fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70

מיגון בתקן עליבאבא

מיגון בתקן עליבאבא

מתוך מגזין מוטו, גיליון 385, מרץ 2020, לקריאה דיגיטלית כאן.

 

כתב: דניאל מיצו פטרי | צילום: דניאל מיצו פטרי, יח"צ, צילום מסך מתוך עליאקספרס

 

אלא אם במקרה התעוררתם מתרדמת ארוכה של כמה שנים, אין סיכוי שפספסתם את הבליץ המטורף שעושים אתרי המכירות הסיניים לכולנו. אתרים כמו עלי אקספרס, דיל אקסטרים, גירבסט, וויש, ג'וי ביי ואחרים מפציצים את תיבות הדואר שלנו ואת הפיד ברשתות החברתיות במיליוני הצעות רכישה של כל דבר החל מפקקים של ונטיל וכלה בחלליות לטיסה לירח, והעיקר – במחירים שלעיתים לא ברור איך מישהו מרוויח מהם.

השינויים שעשו אתרים סיניים אלה ואחרים לתרבות הצריכה שלנו מורגשים בכל עבר, ואי אפשר להגיד שזה לא שינוי חיובי עבורנו, הצרכנים. היום באמת אפשר לקנות הכל מהכל, בשקל תשעים. הפיתוי גדול מתמיד.

לכאורה – הכל דבש. משלמים גרוש, מחכים תקופה שנעה בין כמה ימים (באתרים עם המשלוחים היעילים יותר) ועד כמה חודשים (תודות לדואר ישראל ה־(לא) יעיל במיוחד) – והופה, אנחנו זוכים להנות ממתאם ה־USB המיוחד שקנינו ב־$0.01 (כולל משלוח אקספרס דרך אזרבייג'ן). זה כמובן בהנחה שבכלל קיבלנו את החבילה, ובתנאי שאנחנו זוכרים שבכלל הזמנו אותה (כן, גם אני מופתע לעיתים מחבילות קטנות שאני מקבל שאשכרה שכחתי שהזמנתי…).

אבל כמו שכתבתי בעבר ב"מיצו בדרכים" בנוגע לאביזרים שקונים בחנויות האלה, לא הכל באמת דבש.

אם תספרו לי שזה לא ממש משנה לכם אם אתם מדביקים מדבקה מחזירת אור של 3M "מקורית" שעלתה לכם $10 באתר "רגיל", או אחת שקניתם ב־$0.1 באתר סיני וכנראה יוצר באיזה כפר נידח בסין – אני אסכים ברוב המקרים. זה כולה פאקין מדבקה, לא? אבל בכל מה שקשור לבטיחות האישית שלכם בעת הרכיבה על אופנוע – כאן התמונה שונה.

מייל שקיבלתי לאחרונה מאחד הקוראים ממחיש היטב את הסכנה ברכישה ובשימוש במוצרי בטיחות סיניים – ולא משנה איזו מדבקה יש עליהם.

"היי מיצו, אני מאוד נהנה לקרוא את המאמרים שלך ורציתי לספר לך על מעיל רכיבה רב עונתי שקניתי לעצמי מאחד מאתרי הקניות הסיניים. הוא היה באמת יפה בעיני וגם המחיר היה ללא תחרות אי אפשר באמת להשוות אותו לשום מוצר מקביל בארץ שעולה במקרה הטוב מעל 1,000 ש"ח. המעיל הגיע אלי בדואר ואפילו לא התבקשתי לשלם עליו כלום במכס. לבשתי אותו עונה אחת (חורף 2019), ועכשיו כשאני בא ללבוש אותו שוב אני מרגיש משהו מוזר בכתפיים ובידיים. בגלל שיש לו ביטנה עבה יחסית חשבתי שהביטנה פשוט הסתובבה בתוך השרוול אז לא התייחסתי לזה יותר מדי. עברו כבר חודשיים והמעיל קצת תפס לכלוך אז החלטתי לפרק את המיגונים שלו ולהכניס למכונת כביסה, ואז חשכו עיני. תראה בעצמך מה יצא מהמעיל… למען הסר ספק, המעיל לא עבר שום כביסה, הוא היה בשימוש יומיומי בשנת 2019 ואז נח בארון עד שהחורף התחיל שוב. מפחיד לדעת שסמכתי עליו בעיניים עצומות. אני אשמח אם תעלה את המידע באתר. תודה!"

מיגונים? תחשבו שוב. שימו לב לחותמת ה־"CE" המבטיחה, לכאורה, שמדובר במוצר שעבר תקינה מסודרת. המיגונים מתפרקים במגע ביד, ממש מתפוררים ביד.

ועם זה אתם רוצים לרכוב? ועל זה אתם סומכים שיציל את העצמות שלכם במקרה של תאונה? את עמוד השדרה שלכם? את הכתפיים והמרפקים?

מילא מעיל, מיגונים עוד אפשר להחליף. אבל מה לגבי קסדות "כמו־שואי" או "כאילו־אראי" שמוכרים באתרים האלה בפחות מ־$50, בזמן שקסדות מקוריות מהיצרנים האלה נמכרות בעולם במאות רבות של דולרים? הרי החומר סופג האנרגיה שנמצא בתוך מעטפת הקסדה לא נגיש לרוכב, הוא לא יכול למשש אותו ולבחון את המצב המתפורר שלו, הוא ממשיך להשתמש בקסדה ביום יום מבלי לדעת שברגע האמת שבו הוא יתעופף מעל טמבון של רכב שלא נתן לו זכות קדימה היישר לעבר שפת המדרכה, החומר סופג האנרגיה שנמצא בתוך הקסדה יקרוס כמו פודרה, וכל עוצמת החבטה תעבור היישר לתוך הגולגולת של הרוכב המסכן.

קסדות אראי בפחות מ-100$, מיותר לציין שאין שום קשר למקור מעבר לצביעה והמדבקות.

ומה לגבי מוצרים אחרים הנושאים עליהם תויות של "כאילו מקורי", בגרוש וחצי, שמפתים בני נוער, חיילים ורוכבים צעירים שידם אינה משגת לקנות את "הדבר האמיתי", ונותנים להם תחושת ביטחון מזויפת סטייל "אחי, יש לי קסדת שועי, מעיל של דועאהן, מגפיים של דיניסי וכפפות של עלפינטיזי"? מה עוד צריך לקרות כדי שהרוכבים האלה יפנימו שאסור בתכלית האיסור להשתמש במוצרים מזויפים לבטיחות האישית שלהם?

ולא רק צעירים, אלא גם רוכבים בוגרים עם שנים רבות של ניסיון. בכל זאת, מה כבר יכול לקרות? הטיעון הנפוץ ביותר שאני שומע הוא שמפעלים רבים משתמשים באותו קו ייצור בו הם מייצרים עבור חברות מוכרות במשך שעות היום, ומפעילים אותו בלילה כדי לייצר את אותם מוצרים רק עם מדבקה או תווית אחרת… "זה בול אותו דבר! גם את האייפון מייצרים בסין!"…

אולי. אבל צריך לזכור שבעוד שחברות רציניות, מוכרות, עם שם ומוניטין – משקיעות הון תועפות בפיתוח, עיצוב, תכנון וייצור מוצר, הן גם משקיעות הון בבקרת איכות. בה בעת, היצרנים הסיניים שמעתיקים את המוצרים האלה לא משקיעים היואן שחוק אחד בפיתוח, הכל מבוסס על העתקה. במקרה הטוב הן מפרקות מוצר אחד מקורי, ומעתיקות את מרכיביו. במקרה הנפוץ יותר – אפילו זה לא קורה, וההעתקה מבוססת על צילומים שהם הורידו מהאתר המקורי באינטרנט… אז האם איכות החומר זהה? האם החומר שהשתמשו בו (במקרה הזה לטובת ספיגת אנרגיה) אכן עושה את עבודתו? האם הוא לא מתכלה במהירות ולמעשה מפסיק למלא את תפקידו? איך תדעו? מי אמר? איפה בדקתם?

חשוב מאוד לומר: לא כל המעילים, הכפפות או הקסדות תוצרת סין הם באיכות גרועה. אני משוכנע שיש לא מעט מוצרים באיכות סבירה, וישנם גם כאלה באיכות טובה. הצרה היא שאנחנו, הקונים, לא תמיד יכולים לדעת בוודאות לאיזו קטגוריה אנחנו נכנסים, ואין לנו את הכלים האובייקטיביים לבדוק את איכותם.

תזכרו את משפט המפתח: "זול עולה ביוקר".

עכשיו תנו לחבר שלכם שרוכב עם ציוד סיני לקרוא את זה.

7 תגובות ל מיגון בתקן עליבאבא

  1. צודק.
    רק לפני האמ;לק (ארוך מדי לא קורא, למי שלא מכיר את הקיצור) שימו "אל תגידו….".

  2. יש חברות סיניות שהציוד שלהם בהחלט סביר. אין טעם לקנות חיקויים. אבל חברה כמו scoyco שנמכרת גם בארץ מגיעה המחירים מדהימים ישירות מהצרכן בסין וחברה כמו komine בהחלט ציוד סביר

    • למאוכזב ממיצו, לא מיצו גילה את זה או חידש משהו, מזמן ידוע שמסין מגיעים המון דברים וחלקם זבל במקרה הטוב.
      לא בטוח כמה זה משרת את החנויות וזה לא באמת משנה.
      הגיע הזמן שהמדינה תעצור את האישור לייבא את המוצרים המסוכנים האלו ולא רק בתחום הדו גלגלי.
      אני רואה בתחומים אחרים את זה האיכות (כלי עבודה) השטות שלהאמין שמברגה ב35$ עם מנוע של "מקיטה" וזה מתפרק בסיבוב הראשון.

  3. לאיזה מהשטויות להתייחס? כאילו שלא ידענו שזול שווה פחות. מיצו לא כולנו מטומטמים, האמת שרובנו לא. ספוג מתפרק יש גם בקסדות נולן ושואי מקוריות, כי מרוב מחשבה על "בטיחות" הם שמים חומרים סופגים שמה לעשות…יש להם אורך חיים קצר(כמו צמיג סליק). לי נמאס ממזמן לשלם על קסדת שואי שהגומיות שחוסמות רוח במשקף מתפרקות ממנה אחרי שנתיים, ואני כמעט לא משתמש בה(כי אני רוכב של סופי שבוע). ומה לגבי הריפוד שהתפורר לי בקסדת נולן. משלמים 3 אלף ש"ח על מה? על קסדה חד פעמית ממותגת? בטיחות באופנועים זה ערך גמיש, בנפילה לא טובה מתים(שוברים מפרקת), וזה בכלל לא משנה מה אתה לובש, וכן משנה שלובשים משהוא. יכולת הספיגה של קסדות היא עלובה ביותר, והפערים במחיר נובעים בעיקר ממיתוג. מכה חזקה בראש או שהמוח מתפרק לתוך הגולגולת או שנשברת המפרקת. כמו תמיד, מיצו מחויב לחנויות שהוא מקדם להם מכירות ולא לנו הרוכבים. לבריאות מיצו. הבעיה עם הסינים זה האשראי בחינם שהם לוקחים מהבנק "העולמי" על מוצרים "קטנים" שאנשים כמוך לא מקבלים ולא יודעים שלא קיבלו, במקרים אחרים הם גם לא שלחו לך כלום, כי ככה זה עם לקוחות טובים כמוך(פריירים). הסינים לוקחים ממך דולר ולא שולחים לך כלום, פריירים כמוך יש מילארדים, וככה סין פורחת(שוד הבנק העולמי).

    • יטרול מכירים כבר את התגובות העלומות שם שלך!!! שב בשקט ותפסיק לקשקש טראש זול בעברית עילגת ותחביר בילתי מובן!!!!

  4. זה מה שהממשלה רוצה! מה אתה בא בטענות?
    זה הרבה מעבר ליכולת הציבור, אלו הסכמים שבאים מראש בין ראשי מדינות, ושם צריכה להגיע הדרישה, ויש מחסור בידע רב למנהלים משא ומתן במפגשי פסגה אלו.
    ראה לדוגמא, ארה"ב, מקרה כזה שם והבעלים של המפעל בסין יכל לשבת בכלא.
    יש להם הסכם הם לא פריירים ולא מתעסקים איתם.

  5. החכמה האמיתית אומרת- "תיקנו מעט ואיכותי" מאשר "הרבה וזול", אחיי בבקשה בינינו לשמור על "ואהב לרעך- ללא לשון הרע", יום מקסים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל