fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
voge מוטו24 באנר
HJC
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

טיול שנתי

טיול שנתי

שחר עמי מזרחי

צילום: שחר עמי מזרחי

הכל התחיל בשיחת טלפון אחת, שהסתכמה במילים GSR-750A. דבר ראשון – רץ לגוגל לקרוא על האופנוע, לראות קצת סרטונים ותגובות של רוכבים.  למרות שבדרך כלל אני משתדל להימנע מלהגיע עם דעות קדומות על דברים, עם אופנועים אני לא לוקח סיכון. 

יש המון מבחני דרכים, ולשם שינוי, המטרה הפעם להביא את סיפור האופנוע מכיוון קצת אחר. ביחד עם קבוצת הרכיבה שלי הידועה בשמה The Riding Hamsters  (האוגרים הרוכבים) הצטרפנו לטיול שנתי של תיכון בליך ברמת גן. טוב, למען הגילוי הנאות, לא באמת הצטרפנו לאורך כל הטיול, אתם יכולים לדמיין לעצמכם מה זה לסחוב אחריכם 9 אוטובוסים? עד שסוף סוף יש כבישים מפותלים (עד כמה שאפשר לקרוא להם כאלה) ויש אופנועים שמסוגלים לדחוף. 
יצאנו לטיול רכובים על גבי סוזוקי GSR750 , ימאהה וי-מקס וימאהה איקס-סיטי 250 בעל גלגלי 16 אינץ'. יצאנו מאזור תל אביב לכיוון כביש החוף וההפתעה הראשונה לא איחרה לבוא, הנסיעה בתוך העיר חלקה, האופנוע קל משקל ומאפשר תמרונים קלים ומהירים בין המכוניות שתקועות ברמזור ומקנה מעין תחושת ריחוף שכזאת. תנוחת הרכיבה הזקופה יחסית לאופנוע גרמה לי להרגשה טובה, הצבע הכחול מטאלי לא השאיר את הסובבים אדישים לאופנוע וכולם סובבו את הראש להסתכל. הירידה לכביש המהיר לא איחרה לבוא והאופנוע הצהיר על הכוח המתפרץ שלו מיד עם משיכת המצערת.  לא עברו הרבה שניות עד שהבנתי שצריך לשחרר קצת את הגז. אני בסך הכל על על איילון, אבל האופנוע רוצה עוד.

אז ככל שהצפנו לכיוון הכינרת להיפגש עם החבר'ה מהתיכון השאלה מה הקשר בין טיול שנתי לאופנועים?! הדהדה בראשי. הנסיעה צפונה דרך כביש החוף רצופה במבטים שהנהגים מגניבים לעבר האופנוע. מצד אחד קשה לי לתאר את צליל הנביחה שמייצר האופנוע תוך כדי נסיעה אבל אני מסוגל לדמיין אותו אחרי כמה מכות גז למכוניות שנתקעו בנתיב. מכביש החוף ירדנו לכביש 65, הספקנו להתבלבל קצת בעפולה והמשכנו אל עבר דרום הכינרת. הנסיעה הייתה ברובה ישרה שטחית ומשעממת. אבל עם זאת סיפקה לי זמן להתרגל אל ה-GSR, להכיר את היתרונות, החסרונות והמגבלות שלו. כביש 90 מעלה אותנו צפונה עם הכינרת, הנוף מטמטם, הכבישים פחות, אבל עברנו את זה מהר. 



אז הגיע הקטע האומנותי. ההצפנה לישוב כורזים וקיבוץ עמיעד טומנת בחובה כביש מפותל שנתן להוציא מהאופנוע את החיה הרעה שבו. היעדר פיירינג מורגש לאורך הפיתולים ניתן להשכיב את בצורה נפלאה. במהירויות הגבוהות הראש השתדל שלא להתנתק מהגוף בעקבות היעדר מיגון רוח. משם צפונה לעבר מטולה, לארוחת צהרים במסעדת הטחנה (מומלץ בחום) וחזרה לכיוון הכינרת, אל הלונה גל.

כשהגענו ללונה גל, התלמידים כבר היו אחרי מקלחות, החלו בהכנות לארוחת הערב. אז החלה השמועה לרוץ – "בוא תראה איזה אופנוע עומד בחוץ…". בדרך אל אזור הארוחה, הפלאפונים בשלוף, גונבים במהירות תמונות של האופנוע. אבל אל תדאגו, עוד נגיע לזה.

ילדים אוהבים אופנועים, חלקם כבר התחילו לעשות את דרכם אל עולם הדו-גלגלי עם רישיון לקטנוע שאיתו הם מגיעים לבית הספר, לחלקם יש הורים (בדרך כלל אבות) או אפילו דודים רוכבים. וחלקם נשארים עם כל זה בגדר חלום, בינתיים לפחות. אבל כל זה לא באמת מספיק. זה לא יכול להיות   הקשר היחידי בין טיול שנתי ואופנועים, נכון? בזמן שקשרנו את האופנועים, המורה המאספת דוחקת באחרון התלמידים להזדרז לכיוון חדר האוכל. היא עברה אותנו ואז נעמדה, עיניה זהרו, אנחנו כרוכבים יכולנו לזהות את זה מיד – היא משלנו! מסתבר שאחת המורות בעלת רישיון A ורוכבת אופנוע כבר לשעבר. היא ביקשה לעלות על ה-GSR, ומי אנחנו שנמנע את זה ממנה? ההתרגשות הייתה בשיאה, "כמה שנים שלא רכבתי על אופנוע…", "אפשר להניע אותו?", ומי אנחנו שלא נניע? "אושר עילאי…". המשכנו אל עבר ארוחת הערב, מנוחת הלוחם, יום רכיבה מהנה היה, צריך להתכונן למחר.



השחר עלה, הבוקר הפציע, יום חדש בפתח, ועל הפרק – עמק הבכא. לא לפני שאנחנו עורכים צילומים לאופנוע עם קבוצת ילדים שהלכה ותפחה. עוד ועוד ילדים רצים לתמונה, ומארבעה ילדים בתמונה הגענו לכיתה וחצי. הילדים לא נשארו אדישים למראה הספורטיבי של האופנוע ודרשו לשמוע אותו קצת מגרגר וכשקבוצה של 30 ילדים דורשים משהו, קשה מאוד לסרב. צלילו הגרגרני של המנוע מזכיר מאוד את הג'יסקרים (המנוע נלקח מ-R750), הטון הגבוה והיבבות הקצרות הוציאו את האדישות גם מאותם ילדים שלא הצליחו להבין סביב מה כל המהומה.

בזמן שהתלמידים מועמסים לאוטובוסים, מצאנו לנכון ללכת להשקות את האופנועים כדי להיות מוכנים. באומדן שערכתי נמצא שהאופנוע עושה 26.8 ק"מ לליטר. יצאנו לכיוון עמק הבכא, מובילים תשעה אוטובוסים אחרינו – אחריות כבדה. כשהגענו אל עמק הבכא התלמידים התפצלו להדרכות ואנחנו ישבנו קצת לנוח ולהכין קפה כאשר לפתע, רכב של האו"ם הגיע למקום. מהרכב ירדו שלושה  חיילים: איטלקי, קנדי וסלובני שערכו סיור קטן במקום. בדרכם חזרה אל הרכב נתקלו באופנועים שעמדו בצד והתפעלו מהם מאוד. כמובן שבדרכנו החביבה הצענו גם "ללוחמים" קפה משובח, והם מצידם סירבו בנימוס. נורא עניינה אותם תרבות האופנועים בארץ. האיטלקי מצידו סיפר שבבית באיטליה ברשותו BMW R1200GS איתו הוא יוצא לרכיבות באזור ההרים מתי שרק מתאפשר. אנחנו מצידנו סיפרנו שבדיוק חזרנו מטיול באלפים. סיפרנו להם קצת על הווי האופנועים בארץ, קבוצות ומועדונים וכמובן על הרכיבה למצדה בערב ראש השנה החדשה, דבר שהקסים אותם מאוד. לא נפרדנו לפני שעשינו תמונה זריזה למזכרת, וחיילינו המשיכו בדרכם. ההדרכות נגמרו, וזה זמן טוב לעוד תמונות עם האופנוע שלא הפסיק למשוך תשומת לב. שוב, מתמונה של תלמידים בודדים הגענו לדיביזיה שלמה. משעשע. בשיחה קולחת על טיולים אופנועים ומה שביניהם, הסתבר שגם אחד מהמדריכים הינו רוכב, ולא סתם רוכב, אלא מדריך טיולים של מועדון האופנועים הישראלי. מיצינו את עמק הבכא והגיע הזמן להיפרד, כביש הבקעה קרא לנו.

אם צריך לסכם במשפט וחצי את חווית הרכיבה על האופנוע לא הייתי ממהר להגיד שה-GSR750A  הוא אחד מאותם אופנועים שברגע שעולים עליהם קשה מאוד לרדת. ולא בגלל תנוחת הרכיבה.
אולם התחושה שהאופנוע מקנה בנסיעה בעיר, בנסיעה בכבישים מהירים וכן בדרכים עקלקלות רק מדגישה את הרב משימתיות של האופנוע. משקלו הקל 213 ק"ג (רטוב) מקל על ההתניידות איתו בתוך העיר, כוחו של האופנוע בא לידי ביטוי בנסיעה מהירה בדכים הבין עירוניות. המראה הספורטיבי לא משאיר את הסובבים אדישים. אין ספק שלרוכב שתר אחר כלי נוח לשבוע ומושחז לסוף השבוע, יש בהחלט על מה להסתכל.





16 תגובות ל טיול שנתי

  1. אם שעה בשבוע תנתן ללמידה על ספורט מוטורי, תרבות נהיגה, רכיבה נכונה, נהיגה נכונה, נרוויח כולנו כחברה הרבה יותר.

  2. נשמעת חוויה מרתקת שאסור לפספס.. אתם בהחלט יודעים ליהנות!

    מחכה לפוסטים הבאים מהטיולים בחורף

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל