fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

ברומא רוכבים כמו רומאים

ברומא רוכבים כמו רומאים

אנאבל ברוס עטאר

צילום: אנאבל ברוס עטאר

כבר שנים שאני חולמת על טיול ברומא, ביקור באתרים היסטוריים וטעימת המאכלים הלאומיים שלה כגון פסטות, פיצות וגלידות טעימות- אך מעולם לא ביקרתי בבירה האיטלקית. כשמועד יום הולדתו הארבעים של בן זוגי התקרב היה ברור לי שאני צריכה לארגן לו הפתעה. ואם כבר הפתעה- אז עדיף ללכת על בטוח, טיול בחו"ל עם יעד פופולארי, משהו שהוא בטוח יאהב. אז בלי לחשוב פעמיים, הזמנתי לנו שני כרטיסי טיסה לרומא, היעד הנכסף.

הימים עוברים ואנו מוצאים את עצמנו, נרגשים, ביום המיוחד בשדה התעופה פיומיצ'ינו שברומא. בדרכינו לבית המלון איננו מורידים את עינינו מן הנוף הנשקף מבעד לשמשות, נהנים מהירוק הבוהק ומהעצים המיוחדים שאינם מוכרים בארצנו. אך באמצע כביש מהיר, אורות אדומים מהבהבים לוכדים את מבטינו. זהו אמבולנס ללא ספק. בנתיב הימני, אופנוע מסוג הונדה מוטל על הכביש כשלידו שוכב רוכב פצוע. לראשו קסדת שטח. אגלה בהמשך הטיול שמעט מאוד רוכבים עם קסדת כביש מלאה. המונית ממשיכה בדרכה ואנו מתפללים לשלומו של הרוכב.
בעיר העתיקה אני מגלה כמות אדירה של דו-גלגלי, מכל הסוגים, הרבה מאוד קטנועים ווספות אך גם אופנועים גדולים, הרבה BMW, וגם לא מעט טריומף ורויאל אנפילד. כמות הרבה יותר גדולה ממה שמוכר לי ברחובות תל אביב. מעניין שדווקא אופנועי דוקאטי לא ראיתי הרבה. ישנן חניות מוסדרות לאופנועים בכל רחבי העיר. חלק גדול משטחי הכביש או המדרכה מוקצה אך ורק לדו-גלגלי, ללא שום צורך בתשלום עבור החניה. ניכר שיש מודעות עצומה לכלים הדו-גלגלים.

אנחנו מטיילים ברגל ברחובות רומא ומבקרים באתרים המרכזים. אני מרגישה בתוך מוזיאון אחד גדול. אני נהנית מכל רגע אך ליבי לא שקט. אני יודעת שמעבר לפיאצות המרהיבות, האתרים הרומאים העתיקים והקולינאריה האיטלקית, ישנה רומא אחרת, רומא על אופנוע. אני חושבת ללא הפסק על אודרי הפבורן המקסימה בסרט הישן "חופשה ברומא". השחקנית שזכתה באוסקר לתפקיד השחקנית הטובה ביותר, רכבה על וספה ברחובות העיר. אני רק מחכה לרגע שאעלה על וספה וכמוה ארכב ברחובות רומא. אנחנו פונים לסוכנות השכרת קטנועים הקרובה למלון שלנו Eco Move Rent .. במקום אנו פוגשים את רוי שמציע לנו מגוון רב של כלים, אנחנו בוחרים בשתי ווספות LX125. אני בוחרת בווספה יפהפיה בצבע אדום ובן זוגי בוחר אחרת בצבע חום. אנו מקבלים קסדת חצי ומנעול. אני זוכה לקסדה חדשה, איזה כיף- טרם הזיעו לתוכה… רוי מוסר לנו כובעים מבד חד פעמי. אני מעריכה את השירות אך על הכובע אני מוותרת ומתיישבת על האוכף הקטנוע. אני סוף סוף מוכנה לצאת לטייל בעיר, אומנם לא לבושה בחצאית מתנפנפת כמו אודרי המקסימה, אך מוכנה בהחלט לצאת לדרך.

כבר בארץ הזהירו אותי לא לנהוג ובטח לא לרכוב ברומא. סיפרו לי על נהגים לא זהירים ועל תרבות נהיגה לקויה, אך כהרגלי אני חייבת ללמוד בדרך הקשה- ומגלה שהאיטלקים זכו במוניטין שלהם ביושר. אני מרגישה במערב הפרוע, ומתפללת לחזור הביתה בשלום. הנתיבים אינם מסומנים מלבד נתיב האוטובוסים בו אסור לנו לרכוב. אני נזהרת כפליים ולומדת להשתלב בין הנתיבים ומוותרת על להיות ראשונה ברמזור, ממתינה בסבלנות שהדרך תתפנה. כשאנו נכנסים לכיכר ונציה העצומה, רכבים מגיחים מכל כיוון, נתיבי איילון בשעות העומס נראים פתאום ככביש רגוע להפליא. אני שורדת את הכיכר בהצלחה ומחייכת לעצמי. ברומא רוכבים כמו רומאים.

אנחנו רוכבים ברחובות הגדולים ומטיילים בין הסמטאות הקטנות, בכבישים סלולים היטב ובדרכים שזורות באבני דרך עתיקות. אנחנו עוצרים בצידי הדרך כדי למצוא את דרכינו, או סתם כדי להתבונן בבניין עתיק. בידינו מפה שקיבלנו בלובי המלון, שעליה אינם מסומנים כיווני תנועה או תמרורי אין כניסה. אנחנו הולכים לאיבוד ברחובות רומא ומגלים אתרים שלא היינו מכירים אילו היינו צועדים ברגל ונצמדים למפה. ההרגשה נפלאה. "אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים" אמר ד"ר סוס. אנחנו מגיעים לעוד מקום ועוד מקום, מכירים דרך ועוד דרך, סמטה ועוד סמטה. אבני הדרך מרטיטות את גופי, ואני תוהה אם הרומאים הרגישו כך כאשר התהלכו באותם דרכים בכרכרות רתומות לסוסים. אני נהנית לרכוב ברומא ואני נהנית לרכוב על הווספה.

אנחנו ממשיכים לכיוון הקולוסאום, שוב נכנסים לכיכר ונציה, מנוסים יותר, עם קצת יותר בטחון, רוכבים סביבה כמה פעמים כמו אודרי הפבורן. זהו, עשיתי את זה- אני רוכבת ברומא ללא דאגה. עוצרים ונכנסים לבקר בקולוסאום, נפעמים מהמבנה הגרנדיוזי ומעוצמת התרבות הרומאית.

בלילה אנחנו נוסעים לוותיקן, מוותרים על התחבורה הציבורית ועולים שוב על הווספות. רומא יפהפיה בלילה. אורות העיר מחייכים אלינו ונראה שסגרו את רחובות העיר לקראתנו. תהלוכת מכוניות עתיקות מתקיימת בקרבת הוותיקן ורחוב ויה דלה קונציליאציון. הרחוב המוביל לקרית הוותיקן סגור לכניסת רכבים, אולם כהרגלינו אנחנו סוטים מן הדרך ומגיעים דרך רחוב צדדי, וכך מצליחים להשתלב בחזרה לרחוב הראשי. קרית הוותיקן המוארת עומדת לפנינו במלוא תפארתה. המחזה מרהיב. מעט מאוד רכבים נמצאים סביבנו. אנחנו עוצרים בפיאצה לסשן תמונות. הפיאצה ריקה והקטנועים עומדים באין מפריע. אנחנו ממשיכים בטיול. הזמנו מבעוד מועד ביקור במוזיאון בשעת ערב, ונהנים מביקור שקט ורגוע.
למחרת בבוקר אני מבקשת לרכוב עוד קצת לפני שמחזירים את הקטנועים. קצת קשה לי לוותר עליהם, ואנו נוסעים לכיוון פונטנה די טרביי. אנחנו מוצאים בקלות מקום חניה ברחוב צדדי ונכנסים בין הסמטאות לכיוון המזרקה. עינינו פוזלות לכיוון חנויות המזכרות השונות: מחזיקי מפתחות, כדורי בדולח וגלויות רבות בדמויות וספה מזכירות לנו שבחרנו נכון. שתי חנויות זוכות לביקורינו המיוחד. בכניסה לכל חנות מוצבים אופנועים מיוחדים: בראשונה וספה בצבעי דגל איטליה ובשניה אופנוע מרשים ביותר עשוי כולו מעץ. רעשם העוצמתי של המפלים מגיע עד לאוזנינו וקורא לנו להתקדם. אנחנו מתקרבים ולפתע היא עומדת מול עינינו, הפונטנה די טרביי. אנחנו יושבים על המדגרות, מתבוננים בפסלים ובעיטורים הרבים, ולפני שאנו עוזבים לא שוכחים לזרוק מטבע לאחור בתקווה לחזור לרומא באחד הימים.
בדרך חזרה לסוכנות אנו עוצרים בתחנת דלק ליד כיכר ונציה. התחנה ממוקמת על מדרכה באמצע הרחוב ראשי. קצת קשה להגדיר אותה כתחנת דלק כאשר מדובר בשתי עמדות בלבד, משאבה אחת ירוקה לבנזין והשניה שחורה לדיזל. מחיר הבנזין גבוה ממחירו בארץ והוא עומד על 1.87 יורו לליטר.

לסוכנות אנו חוזרים 24 שעות לאחר שאספנו את האופנועים, שמחים ומרוצים מן החוויה המרגשת. אין אנו רוכבים על וספה ביום יום אך ברומא היתה זו בחירה נפלאה. בלב כבד, אני מחזירה את המפתחות לרוי אך אני יודעת שאת החלום הגשמתי, וברחובות רומא רכבתי. ומי יודע, אולי עוד אשוב, הרי מטבע למזרקה זרקתי. 


להשכיר אופנוע ברומא
איטליה היא ארץ יפהפיה ורבים מבקשים לטייל בה על אופנוע. קיימות באיטליה וברומא בפרט לא מעט סוכנויות להשכרת אופנועים וקטנועים. מי שמבקש להתרחק מהבירה ולטייל בדרום או צפון איטליה יכול לשכור אופנוע גדול, ומי שמעדיף להשאר ברומא יכול להסתפק בקטנוע קטן או וספה.

http://www.ecomoverent.com
כתובת: VIA VARESE 48 ROME – קרוב לתחנת רכבת TERMINI

http://www.motorbikerentitaly.com
 
http://www.cimt.it/rome_rental_location.htm

http://www.trenoescooter.com

מחיר השכירות תלוי בסוג האופנוע. עלות השכירות עבור וספה LX125 הינה 60 יורו בממוצע ליום, כאשר המחיר ליום יורד עם כל יום נוסף של שכירות. המחיר כולל אופנוע עם ארגז, קסדה ושרשרת.
מי שמתכנן טיול ארוך על אופנוע, רצוי שיזמין את האופנוע מהארץ. 

עוד בנושא: אנאבל על וספה בישראל

ישנה רומא אחרת, רומא על אופנוע. אני חושבת ללא הפסק על אודרי הפבורן המקסימה בסרט הישן "חופשה ברומא". השחקנית שזכתה באוסקר לתפקיד השחקנית הטובה ביותר, רכבה על וספה ברחובות העיר. אני רק מחכה לרגע שאעלה על וספה וכמוה ארכב ברחובות רומא.
                                                                                                                

אנאבל על וספה בישראל

עוד טיול מחו"ל:

מסביב למיין 8 ימים

15 תגובות ל ברומא רוכבים כמו רומאים

  1. כתבה נפלאה, רואים את האהבה ביניכם וגם את האהבה לדו-גלגלי.

  2. וגם הרומאים ,כלל אינם ברברים. יש להם מודעות מדהימה לניהול תנועה ותרבות מוטורית, אף על פי שלישראלי המבקר שם לראשונה ,זה נראה ככאוס, אין שם כמעט תאונות. הרוכבים זה בכלל סיפור , לא להאמין כיצד אינם מחליקים על האריחים העתיקים, מהם מורכבים מרבית הכבישים בעיר, שביום גשום וישנם הרבה ימים גשומים ,חלקים כקרח .ועדיין עם כמות הדו"ג העצומה ,מעולם לא ראיתי החלקה אחת. אין כל פחד לנהוג או לרכב באיטליה בכלל או רומא בפרט , כי הנהג האיטלקי או הנהגת ,לא יפספסו אותך. בישראל לעומת זאת, הפחד לרכב קיים גם קיים, כי מרבית הסיכויים ,שהנהג או הנהגת לא יראו אותך. הכל עניין של חינוך ותרבות.

  3. ניתן לחנות בכל מקום בעיר. ישנן חניות סודרות לדו"ג בכל רחוב. לא נתקלנו בכלל בבעיית חניה. לגבי הגניבות קיים חשש, לכן נועלים עם המנעול שמספקים לנו בסוכנות השכרה. כמו כן השארנו פיקדון ע"ס 400 יורי לאופנוע.
    רישיון נהיגה – התבקשנו להציג רישיון נהיגה ונשאלנו אם יש לנו ניסיון ברכיבה אך לא נשאלה בפירוש השאלה לגבי רישיון על דו"ג. בכל מקרה לא הייתי ממליצה לרכוב ללא רישיון. לא ידעתי אם הרישיון הישראלי יוכר באיטליה לכן גם הוצאתי רישיון בינלאומי בממסי תמורת 14 ש"ח.

  4. אחד המקומות הכי יפים לטיול ובטח לרכיבה !!

    איזה כף יופי של כתבה !

  5. רק תכלס לא תיאלנד סטייל עם הברדק והסיכונים שיש בכבישים שם
    אחרי הכל זה חופשה

  6. אנאבל שלום, בעקבות המלצתך, אשתי ואני תכננו לשכור קטנוע מ 7:00-19:00, ליום אחד. בהתחלה חששנו מעט בגלל הצפיפות הדו גלגלית ושאא התנועה, אולם לאחר כרבע שעה של הסתגלות, הבנו את האפשרויות הגלומות בעצמאות הדו הגלגלית הזו וכל כך נהנינו שהארכנו לעוד יום שלם! הגענו למקומות שלא היינו מגיעים בלי הקטנוע. תודה על הרעיון.
    גדי וענבר

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל