fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
סטפן

12 האופנועים שחידשו ב- 2013

12 האופנועים שחידשו ב- 2013

גיא בן ברק

צילום: יצרן


לפני עשר שנים תערוכת מילאנו הייתה האחרונה שנערכה ב"פיירה הישנה", האתר ההיסטורי בלב העיר מילאנו שאירח מדי שנה מאז סוף מלחמת העולם השניה את תצוגת האופנועים החשובה בעולם. בתערוכה שהתקיימה במבנים הישנים של הפיירה בסוף ספטמבר 2003 היה מה לראות. העולם התאושש במהירות ממכת 9.11, הוצגו חידושי 2004 ובהם שני סופרבייקס יפניים חדשים לגמרי של הונדה (CBR1000RR) וקאוואסאקי (ZX10R), פלוס ימאהה R1 משודרג ולמעשה גם הוא חדש לגמרי. ב.מ.וו R1200GS החדש ומנוע הטווין 450 האקזוטי של אפריליה, סוזוקי בורגמן 650 והיה שם גם הדזמוסדיצ'י שחגג כניסה מרשימה של דוקאטי ל-MotoGP באותה שנה עם מקומות 4 ו-6 לקפירוסי ובייליס. 

יבול כזה של אטרקציות בתערוכה אחת, כמות כזו של אופנועים חדשים ומשמעותיים, נחשב ב-2013 לחלום. עולם האופנועים נמצא מאז 2008 בדעיכה. בשנים האחרונות האופנועים החדשים שרואים בתערוכות ואחר כך בכבישים הם לרוב מנועים ודגמים קיימים, עם איזה שינוי קטן, או אופנועים מתוקצבים ופשוטים, מתנחמדים. 

זה גם המצב כאשר שנת 2013 מנמיכה לסיומה, אולם בכל זאת היו בשנה היוצאת כמה דגמים שווים. אספנו 12 שראויים לאזכור, ומתוכם יצא מן הסתם "אופנוע השנה "2013". מתוך התריסר הרוב (7) הם כלים אירופים ורק חמישה יפנים. מציאות קיימת כבר מספיק שנים כדי שתתקבע לשנים קדימה. רק על מסלולי ה- MotoGPהיפנים שומרים על היתרון הטכנולוגי המוחלט שלהם, אולם בכביש והשטח הציבורי הם אבדו אותו ולא לזמן קצר.

חשוב לציין כי אין מדובר רק בדגמים שהוצגו רשמית בתערוכות של פתיחת השנה אלא בכל מה שהוצג במרוצת 2013.

ימאהה MT09
הטריפל החדש של ימאהה הוא אחד משני החידושים המשמעותיים ביותר לשנת 2013, הדגם הוצג במחצית השנה אמנם אבל החל להימכר כמעט מיידית. מנוע שלושה צילינדרים ארבע פעימתי נדיר אצל היפנים, למרות שלימאהה היה כזה לפני 40 שנה. ה-MT09 אינו אופנוע למרחקים ארוכים אלא עירוני, למרות שלוחמים עירוניים, סופרמוטו מוגדלים, כמו שימאהה עצמה המציאה ב-1991 עם ה-TDM אינם חדשים. הטריפל של ימאהה בכל זאת מביא משהו מרענן ורכיבים איכותיים במחיר של 8,300 אירו באירופה כולל ABS. 115 כוח סוס על 188 קילו רטוב אינם נתונים קיצוניים כי מכוונים לקהל יעד רחב ככול האפשר אולם אין ספק שהמנוע החדש ישמש את ימאהה גם לספורט קיצוני בהרבה, R6 שלושה צילינדר אמור היה להופיע כבר ב-2014 אולם זה כנראה נדחה לשנה הבאה.



ב.מ.וו R1200GS
החידוש המשמעותי הנוסף ל-2013. ב.מ.וו ידעה שהימור על שינוי משמעותי בדגם המצליח ביותר שלה ובעולם בכלל אינו בא בחשבון וחייבים ללכת על בטוח. וכך הם עשו בהשקעה אדירה שכסתה את כול הבסיסים, הבוקסר הכול חדש מקורר נוזל רק איפה שצריך וסביבו אופנוע שלם חדש, למרות שיש המוני מתחרים חזקים מה-125 כ"ס שלו, הוכיח ה-R1200GS החדש עצמו במהלך 2013 ככלי מנצח בכול מבחן השוואתי בו השתתף וזאת בכול פעם מול למעלה מעשרה מתחרים של מיטב היצרנים. המכירות גם הן מצוינות, במחיר של 16,000 אירו באירופה.



מוטו גוצי קליפורניה 1400
מחמאות לפיאג'ו בעלת גוצי שמלאה אחר הבטחתה אם כי באיחור של כמה שנים והשקיעה במותג המיתולוגי ובהצלחה. הקליפורניה הוא קרוזר מהמדליקים בעולם, מעוצב נפלא ומרשים מאוד למרות שמשקלו נמוך יחסית לבהמות הקטגוריה, מנוע ומכלולים מתקדמים עם רכב-על-חוט ובקרת אחיזה. נכון שהדרך לחזרת מוטו גוצי לחזית הטכנולוגיה בה הייתה בשנות החמישים עד שבעים של המאה הקודמת עוד ארוכה, אבל הקליפורניה הוא יותר מדוגמא ראויה למה שהיצרן בן התשעים הזה מסוגל גם היום כשרק נותנים לו.



אם. וי אגוסטה F3 800
מפעל הבוטיק הקטן מצליח לשרוד ואף לגדול בניהולו של קאסטיליוני הבן, בדיוק הודות לאופנועים שאינם רק יפיופים אלא ביצועיסטים וטכנולוגיים – במחיר שפוי. הגרסה הגדולה והחדשה של ה-F3 שהופיעה ב-2013 ולפי המבחנים הטובה ביותר של הטריפל עולה רק 10% יותר מ-600 יפני ונותנת ביצועים טובים יותר ופקטור ייחודיות פי אינסוף. 



הונדה CB500X
הונדה התאימה עצמה לצמצום הכלכלי העולמי מהר, פלטפורמת מנוע טווין 500 צנוע ביצועים וחסכוני נראתה בתחילה כאופנועים לעניים, אולם דווקא הגרסה איקס כביש דורו הוכיחה שאופנועים רעים הם לא. תמורת 6,150 אירו באירופה, מחירו של קטנוע מנהלים, מקבלים אופנוע מצוין המתאים לקשת עצומה של רוכבים ומהנה במגוון משימות, אם יש אופנועים שיביאו רוכבים חדשים הם נראים ומרגישים כמו ה-CB500X.



ק.ט.מ אדוונצ'ר 1190
היצרן האוסטרי ושותפו ההודי הם ענק גדל בקצב מבהיל, יחד עם האדוונצ'ר 1190 הופיע ב-2013 הדיוק 390 הראוי לא פחות להיכלל בנבחרי 2013. באשר לאדוונצ'ר, זה כלי טיולים נפלא, המסוגל לקחת את הרוכב בלמעלה מ-200 קמ"ש בשבילים ללא קושי, ואם הגרסה הרגילה לא קשוחה מספיק עבור מישהו הרי ה-R עם גלגל קדמי "21 ומתלים נוטים יותר לשטח בטוח יספיק.



קאוואסאקי ZX636
החידוש היחיד של 2013 בתחום ה-600 הספורטיבי ורק על זה מגיע ליצרן הירוק להיכלל ברשימה. קאוואסאקי חזרה לנפח המוזר הזה שהציגה לראשונה ב-2003 אך באופנוע טוב פי כמה מלפני עשר שנים, עם בקרת אחיזה אלקטרונית הראשונה אצל ה-600 היפנים, הנינג'ה הזה עם מנוע מוגדל אמנם לא יכול להתמודד באליפות הסופרספורט העולמית, אולם בכביש ובימי מסלול אין 600 חזק או זריז יותר ממנו.



הונדה F6B
גרסת "בגר" של הגולדווינג על שם המזוודות האחוריות הענקיות, נמכרת ב-2013 לא רק בארה"ב מולדת הגולדווינג, ואיתה הונדה מנסה להגיע לקהלים צעירים מאלה שרכשו עד עתה את התורר המעולה והיקר. המחיר ירד אך ב-22,000 אירו באירופה זה עדיין אופנוע לעשירים או תיירנים מושבעים או שניהם. הגרסה החדשה ספורטיבית יותר אך לא על חשבון האבזור והמיגון ממזג האוויר, בעיצוב שנוי במחלקות אך בכול מקרה יסובב ראשים. ה-F6B אף מיועד לכסות יותר אפשרויות מול צמד תיירני ה-1600 של ב.מ.וו למרות שאלה בכול מקרה לא מצליחים לפגוע במכירות הגולדווינג.



דוקאטי היפרסטראדה
ההיפרמוטרד החדש עם מנוע טסטהסטרטה 11 שמונה שסתומים מקורר מים 821 סמ"ק נכלל כמובן באופנועים המשמעותיים של 2013, שלוש גרסאות הוצגו בנובמבר 2012, בסיס, SP אקזוטית והיפרסטראדה, גרסה מתונה יחסית שדווקא היא הזוכה להצלחה מיידית. בעוד ההיפרמוטרד ממוקד בקרביות, ויבלה כנראה רבות משעותיו על גלגל אחורי בלבד, ההיפרסטראדה שימושי הרבה יותר ומספק הרבה מהספורט במקביל לכמה נכסי תיור של המולטיסטרדה הגדול, ונהנה מהתאמה למגוון גדול בהרבה של רוכבים ושימושים, וכאמור  זוכה להצלחה במכירות. 



ימאהה XV950
קרוזר יפני עם מנוע בנפח בינוני לא מהווה חדשות, אבל הימאהה 950 החדש הוא בעיצוב "בובר" מוצלח, מינימליסטי וחשוף בניגוד לערמות המתכת והפלסטיק שעוטים הקרוזרים בדרך כלל, הקרוזר הזה הנמכר בארה"ב בשם "בולט", אינו רק יפה לעין הוא גם ספורטיבי בתחושותיו, ומראש מיועד לקאסטומיזציה ועיצוב אישי ותוספות, במחיר של 8,400 אירו באירופה הוא גם ישאיר כסף לאלה.



וספה 946
הוצגה כקונספט עוד ב-2012 ופיאג'ו עמדה בהבטחה והוציאה את הגרסה המיוחדת של הוספה ב-2013 כשהיא נאמנה כמעט לחלוטין לאב הטיפוס. בעיצוב הוספה המקורית מ-1945/6 נמכרת הגרסה הזו ב-9,000 אירו באירופה, מחירו של אופנוע גדול וזה צריך לזכור בסופו של דבר קטנוע 125 סמ"ק. גם אם המכירות לא יהיו מזהירות, העיצוב של הוספה הזו הוא מאסטרפיס.



פיג'ו מטרופוליס 400 
התלת של פיאג'יו, MP3 אשר ב-2006 המציא את הקונספט, נהנה מהיעדר תחרות, עד שפיז'ו הוציאה את המטרופוליס 400 השנה. כמתבקש מהיות פיז'ו נהנה המטרופוליס מפתרונות מתקדמים רבים הבאים מעולם הרכב ומי אנחנו שנתווכח עם עיתונאים איטלקים שלא חשודים בהיעדר פטריוטיות שהכתירו את המטרופוליס כקטנוע התלת גלגלי הטוב בעולם כיום, מחירו קרוב ל-8,000 אירו, לא זול, אולם מי שהיה בפאריס השנה כבר נוכח שזה לא חוסם אלפים מלרכוש את הפיז'ו הזה, וכך גם במדינות נוספות באירופה. 





9 תגובות ל 12 האופנועים שחידשו ב- 2013

  1. שאלה זה מדור פרסומי? או מה שרק מעניין אותכם זה הכסף ?? תענו לי על שאלה אחת מה קהל היעד שלכם ישראל או מדינות בחול כי אם חול אז לא נירא לי שמישהו בחול יכנס לאתר שלכם מתוך ה12 אופנועים שהארתם פה כמה יש בישראל?? כל אילה שאין לא צריכים להיות פה הם לא קשורים אלינו! תראו ת'12 שעשו תשנה של ישראל זה יעניין יותר! ואיך אופנועים 500 קשורים גם כן זה לא חידושים זה אופנועים חדשים לגמרי! וזה אתר שאמור לתת מידע לקהילה ולי נירא הוא מתעסק רק בקבלת הכסף מפרסום!

  2. מצפה בכיליון עיניים לקראת התערוכה ומה שהיא צופנת בתוכה (אמנם הרבה כבר נחשף אבל תמיד יש מקום לעוד).
    דניס מה אתה רוצה? האתר עשה סקירה על מה שעתיד להיות מוצג בתערוכת מילאנו הקרובה. על פי מה שידוע לרוב הציבור, מילאנו זה לא בישראל ולכן אין טעם לכתוב השמצות וכו'. ותלמד לכתוב אחי זה רק יעזור לך בחיים…

  3. הכתבה אכן לקראת התערוכה במילאנו שתפתח ב7 בחודש. לא מוצגים כאן האופנועים שיהיו בתערוכה הקרובה, אלא את אלו שהיו בתערוכה הקודמת ב-2012 והכי השפיעו על שוק האופנועים **העולמי** בשנה החולפת, 2013.

  4. דניס, אתה בנאדם נמוך וחסר יכולת הבנת נקרא בסיסית.

  5. למה אתה לא יכול לכתוב את השם האמיתי שלך. איפה אתה מתנהל..? פעם אולי הייתי אומר שאתה עובד במוטו. אבל עכשיו כשמוטו נסגר מה נשאר? לא מאמין שזה החברה מפולגז. הם לא עד כדיי כך טיפשים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל