מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
חוויה מתועדת: כך נראה סוף שבוע בשטח עם מועדון CAN AM MAVERICK VIP
אביעד רייס
צילום: אסף רחמים
ואז, לאט לאט, הם התחילו להופיע בזה אחר זה- סמיטריילרים, משאיות, טנדרים וג'יפים, נושאים על ארגזם או על עגלתם את מפלצת השטח, רכב ה SBS האימתני- .Can-am Maverick
כ- 150 מאבריקים בכל המינים והצבעים התכנסו להם בשעת הבוקר המאוחרת בחניון העפר של חוות הנוקדים.
המאבריק מגיע בשתי תצורות: קצר-דו מושבי ומשפחתי- 4 מושבים, ובכמה רמות מנועים:
משפחת ה 1000 ה "רגילה"- עם מנועים המפיקים 101 כ"ס.
משפחת ה 1000 טורבו- עם מנועים המפיקים 131 כ"ס.
מאוחר יותר בשעות של לפני צהריים החום כבר כבד אבל החגיגה החלה, וסוף שבוע אקסטרים שכולו Can- Am Maverick ונהיגת שטח יוצא לדרך. הארגון למופת, וההרשמה מבוצעת ע"י שתי הבנות הנחמדות ומאירות הפנים מהצוות של היבואן עופר אבניר. אנשי הצוות מחלקים לנו מים וסנדוויצ'ים לדרך ואנחנו מתחלקים לקבוצות של כ- 20 כלים כל אחת.
אנחנו מקבלים לידינו את המאבריק 1000 טורבו R.
אני מנצל את העיכוב הקל ביציאה כדי לקחת את המאבריק לסיבוב קצר בשטחי חוות הנוקדים. תחושת הנהיגה מדהימה! לכלי הזה יש כוח ועוצמה מתפרצת בערמות בלתי נגמרות. המנוע שיושב בדיוק מאחורי גבו של הנהג שואג בכוח וקשה מאוד להרגיע אותו. כל לחיצה חזקה על דוושת הגז זוכה לשאגה מחלקו האחורי של הכלי ולדריפט משוגע מכיוון הגלגלים האחוריים.
ביום הראשון יצאנו למסלול של 100 ק"מ שהיה מאופיין בעיקר בשבילים ובכמה עליות מאתגרות בהובלתו של ירון סבח ממועדון "סיירי השטח" בראשון לציון. מחוות הנוקדים טיפסנו צפונה לכיוון דרום הר חברון, חלפנו על פני בסיס הטירונים של חטיבת הנח"ל וחתכנו מערבה לכיוון הר עמשא. מידי פעם עוצרים למנוחה, אוכלים משהו וסבח מכין קפה בפינג'אן הגדול שלו שמספיק לכולנו. החבר'ה מדברים בעיקר על שיפורים ותוספות, על זיוודים ועל קבוצות הטיולים. אנחנו משתלבים יפה ומקשיבים לסיפורים. בעלי המאבריק שהגיעו לטיול הם שונים ומגוונים וניתן לראות כאן את כל סוגי הטיפוסים: הייטקיסטים, אנשי קבע, חבר'ה מהמגזר הערבי ועצמאיים מכל התחומים. כולם משווים "של מי יותר גדול" טוב נו, זה האקסטרים של הז'אנר.
בהמשך המסלול ירדנו דרומה דרך נחל דרגות לכיוון ערד והגענו חזרה לחוות הנוקדים לארוחת ערב בשרית מפנקת במאהל הבדואי ולחניון הלילה.
באבניר לא חשבו ש100 ק"מ של נהיגת שטח מאסיבית תעייף אותנו כהוגן, וארגנו לנו ערב הווי שכלל חידון טריוויה נושא פרסים בהנחייתם של אייל יצהרי ורמי עוזיאל בנושא BRP ובכלל. בהמשך נפתח גם בר אלכוהול והתחילה הופעה של שלוש רקדניות בטן מוכשרות מאוד, אליהן הצטרפו כמה מחברי המועדון שגילו יכולות "עינטוז" לא רעות בכלל לצד יכולות נהיגת השטח שלהם על המווריק אותן גילו קודם לכן. את הערב קינחנו בישיבה סביב המדורה והאזנה לסיפורים של החבר'ה עד השעות הקטנות של הלילה.
פרשנו לישון באוהל הבדואי..למחרת ציפה לנו יום נהיגה מאתגר אפילו יותר
יום שבת: אביעד רייס
מאבריקים דו מושביים, משפחתיים, משופרים מעט/ משופרים מכף רגל עד ראש (מאבריקים לא משופרים כמעט ולא נכחו באירוע, ולדעתי הכלי עליו נסענו אנו היה היחיד שהיה במצב סטוק) מדהים לראות עד כמה מצליחה תרבות ה- SBS (או שמא SXS כאשר מדובר במאבריק) בכלל, וכמה מצליח המותג בישראל בפרט.
כשבוחנים לעומק את הנושא, אפשר להבין בעצם די טוב מה קורה כאן. המאבריק חזק בצורה בלתי רגילה, נוח מאד, ויחסית לטרקטורון (שאין ספור חברים סיפרו שעשו בדיוק את המעבר הזה) הוא סופר בטיחותי, ומציע חגורות בטיחות, כלוב התהפכות, גג, דלתות וכו'. גם הת"ש (תנאי שירות למי ששכח) הרבה יותר טוב מטרקטורון כאשר אתם נוהגים במאבריק. הכלים אשר נסעו לצידנו היו משופרים בכל טוב לא רק מבחינה מכאנית, אלא גם והרבה מבחינת אביזרים, עם מערכות סטריאו, צידניות עצומות, ארגזים ותאי אחסון אפטר מרקט, ושאר טובין.
אני מצטרף אל אחי עמית שנקרא יום קודם אל הדגל, לאחר שנמנע ממני להגיע ליומיים השלמים של ה- Maverick Weekend VIP- טיול מועדון בהילוך גבוה המיועד לנהגי מאבריק בלבד.
יוצאים לרכיבה בשבילי המדבר. לאט לאט עוזבות להן הקבוצות את מתחם המחנה, ואנחנו יוצאים עם קבוצתו של ירון סבח, משווק מורשה של עופר אבניר שמוביל את הטיולים וגם משפר לחברים את הכלים עליהם הם נוסעים. כולם מכירים את ירון ומסתבר שאנחנו נמצאים בתוך קבוצה מגובשת שמטיילת איתו דרך קבע. כל חברי הקבוצה מכירים מצויין אחד את השני, והאווירה- משפחתית במלוא מובן המילה.
בנוסף לשני המצבים אותם הזכרנו כבר, מתאפשרים גם מצב 4×4 רגיל ומצב ספורט לאמיצים בלבד – מצב בו הופך המאבריק לחיה פרועה שהזנב שלה מנסה תמיד להקדים את ראשה. (לאמיצים בלבד- באחריות ומניסיון)
למרות הקרביות ופוטנציאל האדרנלין והחוליגניות שמספק המאבריק, מדובר בכלי הטיולים האולטימטיבי- אם תרצו לנצל את מירב כח המנוע שמביא אתכם יותר מהר משתגידו ג'ק למהירות תלת ספרתית בשטח- תפדלו, אך גם אם תרצו לצאת לטיול רגוע ב40 קמ"ש עם האשה/ הילד לראות את פריחת החרציות לאחר הגשם- תפדלו גם כן! המאבריק הוא כה וורסטילי, ובאמת מפתיע איך הצליחו להגיע ב- Can- Am לנוסחה כה מושלמת.
ארבעת בולמי הפוקס RC2.5 PODIUM עושים עבודת קודש ומנתקים לחלוטין את הנהג מתלאות הדרך (אספלט כבר אמרנו?), וגורמים לכך שגם לאחר יום שלם במדבר לא הרגשנו שום כאבי גב או אגן מתלאות הדרך. הבולמים, בשילוב עם הזרועות האחוריות וזרועות ה A הכפולות הקדמיות, מדביקות את המאבריק לקרקע והופכות אותו למכונת שבילים חדה ומקצועית, המהדקת כל פנייה שתקרה בדרכה, למרות כח המנוע העצום.
יום שלם במדבר, והמאבריק עובד קשה. חום וכמויות מסחריות של אבק הופכים כל מכונה מכאנית לפגיעה הרבה יותר בתנאים כאלה, אבל לא המאבריק- הוא קשוח ונראה כי מרגיש בבית ונוצר בדיוק בשביל זה. מצנן הביניים עושה את עבודתו נאמנה, ומאפשר ל 131 הסוסים, לשריקת הטורבו, וכמובן לשני הנוסעים בקוקפיט להמשיך לצהול.
משיחה קצרה עם החברים במסלול, מתברר שמה שקורה כאן הוא הרבה מעבר לזה שהכלי עליו אנחנו נוסעים הוא מצויין. השירות הם אומרים, הוא מעל ומעבר להכל. אחד מהם מספר לנו שצירייה שהלכה לעולמה באחד הכלים, הוחלפה בשטח תוך 10 דקות ע"י צוות היבואן- הכל, כדי שהטיול ימשיך כסדרו ושהחבר'ה ימשיכו להינות. שאפו לעופר אבניר על שירות שכזה.
על רייזרים אין בכלל מה לדבר, ונראה כי מדובר ביריבות מהסוג של מכבי- הפועל. האמת שעדר המאבריקים שחורש את המדבר יחד איתנו כל כך גדול, שאם אנחנו היינו רייזר, היינו בורחים בפחד.
הטיול מתנהל כסדרו וללא בעיות רציניות, ותפאורת המדבר פשוט מושלמת לכלים ולנוהגים בהם. יש בטיול הזה הכל מהכל- שבילים מהירים, שבילים איטיים יותר בין הרי וגבעות המדבר, שיפועי צד, מדרגות, ועוד ועוד…
מגיעים למעלה יאיר- מעלה אימתני ומסולע עם נוף מטמטם של ים המלח, שיכול לגרום לכל ג'יפאי לשקשק ולחזור על עקבותיו.
אנחנו נהנים והזמן עף לו מהר, וכמו בפטה מורגנה מדברית אנחנו רואים את האוהלים הצהובים של היבואן שנפרשו להם בשטח, מארחים את כל הנהגים לארוחת צהריים בשרית מפנקת בשטח.
מי שרצה חזר מהכביש, אך נראה כי הקבוצה שלנו כולה בחרה להמשיך בשטח, בדרך לכיבוש מעלה זרון שע"פ השמועות- אימתני עוד יותר ממעלה יאיר. במקום לרדת הפעם אנחנו עולים, ובפעם הראשונה תופסים מרווחים גדולים אחד מכלי רעהו ומשלבים ל LOW- רמז על האתגר העומד בפנינו.
מתחילים לעלות. מעלה זרון הוא שביל צר, סופר- מסולע ומלא במדרגות, והמאבריק נותן המון בטחון לנוסעים בו. גם כאשר הגענו למדרגות בשיא המעלה, לא נדרשנו למאמץ גדול מידי או להמון גז- המאבריק פשוט עולה הכל, ובקלות לא הגיונית, במקום שבו גם הג'יפאים האמיצים והעשויים ללא חת ביותר, ירגישו רעד בידיים.
יומיים נפלאים עברו עלינו במדבר. 48 שעות של ניתוק מושלם מחיי העיר והתחברות לשטח. המאבריק 1000 טורבו היה פרטנר מצויין- אולי הטוב ביותר אותו היינו יכולים לבקש שישא אותנו על פני 300 הקילומטרים פלוס מינוס אותם עברנו על פני יומיים מאתגרים וחווייתיים.
המאבריק לוקח את ההגדרה נהיגת/ רכיבת שטח צעד אחד קדימה, ומציג יכולת תנועה ועבירות מהטובות שיש לעולם הזה להציע. המאבריק ישאיר אבק לכלים רבים מסוגים שונים, ויעשה זאת בבטיחות ובנוחות מקסימליים, אך בעיקר מאפשר גם למי שלא ינק נהיגת שטח מיומו הראשון, לעבור מכשולים ולכבוש פסגות אליהן לא היה יכול להגיע בעבר.
טיול המועדון שהפיקה חברת עופר אבניר היה לתפארת העולם המוטורי הישראלי. יפה לראות עד כמה מבינים שם ביבואן שהקשר עם הרוכשים לא נגמר ברגע שהם יוצאים את דלת הסניף או משלימים את העברת הכסף. הקשר נשמר גם לאחר מכן, אם בטיפולים במוסך, אם בקשר האישי עליו כבר דיברנו שיש לכל רוכש עם המוכרים, ואם בטיולי VIP סופר מפנקים כדוגמת זה ממנו רק חזרנו, טיולים המגבשים את לקוחות החברה ויוצרים משפחה של ממש המאוחדת סביב מותג Can- Am. אין ספק כי מעבר לכל הפאן, ההשתתפות בטיול זה הייתה שיעור חשוב בתורת שימור הלקוחות, וראוי שכל חברה/ עסק תלמד ותשנן שיעור זה אם ברצונה להצליח לטווח הארוך.
ברצוננו להודות לאלו שהזמינו אותנו למסע ואירחו אותנו במהלכו, ותרמו את המאבריק 1000 טורבו R המדהים-
מה זה הטרוף הזה?
מאבריק טורבו חדש יעלה לכם עם תוספות נדרשות כ 170 אלף ש"ח. אכן למי שהפרוטה מצויה בכיסו. אך יש לציין שגם כל כלי בקטגוריה הזו, משומש כבן שנתיים יכול לתת לא פחות פאן, בפחות מחצי המחיר וכאן כבר יש על מה לדבר. מה שהפתיע אותי שפגשנו לא מעט "עירוניים" שגרים בבנייני קומות, ומחנים את הכלי בחניה התת קרקעית של הבניין. ללא ג'יפ או נגרר – מהחניה לטיול שטח וחזרה. שווה כל גרוש.
הטרקטורון בניגוד לג'יפ הוא פתוח והרים של חול אבק ובוץ בחורף יכסו אותך ההידרדרות של הטרקטורון בבסרטון אינה מלמדת כלום על היכולות של הכלי ,גם רכב היה מידרדר כך .תראו לנו את הכלים האלו עם יכולות סחיבה בעליות עם דרדרת סלעית ובזוית עליה חזקה, ושם בטח הכלי הזה נופל .
רק כשעברתי מהרייזר למאבריק הבנתי את ההבדל. אדרנלין שקשה לתאר.