fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

תערוכת ניו יורק 2013

תערוכת ניו יורק 2013

יובל נווה

צילום: יובל נווה

תערוכת האופנועים השנתית נודדת ברחבי ארה"ב בתקופת החורף ומקדימה את עונת הרכיבה שמתחילה באביב, בעוד כשלושה חודשים. רוב הרוכבים האמריקאים, בפרט בחוף הצפון המזרחי שהוא קפוא, אינם רוכבים בחורף ורואים ברכיבה תחביב פנאי של שלוש עונות. על כן, התערוכה חשובה לציבור רוכבים זה כיוון שחלקם מחפש כבר כעת לקנות את האופנוע הבא. אין זו תערוכה של חידושים אלא תערוכה של אווירה שמטרתה קידום מכירות וקשר של יצרנים שונים (למשל יצרני ארגזים, קסדות וציוד היקפי) עם לקוחות אבל בהחלט יש בה תצוגה של אופנועים מעניינים. גם בשנה שעברה סיקרתי את התערוכה וקשה לומר שהיה שינוי משמעותי משנה שעברה, אבל, סימני ההתאוששות הכלכלית ניכרים, בעיקר מכיוון כמות המבקרים.

הדוכן של דוקאטי משך את רוב תשומת הלב והיה עמוס עד אפס מקום. אולי זה קשור לאופנועים המדהימים ואולי גם לדוגמניות של דוקאטי. במרכז הבמה דוקאטי הציגה את דגם ההיפרמוטארד SP הסופר סקסי שהוצג לאחרנה במילאנו. הוא אולי נראה קטן בתמונה, אבל זה בגללי – האופנוע גבוה.
הדוכן של ק.ט.מ שצמחה בשוק האמריקאי ובעולם בצורה מרשימה בשנת החולפת היה צנוע, אבל הוצג בו דגם ה-990 באחה שהוא דגם האדוונצ'ר הגדול של ק.ט.מ בארה"ב. ה-1190 אדוונצר החדש, בעל אוריינטצית הכביש, לא יגיע ב-2013 ויהיה מעניין לראות מה יקרה ב-2014, אז הוא אמור להכנס ולהתחרות בצורה חזקה מאוד עם שאר היצרנים בתחום, ובפרט ב.מ.וו.

הונדה הציגה את דגם CB1100 שלו חשיבות גדולה בשוק האמריקאי. ישנו דור שלם של אופנוענים מבוגרים שמתרפק על הנוסטלגיה של אופנועי הסטנדרט היפניים של שנות השבעים והשמונים. אופנוע יפה מאוד לטעמי ונראה כאילו יצא ממנהרת הזמן (אך ללא טוני ודאג). בנוסף, הונדה וגם ימאהה הציגו מספר דגמי שטח לילדים ונוער. כך מצמיחים את הדור הבא, היה נחמד לראות. טריומף הציגה דגם מיוחד של הטייגר 800 XC ששימש לצורך צילום סרט התדמית של חברת ICON. האופנוע מדוגם בצורה מרשימה ו שימו לב לכננת (!) בחלקו האחורי. מומלץ מאוד לצפות בסרט – מדהים.

הארלי דיווידסון הקימו מתקן שהוא מעין דינמומטר, כדי לאפשר למבקרים לרכב על הארלי מונע ולתת בגז. זה היה די אופיני להם, מכיוון שהרוכבים עלו ללא קסדה, האופנוע עשה רעש רב והסריח את הסביבה עם גזים רעילים. אצל ויקטורי הקטנה העניינים היו מעודנים יותר וכמו בשנה שעברה גם השנה בתצוגה המרשימה שלהם החליטו לחשוף דגם חדש דווקא בניו יורק. מדובר במהדורת ייצור מיוחדת ומוגבלת ל-150 כלים, לדגם ה-CROSS COUNTRY אינדיאן השקיעה בדוכן מעניין כשאחד הפריטים יוצאי הדופן היה אינדיאן סקאוט משנת 1920, שקבע שיא עולמי בבונוויל שנת 1967 לקטגוריית עד 1000 סמ"ק, ע"י הניו-זילנדי ברט מונרו. הסרט The World’s Fastest Indian מבוסס על סיפורו אופנוע זה.

לשאר היצרנים הייתה תצוגה רגילה, שלא לומר בנאלית. סוזוקי היו די מאכזבים, לא היה שום דגם חדש או מיוחד, למעט גירסת גיקסר 1000 לכבוד ייצור מיליון ג'יקסרים מאז ומעולם. לצד הבמות הרגילות, היו מספר אזורים מעניינים: אזור של מופע פעלולים, תצוגה של אופנועי MotoGP ואזור פיטס' שבו מבקרים מתחרים ביניהם על משך הזמן הדרוש להחלפת צמיג לאופנוע מרוץ המתחרה ב-AMA.
ניסיתי את ידי וניצחתי את המתחרה שלי בזמן כולל של 32 שניות (הזהרתי אותו מראש שאני מצטיין בפריסת זחל לטנק). עדין, אין לי מושג איך המכונאים מקצוענים מחליפים, על פי דברי המנחה, באותם תנאים ב-14 שניות. אופנועים רבים ומיוחדים היו פזורים לצד הבמות, מספר מהם היו בנויים על פלטפורמת סוזוקי היאבוסה שמהווה זה שנים קרקע פוריה לשיפורים מופרכים בארה"ב.

לסיכומו של יום ניתן להגיד שהיה חביב מאוד, אבל לא יוצא דופן. משמח לראות ששוק האופנועים בארה"ב מתאושש, אבל בשנה הבאה אשמח לראות יותר יצרנים כמו אפריליה למשל, במות מושקעות יותר של יצרנים משמעותיים כמו סוזוקי וכמובן גם דגמים שקיימים בשאר העולם אך לא בארה"ב.

להערות ושאלות אפשר לפנות אל יובל ישירות
yuval.doogri@gmail.com

13 תגובות ל תערוכת ניו יורק 2013

  1. פחות NEWS.. אבל מה כבר אפשר להדגים חדש אחרי מילאנו שהייתה מושקעת ומחדשת כמו תמיד. כתבה יפה.

  2. למה הכל רדוד ? בואו כולנו נצא להצביע אחרת ואולי ישתנה.. תכלס מי ישתין לכיוון הדו"ג פה גם אם ישתנה ? עדיף בטחון איתני פה.

  3. אתה מתכוון לתערוכות פה בארץ ? בזיון אני אומר לך ! מר גילר תכלס משתדל.. מה זה משנה ? ה"יבואן המוכר" מספר אחד בישראל בוחור לא להציג, לצידו יבואן ענקי אחר עושה SHOW מדהים של וספות ולא של כלים ספורטיבים, אנחנו מדינת פח.

  4. לדעתי הם מחפשים רק לעשות קופון על היבואנים ולא יוצא ליבואנים מזה כלום. טוב להעתדכן מה קורה בחול ולבכות כאן..

  5. לגידי – כן זה אכן בג'ביטס סנטר, ממש ליד חנות הצילום של B&H. תודה נמרוד – כן, רציתי להניע.. מנוע 50 סמ"ק זה לא צחוק על כזה משקל זבוב! ניר – תודה, אולי אגיע בשנה הבאה למילאנו.. גם אני רוצה לגוון את התערוכות שאני מסקר. שחר – למה אין אפריליה? לא ברור. פיאג'ו כנראה לא חושבים שזו תערוכה חשובה מספיק, חבל כי לדעתי זו טעות. הקטנועים שלהם יכולם להמכר יפה באיזור ניו יורק. לצביקה – שלח אלינו כתבה מענינת וזה אולי יתפרסם.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל