fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
MV קוביה
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

מועדון VFR, יש דבר כזה

מועדון VFR, יש דבר כזה

כתב: עידו לוי

שבת בבוקר. שבע בבוקר, ליתר דיוק, הטלפון מטרטר. אני מרים את האפרכסת.

אבא שלי בעיצומו של התקף חרדה. מתוך בליל המילים והקללות איכשהו אני מצליח לקום, מעיר את זוגתי שתחייה – שהתחננה להצטרף, ויוצא אל האור, יוצא אל הקור. שאגה עמוקה של מנוע v4 שוברת לשכנים את דממת הבוקר… הונדה vfr 800 שחור זהב, יפה בטירוף.

אני מחמם את הידיים על המפלטים, נושם עמוק את ריח הדלק המשכר, אבא שלי בעיצומן של הכנות אחרונות ליציאה לרכיבה. טקס עתיק יומין השמור לזן מיוחד של אנשים ; אופנוענים. לאט, בלי לחץ, בחרדת קודש מעלים סל"ד לחימום המנוע, בודקים, מלטפים, טופחים על מיכל הדלק כאילו מדובר בסוס מרוץ מפואר.
ואכן מדובר באחד כזה. ההונדהVFR הראשון יוצר אי שם ב 1986 ומאז היה מושא להערצה בכל העולם. אופנוע אייקוני .מרשים. משדר איכות אמיתית.

תפילה קצרה לאלת האספלט ויוצאים לדרך. הכבישים רטובים אחרי סופה, שכבה דקה ושקופה של כפור על האספלט ; כמה דריפטים לא רצוניים בכיכרות העיר, ומחשבות על ויתור, וחזרה למיטה החמה עולים לראש. אבל מחכים לי. 25 רוכבי vfr שמגיעים מכל הארץ ליום צילומים על המועדון הגדול והיחיד בארץ של רוכבי ה " וייפר " ככה הם מכנים את הכלי שלהם. וחוץ מזה – אבא שלי כבר מזמן נעלם אל תוך ערפילי הבוקר, דוהר על אהבת חייו… אז מקללים קצת. וממשיכים.

תחנת דלק כביש 38 בואכה בית שמש. כן, נס הרים, הר הבית של כל אופנוען. אבל בינתיים ממתינים. הם מגיעים, בשאגת מנוע הם נכנסים לתחנת הדלק, פה ושם מפלצות מסלול אחרות עוגנות ליד, אבל הפנינה בעין היא דווקא כמות ה VFR'ים שהולכת וממלאת את רחבת התחנה הקטנה. מדובר על מועדון אופנועי Honda VFR היחיד בארץ, שזה נתון מרשים בפני עצמו.
הם קוראים לו וייפר, לאופנוע. מעטים האופנועים שזכו לשם חיבה בעולם. וכאשר הם מתאספים בתחנת הדלק ניתן מיד לראות את האהבה גדולה לכלים, לאנשים ולנשים. כן, יש להם גם שלוש רוכבות בקבוצה, הגיבוש מדהים, רפרוף מהיר בקבוצת הוואטסאפ הרותחת שלהם מעלה המון בדיחות, עצות, טיפים לרכיבה ולחיים. ויש להם אס ביד, אלירן. מקים הקבוצה, מהנדס רכב במקצועו. הם קוראים לו ה " דוקטור". נרחיב עליו בהמשך.

אי אפשר לפספס אותם, הצליל שמופק מתוך מנוע ה- V4 האגדתי עושה את שלו. אלגנטיות הקווים של הכלי האציל נלכדת בעדשת המצלמה. מראה של 18 אופנועי VFR, חלקם 800 סמ"ק וחלקם 1200, חולפים על פניי וגורמים לי להתנתק לרגע מעינית המצלמה, להרים את הראש כדי לספוג את המראות והצלילים באופן בלתי אמצעי. זו קבוצה גדולה. הגיעו רק 18, אבל זה מכיוון שרובם הם אנשי משפחה וקריירה.וחלקם לא קיבלו פס מהאישה. אבל בשבת הם מועדון של רוכבים. לא רואים בעיניים. עולים על חליפות העור ויוצאים ליהנות ממסלולים טכניים במהירויות מאתגרות, אבל יודעים גם לטייל סתם ככה ברחבי הארץ. מעבר לכך, הם אנשי מקצוע עד הסוף ; האופנועים מטופלים, כולם ממוגנים, בלי חוכמות. ויש להם אס נוסף בחפיסה, מוריס. מדריך רכיבה מוסמך. מוותיקי הרוכבים בארץ. היחידי במועדון שרוכב על "גמל" – אדוונצ'ר ענק. מתלווה מדי פעם לרכיבות ויודע איך לקחת את הצעירים, לתקן, להדריך. כל מילה שלו קודש. לא מתווכחים.

עולים לבר בהר, מתארגנים לצילום קבוצתי. צחי – ממקימי הקבוצה, אחראי על יישור קו. הוא יורה הוראות הפעלה והכוונה לאופנועים. קו סימטרי הוא רוצה. אחרי דקות ארוכות כולם מתייאשים ומוותרים. הריח של הקפה חזק מהם. וצחי נותר כמעט לבדו, נואש ובשארית כוחותיו הוא מצליח… לא לפני שקיבל איומים על חייו אם ייגע שוב באופנועים. אחרי הכול מדובר על כלים השוקלים כ 230 ק"ג כל אחד. ומסודרים כרגע כמו דומינו …

צילום: אריק רוזנבלום – מתוך מבחן דורות ל- VFR

 

לאחר קפה קטן, אני יושב עם אלירן וצחי לראיון קצר. אלירן, מעבר לעיסוקו הרגיל הוא מכונאי אומן, חלום של כל מועדון. מכיר כל בורג ושסתום באופנוע. אלירן הקים את המועדון לאחר שרכב עם חמו על האופנוע הזה, וכאשר היה פעיל בפורומים של עזרה טכנית לאופנועים ,החל לגלות שישנם לא מעט רוכבי VFR בארץ, לכן החליט לאגד אותם למועדון אחד. הראשון שצירף היה צחי ומאז, הם מספרים, הם 'תוקפים' כל רוכב VFR שהם פוגשים ומצרפים אותו למועדון שמונה כיום כ-60 רוכבים. אחד מהמועדוני האופנועים הגדולים בישראל שמוקדשים לדגם אחד.

"אנחנו משתדלים תמיד לארגן ימי אימונים מודרכים לקבוצה", הוא אומר לי, אני שואל אותו על טיפ לרוכבים והוא חוזר ומדגיש את חשיבות האימונים והקורסים, אל תנסו לחקות את רוכבי המוטו GP הוא אומר, כי זה פשוט לא נכון, צריך להמשיך ללמוד ולהתאמן כל הזמן. זו הדרך הנכונה .

מסיימים את הקפה. עולים על הכלים חזרה הביתה. קר ורטוב. עדיף לוותר להיום. חבורה של אנשים עם אהבה ענקית לאופנועים שלהם – נפרדים בחיבוקים . לצחי יש נסיעה ארוכה עד לחיפה. מלווים אותו עד כביש , ולדילמה המוכרת לכל אופנוען ; האם לנסוע לאט שיהיה פחות קר, או לנסוע מהר כדי שיהיה קר – לפחות זמן… אגב, מצאו לה כבר תשובה, לדילמה… הצמיגים כבר חמים אז הוא פותח מצערת מלאה, וטס הביתה – לתינוק החדש שמחכה לו.

 

8 תגובות ל מועדון VFR, יש דבר כזה

  1. תודה רבה כתבה מדהימה
    היה כיף גדול להגיע ליום הזה
    עידו המון בהצלחה כתבה יפה

  2. אהלן!
    שמי אופיר, בעל VFR 800 שנת 2015.
    אשמח להצטרף לקבוצה!
    עם מי עלי ליצור קשר?

  3. אני רוכב כבר מעל -30 שנה והיו לי אופנועים מכל הסוגים בשנתיים האחרונות אני על V.F.R1200F זה באמת אחד הכלים האיכותיים והטובים שהיו לי.
    ❤HONDA❤

  4. עידו תודה על הכתבה
    אין עליך ותודה על הפרגון!

  5. היה לי מזל של לוטו כאשר רציתי חלמתי לחזור לרכב אחרי אין ספור דילמות ויכוחים עם ההורים , המרתי והלכתי על וייפר שהוחזק ותוחזק אצל אלירן מפה לשם התמכרתי לוייפר שלי 800 vfr מבציר 2006 יד 7 אבל יש לאמור שהכלי בידיים של האומן אלירן בפעם הראשונה שקניתי ללא בדיקה האמנתי בסופר מאן -החלום התגשם משנת 2000 חזרתי לרכב אחרי תאונת אופנוע ! עדיף לקנות אופנוע מאשר לקחת כדורים פסיכיאטרים 🆙🇸🇻

  6. ביום ב השבוע הבא ישנו מפגש להרמת מורל הקבוצה שלנו בהמשך דבריי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל