fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
HJC
סטפן
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

ספיישל חג: גן עדן לאופנוענים (התעדכנה גלריה)

ספיישל חג: גן עדן לאופנוענים (התעדכנה גלריה)


כתבה: אופיר שמואלי. צילם בגן עדן: אופיר שמואלי

את חשיבותם של מרוצי ה-TT, שהיוו בעבר את גולת הכותרת של סידרת מרוצי ה-GP, כנראה שלא ניתן יהיה להשיב. למרות זאת עדיין מהווים אירועי המרוצים באי מאן, ה-TT באביב והמאנקס גראנד-פרי בשלהי הקיץ, אבן שואבת למאות רוכבים שלא נרתעים מהמסלול המסוכן ולאלפים רבים של צופים שבאים מכל רחבי תבל לחזות בפלא.

 

השנה ציינו בחגיגיות את יובל ה-90 של מרוצי ה-GP ובמקביל השיקו את מרוצי הקלאסיק TT. לאלה נוספו מגוון רחב של אירועים: תחרויות טריאל לאופנועים קלאסיים ועכשוויים, כינוס ענק של מועדון אופנועי הוינטאג', מרוצי מוטוקרוס על החוף, מרוצי דראג ועוד. כל אלו הוכתרו בכותרת "פסטיבל האופנוענות של האי מאן", וכאשר אתה מוצא את עצמך מול שפע כזה של אפשרויות המחייבות אותך לבחור לאן תלך ועל מה תוותר זה אומר שהכותרת הזו לא משקרת. על מנת להדגיש את חגיגיות היובל הוזמנו ובאו לכבד את האירוע רבים מאלופי העבר, בין שהתחרו על המסלול המפורסם, כדוגמת ג'יאקומו אגוסטיני, פיל ריד, מיק גראנט, ובין אם לאו כדוגמת פרדי ספנסר.

כשלמדתי על תוכנית האירועים הצפופה החלטתי שזו בהחלט יכול להיות תרוץ לביקור נוסף (העשירי במספר) באי הקסום שכבש את ליבי כבר בביקורי הראשון שם, ב-TT של 1982 שציין את יובל ה-75 של האירוע. שי, חברי הנאמן, נאות להצטרף להרפתקה וכך מצאנו עצמנו שוב על האי שראה כל-כך הרבה היסטוריה מתרחשת על מסלולו ההררי.

הנוף, אח הנוף

עם הגעתנו, ישר שמנו פעמינו לפיטס בדאגלס להירשםבמשרד העיתונות ולקבל את כרטיס ה-PRESS הנחשק. את שארית אותו היום בילינו בפיטס בין אוהלי הטיפולים ושפע הדוכנים לממכר מזכרות, אביזרים לרוכב ואופנועו ופרודוקטים להזנתם (הרוכב ואופנועו).

בשש וחצי בערב החלו הקפות האימון. תארו לעצמכם מה זה כאשר מאתיים אופנועי מרוץ עם מערכות פליטה שמתכנניהן לא בדיוק ראו לנגד עיניהם את תיקני רמות הרעש המחמירות של האיחוד האירופי, כולם ביחד מניעים ומחממים את מנועיהם במכות גז נמרצות. בעדר הזה תמצאו דו-פעימתיים צורמניים וצרחניים של שנות ה-60' וה-70' לצידם של סינגלים בריטיים עם רעם עבה ומרעיד שכיכבו בשנות ה-50' וה-60' וסופר-ביקס מרובי בוכנות ועתירי סל"ד השולטים בזירה משנות ה-70'. כל אלה ביחד נותנים בגז בלי לרחם ומרעידים שמים וארץ, מה שגורם לנזק בלתי הפיך לשמיעתו של הקהל האומלל שהגורל זימן למקום.

הרוכבים מוזנקים בצמדים במרווחים של מספר שניות ונעלמים תוך שתי שניות במורד הישורת הארוכה. הקפת המסלול שאורכו כ-60 ק"מ, נמשכת כ-20 דקות בממוצע ובסופה חולפים האופנועים על פני היציעים, במהירות שיכולה להגיע אף ל-230 קמ"ש, מה שגורם לעומס רב על שרירי הצוואר של אותו קהל אומלל הנזכר לעיל.

למחרת נסענו לבקר במוזיאון אופנועים פרטי וקטן אך מאוד צפוף המציג אוסף גדול ומגוון מאוד של אופנועים נדירים המשומרים במצב מדהים. בתמונות תוכלו בוודאי לראות גם את הצפיפות וגם את האיכות והגיוון של האוסף הזה.

אבל לא רק במוזיאון זוכים לשזוף בעיניים כלים מיוחדים, כל האי הוא תערוכת אופנועים אחת גדולה, ובכל פינה נתקלים בשכיות חמדה. למשל, הלמברטה הזאת. כמה השקעה הוכנסה בדבר הזה! השקעה של עבודה, השקעה של כסף, של "נשמה". לא יאמן. וגם האופנועים הרגילים לכאורה שרואים ברחוב, בכל מקום אחר היו משאירים אותך עם לסת שמותה, אבל כאן מרוב דוקאטי, נורטון קומנדו, וינסנט ו-BSA גולדסטאר שרואים, מתהפכות היוצרות וכל קטנוע,או אופנוע צנוע שלא מצריך משקפי שמש כדי להתבונן בו נהפך לאטרקציה – כמו אדם לבוש בחוף נודיסטים.

מזג אוויר לוחמני

והאווירה האופפת את כל הקרנבל הזה גם היא דבר מאוד ייחודי. אתה מסתובב בחופשיות בין אוהלי הטיפולים, נכנס לתוכם ללא הפרעה, מתקבל בחיוך ובברכה מנומסת בכל מקום. אין שמץ התנשאות, גם לא מצידם של הכוכבים הגדולים של האירוע כדוגמת גיא מרטין או מייקל דאנלופ וג'ון מקגינס, שמוכנים לענות בסבלנות ובגובה העיניים על כל שאלה מופרחת שרק תעלה בדעתך. באוהל של חברת נורטון המתחדשת, התקבלנו כשנכנסו על ידי בחור חביב עם זקנקן אדמדם, שהסביר לנו בהתלהבות על האופנוע החדש שפיתחו, על תהליך ייצורו (בעבודת יד), על שתף ההזמנות שמציף אותם ועוד. בין היתר הזמין אותנו לביקור במפעל מתי שרק נרצה ובין לבין התברר שהוא האיש האמון על בניית המנועים במפעל הקטן, ושביום ממוצע יוצאים מתחת ידיו שני מנועים מוגמרים.

 

מזג האוויר האנגלי ידוע מזה עידן ועידנים כ"טיפוס מפוקפק שלא מומלץ לבנות עליו יותר מידי". גם הפעם הוא לא הכזיב והצליח לשבש לא אחת את לוח הזמנים של מקצי האימון ושל המרוצים. ביום המרוצים האחרון מזג האוויר אף היה גרוע הרבה יותר והמארגנים נאלצו לדחות שוב ושוב את הזינוק למרוץ הראשון מבין השניים שתוכננו לאותו יום, ולבסוף אף להפסקתו לאחר הקפה וחצי. אחרי כשעה וחצי המרוץ הוזנק מחדש, אך קוצר לשתי הקפות בלבד במקום הארבע המתוכננות. זמן קצר לאחר סיומו המוצלח של המרוץ המקוצר באה ההודעה המאכזבת שבישרה על ביטולו של מרוץ הסניור, מה שאמור היה להיות גולת הכותרת של כל שבוע המרוצים.

בקרוב עוד כתבה בסדרת לה מאן ע"י אופיר שמואלי

 

15 תגובות ל ספיישל חג: גן עדן לאופנוענים (התעדכנה גלריה)

  1. לדעתי צריך להוציא טיולים מאורגנים מכאן לחברי כנסת שיראו שהעם לא רק צריך לשלם להם אלא גם לקבל משהו.

  2. הבחור אה.. החמתי לו – עוד שניה הוא בן 70 או 80, ככה זה באנגליה, אתה הולך ונהיה צעיר שיש לך תחביב שלא מסתיים עם תרבות שרק עוזרים לפתח אותה.

  3. הציורים שצוירו על הלמברטה נדירים ביופים. אומנות מודרנית ללא ספק

  4. הטנדר זה פורד מודל 40/41 והאקסמפלר על גבו זה נורטון אינטרנשיונל OHC משנות ה-30 של המאה האחרונה של המילניום הקודם

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל