fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

דו"ג ריפורטר – מבחן ציוד ארוך טווח

דו"ג ריפורטר – מבחן ציוד ארוך טווח

דורון וקנין

צילום: יח"צ

לא אחת מזדמן לי לשאול אביזרי מיגון ורכיבה לצורך צילומים וכתבות למבחני הדרכים שעולים באתר. הזמן הקצר בו אני עושה בהם שימוש לא מאפשר לי להתרשם ולהמליץ על מוצר זה או אחר. לכן, קיבלנו החלטה לערוך עבור גולשינו מבחן "ארוך טווח" למספר אביזרים שנבחרו על ידינו. מטרת המבחן היא להתרשם באמצעות שימוש יומיומי ואינטנסיבי במשך שלושה חודשים שבמהלכם ובסיומם נוכל לדווח ולמסור חוות דעת מלאה ואובייקטיבית מאיכות ונוחות הפריטים שנדגמו.

שלל היצע האביזרים וציוד המיגון לרוכבי הדו גלגלי המיובאים לארץ הינו רחב ועשיר ביותר, מה שבהחלט עלול לבלבל אותנו כרוכשים במעמד הקניה. לפעמים, רק לאחר תקופת שימוש מסוימת אנו עלולים לגלות שהפריט שרכשנו במיטב כספנו אינו יעיל/ נוח/ ו/או עומד בציפיותינו. באופן טבעי כל יבואן יעיד על מרכולתו כטובה והמתאימה ביותר לצרכי הלקוח.
רגע לפני שיפרוץ לחיינו הקיץ הישראלי המהביל והמעיק בניתי לי נבחרת פריטים אשר ישמשו אותי ברכיבתי היומיומית. "נבחרת הפריטים" הורכבה מדיבורית, קסדה, מעיל, נעלי רכיבה וכפפות.
הפריטים נבחרו מתוך מחשבה מעמיקה שבה הפריטים יכולים לשמש מגוון רחב של רוכבים, במגוון שימושים ולאו דווקא להתמקד באביזרים המיועדים לנישה ספציפית ומצומצמת. כך למשל בחרנו במעיל קיץ רב שימושי במחיר נוח ולא במעיל עור סופר ספורטיבי יקר שאינו מיועד לשימוש יום יומי.

חשוב להדגיש שכל הציוד שלוקט על ידי נבחר רק לאחר מדידות ארוכות וניסיונות חוזרים ונשנים לשם התאמה מוחלטת למבנה גופי וראשי. הסקירה הינה סקירה אובייקטיבית מבחינת הרשמים והביקורת אך סובייקטיבית מבחינת ההתאמה האישית שכן יתכן שקסדה שנוחה עבור אדם בעל תווי פנים מסוימים לא תהיה כך עבור אדם אחר. לכן, יש לי מספר המלצות חמות אליכם בנושא מדידה והתאמה מוחלטת של הציוד הנרכש על מנת שיתאים למבנה גופכם ולפריטים נוספים שישולבו עמם:
מרכיבי המשקפיים שבייננו מחויבים למדוד קסדות ולהרכיב את משקפי הראיה/השמש שברשותם על מנת לוודא שהכול "יושב פיקס" ואין שום מחושים ולחצים בנקודה זו אחרת, לאחר שמצאתם קסדה המתאימה לראשכם/טעמכם ותקציבכם דרשו מהמוכר לצאת לרכיבה קצרה על מנת להתרשם מהקסדה "על באמת". את כפפות הרכיבה אני ממליץ למדוד כאשר אתם ישובים על גב הכלי עליו אתם רוכבים כך שתוכלו לנסות ולתפעל את ידיות ומנופי הכידון. כנ"ל גם בנושא מעיל הרכיבה. לבשו את המעיל, הדקו אותו היטב ובחנו את הנוחות והגמישות בישיבה ובתנוחת רכיבה ולא כמקובל במחוזותינו אל מול המראה המותקנת דרך קבע בחנות.

בפרק זה נסקור ונספר על הציוד שנבחר ובפרקים הבאים אעלה את התרשמותי וחוות דעתי לאחר חודש ראשון של שימוש והתנסות על פי הפרמטרים שהגדרתי לכל מוצר ומוצר.

דיבורית  SCALA RIDER דגם   G9 POWERSET                                              
כמי שרוכב ומצויד כבר שלוש שנים בדיבורית בלוטוס מדגם G4 ומכיר היטב את תכונותיה בחרתי לצורך המבחן את הדגם החדש המופץ בימים אלו בארץ ה-G9. הערכה שקיבלתי לידי הכילה סט מכשירים ואביזרים נלווים לזוג קסדות. על פי פרסומי היבואן  הדיבורית סטריאופונית ועם יכולת תקשורת אינטרקום בין רוכבים למרחק 1.6 קילומטר ויכולת לביצוע שיחות ועידה בין 3 רוכבים או 2 זוגות רוכבים + 2 מורכבים. צימוד רוכבים מתבצע בקלות ובנוחות באמצעות הקשת המכשירים האחד בשני.
במסגרת המבחן יבחנו כניסת והוצאת שיחות טלפון, תקשורת אינטרקום בין רוכבים, שימוש במכשיר GPS, וכמובן הרדיו המובנה.
יבוא ושווק: ברקום – מחיר לצרכן: 2,990 ש"ח

קסדה AGV דגםEVO   K4
הקסדה שנבחרה לפרויקט הינה קסדה מלאה מתוצרת המותג האיטלקי  AGV עשויה פיברגלס ((ACF ובמשקל של 1380 גרם. הקסדה זכתה בציון של ארבעה כוכבים מתוך חמישה במבחן SHARP לקטגוריית קסדות מלאות. על פי פרסומי היבואן ה K4 היא הקסדה הורסטילית ביותר בקשת המוצרים של AGV ומתאימה לשימוש עם אופנועים או קטנועים, אידיאלית גם לרכיבה ספורטיבית, תיורית וגם לרכיבה עירונית.
במסגרת המבחן יבחנו נוחות במהלך רכיבה ממושכת, משקל, יכולת אוורור ופינוי אוויר חם, אדים במשקף, נידוף זיעה, נוחות חבישה והסרה ובעיקר יכולת הקסדה להשקיט רעשי רקע ברכיבה.
 יבוא ושווק: אופנוסנטר – מחיר לצרכן: 1790 ש"ח

מעיל קיץ RST דגם VENTEK
מעיל קיץ מבית המותג RST הוא מעיל המסופק עם בטנת חימום תרמית לימים או לילות בהם הטמפרטורה יורדת. המעיל מיוצר מבד רשת מחוזק ובעל תפרים משולשים משולבי קורדורה עם חיזוקים באזורים הרגישים והראשונים לפגיעה בשעת תאונה. למעיל רצועות הידוק בזרועות ובשרוולים להתאמה מקסימאלית.
המעיל מאובזר בסט מגונים סופגי אנרגיה באזור הכתפיים ובמרפקים וניתן להוסיף בתוספת תשלום מיגון גב איכותי להשלמת מערך המיגון.
בתקופת המבחן יבחנו נוחות המעיל במהלך הרכיבה, כושר אוורור וקירור, יעילות הבטנה התרמית בלילות קרים, עמידות הרוכסנים והסקוצ'ים בשימוש תכוף ואגרסיבי.
יבוא ושווק: כלבוטקס – מחיר לצרכן: 629 ש"ח

נעלי רכיבה RST דגם STUNT SHOE
לא אחת אנו נוטים לזלזל ולחפף במיגון רגלינו במהלך ימי הקיץ הלוהטים משלל סיבות ותירוצים כגון: "חם לי", "לא נעים לי לבוא למשרד עם מגף", "לא נוח בפעילות היומיומית" וכו' . למען קיום האמרה נאה דורש נאה מקיים התחייבתי לדגום במשך שלושה חודשים את נעל הרכיבה מבית RST דגם STUNT שהינה נעל רכיבה יומיומית מבית RST אנגליה. הנעל בעלת סוליה המבטיחה תחושת נוחות לאורך שעות של שימוש, אידיאלית מאוד לרוכבי אופנועים וקטנועים שמודעים לסכנות לכף רגלם במהלך הרכיבה ולא מוכנים להתפשר על בטיחות.
הנעל מצוידת במגונים מוזרקים קשיחים באזורים "המועדים לפורענות"
במקרה תאונה. מאחר ונטלתי על עצמי התחייבות ברורה אני אסקור ואדגום את נוחות הנעל בשימוש יומיומי של 12 שעות, נוחות וגמישות, יכולת עמידה בשחיקה, אוורור ועיצוב.
יבוא ושווק: כלבוטקס – מחיר לצרכן: 490 ש"ח

כפפות KENNY מדגם SHELLTER
כפפות קיץ מאווררות ומוגנות מבית המותג KENNY  צרפת המיוצרות מבד נושם ומחורר לאוורור, ובעלות תפירה וחיזוקים כפולים בכף היד ובאזור האגודל. כל המגונים עומדים בתקן האירופאי. על פי פרסומי היבואן בחרו יצרני אופנועים ב KENNY כיצרן הציוד הרשמי שלהם ובהם קאוואסאקי אירופה, ימאהה אירופה, הונדה אירופה, פולאריס אירופה ולאחרונה גם פולאריס ארה"ב. 
יבוא ושווק: אופנוסנטר – מחיר לצרכן: 390 ש"ח

 

" 
את מעיל הרכיבה מודדים בישיבה על האופנוע ובתנוחת הרכיבה ולא כנהוג במחוזותינו אל מול המראה המותקנת דרך קבע בחנות"

28 תגובות ל דו"ג ריפורטר – מבחן ציוד ארוך טווח

  1. עכשיו נוכל להתרשם באמת מאיכות ונוחות ציוד ולא להקשיב שעות לסיפורי ושכנועיי המוכרנים בחנויות.

  2. אבל דחילקום למה לא מותגים כמו דיינז , שואי, ספידי

  3. לדעתי זה ציוד חשוב במיוחד בקיץ שהישראלים החכמים אוהבים לנסוע עם מכנסיים קצרים

  4. עדיף שיעשו מבחן לציוד במחירים עממים יחסית. מעט מאד אנשים משקיעים 2000 ש"ח על מעיל של דיינז או ספידי רוב האנשים קונים מעיל רב עונתי במחיר ממוצע של 700 ש"ח שמשמש אותם לרוב השנה

  5. באיביי הרבה יותר זול והיום ממש לא בעיה להזמין

  6. זה ממש מעודד שיש מישהו שעושה את זה בכזאת יסודיות

  7. ישראל בארה"ב הכל יותר זול למה לא תבוא לגור כאן ?
    תשלם ביטוח בריאות זיל לזול.
    בתי ספר עולים כאן גרושים.
    יאללה בוא חביבי הדקירה הראשונה ברחוב ללא סיבה עליי.
    תפסיקו לבכות על המחירים בארץ

  8. לפני שנתיים הלבישו אותי באביזריון מכף רגל ועד ראש בציוד מיגון ובאותה נשימה הפשיטו אותי ב5348 ש"ח אחרי הנחה.

  9. אבל כפי שציינו כאן לפניי- שאכן יוצגו דגמים ויצרנים בכל טווח המחירים- ישר כח ולפני הכל- סע בזהירות.

  10. לדוגמא- אלו מיגונים במעיל. האם תבדקו גם קסדות נפתחות במקביל לשלמות?- תקניות כמובן- הרכב החומרים. תודה.

  11. אני לא הולך יותר על מעילי ארבע עונות ובטנות פריקות: מעיל חורף ארוך עד מתחת למותן- מעיל קורדורה נוח ולא כבד לעונות המעבר- ומעיל רשת נטו לקיץ ממוגן. במחירים של היום אני ב1700 ש"ח סוגר על שלושה מעילים שונים ונשאר לי כסף לשלושה קולבים.

  12. כן למדוד את אותם המוצרים ממספר יצרנים שונים- לאורך הסקירות הללו? בכל שלושה חודשים אבזור ומיגון שונים??

  13. אם דורון ועקנין מרכיב משקפיים- או ירכיב משקפי שמש- האם יוכל לצ'פר אותי בטיפ. בשנים האחרונות אני די מוגבל מהבחינה הזו, מבחינת הלחץ והנוחות בתוך הקסדה, כולל הדיבורית- ולכן אני עם שלושה רבעים בעיר ושלמה מחוץ לעיר. האם יש הבדל בנושא המשקפיים בין שלמה לנפתחת.

  14. אולי תוכל גם לבחון מותגים בטיחותיים זולים יותר- שרמת הבטיחות אינה נופלת על חשבון המחיר!

  15. אני סבור כי כשתגיעו לפרק הקסדות כדאי שתדגישו את החידוש הזה- כי "ישיבה" נוחה של הקסדה תלויה בעיקר באיזור ההצמדות ללחיים, ומקלה על חבישתה כשהכריות ריקות.

  16. מגיב 4 אוריאן: מאחר והציוד נסקר בשימוש יומיומי ואינטנסיבי לא אוכל לדגום חליפות רכיבה מאחר ואני לא רואה את עצמי יושב יום שלם במשרד עם חליפת עור, (זה אולי יעשה טוב לפקידות שלי אבל לי).
    למגיב 14 : אכן בכתבות הבאות נרד לרמת מפרט של כל פריט ופריט, לגבי קסדה התעקשתי על קסדה סגורה ע"מ לבחון באובייקטיביות את כושר האוורור ולא להתפתות עם קסדה נפתחת שתהפוך מהר מאוד לקסדת 3/4.
    למגיב 16: במהלך שלושת החודשים הקרובים יבחנו אך ורק הפריטים שנבחרו וצוינו בכתבה זו ושוב ע"מ לבחון שימוש אינטנסיבי שיציף את תכונות המוצר וייתן לנו אינדיקציה על איכותו.
    למגיב 17 זיו: כמוני כמוך גם אני מרכיב משקפי ראיה ושמש דרך קבע. מניסיוני רוב הקסדות האיכותיות מצוידות היום במעין "מסילות" בריפודים שנועדו לקלוט אליהם את מוטות המשקפיים.
    המלצתי לך : בחר קסדה שאתה חש איתה נוחות מרבית והיא אוחזת את ראשך היטב, לאחר מכן הרכב את משקפך ובחן את הנוחות שוב.
    חוסר נוחות הכי קטן, החזר את הקסדה למדף וחפש לך אחרת.
    רכיבה בטוחה לכולכם

  17. יפה אמרת. לא להקשיב לסיפורים אלא להתרשם ממבחן טטוח ארוך מהימן שיעלה פה קבוע.

  18. כי אף אחד לא יודע כמה שעות ביום היא על הרוכב. ומה יקרה אם היא תהייה יותר שעות על שליח מזיע?

  19. היום בבוקר בצומת ארלוזרוב/מנחם בגין רוכב אופנוע בורגמן מסמן לי לעצור בצד לאחר הצומת,
    הרוכב הגיש לי כרטיס ביקור הציג את עצמו והאיר את עיני בנימוס שבשתי הצמתות האחרונות עמדתי ראשון בנתיב פנוי ולא "התחבאתי" מלפני הרכב שעמד מימיני. אני רוכב קרוב ל42 שנים ומעולם לא הסבירו לי את חשיבות הנושא.
    לבחור קוראים דורון וקנין ואני מבקש להודות לו ולהנהלת האתר על האכפתיות שלכם ורצונכם להדריך, להשכיל ולהאיר את עיני הרוכבים.
    שאו ברכה
    יוסף הראל

  20. כל הכבוד לחברה בדו"גרי שמלבד לשמש כבוחנים וכתבים גם משמשים כיועצים על הכביש ומעירים כשצריך גם שרואים מישהו שנראה מנוסה.

  21. אני מוכר בחנות שמפרסמת באתר זה וגם במתחרים כחמש שנים ומהמובילות בענף. אין לנו אינטרס לספר סיפורים ולשכנע. אם הלקוח לא מעוניין אנו מציעים לו ללכת לפי תקציב או צורך כזה או אחר. אני גם מקווה שהפינה פה תהיה אמיתית כמו שהיא עכשיו. הידד לפרויקט.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל