fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
סטפן
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

דעה אישית: "מדינת היהודים" והספורט המוטורי הישראלי

דעה אישית: "מדינת היהודים" והספורט המוטורי הישראלי

דובי מילר

צילום: יצרן

בתמונה: טל"ש ודני קושמרו חורכים את האספלט של מסלול חרז


חופש פסח, מתעורר לאט, הגשם מתחיל לטפטף בחוץ, מזכיר שעוד לא לגמרי קיץ והאלפא שלי בחנייה מגרגרת את הטיפות פנימה לאט-לאט מזכירה לי שמזמן לא התייחסתי אליה, היא לוחשת לי שאולי הגיע הזמן לגרד לה קצת בכתף, להוריד את האדמומיות שהצטברה שם. "זה קצת חלודה, אף אחד לא מת מזה ואלפות ישנות לא מתות, הן רק מחכות לעתיד ספורטיבי טוב יותר" אני עונה לה וממשיך "…ועתיד כזה לא נראה באופק, לפחות לא כאן בישראל..".
היא מחכה עוד שנייה וממשיכה, לא נותנת לי לשתות קפה בשקט – "שמעתי דווקא שיש התעוררות, הייתה בסופ"ש האחרון אליפות ישראל בדריפט, אלו החבר'ה שנוסעים יותר על הצד מאשר קדימה ושורפים צמיגים.." כן, היה דבר כזה, והחבר'ה הללו אמנים בשליטה ברכב, זה לא סתם להרוס צמיגים.. ובכלל זה היה בהונגריה…"
"טוב, תעזבי אותי בשקט עכשיו" אני אומר לה "את בכלל מכונית ראלי-קרוס עם הרבה עבר ועתיד, גם עם הרבה, הרבה ערפל.." תני לשתות קפה בשקט.
אבל הכל פה נכון עד עכשיו. תמונת מצב עגומה של הספורט המוטורי הישראלי לקראת פסח 2011. חוק הנהיגה הספורטיבית עבר לו מזמן, התקנות התקדמו וספורט מוטורי אמיתי אין פה ממש. זה לא שאין ספורט מוטורי כי מי שיש לו מעט מצלצלים בכיסיו יכול לעשות את זה, אבל לא פה, בארץ-הקודש אלא בנכר.
שתי דוגמאות בולטות הן אליפות ישראל בדריפט, תחרות נהיגה ברכב או בשליטה ברכב בנהיגה על הצד נערכה בסוף השבוע האחרון בהונגריה, כן דווקא שם. במשך מספר שנים חיים זוג ישראלי – אפרת הופמן ואדם פרנק – בהונגריה ועוסקים בספורט הזה, מתחרים ומדריכים ישראלים שמגיעים אליהם וכל זאת מכיוון שאין אפשרות מסודרת לעשות את זה כרגע כמו שצריך כאן, בישראל.
לפני כמה חודשים קרמה עור וגידים התוכנית לקיים את אליפות ישראל בנהיגת דריפט לשנת 2011 שם, בהונגריה ואכן נרשמו לתחרות הנחמדה הזו 16 נהגים, שמתאמנים מדי פעם בתחום הזה גם בבתי הספר לנהיגה מתקדמת בישראל או במסגרת מועדוני הרכב אליהם הם משוייכים. יוזמה נהדרת ומצערת כאחד. נהדרת כי היא מקרבת עוד יותר את הספורטאים הישראלים לעולם ומצערת שהיא נערכת שם, בהונגריה, במקום במסלול מסודר בישראל או כל מתחם שהיה מאושר לטובת תחרות עממית שכזו. חבל.
דוגמה נוספת היא אליפות מרוצי האופנועים הישראלית שנערכת ב… יוון. כן, לא טעיתם ביוון, במסלול סרס. זו לא השנה הראשונה שאליפות זו נערכת שם והיא לא חד-פעמית אלא נערכת בצורת ליגה. מדי מספר חודשים יוצאת קבוצה גדולה של רוכבים-מתחרים ליוון ובמשך סוף שבוע שלם עורכת מרוצים על מסלול מרוצים "אמיתי" וללא חשש מה"משטרע" למשל.
כל-כך מצער וכואב שספורטאים ישראלים שבסך הכל רוצים לעסוק בספורט שהם אוהבים ומוכנים להשקיע בעבורו הרבה, נאלצים לכתת את רגליהם למקומות זרים. כל-כך עצוב שהספורט הזה שיכול למשוך אליו רבים וטובים, לא מצליח לעשות את זה, בעיקר בגלל ביורוקרטיה ומשחקי כדור בין האחראים.
שנות ה-80' ותחילת שנות ה-90' סימלו תקופת פריחה בספורט המוטורי הישראלי – מרוצי ראליקרוס בבאר-שבע אשקלון ועפולה, מרוצי אופנועי מוטוקרוס ומרוצי ראלי שארגן "מועדון מרוצי ישראל". היה פה כיף ונורמאלי, (אתם יודעים מה, לגבי נורמאלי לא בטוח…) וכמעט הכל נעלם בבת-אחת.
כן, אז מדי פעם קופצת לה כותרת ששייכת למדור המדע הבדיוני בדבר הקמת מסלול מרוצים כזה או אחר, זה טוב בעיקר לכותרות עבור העסקנים בכדי שהשם שלהם יופיע בעיתון, זה לא אמיתי עד שזה יהיה אמיתי. פארק מוטורי ענק אמור להיבנות בדרום, בתי מלון, מסלולים, שעשועים – רבאק, תנו לנו מסלול קטן ועממי, כזה שיהיה מאיפה להתחיל, אנחנו לא צריכים לטפס לשמיים, לא צריך פה פורמולה אחת, זה גדול עלינו ויקר.
אנחנו צריכים פה מסלול "קטן" שיתאים להגדרת ה-NATIONAL של התאחדות הספורט המוטורי הבינלאומית, מסלול שיקיים תחרויות מקומיות של מכוניות ואופנועים, אימונים והדרכות נהיגה באמצע השבוע וכן, יספק תעסוקה לתושבי האזור שלו, אמנם מעט יחסית אבל גם זה משהו. מסלול שיספק תיירות-פנים וידחוף גם קצת את העסקים הקטנים מסביב ולא רק גזלן שעבר במקרה במקום.
ספורט מוטורי אמיתי בישראל צריך להתחיל מלמטה, ספורט מוטורי עממי. לגייס את ההמונים, לבנות בסיס טוב, קרטינג לצעירים למשל, כאשר הבסיס יהיה יציב מספיק תמיד יהיה אפשר לטפס בסולם לכיוון מעלה.
אנחנו לא אבו-דאבי, בחריין או קאטאר, אין לנו את הכסף מהנפט ואין לנו גם את הקשרים, למעשה אנחנו לא צריכים אותם רמה עולמית, בטח לא כרגע. קבוצות פורמולה אחת הרי לא יגיעו להתאמן פה, יש להם מספיק מסלולים בספרד ואם רוצים קצת פינוק ויחסי ציבור הם עושים את זה בנסיכויות המפרץ, אלינו הם לא יגיעו, לפחות לא כרגע, במצב הביטחוני הזה, בשביל מה הם צריכים את כאב הראש הזה.
אנחנו צריכים לבנות משהו קטן, רק לנו, מסלול אספלט "לעניים" שיוכלו להתחרות בצורה אמיתית ונכונה, מסלול חול עבור ראלי-ספרינט או ראלי-קרוס, קצת מקפצות לאופנועי המוטוקרוס וגם כמובן רצועה אחת ישרה, אסור לשכוח את החבר'ה מהדראג. לצעירים ולצעירים "ברוחם" ליד המסלול הגדול צריך להקים מסלול קרטינג.
אסור לצפות, לפחות לא בהתחלה שהספורט הזה יביא מיליוני דולרים, הוא לא. גם במדינות גדולות וטובות מאיתנו בספורט מוטורי, דוגמת בריטניה, המצב בספורט קשה. ספורט מוטורי הוא ספורט יקר, תחביב יקר ומה שמחזיק אותו חזק ויציב בבריטניה אלו הם מועדוני הרכב והמסלולים "הקטנים" שמקיימים פעילות שוטפת, כמעט מדי שבוע. כך גם בצרפת וכמעט בכל מדינה נורמאלית באירופה. הבסיס הוא בספורט העממי.
ספורט מוטורי ישראלי לא צריך להיות מדע בדיוני. בשנת 1897 אי-שם בארץ השוקולד קם אדם עם זקן (לא, הוא לא התחיל ללכת..) והקים סטארט-אפ. מרוצי מכוניות לא הופיעו בחלום שלו, בעיקר בגלל שלא הייתה עדיין מכונית, אבל גם נשיא אנס לא הופיע שם ואת זה לצערנו יש לנו כבר…
הוא ראה בדמיונו מדינה מודרנית, מתקדמת, ליבראלית. לכל זה כמעט הגענו ואולי לא כמעט. בספורט המוטורי נראה לי לפעמים שנשארנו אי-שם בבאזל, באותה שנה בדיוק, לא יצאנו מהאולם שהוא שכר במיטב כספו, לא הגענו לארץ הישנה-החדשה שלנו, לא קיימנו את ההבטחה עד הסוף כמו שהוא הציע ב"מדינת היהודים" , להיות עם ככל העמים. לא נוכל להיות עם ככל העמים עד שלא יהיה לנו פה ספורט מוטורי אמיתי מוסדר.
טוב, כמעט אלף מילים של תסכול זה יותר מדי, אפילו בשבילי, אני צריך עוד קפה ומהר.
** פורסם לראשונה ב-debuzzer.com

10 תגובות ל דעה אישית: "מדינת היהודים" והספורט המוטורי הישראלי

  1. איך שהתמונה מוצבת….גם רוסי היה מת להשכיב כך…

  2. מדינת כדורגל אנשים פה לא פותחים את הראש שלהם

  3. דובי אתה צודק, אבסורט ! לטוס מפה על למנת לקיים מרוץ ישראלי – בדיחה חזקה.

  4. שניה אחרי שהיה מפוצץ במכות את בן גוריון שהפך ציבור שלם לציבור של מוצצי דם ופרזיטים.

    הוא גם היה מתפחלץ מזה שפקידים מסריחים (יימח שמם) ,הם אלו שמנהלים בפועל את המדינה ורק הורסים כאן את החיים של האזרח

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל