fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
MV קוביה
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

2 מול 4: סוזוקי בורגמן 650 מול סוזוקי אלטו

2 מול 4: סוזוקי בורגמן 650 מול סוזוקי אלטו

אופיר דואק

צילום: תומר לשר

ישראל היא ארץ מוכת מיסוי, במיוחד כשמדובר על כלי רכב, מכוניות ודו"ג, בהם יכול מס הקניה להגיע עד ל-83% וזה עוד לפני מע"מ ומכס. בגלל המיסוי הגבוה סוגיית המחיר היא משמעותית במיוחד עבור הרוכשים והופכת לשיקול עיקרי בקניה. לא פעם בעת מבחן דרכים, או סתם בשיחת חולין, על כלי דו-גלגלי מסוים אחרי הפליאה על המחיר עולה הקביעה בלתי נמנעת: "בכסף הזה אני קונה אוטו במקום". מדובר בקביעה פופוליסטית משהו שכן לא ממש נכון ולא תמיד ניתן  להשוות ישירות מכונית לרכב דו-גלגלי ומעשית, הרוב המכריע של האנשים לא באמת מתלבט בין אופנוע למכונית. למרות זאת, החלטנו להרים את הכפפה שהשליכו לא מעט טוקבקיסטים מדופלמים והחלטנו לבצע השוואה בין מכונית לדו"ג כדי לבחון את היתרונות והחסרונות של 4 גלגלים על פני שניים ולהיפך.

כנקודת מוצא לקחנו את הסוזוקי אלטו שהיא המכונית הזולה ביותר הנמכרת בישראל (יחד עם הסקודה סיטיגו שהגיעה בשבוע זה ממש) וגם חוללה מהפכה בשוק הרכב הישראלי. עבור מי שלא ממש בקיא בעלילות שוק הרכב המקומי נספר בקצרה שהאלטו משתייכת לקטגורית מכוניות המיני שלא הייתה קיימת בארץ עד לפני מספר שנים והיום נחשבת אחת הקטגוריות הלוהטות בשוק הרכב. האלטו הוכיחה שעם מחיר נכון, כלומר נמוך, עם ישראל יהיה מוכן להתפשר על גודל המכונית ואפילו להסתפק בתיבת הילוכים ידנית. העלייה במחירי הדלק של השנים האחרונות רק עזרו לקליטה המהירה של האלטו החסכונית וכך פרחה לה הנישה של מכוניות מיני עירוניות, ידניות והכי חשוב, זולות.

מחירה של האלטו בגרסתה הידנית עומד על 60 אלף ש"ח. כשחשבנו איזה כלי דו-גלגלי לעמת מול האלטו  מתבקש היה להביא אופנוע אמצע הדרך בנפח בינוני כדוגמת הקאוואסאקי ER6 או ימאהה דרוויז'ן אלא שכידוע, השוק הדו-גלגלי בארץ האופנועים הם מיעוט נכחד בזמן שכ-90% מהשוק מורכב מקטנועים. אחת הסיבות לירידה המתמשכת במכירות האופנועים הקלאסיים היא הקטנועים גדולי הנפח שזוכים להצלחה הולכת וגוברת הודות לרבגווניותם ושימושיותם. מסיבות אלו התבקש לצרף לעימות קטנוע גדול לכן החלטנו לערוך דרבי סוזוקי ולהביא את הבורגמן 650 המכובד והמפואר שהוא בדיוק ההפך מהאלטו הצנועה והסגפנית.

מנוע, ביצועים
אלטו: את האלטו מניע מנוע 3 צילינדרים בנפח 996 סמ"ק המספק 68 כ"ס נאים ו-9.2 קג"מ צנועים. עם משקל עצמי של 880 ק"ג מצליח המנוע הקטן לשנע את האלטו בקצב סביר כשביצועי המנוע יספקו גם לנסיעות בין עירוניות, זאת בתנאי שתבחשו היטב במוט ההילוכים (בעל התחושה המעורפלת משהו) ותדעו לדרבן אותו עם רגל ימין כיוון שעיקר כוחו נמצא בחלק העליון של קשת הסל"ד. אלא שכדי להגיע לשם הדרך רצופה רעש, הרבה רעש הודות לחיסכון בחומרי בידוד. נוסף לכך המנוע המטרטר וגם רועד כמו חולה פרקינסון על סטרואידים הן בסל"ד סרק והן כאשר הוא נדרש לעבוד במלוא תפוקתו. הפתרון פשוט לנהוג במתינות אז אופי המנוע נסבל. נהיגה מתונה גם תשתלם לכם בסעיף צריכת הדלק בו האלטו מצטיינת עם כ-14.5 ק"מ לליטר בתנאי מבחן מאומצים ו-18 ק"מ בממוצע בנהיגה רגועה, עם מזגן כמובן.

בורגמן: מנוע הבורגמן הוא אנטיתזה למנוע האלטו. הוא מרגיש חזק, הוא רהוט ומעודן ומרגיש נמרץ כשנקרא לדגל. המנוע מסתייע בתיבת ההילוכים הרציפה שפועלת מצוין בהתאם לאופי הכלי ומאפשרת לו לשייט בנינוחות וגם סחוט ממנו את המיטב במצב התפעול הידני. התלונה היחידה היא בנוגע לשילוב הראשוני הלא כל כך חלק. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 17.5 ק"מ לליטר, במפתיע, ללא יתרון משמעותי על גבי האלטו.

בנסיעה
אלטו: האלטו הקטנה  היא בעלת בסיס גלגלים קצרצר של 236 ס"מ ומגיבה בזריזות להפניית ההגה. אלא שההגה עמום, בעל תחושה מלאכותית ולא מתקשר מה ששולל כל אפשרות להנאה מהנהיגה. מתלי האלטו לא מבריקים בפעולתם ויחד עם צמיגים צנועי רוחב מגבלות האחיזה נמוכות למדי. למרבה המזל לאלטו יש שמרטף צמוד בדמות מערכת בקרת יציבות (ESP) המתערבת במהירות, ולא תמיד בעידון, במקרה של איבוד אחיזה. הבלמים מספקים עוצמה סבירה ולא יותר מכך.

בורגמן: בניגוד לאלטו שנחשבת קטנה הבורגמן הוא קטנוע גדל מידות. אמנם הוא לא אתלט ספורטיבי אך הוא בהחלט מסוגל לבצע פניות ותמרונים הדוקים ביציבות מרשימה. הבלמים של הבורגמן מספקים רגש טוב אך חסרה מעט עוצמת בלימה.

נוחות, מרווח, סביבת נהג/רוכב
אלטו: סביבת הנהג באלטו פשוטה באופן קיצוני. מכל עבר תוכלו למצוא שפע של פלסטיק קשיח עם תחושה חלולה שאמנם ישרוד שנים רבות אך מעניק תחושה של מכונית צעצוע. לוח המחוונים דל ונטול מד סל"ד, ישנם שני חלונות חשמליים אך אם הנהג מעוניין לפתוח את חלון הנוסע הוא יאלץ לשלוח ידו אל הדלת בצד השני. מאחור החלונות נפתחים הצדה לידי חרך קטן ולא יעיל, למרבה המזל לאלטו יש מזגן מצוין שתפקד מעולה וגורם לרוכב הקטנוע החנוט במעיל לקנא, במיוחד ביום של 32 מעלות כמו ביום המבחן. המרווח מלפנים סביר למדי לנוסעים ממוצעי מידות אבל הרחבים ביננו ירגישו אינטימיות יתרה עם חלקי הפנים. מאחור ניתן להושיב שני ילדים צעירים, בני נוער מגודלים ומעלה כבר יצטרכו להצטופף. בנסיעה מתלי האלטו מגלים פעלתנות וקופצנות ומוסיפים את רעש פעולתם לחלל הנוסעים נטול אמצעי הבידוד.

בורגמן: מעבר לבורגמן מגלה לוח מחוונים דיגיטלי מצועצע מעט אך מפורט יותר משל האלטו ופלסטיקה ומתגים המעניקים תחושה איכותית. המושבים של הבורגמן מזמינים ומפנקים והמרווח נדיב לרוכב ולמורכב/ת. נוחת הנסיעה מופתית ובניגוד לאלטו הבורגמן מגהץ את רוב מפגעי הדרך ורק בעת הרכבה הוא מרגיש רך במעט אך ניתן לפתור זאת על ידי שינוי עומס הקפיץ מאחור

שימושיות
אלטו: תא מטען של האלטו זערורי הוא בנפח של 129 ליטרים בלבד, בערך כמה שיש לבורגמן + ארגז גדול להציע. מי שצריך להוביל יותר יוכל לקפל את המושב האחורי ולקבל נפח מטען סביר אבל לאבד את היכולת להסיע נוסעים נוספים. היתרון הגדול של האלטו כמכונית מגיע כשמדובר בהגנה מפני פגעי מזג האוויר. באלטו ניתן לנהוג בקיץ בגופיה ומכנסיים קצרים וליהנות מהמזגן המצוין בקיץ ולהישאר יבשים בחורף.

בורגמן: כקטנוע הבורגמן מציע תאי אכסון מרובים אך הוא לא ממש מיועד לביצוע קניות שבועיות בסופר עבור המשפחה (אלא אם יש לך עבר ויכולת לוליינות של שליח). כמובן כמו כל דו"ג הרוכב חשוף לאוויר הפתוח מה שמצריך התמגנות בהתאם לפני כל נסיעה, לא ממש להתניע ולנסוע כמו במכונית. כפיצוי לימות החורף מציע הבורגמן בגרסת האקזקיוטיב חימום יעיל למושבים ולידיות.

מחיר, עלויות אחזקה
אלטו: האלטו הידנית נמכרת ב-60 אלף ש"ח ללא התוספות החיצוניות השייכות לרכב ההדגמה הפרטי שניתן לנו באדיבות מוסך סוזוקי חולון. מרווח הטיפולים של האלטו עומד על אחת ל-15 אלף ק"מ, לא חריג בקרב מכוניות אך יותר מכל כלי דו-גלגלי. עלויות הטיפולים של האלטו עבור 30 אלף ק"מ הינן 1,230 ש"ח בלבד והיא מגיעה עם אחריות ל-3 שנים ללא הגבלת ק"מ.

בורגמן: מחיר הבורגמן הוא 62 אלף ש"ח כשגרסת האקזקיוטיב שנבחנה אצלנו דורשת 7,000 ש"ח נוספים ומעניקה חימום מושבים וידיות, מערכת ABS ומשקף חשמלי. מרווח הטיפולים של הבורגמן עומד על 6,000 ק"מ ועלויות הטיפולים ל-24 אלף ק"מ גבוהות פי 4 מאלו של האלטו ל-30 אלף ק"מ (בין היתר כי בקטנוע הטיפולים מצריכים עבודת פירוק ממושכת). עלויות האחזקה של הדו"ג ממשיכות להיות גבוהות גם בגלל מחירי הביטוח הגבוהים וגם כי יש לכלול בחישוב את עלויות ציוד המיגון הנדרש לרוכב באופן חד פעמי. לבורגמן אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ.

השורה התחתונה
כאמור, ההשוואה בין קטנוע למכונית היא לא ממש הוגנת מלכתחילה אך גם בנתוני פתיחה אלו התקבלו תוצאות מעניינות. האלטו היא מכונית זולה וזה ניכר עליה בישיבה, בתפעול ובנסיעה. הבורגמן לעומתה הוא קטנוע עילית והוא משדר זאת לאורך כל הדרך בנוחות גבוה, נינוחות למרחקים אורכים ועידון. הבורגמן הוא אמנם קטנוע גדול אך הוא ללא ספק יצטיין בתוואי עירוני יותר מכל מכונית, כולל האלטו שמצטיינת בעיר כל עוד משווים אותה למכונית אך לא לקטנוע. דווקא מחוץ לעיר מתגלה האלטו כלא נעימה בעליל ודווקא עם הבורגמן נעים ונוח לשייט למרחקים ארוכים. האופי והיעוד של שני הכלים בא לידי ביטוי גם באבזור ובאיכות החומרים אך מנגד האלטו צוברת נקודות במפתיע דווקא בכל מה שקשור  לעלויות אחזקה וחיסכון.
במקרה הספציפי הנ"ל האלטו פשוט לא מספקת ברוב הבחינות וישנן אופציות טובות יותר ממנה בשוק מכוניות המיני אם כי הקו המנחה זהה, פחות עידון ופינוק לטובת החיסכון. מבחינת בטיחות האלטו בטוחה יותר מבחינה אבסולוטית אך בהשוואה למתחרותיה על 4 היא לא מצטיינת.

המסקנה הכללית תלויה מאד באופי השימוש של הרוכש הפוטנציאלי. בשיקול הכלכלי למרבה האירוניה יש יתרון לאלטו שחסכונית לא פחות מהקטנוע, עלויות האחזקה והביטוח קטנות יותר ומאפשרת תאורטית יכולת תובלה עדיפה. בשיקול הפרקטי נקי, אם מדובר לכל היותר בזוג נוסעים קטנועים מסוגו של הבורגמן יתנו את הפתרון האולטימטיבי לכל סוגי הניוד אך אם מספר המשתמשים גדול יותר ברירת המחדל תצטרך להיות המכונית. בסופו של יום, בנטרול המשוואה הכלכלית, מסתבר שהתשובה לשאלה 2 או 4 היא 2 או 4.

נתונים טכניים 

 

  סוזוקי אלטו סוזוקי בורגמן 650 אקזקיוטיב
מנוע 3 צילינדרים רוחבי, 996 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, הזרקת דלק 2 צילינדרים רוחבי, 638 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים, הזרקת דלק
הספק 68 כ"ס ב-6,000 סל"ד 55 כ"ס ב-7,000 סל"ד
מומנט 9.2 קג"מ ב-3,400 סל"ד 6.3 קג"מ ב-5,000 סל"ד
קדחXמהלך 79.4X73 מ"מ 71.3X75.5 מ"מ
יחס דחיסה 11:1 11.2:1
תיבת הילוכים ידנית, 5 הילוכים רציפה, אפשרות לתפעול ידני
מתלים קדמי – תמוכות מקפרסון

אחורי – קורת מתח

קדמי – מזלג טלסקופי 41 מ"מ, מהלך 110 מ"מ



אחורי – זרוע אלומיניום, צמד בולמים, כיוון עומס קפיץ, מהלך 100 מ"מ
בלמים קדמי – דיסקים, ABS

אחורי – תופים, ABS

קדמי – דיסק כפול 260 מ"מ, קליפר 2 בוכנות, ABS



אחורי – דיסק 250 מ"מ, קליפר 2 בוכנות, ABS
צמיגים 155/65-14 קדמי – 120/70-15

אחורי – 160/60-14
בסיס גלגלים 2,360 מ"מ  1,595 מ"מ
מיכל דלק 35 ליטר 15 ליטר
משקל 880 ק"ג 277 ק"ג (רטוב)
מחיר 59,990 ש"ח 68,780 ש"ח

מחירי טיפולים

  סוזוקי אלטו סוזוקי בורגמן 650
טיפול 1,000   612 ש"ח
טיפול 6,000   733 ש"ח
טיפול 12,000   1,515 ש"ח
טיפול 15,000 540 ש"ח  
טיפול 18,000   733 ש"ח
טיפול 24,000   1,461 ש"ח
טיפול 30,000 690 ש"ח  733 ש"ח
טיפול 45,000 1,100 ש"ח

 

 דבר הרוכב/ דורון וקנין

כשנתבקשתי על ידי אופיר דואק  עורך האתר לשוב לזמן קצר לרכוב על סוזוקי בורגמן על מנת ליטול חלק במבחן ההשוואתי הנ"ל התעוררו בי רגשות מעורבים. מחד גיסא "מה הוא מחזיר אותי לקטנוע" ומאידך גיסא "מדוע לא לשוב ולהתפנק שוב"
אכן הזיכרון הראשון שמיד עולה מהבורגמן הוא הפינוק. המושב רחב ומלטף ומעניק ליושב עליו נוחות מרבית ולמורכב סכנת הירדמות. הבורגמן שלעצמו בהחלט עומד בקטגוריה של "גדלנוע" עם מנוע בהספק נאה של 55 כוחות סוס, יכולת רכיבה במצב ידני והסוד הגדול:
כפתור ה POWER. כשנשאלתי לראשונה מה עושה הכפתור הזה התשובה שסיפקתי "אה זה? זה אנטיביוטיקה לערסים על הTMAX"

אם לסכם ולחוות דעה על הבורגמן אעז ואומר ספינת תיור מפנקת. על מנת לרכוב על בורגמן יש ראשית להתרגל אליו. שלל תכונות שיש בכלי ולאחר תקופת ההסתגלות קצרה הופכות לנורמה מקובלת ונוחה. לדוגמה שחרור ידית התאוצה יגרום  "לבלימת מנוע" ולהאטה. בהתחלה זה מבהיל ומעצבן אך בהמשך הופך
ליתרון אדיר המקל על יכולת הגלישה של הכלי לקראת רמזור ובעיקר מהווה חיסכון אדיר בעלויות החלפת רפידות בלם ודיסקים.
לבורגמן יש שטח אחסון אדיר ותאי נוחות ופינוק רק מדוע המהנדס שתיכנן את שקע המצית בתא המרכזי לא זכר שפתיחתו במהלך הנסיעה תגרום למכסה בית הנתיכים לעוף לכל עבר. המפונקים שבייננו ישמחו לגלות בדגם האקזקיוטיב משקף חשמלי, חימום ידיות וחימום מושב בהפרדה לרוכב ולמורכב.
אם הייתי נאלץ לבחור בין אלטו לבורגמן בשימוש יומיומי הבורגמן היה זוכה ואם היה נכנס למשוואה אופנוע הוא היה זוכה. פשוט עניין של הרגל.

דבר הנהג/אריק רוזנבלום

לכל מוצר יש יתרונות וחסרונות. האלטו מכונית עירונית קטנה כך שאני לא ציפיתי ליכולות דינמיות ולריגושים מיוחדים אבל, אם ניקח בחשבון שלעיר היא נועדה אז ניתן לומר בבטחה שבקטעים העירונים היא די זריזה וחמקנית כמו קטנוע עירוני. האלטו קלה לתפעול ומשתחלת לכל חניה שזה כיף גדול באוטו קטן. שלא תטעו, המנוע מאוד קטן ורועש במאמץ, ברמזור ישנן רעידות קלות והתחושה הכללית בלתי מעודנת. למרות הכל האלטו מתמודדת בכבוד עם המשימות המוטלות עליה וגם שהכביש לא משובח (יש אחד כזה פה?) היא אמנם נופלת לבורות ולא מתרסקת.
 איך היא מחוץ לעיר? נסו לא לאמץ אותה יותר מידי כי האלטו תבצע את המוטל עליה עד מהירות של 110 קמ"ש פלוס מינוס כי מעבר לכך זה פשוט לא בשבילה. חיצונית לטעמי היא די חביבה אך מבפנים היא מרגישה מיושנת עם עיצוב מיושן וחומרים זולים. לפחות איכות הרכבה מצוינת.

ניתן לראות שבסוזוקי חסכו היכן שאפשר על מנת שהיא תהיה הזולה בקטגוריה קחו לדוגמה את העדר הכפתור החשמלי לחלון ימני בצד שמאל. אבל זה בדיוק היתרון של האלטו המחיר ובנוסף החסכוניות הגדולה בדלק. אסור לשכוח לטובתה את השינוי במהפך שחוללה על כל פני השוק בישראל, מכוניות קטנות וזולות מתחת ל-70 אלף ₪ וחזרה לגיר ידני. נצחון בפני עצמו.

 


תודה מיוחדת לסוכנות סוזוקי חולון מודיעין ומוסך סוזוקי גולדמוטורס על הסיוע בקבלת סוזוקי אלטו למבחן

56 תגובות ל 2 מול 4: סוזוקי בורגמן 650 מול סוזוקי אלטו

  1. נראה לי שזה המקום להעלות עוד רעיונות בסגנון הזה, מעניין ומסקרן. אני לא כמו מגיב 2 אלא אני בהחלט חושב שיש בתים שהסוגיה האם לרכוש רכב קטן או קטנוע עולה הרבה וזה מאוד פרקטי.

  2. אני מת על האופנוע שלי, המועדון זה המשפחה השניה שלי והאופנוע משגע. הכתבה מאוד חביבה.

  3. הנה התחבאתי מהגשם היום (נוסעת בXEVO) ואלטו היתה מבחינתי פתרון עירוני, בטיחותי וגם חוויה לטייל עם הילדים של אחותי שאני חולה עליהם.

  4. יופי של מבחן, המפרט את ההבדלים למי שמתלבט בין אוטו קטן לקטנוע

  5. אני לעולם לא אעדיף אוטו על דו גלגלי.
    פשוט אין את תחושת החופש

  6. אם היה לך אוטו ספורט נורמלי, לא היית כותב את זה.
    היתררן של הבורגמן הוא רק בעת פקקים.

  7. הוי-סטרום יותר ורסיטלי משניהם ועולה אותו סכום כמו הבורגמן

    אם מתקינים לו ארגז אחורי וארגזי צד, יש לו יכולת נשיאה של מטוס הרקולס קטן (טוב אולי כמו של ערבה..)

  8. חברים פתחתם לי את התיאבון אם עד היום חשבתי לתומי שאתם עוסקים רק בדו"ג הופתעתי היום לטובה ובגדול.
    אהבתי את המקצועיות והאובייקטיביות

  9. אז עכשיו אולי מבחן כזה בין גיפ לאופנוע דו"ש?

  10. למה שלא נזכה לראות את אותו מבחן על אופנוע ומכונית הדגל של BMW?

  11. מי בכלל יכול להשוות בין רוצח דו גלגלי לנוחות של מכונית?
    ולפני שאתם נכנסים בי כן אני נהג מכונית ולעולם לא אעלה על אופנוע

  12. כאתר רכב האם תוכלו לבצע עבורי סקירה על נושא שווי השימוש במס לרכב חברה?

  13. המבחן הזה מגניב.
    מעניין לקרוא מידי פעם משהו שונה שלא קשור במלואו לדו גלגלי.
    כל הכבוד לצוות על ההשקעה.

  14. תודה… עשית לי את השבת אני כבר שעה וחצי על סרטונים ביוטיוב בנוגע ל: CVT אבל מכיוון שאני רואה בטיפול במוסך מה קורה בבפנוכו של המובי שלי- אני לא הצלחתי להבין במה שונה התמסורת וריאטור בין המובי שלי לבורגמן 650? על פניו זה נראה זהה. האם יש הבדל מסויים ייחודי לבורגמן 650?

  15. בצילום הם נראים באותו האורך, אתה מוזמן לחנות על כחול לבן ולשלם (-: 🙂

  16. כמו המראות של הגראנד-דינק. אני חולה על השטויות האלו, אבל איזה דאווין אטומי.

  17. סליחה יש אולי מקום לעוד קסדה?? כי אצלי יש.

  18. אני מציע לחודש הבא: הונדה סיוויק מול CBR, ב.מ.וו סדרה 5 מול RGS 1200

  19. למה לעזאזל אנחנו משלמים פי 3 ?? מה עם זיהום האוויר הנמוך שלנו? הפחתת עומסי תנועה ופקקים, מצוקת החנייה, חסכון בזמן והגדלת תפוקת העבודה, חסכון במשאבים- בנזין ועוד.

  20. כל הכבוד, שיחקתם אותה. המבחן רציני ונטראלי יפה מצידכם שסיקרתם את היתרונות ואת החסרונות בלי להיות משוחדים.

  21. למרות שאני רוכב שנים רבות חשובים לי אמצעי בטיחות כמו כריות אוויר וחגורות לבוסטרים. אבל כשהבן שלי יגיע לגיל 16 אני אישית אלך איתו לקנות קטנוע.

  22. זה לא הגיוני שלהחזיק בארץ גדלנוע (כולל הביטוח) עולה כפול מרכב. וכמו שנאמר במדבקות: אל תרכבו על הרוכבים.

  23. האמת- לא יודע אם הייתי לוקח את הבורגמן. אני חושב שזה קטנוע כבד כבד אבל כן הייתי בוחר ב ER

  24. תמשיכו גם עם מכוניות. יש לי הצעה. השבוע פורסם ניסאן ג'וק חדש עם 575 כ"ס. בואו תיתנו לו בראש עם R1.

  25. בין אם זה דו"ג משחיזני או רב ספורטיבי שמחליק לתוך פנייה.
    מי שחובב מוטריקה ובפרט אקסטרים יכול להנות משני העולמות ולא בהרבה כסף.
    סורמוטו טוב או איזה סופר ספורט בן 5 שנים לצד איזה הנעה אחרוית בדמות 325BMW או איזו מיאטה ובפחות מ 60 אלף שח אתה נהנה כפול

  26. אתם כותבים:"האלטו…מאפשרת תאורטית יכולת תובלה עדיפה". למה? לא חייבים לקפל את המושבים כדי להעמיס את הרכב. כל בעל רכב עושה זאת, אפילו כאלו עם תא מטען ענקי יעדיפו לזרוק את התיק או את הקניה מהסופר על הספסל האחורי ולא ללכת אחורה. ואתה וקנין, מה סגור עליך? שוב הפאם-פאטל בלבלה אותך. CVT זה וריאטור. השינוי הוא במצמד הצנטרפוגלי, לבורגמן יש וריאטור. חבר'ה, די עם הפדיחות האלה. חוץ מיזה למה לא לומר אלטו עדיף: כי חם בחורף, קריר ונעים בקיץ, יש פי אלף יותר מקום מטען, יותר בטוח נגד תאונות וכמובן הרבה יותר זול לאחזקה! היתרון היחידי לאופנוע הוא בנסיעה בשעות העומס, ולכך לא צריך בורגמן גם קטנוע בתקציב של 10,000 ש"ח יעשה את העובדה מצויין.

  27. שאול, מבחינה תאורטית אתה צודק, ראוי שמגיב יופיע בשמו האמיתי, עובדתית רוב התוקבקים הם אנונימיים וזה גם חשוב כדי לעודד את חופש הביטוי. עובדתית כיסא אחורי ברכב משמש להעמסה (ולא נהוג לקפל אותו). לתת מידע תיאורטי על נפח תא מטען זה חשוב אבל לתת אותו בצורה שמטעה את הציבור זה כבר חוסר מקצועיות. אמת לא נעימה שנאמרת אנונימית עושה טוב לשני הצדדים.

  28. עובדתית כיסא אחורי ברכב משמש להעמסה (ולא נהוג לקפל אותו)" עובדתית מושב אחורי נועד שישבו עליו, זה שאנשים רגילים לשים את הקניות שלהם על המושב האחרוי זה עניין של הרגל אידי. בכלל מכונית האצ'בק מודרנית יש מנגנון קיפפול למושב האחורי שנועד להגדיל את נפח תא המטען. אנשים לא משתמשים בו בדרך כלל בגלל שהם מתעצלים. אבל מה הקשר בין זה לבין להטיל דופי במקצועיות של הכותב ושל האתר? וכשאתה מסתתר תחת השם "אני" אז הביקורת שלך מחשידה על אחת כמה וכמה

  29. מי שקונה אלטו נתקע איתה לכל החיים כי אף אחד לא רוצה לקנות את הגרוטאה הזו. שלא לדבר שהערך שלה יורד בטרוף ותוך שנתיים היא שווה 30 אלף שקל (ועדין אף אחד לא ירצה לקנות אותה)

  30. מבין כל מכוניות המיני אין ספק שהאלטו מספקת את הסחורה

  31. אפי(39) כשאני כותב עובדות שהם אמת, האמת מדברת בעד עצמה. אני לא צריך לנפח את עצמו באגו, בטח לא על חשבון האמת שכל בר דעת מבין, רואה ויודע, ועל כן שמו האמיתי לא רלוונטי. אדון צמיגים(44), צודק, עוד שטות בכתבה מתיחסת לרוחב הצמיג כפונקציה של האחיזה. הרי ידוע ומהמפורסמות שחומר הצמיג (רך או קשה, "דביק" או "לא דביק"), הוא שאחראי לטיב האחיזה, כלומר למקדם חיכוך נמוך או גבוה. משתמשים בצמיג רחב כאשר רוצים להעביר הספק גדול (לדוגמה:אופנועי ספורט), או כאשר רוצים עבירות שטח (בחול, צמיג רחב ישקע פחות), או כאשר רוצים פוזה. דווקא בחורף כשהכביש רטוב, צמיג צר יפנה את המי הגשם בייתר יעילות ועל כן יישפר אחיזה. זה לא מכובד שעיתון מקצועי נופל בטעויות והטעיות מסוג זה.

  32. ראשית התנצלותי הכנה על טעות הסופר בנתונים שמסרתי.
    שנית אני מודה על הערנות והסבת תשומת לבי.

  33. תודה וקנין, יצאת תותח. עכשיו תור אופיר? אופיר כותב:"כאמור, ההשוואה בין קטנוע למכונית היא לא ממש הוגנת מלכתחילה".אופיר, אם אתה לכתחילה לא מסוגל להיות הוגן,כי אתה נניח מכור לאופנועים סבבה, אז אל תכתוב, תן למשהו אחר. כי הכתבה היא יופי של רעיון, השוואה מאוד רלוונטית לתקופה של מיתון ויוקר במחירי הדלק. מי שיצא כאן לא הוגן זה הכתב (ראה נימוקי תגובה 36). אורן(40), שוק יד שנייה על הפנים, לכל הרכבים, ואופנועים דווקא מפסידים מכך יותר. שים לב שלרוב קניית כלי חדש זאת לא החלטה כלכלית, זה סוג של מתנה, או פינוק למי שלא רוצה להתעסק עם קנייה מפרטי. כלכלי לקנות יד שנייה אחרי נפילת ערך ראשונית גבוהה ועם מעט קילומטרים.

  34. מצד אחד אני שמח למידת העניין שלך בכתבה ובפרגון על הקונספט הכללי אך מצד שני אין לי אלא להיות תמהה על הביקורת והטלת הדופי שלך תוך הסתתרות מאחורי מעטה אנונימיות. אני מוכן לקבל כל ביקורת בונה אלא שהביקורת שלך מלווה בהאשמות של חוסר אוביקטיביות וחוסר מקצועיות מה שאולי, לכאורה, מרמז על חוסר אובייקטיביות בביקורת דווקא מצדך. למרות זאת אני אתייחס להערותיך.

    1.אתה מצטט שההשוואה בין קטנוע למכונית היא לא הוגנת ומיחס את זה לכך שאני לא אובייקטיבי. קצת הבנת הנקרא חבר , ההשוואה לא הוגנת בגלל שמדובר בשני כלי רכב שוניתם במהותם. זה שאתה מתקשה להבין משפט פשוט ומשתמש בו להטחת האשמות מעידה עליך.

    2.לגבי עניין הובלת המטען במושב האחורי. כפי שכתבו כאן לפני, מושב אחורי כשמו נועד לשמש לישיבה וכך מתייחסים לתפקודו בכל מבחן דרכים לכן יכתב על נוחות המושב ומרווח אותו הוא מציע לבני אדם ולא לשקיות מהסופר. השיקול הפרקטי מחושב גם בתפוסה מלאה של נוסעים שהרי אם יושבים במושב האחורי של האלטו שני מבוגרים יאלצו הנוסעים להסתפק בשרותיו של תא המטען הצנוע. בכל מבחן רכב שמכבד את עצמו בוחנים את השימושיות של הרכב בהובלת מטען לפי נפח תא המטען במצב רגיל וכשהמושב האחורי מקופל. כל שאר וריאציות וקומבינות ההעמסה הן נגזרת של הרגלים ושימוש נתון שעושה בו בעל הרכב וזו זכותו המלאה לעשות כך אבל בשום מבחן לא מתייחסים לכך.

    3. לידיעתך רוחב הצמיג הוא כן פונקציה של אחיזה. ככל שיש יותר שטח מגע של צמיג עם האספלט רמת האחיזה גבוהה יותר. כמובן שזה בהנחה ששני הצמיגים זהים בפרופיל ובהרכב שלהם. בכל מקרה אין השוואה בין צמיגי האלטו לצמיגי הבורגמן מסיבה פשוטה שצמיגי דו"ג וצמיגי מכונית שונים לחלוטים במבנה שלהם

    4. המבחן לא מתייחס למחירי יד שניה ושיקולי סחירות. נושא הסחירות מורכב ממשתנים רבים ודינאמיים מעבר לביקוש והיצע. מי שמתיימר לקבוע עכשיו מה יהיה דין הסחירות של כלי מסויים בעוד שנה או שנתיים הוא שוטה. להשוות בין סחירות בפועל של דו"ג למכונית זה כמו לקבוע מה יותר סחיר, טלווזיה או מקרר.

  35. אם אתה כזה מומחה שאתה מתפאר בידע שלך אז אין שום מניעה שתזדהה אלא אם אתה בעל אינטרס ואז אתה תוקף ומסתתר מסיבה מובנת. אתה טוען שכותב הכתבה הוא מוטה ולא אובייקטיבי אבל בנתיים הדבקות שלך מראה שככל נראה דווקא לך יש מניע נסתר

  36. זה נחמד שאתה טוען שלכותב יש אינטרס אישי בזמן שאתה מסתתר מאחורי מעטפת חסויה. לתקוף מקצועיות של בן אדם ללא בסיס ושחר זאת יומרניות. אני לא אתפלא אם אתה טוקבקיסט בכסף, הכתבה מקצועית, מסקרת בצורה אובייקטיבית. בתור אחת שנוסעת על סוזוקי סוויפט יד שנייה שנרכשה ב-60 אלף לא הייתי קונה בחיים אלטו בסכום הזה…הרעיון של הכתבה מדליק וזה מה האתר בא להציג, הייתי בהחלט מצפה לראות השוואות נוספות. גם אם לדעתך הן לא הוגנות…

  37. כאחד שרק נכנס לאתר מתעניין קורא וניהנה, אני חושב שאתם עונים ל"אני" ללא לצורך. ברור כשמש שנמצא מאחרי המקלדת אדם שכל כולו רוצה רק להעיר הערות עוקצניות ולא לצורך ביקורת בונה. לדעתי עליכם להפסיק בכלל לעלות את מה שהוא כותב ואפילו לשקול למחוק את דבריו. אמשיך להתעדכן אצלכם כמעט מידי יום. אני בכל אופן מפרגן ואוהב את האתר שלכם. בהצלחה. רון.

  38. ניר, אתה מעדיף לעשות את עצמך כמי שלא מבין. העובדה שבחרתם למחוק שתי תגובות שלי ברצף, ולהעמיד פנים כאילו מר' "אני" הסתלק מהדיון, היא לא לטובתכם, חוסר שקיפות לקוראים מעידה דבר מה פסול עליכם ולא עלי, אז חידלו מכך, תודה. אני מבין את הבושה שלכם כאשר אתם מתעלמים מקומבינות העמסה באופנוע, שם קושרים ציוד על המושב האחורי, שם מעמיסים את המשטח המיועד לרגליים, אבל לטענתכם במכונית לא לגיטימי להעמיס את המושב האחורי, מה זה הקישקוש הזה. הרי ברור שהכתבה שלכם לא אוביקטיבית, וזה חבל כי הרעיון שעומד בבסיסה נכון ויפה. ומה פתאום לבוא ולומר שהצמיגים של האלטו צרים ועל כן לטענתכם "מגבלות האחיזה נמוכות למדי". הרי חיכוך תלוי בסוג החומר, ורק צמיגי GP מספקים אחיזה נוספת ("דבק") על חשבון שחיקה מוגברת בצמיג(לא רק חיכוך אלה בנוסף גם כוחות גזירה), וממילא רק פסיכי ינסה לבצע דריפט בבורגמן, אבל גם כך צמיגי הבורגמן לא מהסוג ה"דביק"(GP). לאמור, שאין לבורגמן עם הגלגלים הקטנים שלו כל יתרון באחיזה על פני האלטו. ומה נהיה לנו כאן, אני צריך ללמד את דוג'רי מה זה צמיג. אז בחרתם להפסיק לפרסת את תגובותי? יצאתם צנון, ולא מיקצועיים. מה יהיה הסוף איתכם, שוב לא תפרסמו, שוב תמחקו. אמת לא קשורה למי שטוען אותה, שמי לא רלוונטי לעניין. אבל ההוא מבלייזר כבר היה דואג לשלוח לי גלנמורנג'י12. אתם סתם כבדים.

  39. מצחיק שאתה דורש שקיפות מצד אחד אבל מצד שני אתה תוקף ומסתתר מאחורי מעטה אנונימיות. לפי מה שראיתי נתנו לך כאן במה יפה להביע את דעותיך ואתה ממשיך בקו ביקורתי כאילו מישהו חייב לך משהו.
    דבר שני, קראתי את הכתבה ולא נאמר שום דבר על צמיגי הבורגמן, ההתיחסות לרוחב הצמיגים היא לאלטו בלבד וניתן להבין שלאלטו יש מגבלות אחיזה נמוכות בין היתר כי יש לה צמיגים קטנים. אז מאיפה אתה מביא את היציאה של דריפטים עם הבורגמן וצמיגי GP? בקיצור, אתה מנסה להראות מתחכם ומבין אבל נפלת בעובדה הבסיסית ביותר . יצאת פיתה, לבריאות.

  40. מה זה משנה הצמיג? התא מטען? שורה תחתונה אלטו זה זבלה של מכונית. מי שרוצה לקנות אלטו אז תנחומי ומי שרוצה לקנות בורגמן לבריאות

  41. אני לא יודע איפה אתם חיים אבל לא בכדור הארץ הכלכלי שלי. ואני עובד הייטק. להחזיק דו"ג זו שחיטה. וממש לא כשרה. בתור רב אני נגד שחיטה לא כשרה… במיוחד של יהודים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל