fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
סטפן

דעה אישית: תשתיות הורגות

דעה אישית: תשתיות הורגות

אופיר דואק

צילום: רונן טופלברג

שוב בוקר שבת יפה ופסטורלית נגמר בטרגדיה נוראית על הכבישים. התאונה שאירעה אתמול בבוקר על כביש 70 במחלף עין תות וגבתה את חייהם של אביקם וליאת גור צריכה להעלות לסדר היום את נושא התשתיות הבלתי סלחניות והכשלים בתכנון הכבישים הגובים חיי אדם.
תשדירי השירות הזועקים מטילים את האשמה על הנהגים ותולים את הסיבה העיקרית לתאונות במהירות אבל המערכת אף פעם לא נדרשה לבדק בית רציני כדי לבדוק עד כמה לתשתיות עצמן יש חלק בקטל הכבישים. וכן, בניגוד למה שמנסים למכור לנו לתשתיות יש חלק גדול יותר מחלקה של המהירות בנושא. התאונה שאירעה אתמול בבוקר התרחשה בעקומה שאירעו בה בעבר לא מעט תאונות קשות בגלל תוואי תכנון שגוי. כשבחברת "חוצה ישראל" הבינו שיש בעיה עם העקומה הם החליטו להגביל בה את המהירות כחוכמה שלאחר מעשה. אבל זו רק דוגמא נקודתית.

טרם ידוע מה הסיבה שגרמה לאביקם להחליק עם אופנועו באותו עיקול והאם לעיקול הייתה משמעות באיבוד השליטה אבל, ברור לכל מי שנכח במקום התאונה שלמעקה הבטיחות הייתה השפעה מכריעה על תוצאות התאונה. מעקות הבטיחות בארץ בנויים בצורה כזו שעמודי התמיכה שלהם מופנים בזווית כלפי הכביש וכל מפגש  איתם משמעו פגישה עם גיליוטינה. במדינות מתוקנות מעקות הבטיחות הם סופגי אנרגיה ומתוכננים בצורה שהרווח בין הקרקע לגדר הוא מינימלי ועמודי התמיכה לא מופנים כלפי חוץ כחרב. אולי אם גדר הביטחון הייתה ידידותית אביקם וליאת היו איתנו היום.
תכנון כבישים לקוי, מעקות בטיחות לא בטיחותיים בעליל וסימוני כביש מחליקים אלו דוגמאות מעטות לתשתיות הבלתי סלחניות בישראל כלפי הרוכבים שהן כורח יוצא של חיסכון והעלמת עין. גם אם הרוכב או הנהג ינהגו בצורה הטובה והזהירה ביותר האם העונש על טעות אנוש אחת חייב להיות מוות?

לפני שיקומו כל המתלהמים שיגידו מדוע להשקיע כסף רב עבור בטיחותם של קומץ "משוגעים" צריך להבהיר שתשתית סלחנית נועדה לכלל משתמשי הכביש, כולל נהגי המכוניות. רק לפני מספר שנים ארעה תאונה מחרידה בסמוך לירושלים בה התשתית הלא סלחנית הייתה גורם מכריע בתוצאות התאונה. התאונה זכורה לי במיוחד ולו בגלל התמונה הנוראית שנחקקה בה מעקה הבטיחות משפד מכונית סובארו לכל אורכה כשהיא לא מותירה לנהג כל סיכוי להינצל. וכי למה? משיקולי חיסכון החליטו לבנות את הגדר ממקטעים ארוכים פי 2 ויותר מהמקובל.

הקלות הבלתי נסבלת של החיסכון והזלזול בחיי אדם בתכנון ותחזוקת הכבישים בישראל היא פשע ללא מחילה. מחשבה, השקעה ואימוץ תקני בטיחות מתקדמים אמנם עולים כסף אך חוסכת חיים (וגם כסף לטווח הארוך). אלא שמדינת ישראל חוטאת פעמים כאשר מעדיפה לשים את יהבה ולהשקיע עשרות מליוני שקלים במיזמי אכיפת מהירות מפוקפקים בגיבוי עליהום המאשים את הנהגים והרוכבים. הגיע הזמן שהגורמים במדינת ישראל אחראים על התשתיות ועל הבטיחות בדרכים ייקחו אחריות ויפסיקו לגלגל את האשמה במחדליהם על הנהגים והרוכבים. באותה המידה הגיע הזמן שהנהגים והרוכבים, שמאביסים את המערכת במיסים הגבוהים, ידרשו את המגיע להם. זמן הבחירות הוא הזמן לדרוש להפסיק להיות נרדפים ולזכות לכבישים ראויים. מה הסיכוי שזה יקרה? מה הסיכוי שבבוקר יום ראשון הבא כותרות העיתונים יהיו שונות?

"במדינות מתוקנות מעקות הבטיחות הם סופגי אנרגיה ומתוכננים בצורה שהרווח בין הקרקע לגדר הוא מינימלי ועמודי התמיכה לא מופנים כלפי חוץ כחרב. אולי אם גדר הביטחון הייתה ידידותית אביקם וליאת היו איתנו היום"

גלריה

34 תגובות ל דעה אישית: תשתיות הורגות

  1. מצער שכבר שנים אנו הרוכבים זועקים לשינוי בכל הנושאים הללו אבל אין שום מענה ,,חבל על כל החיים שהגיעו לקיצם .

  2. במקום 100, 90, במקום 150, 130, במקום 220, 190 ככה תגיעו בשלום ותמשיכו להנות כייייייייייייי
    יש לי חדשות בשבילכם !!
    והרי החדשות: מדינת ישראל לא תעשה כלום עבורכם. כבר התקינו מעקה בטיחות, נראה לכם שיש כסף לשדרג או להוריד אותו ? חחח הם צריכים את זה לדלק של האודי והסקודות של החברי כנסת ולרפד את כיסם.

  3. בשביל 30 שקל למטר מעדיפים שימותו רוכבים, זה יותר זול למדינה

  4. אף אחד במדינה הזו לא לוקח אחריות גם על מחדלים גדולים בהרבה והציבור במטומטם הולך אחרי מפריחי סיסמאות שיבחרו לכנסת וכמו כולם יעשו כלום ושום דבר

  5. אם הסיבוב אכן מסוכן והגבילו את המהירות בו בגלל תאונות איך זה שא אחד לא תובע את חוצה ישראל ואת המהנדס שתכנן את הסיבוב? משהו כאן רקוב

  6. יש בחור אחד שאוהב לשאול איפה הכסף? איך זה שציבור שלם של נהגים ורוכבים ממנים את המדינה במיסים מופקעים ומקבלים חרא של כבישים. אולי שמישהו ישאל איפה הכסף?

  7. ברור שיש מקום לשיפור בתשתיות בארץ אבל עד שישפרו את התשתיות יש לרכב בהתאם לתנאים הקיימים ולא לשכוח שאנו רוכבים בארץ ולא בגרמניה ולקחת בחשבון את מגבלות הדרך ואת מגבלות הרוכב לא העיקר לתת בראש
    תרכבו תהנו ותחזרו בשלום

  8. גיליוטינה, סכינים, איך שלא תקרא לזה. בסופו של יום כל השכלולים המודרניים והשיפורים בתשתיות ישאירו את הרוכב על האופנוע חשוף לפגיעה ערום ועריה. במכונית יש 6 כריות, יש 4 גלגלים (הרבה יותר יציב), יש חגורות בטיחות ויש קופסת פח שמגנה, באופנוע אפס.על כן האופנוע הוא כלי מסוכן פי כמה וכמה ממכונית גם שרוכבים עליו בטוח. כמה שנשפר את התשתיות, וכפי טענתך (ואני מסכים) יש מקום לשיפור! רכיבה-מסתכנת ולא אחראית על כביש ציבורי תמיד תוביל לתוצאות איומות. העובדה היא שהחברים, המיעוט שבמיעוט, המשוגעים לרכיבה הספורטיבית, אלה נופלים כעניין שבשגרה, נפצעים (כמו הרוכב השלישי מאותה תאונה שלא מדברים עליו, אבל הוא ריסק יד ורגל. רק בריאות!), ולפעמים גם נהרגים, כמו המקרה המזעזע הנוכחי. מה שמרגיז, שאני, גם רוכב על אופנוע כבד, לא נופל ולא חולם ליפול, ולמרות הכל אני צריך לסבסד לכם את התחביב היקר שלכם לרכיבה ספורטיבית ומסתכנת. זה לא הוגן, זה לא חברי. כל עוד תמשיכו להאשים את "נהג הגולף הלבנה"(מטאפורה), או את הגשם, או את הצבע על הכביש, או את המעקה, חוץ מאשר את עצמכם לא יבוא כל שינוי וזה כואב מאוד, כי הספירה לאחור עד האסון הבא כבר התחילה. כמה עצוב ומזעזע.

  9. חלק גדול מהנפגעים בתאונות דרכים הם הולכי רגל
    לפי ההגיון שאופנוע הוא כלי מסוכן, אסור להולכי רגל ללכת ברחובות ומותר להתנייע רק עם רכב.
    אבל גם ברכב ארבעה גלגלי יש תאונות רבות, לכן על כולם לעבור למשאיות
    לא הגיוני נכון?

    יש פה שני ענינים לא קשורים זה בזה – מצד אחד תרבות הנהיגה של הנהג והרוכב הישראלי היא מחפירה שלא לומר פושעת
    ומצד שני התשתית מתוכננת בצורה לקויה מאוד שלא לומר פושעת

  10. הולך רגל לא נופל על אספלט במהירות 100 קמ"ש, גם לא במהירות 50 קמ"ש. 30% מתאונות האופנוע הם עצמיות. תחשוב על הולך רגל שהלך ונכנס בעמוד, ביג דיל, תצמח לו בלוטה שתרד אחרי יומיים. האופנוענים שנקטלים כמו זבובים הם אלו שרוכבים ספורטיבית על כביש ציבורי, ובגלל שאין שום דבר שיגן עליהם ויספוג את המכה. ובאחוזים ביחס למספר כלי הרכב, אופנועים מעורבים בפי4 תאונות, אבל הנתון הסטטיסטי המחריד באמת הוא שהסיכוי שלהם לתאונה קטלנית לעומת רכב גדול פי 14 (בגלל שאין כל דבר שיגונן עליהם). בסטטיסטיקה העגומה יש גם נקודת אור. מסתבר שרוכבים רגועים לא מסכנים עצמם יותר מאשר כל משתמש דרך אחר. כלומר, רכיב הגורם האנושי בתאונות אופנוע הוא קריטי. כמה חבל שאלו האמונים להדריך לרכיבה בטוחה מדריכים דווקא לרכיבה ספורטיבית ועל כן מסתכנת. אותם גורמים, במקום לקחת אחריות, במקום לדבר על רכיבה מודעת ואחראית, הם מאשימים את כל העולם בתאונה חוץ מאת עצמם. כמו רקדן שמאשים את הרצפה שהייתה עקומה. אולי האסון הזה ינער אותם ולא יהיו לנו עוד שכמותו.

  11. אופיר. כאשר אומרים על תשתיות שהורגות, מתכוונים נניח למעקה שהתפרק ונפל על הכביש וכגון אלו. מעקה הבטיחות במקרה הזה היה תקין לחלוטין. קשה לי להבין איך עיתון מקצועי מבלבל בין גדר בטיחות שמיועדת לרכבים, גדר שעשויה מפלדה, גדר שגם עם התוספת המדוברת עדיין תהייה בחזקת קיר בטון שלהיכנס בו במהירות גבוהה עם אופנוע זה מוות. לבין גדרות ממסלולי מוטוGP שם יש חציר וצמיגים בעובי של מטרים, וגם אז אופנוענים נפצעים קשה ונהרגים. להאשים במקרה הזה את התשתית, זה לא מקצועי נקודה. העובדה הפלסטית שגורמת לגדר ללא התוספת להיות מעין סכין היא מוחשית ומזעזעת, אבל גם עם התוספת מכה חזקה בגדר ברזל שהיא "קיר בטון" שווה מוות. לא מתאים שעיתון מקצועי יעשה דמגוגיות מהסוג של "גיליוטינה" ושאר תיאורים שאין בינם לבין הפתרון ולא כלום. והפתרון, לאסור רכיבה ספורטיבית ומסתכנת, לא בחוק של המדינה, בקוד חברתי שתפקידכם להנהיג, לא הנהגתם, אז לא עשיתם את תפקידכם.

  12. רואים שאתה לא אופנוען ואני בספק אם אתה בכלל יודע להבחין בין קטנוע לאופנוע. אם היית רוכב אמיתי היית מבין מה המשמעות של הרווח בין גדר ההפרדה לקרקע ולמה היא מתפקדת כגליוטינה. באותה מידה אתה לא מבין למה העמודים הלא ממוגנים של הגדר מסכנים את הרוכבים. אתה מנסה להראות מבין אבל מסתבר שאתה בור והמשפט האחרון שלך על רכיבה ספורטיבית מוכיח את זה

  13. אתה מדבר /רושם / מתנסח יפה
    אבל נהנה להציק לכל העולם ואישתו. שלא תבין, סבבה שאתה כותב ומגיב, אבל תהיה בן אדם וצא מהארון. שנעריך את הכתוב ולא נזלזל בו. אני סתם אחד שבשנה האחרונה נכנס לפה כל יום. נהנה לי, קליל וקליט. אוהב רכבים, מטוסים, ספורט ימי וכו'. לא בא לי להסכים איתך ברמת הדיון שאתה אנונימי שבא בכל פעם לרקוד על משהו אחר. תשתנה בבקשה.

  14. מה בדיוק מפריע לך שיש רוכבי אופנועים שנהנים מרכיבה ספורטיבית ולמה נראה לך שאתר אופנועים צריך לעודד אותם להפסיק עם זה? יש לך אולי מסלול מרוצים בחצר הבית שאנחנו לא יודעים עליו? אם היה מסלול בארץ רוכבים לא היו צריכים להסתכן בכביש הציבורי. בטח אתה עוד נהג ליסינג על מאזדה3 שחושב שיש לו זכות להטיף מוסר לאחרים. אני יכול להבטיח לך שהרוכבים הספורטיבים ברובם יותר מיומנים, זהירים ומודעים מצדקן מלוקק כמוך

  15. ארנב, רוכב אמיתי או לא אמתי? אני חושב שאתה מסוגל לזהות את המותג. אני לא רוכב GP, עדיין יודע להוציא את המירב מהאופנוע שלי, בלי פוזות על כביש ציבורי, באופן חוקי, ועם יוקרה וסטייל כיאה למקצועי ומעמדי. כואב לך. ימותו הקנאים. הלאה…
    בועז, גם אתה אנונימי. הלאה…
    משחיזן, כמי שלא נוהג להשחיז רגליות וכן להשחיז במילים, כן, מפריעה לי שיש רוכבים שאדישים לבריאות שלהם, נופלים כל הזמן, לפעמים נהרגים, ואני צריך לשלם את הביטוח חובה שלהם.
    אני לא יודע מה הסיבות לעובדה שאין כאן יותר מסלולים מסודרים, אבל יש לכם מקומות כגון כוכב יאיר. הלאה…
    מוטי, הסרטון שלך לא מסביר כלום, סתם דמגוגיה שמצטלמת טוב. להיכנס בברזל, בכל ברזל במהירות גבוהה שווה מוות. אנו רק בשר ודם, גדרות הברזל נועדו לספוג אנרגיה מברזלים של מכוניות ולא מגוף של אדם העטוף בסנטימטר ספוג. תפסיקו לנפנף בחוסר המקצועיות שלכם. לא עושה לכם כבוד.

  16. מוטי, ראה בסרט את הקטע שמתחיל אחרי 31 שניות.
    https://www.youtube.com/watch?v=aUbX8EjbKeU&feature=player_detailpage#t=31s
    החומר הצהוב בקושי סופג אנרגיה. מוטי, בסרטון מודגם איך החומר הצהוב בקושי רב, שוקע (אולי) 20 סנטימטר. לפגוש אותו ב 80 קמ"ש זה מוות בטוח. אז בלי "הסכין" ובלי אפקט הגיליוטינה, מבפנים, המוח יהיה מרוסק גם המפרקת. יותר אסטטתי כי אין דם, אבל אתה הרי מחפש פיתרון מציל חיים, ואיך לומר בעדינות, הפתרון שמודגם בסרטון לא באמת מציל חיים (אלה אם אתה נופל במהירות של הליכה ברגל). בובת הניסוי עפה בסרטון אל הגדר ונשארת שלמה, אבל אף רוכב לא היה נשאר בחיים מהתנגשות שכזאת. וממילא חלקי הברזל האחרים בסמוך לפס הצהוב כל כך קרובים, אז כמובן שכל סטייה קטנה מהפס הצהוב היא פגיעה בברזל. ייתר על כן, שקיעה וספיגת אנרגיה אפשרית רק בין העמודים, על העמוד עצמו (ובעיקול הם ממש צפופים)התרומה של החומר הצהוב היא אפסית בריבוע. סורי, זאת סתם אחיזת עיניים, החומר הצהוב הנ"ל יעילותו לא מהגבוהות (ככה בעדינות). ורק תחשוב על מטרים של ערמות חציר לעומת השקיעה העלובה של הגדר הצהובה ותבין כבר לבד. אין ארוחות חינם, רכיבה ספורטיבית תמיד מסוכנת על מסלול המרוצים, על כביש ציבורי היא תמיד תחשב לסוג של התאבדות. נקודה!!! סעו בזהירות. דעה של מהנדס ראשי.

  17. כי אם בשביל כוכב יאיר נחשב מסלול אז אתה חיי בסרט. בכוכב יעיר לא עוברים את ההילוך הראשון איך אתה יכול להשוות אותו למסלול מרוצים אמיתי ותקני? עם כל הכבוד כוכב יאיר הוא מסלול נחמד לקארטינג והדרכות רכיבה אבל זה לא מסלול מרוצים.
    תסתכל שוב על הסרטון ותבין שהמטרה העיקרית של המיגון התחתי נועד למנוע עריפת ראש של הרוכב כשהוא פוגע בגדר והגוף ממשיך וגולש מתת לחלקה העליון. אם המיגון עשוי פלסטיק גמיש אז אדרבא זה אדיף מאשר שהגוף יפגע בעצם מתכתי קשה. אני לא מאחל לך להתרסק אבל כאחד שנפל לא פעם אני יכול להעיד כמה הדבר הזה חשוב וחיוני לבטיחות. ועוד משהו אחד, גם הרוכב הכי זהיר שירכב תמיד לפי החוק יכול להיקלע לתאונה. כמו שרשום במאמר האים טעות אחת מצדיקה גזר דין מוות? התשתיות צריכות להיות סלחניות גם למקרה שהנהג או הרוכב הכי זהירים בעולם יקלע לתאונה

  18. מוטי יש לך ילדים? ברור שאם אתה מהנופלים אתה בסיכון גבוה. מוטי אם יתמזל מזלל הרע להחליק בעקומה במהירות גבוהה, אני מאכל לך אחד משניים: או שתעוף מעל המעקה, או שתחליק מתחתיו. אם מעל המעקה תקוותי שתנחת טוב לשדה חיטה ולא לתהום של 100 מטר, אם תחליק מתחת למעקה תקוותי שלא יהיה שם פלסטיק ספוגי צהוב ואיוולי שיעצור בעדך להאיט במתינות. כבר אמרתי למעלה שאני לא בסצנה של השחזת רגליות, ולא לא הייתי בכוכב יאיר, תודה על ההסבר, די לי בעיצוב ובמבטים שאני מקבל, וההרגשה שלי, ימותו הקנאים. זה לא משנה את העובדה שאתם לא צריכים להתאבד עם התחביב המסוכן שלכם על כביש ציבורי. כך או כך הפתרון בסרטון לא תופס ולא ממש יעיל לעניין הצלת חיים, לא חייבים מבחינה פלסטית להתיז דם כדי למות, והחלקה לתוך גדר מהסוג שבסרטון ופגיע בה במהירות גבוהה הורגת. נקודה!!! השחזת רגליות זה לא פיקציה, זה בגלל שאופנוע ספורט מסוגל עם הצמיג הנכון והכביש הנכון לייצר אחיזה בעקומה אגב השכבה חריפה במהירויות גבוהות, אבל אז גם לא נשאר כל מרווח לטעות!!! והתוצאות והאסונות ניכרות בשטח. במהירויות האלה, כאשר אדם בשר ודם פוגש מעקה, ספוג של סנטימטר וגם עשרים סנטימטר לא שונה בהרבה מברזל, הפטנט בסרטון שלך לא תופס לאדם בשר ודם. אבל הסרטון מושקע, צולם טוב וערוך היטב, אני מציעה לך להישמע למהנדס המתקבק שלך ולא לגוף מסחרי שרוצה רק להרוויח כסף וחייך לא ממש חשובים לו. קרא שוב בתגובות 22 ו 23. ולסיום. כן טעות אחת על אופנוע שווה גזר דין מוות, זה סיכון שנמצא במהות הסיכון ברכיבה על אופנוע, אבל אתה וחבריך שנופלים כל הזמן ממש מתגרים במלאך המוות. תפסיקו. די נמאס, כואב הלב מהאסונות שפוקדים אותנו בענף. תפסיקו, אנה בבקשה!!! סעו למסלולים בחו"ל, גם חובבי סקי נוסעים פעם בשנה. סעו גם אתם. ותפסיקו עם התירוצים "לא בונים לי מסלול", עוד מעט תבקשו גם אתר סקי כמו בשוויץ. אבל הכי מעצבן!!! שאני מממן את ביטוח החובה שלכם. אם אתם רוכבים ספורטיבי נגד חוקי התנועה לפחות תהיו הגונים עם החברים שלכם לדו-גלגלי ותשלמו ביטוח חובה בעשרות אלפי שקלים, כזה ביטוח שמשקף את הסיכון המקצועי שאתם לוקחים על עצמכם.

  19. הגיע הזמן להפסיק ולהאשים את התשתיות בכל תאונה עצמית של אופנוען. אופנוען מקצוען מתאים את הרכיבה שלו לתנאי הדרך ולתשתיות. רוכב מקצוען צריך לדעת שאם הוא יכנס לעקומה בה אין תשתית סלחנית במהירות של 150 ומסיבה כלשהי הוא יחליק, הוא יהרג במקרה הטוב הוא יפצע אנוש במקרה הרע.
    אין זה סותר כל מאבק צודק לשיפור והתאמת התשתיות ולהגדלת מודעות הנהגים לקיומם של כלי הרכב הדו גלגליים.
    ועם כל הצער והכאב על התאונה הטראגית בשבת, מי שהיה שם יודע שלא רק התשתית אשמה. אני הייתי שם.

  20. מעניין אותי מאד לדעת איפה הוסמכת להיות מהנדס ולע איזה עפיפון אתה רוכב. אם תסתכל על הסרטון תבין שהגדר התחתונה נועדה כדי שהראש של הרוכב לא יערף המפגש עם הגדר כיוון שלא תמיד הרוכב נופל ונגרר באופן חלק כמו בניסוי מעבדתי. ברור שלא משנה במה שתתנגש והגוף יספוג פגיעה אבל בטח שעדיף "לחטוף" פלסטיק גמיש מאשר ברזל קשיח. ואם נראה לכם שרק רוכבי כביש גרזנים מסכנים את עצמם אתם טועים. גם הרוכב הכי זהיר כמו מר"אני" שהוא בטח בוגר קורס מרוצים וגם טייס חלל בדימוס לכן הוא חושב שהוא בחיים לא יכול ליפול. אופנוען שבא בגישה כזו מנותק מהמציאות

  21. אתה יוצא נגד כל הרוכבים המשחיזנים שלוקחים סיכון וזה בסדר אבל משום מה אתה מכליל אותי בתוכם. אני בעבר הייתי צעיר ולןקח סיכונים אבל למדתי מנפילות כואבות. הבעיה היא שמי שיכול להרג בגלל שתיות כאלה הם גם "רוכבים" כמוך.. גם רוכב של ג'וימקס שיכול להחליק בסיבוב כזה מ1001 סיבות יכול להגיע למצב שהוא פוגש גדר בטיחות ואז מה? גם לו מגיע עונש מוות רק כי הוא נסע על הג'וימקס והוא לא רוכב מקצוען? לפי הגישה שלך גם הוא אשם שהוא עלה על קטנוע ואם הוא נפל אז מגיע לו למות. יש לי חדשות בשבילך: גם הרוכב המושלם יכול ליפול בגלל מיליון ואחד סיבות והמטרה של המדינה שהיא בא לתכנן תשתית לקחת בחשבוןשכל נהג או אוכב עלול לטעות ולכן צריך לספק לו את אמצעי ההגנה המרביים ע"ע הדוגמה לסובארו המשופדת, בדיוק ההפך מאופנוען משוגע שיצא להתחרע.

    אם זו הגישה שלך אז איך זה שאתה רוכב על אופנוע עדין? אתה לא חושש שאולי גם אתה תחליק באשמתך או שלא באשמתך ואז תפגוש את הגדר הטובה? בטח שאתה לא חושש כי אתה לא רוכב אז תפסיק למכור לנו סיפורים. אתה דמגוג שמטיף נגד רכיבה ונגד הרוכבים אבל מציג את עצמך כרוכב.

  22. אני שמח שהדיון לא מתלהם, אתם ממש גיבורים. עשיתם כברת דרך ארוכה מאז האובדן של "האיש היקר ההוא". במחיר דמים כבד, אבל עשיתם. ולמגיב 26, הכל נכון רק תלוי תקציב, כיוון שהפלסטיק הצהוב שראיתי היום נראה לי פתרון מאוד זול, אם הוא זול ראוי ליישם אותו בכל מקום שניתן. אבל שוב, ללא השליות, אין בו טיפת גמישות, הוא קשיח כמו בטון. מגיב 27, אני מודע לעניין הפלסטי המחריד של עריפת ראשים, הפלסטיק הצהוב מונע את המחזה המזוויעה אבל הורג את האופנוען כמו גדול. אני מסכים שיש יתרונות גם בלחסוך מראות קשים, אבל התכנסנו כאן כדי להציל חיים, ולהיכנס בפלסטיק הצהוב במהירות גהוהה הורג כמו גדול. מוטי(28), אני לא מכליל, רק כתבת על עצמך שאתה מאלה שנופלים, ואני לא יודע מה זה ליפול, בחינוך שאני קיבלתי לא נופלים (כי הנפילה הראשונה יכולה להיות גם האחרונה). הרוכב המושלם נופל כי רוכבים מקצוענים כל הזמן נופלים, הם מיומנים בלקחת את האופנוע לסף המגבלות, רק כך מנצחים מרוץ, הבעיה היא שכביש ציבורי מזמן עוד הרבה יותר סכנות ממסלול המרוצים ועל כן, מה שמסוכן כמקצוע על מסלול המרוצים, הופך להתאבדות על כביש ציבורי. ואתה שואל אם אני חושש מנפילה? חשבתי שזה ברור, בטח שאני חושש (אבל לא משותק), יום יום דקה דקה, שנייה שנייה, העיניים שלי לא זזות מהכביש, מהמראות, מהולכי הרגל וחיות, ממפגעים בכביש, אותי לא תמצא מדבר בנייד בדיבורית, אותי לא תמצא מרכיב, כלום. שאני על האופנוע אני רק רוכב. והיו בנות שניסו לשדל אותי להרכיב אותן, לאלו אמרתי, "או אני ,או האופנוע". אופנוע עם מורכבת(משקל עודף על הזנב) מתנהג זוועה, ומורכבת שלא יודע מה לעשות עם עצמה (הזזת גוף לתוך הסיבוב) מחמירה את הבעיה, בחיים לא תמצא אותי נכנס לשטות הזאת, גם לא בעבור ידידתי פאם-פאטל, ושאני הרוס עליה, מי לא?

  23. ב-90 קמ"ש גם אם תתנגש בצמר גפן לא יעזור לך אבל ב-40 קמ"ש פגיעה במעקה הפלסטיק אולי תגרום לרוכב לפגיעות (פחות מאשר בפגיעה במעקה ברזל) אבל לבטח תפמנע את "עריפת הראשים" ושבירת המפרקת שגדר רגיל גורמת לה. אז כן, גדר כזו מצילה חיים כי יש גם רוכבים רגילים כמוני וכמוך שיכולים להתרסק במהירויות חוקיות ואם אפשר להציל חיים של רוכבים נורמטיבים כאלה ב-30 שקל למטה אז אין שום סיבה שלא לעשות זאת מלבד אטימות לב וקמצנות משוועת

  24. מאירק'ה, גם אם הפלסטיק הצהוב עולה גרושים וגם בהנחה שההתקנה שלו פשוטה ועל כן זולה, צריך לבדוק יחס עלות תועלת. אני לא הייתי רץ להתקין מהטעם הבא: סתם לתת תחושת ביטחון לאופנועים לתת בגז בעקומה, כשאני יודע שהם הולכים למותם,לא הייתי מתקין-עבודה בעיניים. מצד שני, חוסך מראות זוועה של ראשים ערופים, אז אולי כן מתשלם? אבל לא כי מציל חיים. אז בבבקשה נניח לקונספירציות, אף אחד לא עושה דווקא נגד, יש שיקולים לכאן ולכאן, וזה לא נכון להציג את הגדר כתרופת פלא, כי היא ממש לא!!!. מאירק'ה ב 40 קמ"ש ואחרי החלקה של כמה מטרים פוגשים את הגדר במהירות שכבר אין לה את העוצמה לערוף ראש, גם בלי קשר לפלסטיק הצהוב, אבל עדיין מכה חזקה בראש (עם קסדה) , גם מהירות נמוכה יכולה להרוג. בו נשתדל לא ליפול, לזקן שלימד אותי זה הצליח, גם אני זקנתי גם לי זה מצליח. לא יודע מה איתך, אני לא רואה עצמי מתרסק לתוך גדר ביטחון, ואם צריך אני יעבור למהירות רכיבה של הליכה ברגל. אופנוען מיומן לא מופתע אף פעם, ותמיד מתאים את המהירות לשדה האפשרויות מתוך העדפת בטיחות ושלום הגוף, תמיד!!!

  25. אתה אומר כאן דבר נוראי. אם בעלות מינימלית אפשר להציל אדם אחד אז למה לא לעשות את זה? שוב, קח בחשבון שלא כל הרוכבים הם רבי ניסיון ומיומנות וגם רוכבים רבי ניסיון יכולים לטעות. מי שרוצה לרכב כמו משוגע יעשה את זה עם או בלי גדר אבל חייהם רוכבים מן השורה שרוצים לחזור הביתה בשלום יכולים להינצל. אתה יכול להשתדל אבל אין תעודת ביטוח שלא תיפול ואם זה חס וחלילה קורה צריך שיהיה עוד מקדם בטיחות בפרט שהעלות שלו שולית בהשוואה לעוד מצלמת מהירות שלא תורמת בדבר לבטיחות בדרכים

  26. אם אתה עוקב אחרי ההסבר שלי, אני טוען שהגדר אם היא זולה תרומתה היא מבחינה פלסטית בלבד, היא מונעת עריפת ראשים, אבל מתים בכל מקרה כי המכה בראש חזקה. מפגש עם הפלסטיק הקשיח הזה שקול למפגש עם קיר בטון. כלומר, תרומת גדר הפלסטיק להצלת חיים היא עלובה. חמור מכך, אם יש אופנוען כמוך שחושב בטעות שהגדר הצהובה מצילה חיים ואז נותן בגז, ומחליק בעיקול למותו הוודאי על הגדר הצהובה, אז אפילו יצרתי סיכון ולא הפחתתי. אני לא מאמין שהגדר הצהובה היא מקדם ביטוח, תקרא שוב את תגובות 22 ו 23.

  27. אהבתי את הדיון שהתפתח פה וגרם לי להגיע למסקנות , יותר זהירות ופחות לאתגר , יש לנו משפחה שמחכה לנו ..

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל