fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

לקחנו את ה- KTM SMC 690 לטיול כתום

לקחנו את ה- KTM SMC 690 לטיול כתום
לקח, הוטרף וכתב: אסף ברדה.      צילום: לימור רושה

אקדים ואומר שהיה זה אחד מטיולי המועדון המהנים ביותר שהייתי בהם. נפגשנו בלטרון ביום ו' האחרון (13.3) בשמונה בבוקר. להפתעתי לא הרבה רוכבים הגיעו, כך שיצאנו שישה רוכבים בלבד. לפעמים דווקא האיכות ולא הכמות היא שעושה את ההבדל. עם כבישים מפותלים ונוף משגע המסלול היה מצוין והתאים בדיוק לסוג הכלים שהגיעו, הכלים הספורטיביים של KTM בנפחים הקטנים הרגישו שם בבית והסופר מוטו שבחבורה לא יכלו לבקש יותר טוב מזה. ההובלה בראשות גיא רדר הייתה מדויקת ונעימה, ומכיוון שהגיעו מעט רוכבים יכולנו "להתפרע" מבלי לחשוש. האווירה הייתה אינטימית בגלל מס' הרוכבים המועט, ולכן היה זה אחד מטיולי המועדון המהנים שהייתי בהם מעולם- דווקא בגלל שלא הייתה מסה של כלים על הכביש.

הקצב היה מהיר, ומזג האויר היה פשוט מושלם. נהניתי!

ואיך אפשר בלי קצת על האופנוע:
ה SMC בנוי על אופנוע האינדורו של ק.ט.מ, ה-690R , ומתיימר להיות אופנוע סופר מוטו למרוצים משולב עם שימושיות יום יומית. עם החלק הראשון של המשפט אני מסכים לחלוטין: האופנוע הוא סופר מוטו אמיתי ומרוצים זה שמו האמצעי, אבל לשימוש יום יומי… מומלץ רק לחוליגן המקומי.

ובכלל, אם מישהו היה שואל אותי "מהי ההגדרה של חוליגן" הייתי שולח אותו לסיבוב על ה- SMC, כיוון שזו התשובה הכי מדויקת שיכולתי להציע.
כשאספתי את האופנוע מהסוכנות, נציג היבואן שמסר לי אותו זרק לי בחצי חיוך "תהנה וסע בזהירות", העורך כששלח אותי לאסוף את האופנוע ביקש שארכב רגוע, ואני חשבתי לעצמי ש"כולה מדובר פה במנוע צילינדר אחד 4 פעימות עם 66 כ"ס, מה כבר יכול לקרות?"
אז זהו, של- SMC ממש לא ציפיתי… האופנוע עצבני!!! מהרגע שיצאתי לכביש פתוח נלחמתי להשאיר את שני הגלגלים על האספלט נגד רצון האופנוע. זהו אופנוע עם בעיית זהות קשה; הוא משוכנע שהוא חד אופן ולא דו"ג, ובשביל להשאיר אותו רגוע צריך לטפל בו בעזרת ליטופים בלבד, כיוון שיותר מליטוף על המצערת- אתה מביט על השמיים, ויותר מליטוף על הבלמים- אתה מביט על הקרקע…

בנגיעה קלה על מנוף הבלם הבלמים של ה- SMC שותלים אותך במקום, ולאחר סיבוב קצר עליו הבנתי בדיוק למה היצרן חשב שכך צריך להיות, ובנוסף יש גם מערכת ABS שנותנת לרוכב מרחב פעולה נדיב ונכנסת לפעולה רק כשממש צריך.

לעומת נפח המנוע שלו מדובר פה מכונת דריפטים מטורפת עם תאוצה לא הגיונית בעליל. כשמשכתי את המצערת מחוץ לעיר הרוח איימה לתלוש אותי מהאופנוע, כך שמהר מאוד מצאתי את עצמי חוזר למוטב ומוריד מהירות.

לטיול יצאתי עם בת זוגי כמורכבת, שלא פעם בטיולים ארוכים עם האופנוע שלנו (וי סטורם 650) היא התלוננה שהוי סטורם לא נוח לה. כשחזרנו הביתה לאחר טיול של שש שעות על ה- SMC היא נשבעה אמונים ל-וי סטורם לעולמים. כנראה שצדק איינשטיין כשטען שהכל יחסי.
האופנוע הזה הוא טירוף מוחלט. בידיים הנכונות הוא פשוט מכונת ביצועים טהורה לחוליגניזם מתקדם.

ובנוגע לשימושיות… לקהל היעד של הכלי הזה כנראה יש הגדרה מיוחדת משלו לעניין.

וקצת במספרים נדבר בקצרה ולסיכום הרגשתי האישית:

מנוע – ציון 5

מנוע צילינדר אחד, מה שגורם לויברציות אבל עם כל כך המון כוח ועם כזו תאוצה מי שם לב?

בלמים – ציון 5

בלמים נהדרים! נגיעה במנוף ואתה עומד במקום. ומערכת ה ABS לא מתערבת כשלא ממש צריך. אהבתי.

כידון והיגוי – ציון 4

כידון FAT BAR  של RENTAL מה כבר יכול להיות רע. היגוי מעט מוגבל בעיר.

מתלים – ציון 5

מגהצים את הכביש,תענוג.

נוחות המושב – 2.5

צר קשיח וברכיבה ארוכה לא נוח בעליל.אם כי זה המקובל בקטגוריה.

תאי אחסון – ציון 0

מלא מקום!! בטח…

התנהגות עירונית – ציון 5

הופך את העיר למגרש שעשועים

מראות האופנוע – ציון 5

מרחב ראיה נדיב, אם כי במהירות גבוהה לא רואים הרבה עקב ויברציות.

תאורת האופנוע ולוח שעונים – ציון 5

ספרטני משהו כמקובל בקטגוריה, אבל קנה אותי המחוון הילוכים.

עיצוב האופנוע – ציון 5

במילה אחת: רע! ותוכו כברו

6 תגובות ל לקחנו את ה- KTM SMC 690 לטיול כתום

  1. איזה טיול איכותי! ממש נהנתי! הקצב שהזרים אנדרנלין, האנשים האיכותיים, האוירה, המזג אוויר, אין כמו לפתוח ככה את הסופ"ש

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל