכב להכנס נכון לפנייה וזו בהחלט חוויה של מכונת סינגלים משובחת.

הסוללות של הכלי נמצאות למעשה בחלק התחתון שלו ועם כל הבולדרים הגדולים שבסביבה, אנחנו תוהים אם זה המקום הנכון ביותר למקם אותן. אברמוב מרגיע אותנו שאין סיבה לדאגה ושמיגון הגחון המסיבי מפוליקרבונט, עושה את עבודתו נאמנה. ואכן, גם כשאנחנו לא מנתרים מעל מעבר סלעים אימנתי ו"מתחלקים" עליו, לא נראה שמגן הגחון שנראה שעבד כבר קשה מאד בחייו, מתרגש מהעניין.

מדהים כמה שהכלי הזה "שקרן", הוא פשוט מאפשר לך לעשות הכל בשטח, בלי שום מאמץ. נתקעת על בולדר? רד מהכלי ותרים בידיים! מרגיש שאתה עף? קפוץ מהכלי ותן לו להמשיך לבד – את גלשן השטח המטורף הזה קשה מאד להפוך. ומה הכי יפה ב-EZRaider? שכל אחד יכול. אתה או את, עם ניסיון בשטח או בלי, מבוגרים וצעירים, על ה-EZRaider, כל אחד יכול לכבוש מכשולים שהוא לא היה חולם לכבוש. אם על אופנוע שטח או אפילו על גלשן גלים יש עקומת למידה ולעיתים יעבור לא מעט זמן עד שתושג השליטה הראשונית, כאן פשוט שמים קסדה על הראש, עולים, ויוצאים לטרוף את השטח.
כשמסתיימים הצילומים ורכיבות המבחן, נשאר מעט זמן להשתעשע. אז, לאחר כמה עשרות דקות של רכיבה, פתאום מגיע החיבור לכלי, זריקות תחת, צלחות, You name it. הפאן שהכלי הזה מייצר הוא פשוט מטורף ולא נגמר. מזכיר קצת באופי טרקטורון ספורט למי שמכיר, רק הרבה יותר מגניב, ומעייף! סיימנו את הרכיבה על הריידר כמו אחרי יום שלם של אנדורו.


אז למי מתאים ה-EZRaider?
קודם כל, לאנשים כמונו, שחולים על אדרנלין ורוצים ריגושים וליהנות מהחיים ומחפשים את הכלי שיתן להם הכי הרבה פאן… לחשוב שבהתחלה בצבא לא הבינו מה השימוש של זה – היום כל העולם הבטחוני עומד אצל אברמוב בתור.
אבל לא רק אלו יהנו מרכיבה על הריידר, אברמוב מספר לנו שיש גם סבתא אחת בצפון תל אביב שקנתה את הריידר רק כדי לאסוף את הנכדים מהגן. חוץ מזה, כל מי שאוהב לטייל ורוצה חווית טיולים שקטה וייחודית – ואפילו זוג שידו משגת לקנות שני כלים ויכול לצאת לטיול זוגי, שקט ורומנטי בשטח. אנחנו רגילים להיות תמיד ליד מנוע רועש, אבל כשנסענו בשטח אחד ליד השני ואפילו די מהר לא יכולנו שלא לשים לב כמה זה כיף לדבר תוך כדי. חוויה בהחלט ייחודית שלא חווינו עם שום כלי אחר. גם טיולי לילה נראה שיהיו כאן חוויה. עדיין לא ניסינו, אבל זה לגמרי בתכנון!

את ה-EZRaider ניתן לקפל ולהעמיס ברכבים בעלי בגאז' גדול, ניתן כמובן להעמיס איתו על עגלה או ארגז של טנדר ויש גם מנשא לוו גרירה שניתן לרכוש. בזכות יכולת השטח, המימדים והחרישיות, ה-EZRaider יכול להגיע לנקודות אליהן טנדרים, טרקטורים, ריינג'רים, טרקטורונים ורכבי עבודה נוספים לא יצליחו להגיע, לכן הוא מתאים במיוחד גם ככלי עבודה למגוון משימות – חקלאיות, בטחוניות וכו' ונמצא בשימוש אצל לא מעט עובדי אדמה ברחבי הארץ, כמו גם בזרועות בטחון והצלה, צה"ל, משטרת ישראל, 'איחוד הצלה' ועוד. בזכות כמה דגמי עגלות נגררות חשמליות ולא חשמליות שניתן לרתום אל ה-EZRaider, טווח השימושים שלו גדל עוד יותר.

העולם הולך ומתקדם אל עבר פתרונות תחבורה ששמים דגש על ניידות אישית וקטנה – לא סתם האופניים החשמליים והקורקינטים הצליחו בגדול – בלי להכנס לויכוח אם זה טוב או לא. הטכנולוגיה התקדמה והיום כבר אפשר לייצר כלים ממוקדי מטרה בזול יחסית – לא עוד כלים גדולים שיעשו גם וגם וגם, אלא כלים קטנים וזולים הרבה יותר עם שימושים ברורים ומוגדרים.

33,250 שקלים (לדגם הבסיס, ללא תוספות וללא מע"מ) הוא מספר לא מאד קטן, אך מצד שני גם לא מאד גדול, יחסית לתמורה. הפעולה הטבעית היא לקפוץ ולהשוות את ה-EZRaider לרכבי פנאי אחרים – אופנועים, טרקטורונים וכו', אבל אין ממש בהשוואה הזו – הכלי הזה נמצא בקטגוריה משל עצמו, אין שום דבר אחר שדומה לו. אם בכל זאת אתם מתעקשים, 33,250 שקלים קונים לכם טרקטורון משומש שראה כבר לא מעט שטח, או אופנוע אנדורו משנתון ישן יחסית, עם לא מעט שעות.

העולם מתקדם לכיוון החשמלי ולתחבורה יעילה יותר ול-EZRaider המופלא של ארז אברמוב, יש את שניהם. אוהבים שטח וטיולים? אתם חייבים על זה סיבוב.

25 תגובות ל EZRaider – איזי כיף!

  1. ארז תודה ענקית על המצאתך.
    דוגרי-תודה לכם שסיקרתם ונהניתם.בהחלט כלי חווייתי.
    אישית-כחולה רעש ומנועים,מפליאה אותי התנהגות הכלי השקט הזה,הצפוי,האינטואיבי לנהיגה,המהנה כול כך. חשבתי שאתלהב כמו מקורקינט או אופניים…. אבל פה יש פער של ארץ ושמיים. הכלי חזק מאוד. בטוח. הכיתי בו קשות בנסיעות מבחן בחול,בוץ,סלעים,דרדרת….. ומה לא….?! כלי כלי. ממליץ בחום. בהחלט המצאת הכלי החשמלי העתידי
    תודה ארז אברמוב????????

  2. וואו, נראה כלי מדהים.
    מאמין שכמו עם RZR "שלא מתהפך", גם פה רוכבים מתלהבים יצאו עם פציעות כאלו ואחרות.
    בכל מקרה, יש מצב לנסיעת מבחן?

  3. בהחלט כלי חמוד שאפשר לבנות בבית ב15 אלף שקל. אם הייתם כותבים את המחיר בתחילת הכתבה כנראה שאיש לא היה מגיע לפסקה השניה. סיפור ישראלי קלאסי – למישהו יש מוצר שאולי יכול לעניין, תוקע לו מחיר בשמיים, ואז סוגר את העסק אחרי שלוש שנים. ראו דוגמת יבואנית אופנועי זירו. בכל מקרה בהצלחה לליזמים. תורידו את המחיר בחצי תראו ברכה, לא תורידו לא יקנו.

    • אמת .
      אני תומך נלהב של הנושא החשמלי והתלהבתי מהכלי הנ"ל עד שהגעתי למחיר ושם ירדה ההתלהבות .
      ניראה שתשקיעו קצת יותר במחיר כדי שתהיה כדאיות לנו לרכוש .

  4. השתגעו לגמרי עם המחיר.
    אני מבין ומודע לעלויות מו״פ, אחריות ועלויות נלוות שלא תמיד חשופות לכלל אבל וזה אבל גדול.. מדובר על כלי יקר להחריד.
    ייצור מקומי עם רכיבים שהעלות שלהם היא יחסית אפסית ביחס למחיר הנדרש (במיוחד שזה כבר בייצור ״סדרתי״).
    במחיר סביר הכלי הזה יכל להוות פריצת דרך כמו הרייזר ולאכול את השוק הישראלי בלי מלח.
    מתוך כבוד למפתח אני לא אשתמש במונחים מעליבים כדי לתאר את התמחור אבל לדעתי מדובר בתמחור שערורייתי.
    שלא יופתע כשיגלה בעוד כמה חודשים שאיזה כלי סיני עם דימיון חשוד יגיע לשוק ויכבוש אותו בלי בעיה.

  5. מחיר רבותי מחיר… עוד שניה וחצי סיני מביא לנו כלי תואם בחצי מחיר שלא ירד מהנתונים של הכלי הנוכחי… למה ככה? באמת שהגזמתם.
    מת לפרגן לייצור ישראלי אבל חברים תורידו, תורידו את המחיר….

    • כואב לי על המחיר הגבוה לו היה קצת שכל לממציא היה עושה מחיר שמקובל על כולם וגם מרויח .נגיד 10אלף שקל .ויש לו בלעדיות בכל העולם הקטע שהוא רק מחכה יצרנים אחרים אז כל אחד ילך למוסך פרטי שלו ויעשה טרקטרון לפי ראות עינו.זה פשוט סחיטה לכל דבר 33אלף וחברות הגדולות טיולים עושים את הכסף מכונית כבר שווה לרכוש בכסף .הרעיון מדהים

      • או שהיתי מציע כבר עכשיו למכור לחברה סינית גדולה במיליוני דולרים ולתת להם לעשות מחירים נורמלים

  6. למה ???? למה המחיר הזה???? באמת!!!! למה???? תמכור את הזכויות לחברה סינית או רק תייצר שם ותוזיל מחיר ..אני מהנדס מכונות, מנסה להבין מה כל כך יקר כאן, פרט אולי לכך שהממציא המוכשר (באמת לא באירוניה) מנסה "לעשות מכה" או לקבל חזרה כסף על שנות עבודה ופיתוח…חבל..

    • 34,000 אלף לקורקינט על 4 אתם מטורפים !!!
      לצבא יש מלא כסף בגלל זה הם יכולים להרשות לעצמם כלים כאלו

      • ובאמת נראה לך שהצבא קנה כל אחד ב34,000 שקל?

  7. לכל המגיבים על המחיר, לא מדובר על כלי מהסוג שאתם מכירים,
    מיועד יותר ליזמים בתחום התיירות, כמוני.
    הקמתי עסק בגליל העליון ואני חושב קצת אחרת מכם.
    לכל הספקנים, בואו לטייל בריידר הגליל ,תחוו ואז תגיבו כאן שוב.
    ממליץ בחום על הכלי הזה.
    למפתחים,
    אל תורידו מחירים, הכלי מושלם ושווה את מחיר שלו בענק.

    • לא הבנתי איפה הבעיה עם המחיר… עולים כמו אופניים חשמליים טובים,

      אם האיכות כה טובה כמו שרושמים אז כייף למי שיש כסף לבזבז על זה

      • איזה אופניים עולות 34,000 אלף אשמח שתראה לי

  8. למי שלא מבין ממה מורכב המחיר
    עלות רכיבים כ 23000₪
    (כותב מנסיון)

    • בדקתי הכל לעומק אני מת לכלי יקר מאוד ..עלות רכיבים בקניה ביחידים בערך 15-19 אלף ויש חלקים ביצור בלעדי שלא ניתן להשיג רק לייצר..עם קונים בכמות גדולה יותר עלות הכלי מגיעה בערך ל 11000 אלף. לדגם הבינוני.

      עם היה משהו סביב ה20 היה ראלי יותר
      תעשו משהו במחיר

  9. נראה פגז, המחיר יקר !!
    חבל היה אפשר לשווק כלי כזה קל אם היה יורד ב 10000 אלף !

  10. סתם יקר. עדיף לבנות לבד כבר במחיר הזה. אין פה שום דבר מיוחד שקשה לחקות בבניה עצמית

  11. חייב להגיד שבהתחלה לא האמנתי כמה הכלי הזה עוצמתי, בכל הרבדים שלו,
    פשוט מטורף, במיוחד למי שאוהב נסיעות בשטח, אני אשכרה הצלחתי לנווט שם ודי בקלות.
    איפה הייתם עד עכשיו?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל