fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
MV קוביה
voge מוטו24 באנר

קלאסיקות במחירי שיא בפריז

קלאסיקות במחירי שיא בפריז

אופיר דואק

צילום: יח"צ

בתי מכירות פומביות ברחבי העולם עורכים ימי מכירה מיוחדים לאוספים של אופנועים ומכוניות קלאסיות כעניין שבשגרה. ביום חמישי החולף ערך בית המכירות הבריטי בונהאמס 1793 מכירה פומבית יוצאת דופן בהיקפה בגרנד פאלסיס (הארמון הגדול) בצרפת. המכירה כללה כ-170 מכוניות ואופנועים נדירים ואיפילו מטוס אחד מתוצרת דה האבילנד שכיכב בסרט זוכה האוסקר זכרונות מאפריקה (Out of Africa) בכיכובה של מריל סטריפ.

המכירה הפומבית של האופנועים כללה בעיקר שני אוספים גדולים ששווים כ-600 אלף יורו ועוד כמה עשרות אופנועים בודדים ונדירים. אחד האוספים היה של אופנועי הגרד פרי של חברת Garelli. גארלי היא יצרנית אופנועים איטלקית שנוסדה בשנת 1919 ויצרה אופנועים קטני נפח ולאחר מלחמת העולם השניה גם קטנועים תואמי וספה. בשנות ה-80 זכתה קבוצת הגרנד פרי של החברה להצלחות לא מבוטלות בקטגוריית ה-125 סמ"ק כשקטפה 6 אליפויות עולם בין השנים 1982 ל-1987. שלוש האליפויות הראשונות של החברה הושגו על ידי הרוכב האגדי אנחל נייטו ואילו שתיים אחרות הושגו על ידי פאוסטו גרסיני. במכירה הוצעו מגוון אופנועי גרנד פרי של החברה מהשנים ההן שמכרו במחירים די מצחיקים של בין 7 ל-11 אלף יורו עבור אופנועי גרנד פרי 125 מסוף שנות ה-80', כ-2,000 יורו יותר בממוצע עבור אופנועי גרנד פרי 250 ועד ל-25 אלף יורו לאופנוע גרנד פרי 50 סמ"ק של החברה משנת 1983. יחד איתם נמכור גם מספר אופנועים של החברה משנות ה-20' וה-30'. אגב דווקא האופנוע הנחשב ליקר ביותר של החברה, משנת 1963 בנפח 50 סמ"ק ששבר את שיא המהירות לאופנועים מסוגו לא הצליח להימכר מפאת מחירו ההתחלתי שעומד על 50 אלף יורו.

האופנוע היקר ביותר שנמכר באירוע היה אופנוע מרוצים של אגלי- וינסנט (בתמונה העליונה) משנת 1968 שנמכר ב-40,250 יורו. אופנוע זה יוצר על ידי סדנת אגלי 9 שנים לאחר שחברת וינסנט סגרה את שעריה. אופנוע וינסנט נוסף שנמכר במחיר גבוה הוא וינסנט ראפיד משנת 1952 שהחליף ידיים תמורת 38 אלף יורו. עוד בלט במכירה הפומבית בלט אופנוע קובנטרי איגל 980 סמ"ק משנת 1925 שנמכר ב-40,090 אלף יורו. אופנוע נוסף בעל ייחוס אך מודרני יותר הוא הונדה VFR750R RC30 משנת 1989 עליו רכב אלוף הסופרבייק פרד מרקל. אופנוע זה נמכר במחיר של קצת פחות מ-27 אלף יורו.


בנטלי 6.5 ליטר ספיד 6

אלא שעם כל הכבוד לאופנועים, הכסף הגדול נרשם במכירה של המכוניות שם הוצעו מספר דגמים נדירים במיוחד בעלות יחוס יוקרתי ואף כאלו שהן עותק יחיד בכל העולם. המכונית שנמכרה בסכום הגבוה ביותר במכירה היא בנטלי 6 וחצי ליטר ספיד 6 משנת 1929 שהחליפה ידיים תמורת 828 אלף יורו. בסכום קצת יותר נמוך של 805 אלף יורו, כפול משוויה בשוק רכבי האספנות היוקרתיים,  נמכרה אסטון מרטין DB4 ואנטג' קבריולט משנת 1963 ממנה יוצרו 70 יחידות בלבד.
במקום השלישי מבחינת שווי המכירה נמצאת מכונית בוגאטי טייפ 57C קופה שהייתה שייכת לאטורה בוגאטי מייסד החברה. בוגאטי מיוחסת זו נמכרה במחיר של 690 אלף יורו אך בוגאטי אחרת, טייפ 54 משנת 1931, ששוויה מוערך בין 2.5 ל-3.5 מיליון יורו נותר ללא קונה.

עוד מכוניות בולטות שנמכרו במחירים עתק הן לנצ'יה אסטורה קבריולט משנת 1938 שנמכרה בתמורת 667 אלף יורו, פורשה 906 משנת 1966 שהשתתפה באליפות העולם של ה-FIA  באותה השנה נמכרה במחיר של 540 אלף יורו.
אגב, אותו מטוס דה האבילנד משנת 1929 שמוזכר בתחילת הידיעה נמכר בסכום שיא של 201,250 יורו לקונה אלמוני מקניה שעשה זאת באמצעות שיחת טלפון.

8 תגובות ל קלאסיקות במחירי שיא בפריז

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל