fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
תמוז
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן

שינוי דרגה ברשיון הרכב ! The way it`s done

שינוי דרגה ברשיון הרכב ! The way it`s done
כתב: ראסטי ג'יימס

בארץ החלמאות הברדק פורח, בארץ החלמאות בכל תקופה אני טורח, לשעה טובה – בשעה טובה 
המדינה שידרגה פה. לדרגה יפה… לדרגה ראויה כה, דרגה מספיקה, מספיקה זו… {לחן: עממי}

שנת 2006 הייתה מועד עדכון מדרגות הרישוי לדו גלגלי בפעם הקודמת – אז נקבעה דרגת הביניים (A1 ז"ל) לעד 33כ"ס (עם החרגה ל400 סמ"ק לכלים שברשיונם לא נרשמו כוחות המנוע – לפני 2007) 2014 ראתה את היפוך שמות הקטגוריות מA1 לA2 ולהיפך והגדלה משמעותית בכוח המותר בקטגוריה השניה –מ33 ל 47 כוחות סוס. לא עניין של מה בכך. 

הדבר שינה, כמובן, את פני אולמות התצוגה וקידם נפחים ודגמים שונים לקהל היעד (BMW,אנפילד, HONDA,KTM  ועוד). אך בשוק המשומשים חלה מהפיכה זוטא בעיקר לכמה דגמים בנפחי 500, 600 ואף יותר שזכאים כעת לשינוי דרגת הרישוי שלהם מL (כלומר לבעלי רשיון לא מוגבל) לL2 המתאים לבעלי רשיון עד 47 כ"ס.

למה אני מספר לכם את זה?
כי יש כמה, פה ממש בקהל הקוראים המקומי, בעלי כלים שכאלה; 

דו"שים, אופנועי כביש וקטנועים (אבל אף קאסטום) בעלי נפח חצי ליטר וקצת למעלה משם שרק צריכים שהמדינה תעדכן את ניירות הרכב והנה – קהל היעד למכירת האופנוע או הקטנוע גדל פלאים {מA לA2  החדש}

אמרתי לעצמי שזה עלול גם לעניין לא מעט רוכשים פוטנציאליים לכלים משומשים שכאלה בדרגה האמצעית… 
 זו אמנם נשלטת בעוולות ביטוח החובה הארכאי בנפח 250 הלא אופנתי אך נפח גבוה יותר משנתוני תחילת האלף ועד 2007 שקוטלגו אחרת עד כה, אופנועים וקטנועים כאלו יכולים לענות על מגוון שימושים רחב הרבה יותר מאותם רבעי נפח חביבים והבדל של כאלף שקל בשנה לא צריך להיות השיקול היחיד במשוואה. בקיצור, יש סיבה לטרוח ולהסדיר את הניירת – מדובר בתהליך פשוט שהמוכר יכול לבצע יחסית בקלות ובמהירות.



אופן ההכנה:

ראשית חכמה נמצאת בארכיון היבואן (או בניירות הייבוא, במקרה של ייבוא אישי). שם מצוין נתון כוחות הסוס המוצהרים ע"י היצרן. מהארכיון יש לבקש אישור חתום על הנתון הנ"ל.
עד כאן די פשוט ורגוע, אפילו יכול להסתיים בקפה ומאפה – תלוי באיזה יבואן מדובר.

מכאן והלאה, הדרך לאישור הנכסף פונה אל הרשויות. במקרה דנן, מ.הרישוי הידוע מאז קום המדינה ולפרטיה…, נגיד בחולון..   {בואכה ככר הדמעות כשבאופק קולנוע רינה ;} 

אין טעם להיכנס לבניין בשלב כה מוקדם, בטח ובטח שאין מה לטרוח לעלות לעמדות הפקידות לעת עתה, ממש מאחורי הבניין – בגבו (שמאלה שמאלה או ימינה ימינה מחזית המבנה – מגיעים לאותו מקום) באמצע המבנה יש מעבר, במעבר הזה יושב בוחן רכב ותפקידו לבדוק ולהשוות את הפרטים באישור עם הקיים במציאות – מס' מנוע ושלדה, צמיגים, תקינות הכלי ובין השאר, כוחות הסוס המוצהרים.

ברגע שיש חתימה שלו על הטופס ניגשים לעמדה מס' 1 (The Notorious one )  מחכים בסבלנות עד שמגיע התור והפקידה תפיק רשיון רכב חדש ומעודכן (על סמך אישור הבוחן).  זהו. מזל טוב!

עוד חצי מילה על מיקום משרדו של בוחן הרכב והמעבר העלום באחורי הבניין, 
יש בקצה המבנה מעין סככה, מה סככה? צריף, מה צריף? מבנה בלוקים נטול טיח,
יושבים בו 2 אזרחים מבוגרים שאינם קשורים למשרד הרישוי ואינם הבוחן לו אנו נזקקים כלל. 
אל תטרחו לשמוע למי שיפנה אתכם אליהם.


הטוען לכתר, גם יפה וגם אופה. 40 כ"ס

ולסיום, כל הידע החשוב הזה לא היה מגיע אליכם לולא רוכב אחד שמגיעה לו תודה ענקית! 
שאפו יוסי לוי, חבר, רוכב ואיש של אור, על השיתוף והתרומה מנסיונך האישי עם הXT.

עלה והצלח אח. תנו בגז על חרגולי הכחל ;).

*תמונות האופנועים והקטנועים מקורם בויקיפדיה ובאתר www.motorcyclespecs.co.za  כך גם נתוני ההספק השונים.

במציאות, כמובן הנתונים יכולים להשתנות ( כך למשל ישנם GS500 שכן משתייכים לקטגוריה והבנדיט 400 שנכנס לקטגוריה ולא יצא ממנה באופן גורף).
בכל מקרה התשובה, כפי שרשום בפתיח, נמצאת במסמכי הייבוא של האופנוע/קטנוע הספציפי שלכם.
 ט.ל.ח.

עוד באותו הנושא:

כבדרך הגב

קורס הקטנועים דוגרי

 בארץ החלמאות הברדק פורח, בארץ החלמאות בכל תקופה אני טורח, לשעה טובה – בשעה טובה המדינה שידרגה פה. לדרגה יפה… לדרגה ראויה כה, דרגה מספיקה, מספיקה זו… {לחן: עממי}
                                       

8 תגובות ל שינוי דרגה ברשיון הרכב ! The way it`s done

  1. טימקס מוגדר כ L2, כבעל חברה – האם עבור טימקס ההוצאות מוכרות במלואן?

    האם אני מקבל זיכוי מלא על המע"מ בזמן הרכישה?

  2. אתה צריך לבדוק עם רואה החשבון שלך האם עודכנו תקנות המס כך שאינן מבחינות בנפח אלא רק בקטגוריה… משום מה נראה לי שייקח להם זמן-אם בכלל ישנו (עד כה, לפי הזכור לי המגבלה היא גם לפי 33 כ"ס וגם לפי נפח מנוע).
    המע"מ בד"כ זה רק 2/3 להוצאה מעורבת – שוב, רואה החשבון שלך ידע בדיוק למה זכאי העסק שלך.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל