fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
MV קוביה
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC

באופן אישי – ראיון עם מקס ביאג'י

באופן אישי – ראיון עם מקס ביאג'י

אופיר דואק

צילום: אריק רוזנבלום

 אירוע הפורמולה בירושלים זימן לעשרות אלפי הצופים חוויה מוטורית מיוחדת שטרם נראתה בישראל לא רק על 4 גלגלים. גם עולם המרוצים על שני גלגלים זכה לביטוי באירוע כשלצד כריס פייפר שהרשים בתרגילי הפעלולים שלו זכה הקהל לראות הקפות ראווה על דוקאטי פאניגאלה את אלוף העולם בסופרבייק מקס ביאג'י. עם כל הכבוד לכל נהגי המרוצים שהשתתפו באירוע מקומו של ביאג'י לא הובלט מספיק וחבל. ביננו, מתי לאחרונה התארח בארץ אלוף עולם מכהן בסבב מרוצי אופנועי הכביש השני בחשיבותו בעולם.

ביאג'י זכה בתואר האליפות שלו ופרש מיד לאחר מכן כשהוא משאיר טעם מתוק לקריירת מרוצים של למעלה מ-20 שנה. אמנם לא כולם התחברו לאופיו של "הקיסר הרומי" שתמיד שידר תדמית של "האיש הרע" על המסלול. אפשר לאהוב או לשנוא אותו אבל לא להתעלם מרשימת ההישגים של ביאג'י עם 4 אליפויות עולם בקטגורית הגרנד פרי 250 ושתי אליפויות סופרבייק עולמי. ולאורך כל הקריירה, ביאג'י נשאר בטופ העולמי וזה משהו שקשה מאד להתכחש אליו.
במסגרת אירועי הפורמולה ראינו את מקס נותן הצגה לקהל אך גם פגשנו אותו לראיון קצר והתרשמנו שמעבר לתדמית הקשוחה ישנו אדם מרתק, כריזמתי ובעל אופי, בדיוק מהסוג שמרכיב אגדות מרוצים.
 
ראשית מקס, נתחיל מההיסטוריה הקרובה. זכית באליפות הסופרבייק באופן יוצא דופן בהפרש של חצי נקודה בלבד, איך הרגשת כשזכית באליפות בצורה כזו?

ביאג'י: זה הפער הקטן ביותר אי פעם שבו זכה מישהו באליפות והיה מתח עד לרגע האחרון. זה קרה כיוון שהמרוץ במונזה הופסק בגלל הגשם וחילקו לרוכבים מחצית מהנקודות. זה היה נחמד שעד הרגע האחרון לא יכולת לדעת מי יזכה באליפות.

אז נכנסת לספרי ההיסטוריה בדרך מיוחדת

ביאג'י: זה טוב כי בסופו של דבר ניצחתי וזכיתי באליפות

טום סייקס היה פחות מרוצה

ביאג'י: אני יכול להבין את האכזבה מנקודת מבטו של סייקס אבל טום הוא צעיר ויהיו לו עוד הזדמנויות.

איך אתה מסכם קריירה של למעלה מ-20 שנה של מרוצים?

ביאג'י:  אני עובר עכשיו לחלק השני בחיי שלא יכלול תחרויות באופן מקצועי. כמובן שבראיה לאחור בקריירה של 20 שנה יש המון אירועים ותמונות שחולפים בראשי. זה לא פשוט להיות בשלישיה הטובה ביותר במשך 20 שנה כך שאני מאד גאה במה שעשיתי.

בשבוע האחרון רכבת במבחנים בקבוצת פראמק דוקאטי, זה כיוון חדש שאתה הולך אליו?

ביאג'י: רכבתי בשבוע כרוכב מבחן אבל זה היה ניסיון חד פעמי וכרגע אני לא מתכנן שום דבר מעבר לזה. בכל מקרה זה היה נחמד לחזור לרכוב על אופנוע MotoGP במיוחד במוג'לו שהוא מסלול מצויין.

איך ההרגשה לחזור לרכב על אופנוע MotoGP? אלו אופנועים שונים לגמרי מאלו שעליהם אתה רכבת בזמנו

ביאג'י: עברו 8 שנים מאז והאופנועים התפתחו מאד. הצמיגים מאד מאד שונים מהמשליין של אותה התקופה וכמובן בלמי הקרבון שלא רכבתי איתם מאז כי בסופרבייק משתמשים בבלמי פלדה. כמובן שהאופנועים מהירים, מהירים מאד כתוצאה מההתקדמות הגדולה שנעשתה מאז.

ומהניסיון שלך על איזה אופנועים קל יותר לרכב, על אופנועי ה-500 הדו-פעימתיים או על אופנועי הארבע פעימות עמוסי האלקטרוניקה?

ביאג'י: כשרכבתי בזמנו על אופנועי ה-500 הדו-פעימתיים הסאונד היה נהדר וכשעברנו ב-2002 לאופנועי הארבע פעימות הסאונד היה רועם יותר. האופנועים קיבלו אלקטרוניקה ועברו להזרקת דלק ומשם ההתפתחות הטכנולוגית של האופנועים הפכה להיות מקבילה יותר לזו של המכוניות. האלקטרוניקה עוזרת לרוכבים להיות מהירים אבל גם תורמת לבטיחותם.

אתה חושב שהאלקטרוניקה הפכה אותך להיות מהיר יותר?

ביאג'י:  במובן מסוים האופנועים הפכו להיות "ניתנים לרכיבה" (Rideable). לאופנועי ה-500 היו כ-180 כ"ס ואילו לאופנועי ה-MotoGP של היום יש כ-260 כ"ס ולולא האלקטרוניקה זה היה בלתי אפשרי לרכב עליהם. גם צמיגי הברדג'סטון של היום מתקדמים מאד ותורמים ליכולת. 

רכבת במסלולי המרוצים הגדולים ביותר בעולם, איך זה מבחינתך לרכב באירוע שנערך בכביש הציבורי?

ביאג'י: זו הזדמנות מיוחדת ועבורי ומדובר באירוע שהוא קודם כל בשביל הכיף. אני מקווה שהקהל ייהנה כמוני מהרכיבה על שני גלגלים, אלי גם על גלגל אחד.

אתה תרכב באירוע הפורמולה ירושלים על הדוקאטי פאניגלה החדש אחרי הרבה שנים שרכבת על אפריליה. מה ההבדלים בין האופנועים?

ביאג'י: זו הפעם הראשונה שאני רוכב על הפאניגאלה ולא בחנתי אותו בעבר. אני מתרשם שהוא שונה מהאפריליה הארבע צילינדרי השימושי יותר. מכיוון שאני ארכב ברחובות וזהו מופע ראווה לא אצטרך לרכב הכי מהר או נגד השעון כך זו תהיה בעיקר חוויה ואי אפשר לרדת לעומק ההבדלים.

הפאניגלה לא זוכה להצלחה גדולה בסופרבייק עד כה, אתה חושב שיש לו את הפוטנציאל?

ביאג'י: כן, הוא אמנם לא זוכה כרגע להצלחה אבל יש לו כמה נקודות חוזק. מכיוון שהוא חדש לגמרי זה ייקח קצת זמן אבל שבו יצטרכו הרוכבים לבחון את האופנוע כדי להביא אותו לאיזו. האיזון של הפאניגאלה שונה בין היתר בגלל הבולם האופקי בצד שהוא יותר קשה לכיול והוא האופנוע היחיד שעושה שימוש בבולם כזה.

נחזור שוב לקריירה העשירה שלך. בראיה לאחור, מה היה הרגע הכי מרגש שלך בקריירה?

ביאג'י: היום. זה יום מאד מיוחד

ועכשיו ברצינות…

ביאג'י: זה היה בסוזוקה בשנת 1998, הפעם הראשונה בה ניצחתי בקטגורית ה-500 סמ"ק. זה קרה לאחר שהתחריתי בקטגורית ה-500, חזרתי לקטגורית ה-250 ואז שוב הגעת לקטגוריה הבכירה.

יש רוכב שהיית רוצה לרכב איתו שוב?

ביאג'י: רכבתי מול המון רוכבים טובים ואני מעדיף להשאיר את זה כמו שהיה. אם כבר הייתי רוצה לרכב מול מישהו שטרם יצא לי להתחרות נגדו וזה קייסי סטונר, אבל גם הוא פרש וזה כבר לא  יקרה.

תודה רבה מקס, ותהנה משהותך בישראל.

18 תגובות ל באופן אישי – ראיון עם מקס ביאג'י

  1. אני שמח שהדגשתם את הצד הדו-גלגלי ולא התמקדתם במופע הבזיון. מראש הגעתי לירושלים לראות רק את ביאג'י ופייפר. והרווחתי סופרמוטו וסופרבייקס חביבים ותוססים. את שאר המירוץ מיציתי די באכזבה (פרט לטרקטורונים בזוויות התאבדות והצוללת הצ/זהובה). הפקה מסורבלת, מתישה (מעליבה) ולא כיפית. מצאתי עצמי ניצב סמוך לקניון ממילא למול איזור הדריפטינג בתוך קבוצת אוהדים איטלקית וזה מה ששיפר את רוחי. כל השאר- ממש לא.

  2. ביאג'י הוא לא רוכב שנועד להיות אף פעם מוביל ב-GP. תמיד שני שלשי וכו'. בלי כריזמה בלי חן בלי חיוך סתם רוכב טוב ולא יותר.

  3. לראיין את ביאג'י עם הכובע של רוסי. זה יותר גרוע מלשים סמרטוט אדום מול שור זועם. הם היו ממש הכי פחות חברים שיש.

  4. כבוד גדול לראיין אותו ולא משנה איזה טיפוס הוא היה על המסלול, קר, חם וכו'.. מה שיש לו – לא ניתן לקחת לו ואתם התיחסתם וזה כבוד בפני עצמו.

  5. חוץ מזה שקשה היה לשמוע נקי השיחה, נהנתי והתרשמתי, עשיתם הסטוריה בלהביא אותו לעיר הקודש.

  6. כל הכבוד, מראיין מספר אחד, סוף סוף שאלות לעניין. מקצועי ואמין

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל