fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
תמוז
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC

תסביך רדיפה

תסביך רדיפה

כתב: אופיר שמואלי.  צילם בגן עדן: אופיר שמואלי

בסופה של הכתבה הקודמת בה תיארתי בפניכם את חוויותינו הבלתי נשכחות מפסטיבל האופנוענות באי-מאן הוסיף עורך האתר הבטחה: בקרוב עוד כתבה בסדרת האי-מאן! ובכן, כמו שכל ילד (מחונך) יודע, הבטחות צריך לקיים! אז לא ממש "בקרוב", אבל בכל-זאת.
(והנה זה קרה!! המערכת)

כמו שבווודאי זכור לכם (כן, כמובן שזכור לכם, SURE, ברור) ציינתי באותה כתבה בלתי נשכחת כי בתוכניית הפסטיבל נכללו שתי תחרויות טראייל, האחת לאופנועים בני ימינו והאחרת לאופנועים קלאסיים. הטראייל המודרני, שנערך בימי השיא של הפסטיבל, הצליח לתדהמתי לחמוק מתחת לראדאר וכל אדם ששאלנו אודותיו או שלא ידע כלל על קיומו או שלא ידע להכוונינו למקום ההתרחשות.

הטראייל הקלאסי היה האירוע שחתם את הפסטיבל, אבל גם אודותיו האינפורמציה שהשגנו הייתה מוגבלת מאוד. כל שידענו היה שיומו הראשון של הטראייל, שנמשך יומיים, יערך בחלקו הדרומי של האי והשני בחלקו הצפוני. עם המידע העצום הזה יצאנו בבוקרו של היום הראשון עם ג'יל, המארחת החביבה שלנו, ששוב התנדבה לשמש לנו גם כנהגת,"לצוד" את הטראייל. לא ארך הזמן ועל פנינו חלפו מספר אופנועי טראייל; ג'יל ביצעה פניית פרסה זריזה והחלה לדלוק אחר הטראייליסטים שהיו בדרכם לעוד אחד מקטעי הדרוג.

ובכן, מסתבר שלעקוב אחר תחרות טראייל זו לא משימה פשוטה כל-כך. התחרות בנויה ממספר גדול של קטעי דרוג קצרים של דקה או שתיים הפזורים על פני שטח רחב, ובניהם קטעי קישור מנהלתיים ארוכים, ואם לא עומד לרשותך כלי רכב אזי אין באפשרותך לעקוב אחר מהלך התחרות ולא תוכל לדלג בעקבות המתחרים בין קטעי הדרוג. וגם כאשר אתה כבר כן ממונע, עדיין איתור מקומם של קטעי הדרוג מצריך הכרות מעמיקה עם השטחים הכי נידחים של האי על שמותיהם המוזרים ולתזז את ג'יל, החפה מכל פשע, יום שלם בין קטעי הדרוג זה לא היה לעניין. למזלנו נתקלנו בשלב זה בבחור אנגלי חביב, שנאות בשמחה לצרפנו אליו, ובוואן הפיצפון שלו התגלגלנו בהמשכו של כל אותו היום בין פינותיו היפות של האי ובמעקב אחר הרוכבים.

התחרות מתקיימת בשתי קטגוריות: פרה-65, כלומר לאופנועים שיוצרו לפני 1965, וטווין-שוק (TWINSHOCK) לאופנועים מודרניים יותר, בתנאי שהמתלה האחורי שלהם מצויד בשני בולמים. הקריטריונים הללו פותחים את התחרות למגוון עצום של כלים וכמעט ולא רואים שני אופנועים זהים על "הגריד".
לא רק האופנועים ותיקים בטראייל הקלאסי, גם הרוכבים גילם הממוצע גבוהה למדי. באחד מקטעי הדרוג ראיתי את אחד המתחרים הקשישים יותר יורד לבחון את הנתיב כשהוא נעזר במקל הליכה.

בין משתתפי התחרות הופתענו לראות גם כמה וכמה מכוכבי ה-TT בעבר ובהווה כמו מיק גראנט הבריטי (בן דורו של בארי שין) שלזכותו נזקפים 7 ניצחונות TT וג'ון מקגינס המחזיק בשיא מהירות ההקפה של מסלול ה-TT וב-20 ניצחונות. מכיוון שאת קטעי הדרוג עושים הרוכבים אחד אחד ובדרך כלל הם גם יורדים מכליהם ובוחנים את הקטע רגלית לפני שמסתערים על היעד, נוצרים פה ושם "פקקי-תנועה". כך נפלה לידינו ההזדמנות להחליף כמה מילים עם מקגינס בכבודו ובעצמו ושוב נוכחנו עד כמה פתוחים וידידותיים ממשיכים החברה האלה להיות ואיזו אווירה נפלאה זה משרה על המפגש כולו.

הרשו לעצמכם להשען לאחור ולהנות מהתמונות האלו. לא כל יום אתם רואים כאלו דברים:

12 תגובות ל תסביך רדיפה

  1. וגלותיים ,לא ניתן להסביר כאן לאף אחד שום דבר!

  2. הבאת לי את החשק. איך בוחרים בתי מלון שם, איזה אזור זה בדיוק ומה העלות של כניסה למופעים?

  3. אתה צריך לעשות טיולים מאורגנים לשם. זה טיול חובה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל