fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
לרט
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
HJC

Palmersport-אירוע הנהיגה המדהים בעולם

Palmersport-אירוע הנהיגה המדהים בעולם
היה וכתב: ניר בן-ארי

און יעקבסון הוא אחד מאושיות הספורט המוטורי בארץ: נהג מרוצים מצליח בארץ ובחו"ל, מדריך נהיגה מתקדמת, בכביש ובשטח על מכוניות כביש או ראלי, מנחה תוכנית הטלוויזיה "טסט ראשון", התכנית הכי מוצלחת בארץ בנושא רכב, נהג מבחן וכתב במגזיני רכב, ועוד.

בנוסף לעבודתנו המשותפת במגזין "הגה", אני כנהג מבחן ואון כעורך העיתון, נפגשנו מדי פעם גם על מסלול המרוצים. ברור שכל אחד מאיתנו חושב שהוא הכי טוב בעולם, אבל אני יכול להעיד שאון הוא באמת אחד הטובים שיש לנו בארץ.

כשבא אליך אחד כזה וממליץ לך, אתה לא מפקפק ומיד מקבל את ההמלצה!
און אמר: "ניר, סע ל- Palmersport" אז מיד חיפשתי סיבה לנסוע ומצאתי – יום ההולדת שלי.

במהלך שנות ה – 80, ג'ונתן פלמר היה אחד מנהגי הפורמולה המוכרים והוא נהג בקבוצת טירל. כשפרש ב – 1991 מהשתתפות במרוצים הוא החל במיזם חדשני שתכליתו הייתה: יצירת אירוע האירוח המוטורי הטוב ביותר באנגליה. תאמינו לי – הוא הצליח בגדול.
קוראים לזה פלמר-ספורט (Palmersport) והוא אירוע הנהיגה המדהים בעולם. האירוע פתוח לכולם – צריך רק להירשם, לשלם ולבוא. האירוע מתקיים במתחם Bedford Autodrome שבו כמה מסלולים ולמעשה המשתתפים נוהגים ב – 7 מסלולים שונים, והנה השוס: נוהגים ב – 8 כלי רכב שונים.

בעצם מדובר בקרב-רב מוטורי, אתה כנגד השעון, מול מתחרים מכול העולם, שחלקם מגיעים לכאן שוב ושוב, על מסלולים שמעולם לא נהגתי עליהם ובכלים מהחלומות.

כל הטוב הזה עולה רק 959.00 £ שהם כ – 5,600 ₪. האמינו לי – שווה!

אז אשתי יקירתי לקחה אותי לאנגליה וביום ששי ה – 1 במאי, בדיוק ביום הולדתי, בשעה 08:00 התייצבנו ב בדפורד-אוטודרום שאכן נמצא ליד העיירה בדפורד (כ-80 ק"מ צפונית ללונדון).

לאירוע נרשמו 51 משתתפים שחולקו ל – 5 קבוצות: המילטון, רייקונן, באטן, ווטל ואלונסו. אותי צוותו לקבוצת אלונסו.
לאחר ארוחת בוקר ותדריך, קבלנו אוטובוס. כן ממש אוטובוס גדול לקבוצת אלונסו. האוטובוס ליווה אותנו לאורך כל היום והעביר אותנו ממסלול למסלול. התחלנו במתחם הצפוני שמשמש כרחבה מסומנת שעליה מתקיימת תחרות ג'ימקאנה במקביל בין שתי מכוניות מסוג קייטרהם. כאן המרחק בין טר"ש לצלש מזערי. טעות קטנה ואכלת אותה. האמת היה קשה ולא הצלחתי במיוחד.

מסביב למתחם הזה נמתח מסלול שטח, עליו המשתתפים נוהגים בלנד-רובר דיפנדר. כאן אין חשיבות, לא לזמן ולא למהירות אלא לדיוק בנהיגה. בדרך צריך לעמוד במספר אתגרים ולצבור נקודות. בגלל שמדובר בנהיגה ברכב בעל הגה ימני (אנגליה), זה קשה. למשל, צריך לעלות על שני עמודי חשמל ששוכבים על הארץ ולא ליפול מהם. עליתי בסדר אבל באמצע נפלתי, באסה. 

חזרה לאוטובוס של אלונסו-טים ולמסלול הקרטינג. 4 פעימות, ממש כמו בארץ. כשירדתי אחרי המקצה, פנה אלי המדריך הראשי ואמר: "כל מי שיורד מ – 30 שניות הוא חזק". אני עשיתי 29:72 שהקנה לי את המקום הראשון בקבוצה. יופי אני מתחיל להשתפר.


מכאן, עברנו לדבר האמיתי – מסלול של 3 ק"מ, מכונית שמיועדת למרוצי סיבולת: Jaguar JP-LM, מנוע V6 3.0 ליטר 265 כ"ס, 0-100 ב – 3.4 שניות, מהירות מרבית 270 קמ"ש, אמנם הגה ימני אבל החלפת 6 הילוכים מתבצעת באמצעות שתי ידיות מאחורי ההגה.

במילה אחת ניתן לסכם: וואו. הרכב חזק, עצבני, ההגה קשה מאד, המתלים מפרקים והרעש (סליחה, הצליל), אחח – מוזיקה של 6 צילינדרים. כאן, לצד כל אחד מהמתחרים, ישב מדריך מלווה שתפקידו נגזר מרמת הנהיגה של הנהג: במידה ואתה נהג טוב, הוא רק עוזר לך לעקוב אחרי תווי המסלול, שהרי עבורי זו היית הפעם הראשונה כאן על כל מסלול וגם הוא דחף והמריץ אותי לנסוע יותר ויותר מהר (איזה כיף!). במידה והנהג מגזים או מתקשה לשלוט ברכב, תפקיד המלווה למתן אותו. אצלי ככל שביצעתי יותר ויותר הקפות, כך הוא נעשה יותר ויותר שקט. עבורי זו הייתה ההוכחה שאני משתפר.

המלווה שלי אמר לי שהרכב הזה הוא הקשה לנהיגה מבין כל הכלים שעליהם אנחנו נוהגים כאן ב – Palmersport. אפילו הפורמולה קל יותר לנהיגה.

ואכן, הרכב הבא היה הכלי הגזעי ביותר למרוצים – FORMULA 3000. על כזה מעולם לא נהגתי!

מאחר וכעת כל אחד מאיתנו המשתתפים עולה לנהוג לבד, ללא מלווה, על Single Seater בעל מנוע V6 3.0 ליטר עם 250 כ"ס, 6 הילוכים שהחלפתם מתבצעת באמצעות שתי ידיות מאחורי ההגה, 0-100 ב – 3.1 שניות ומהירות מרבית 280 קמ"ש, הכניסו אותנו שוב לתדריך.

המדריך המגניב נתן לנו טיפים חשובים אבל גם סיפר לנו שהמכוניות מצוידות במערכת שליטה מרחוק, שמאפשרת לשליט שבמגדל הפיקוח להגביל את כוח המנוע מרחוק ואפילו לכבות את המנוע לגמרי.
אסור יותר מספין אחד. בספין השני אתה יורד מהמסלול ולא חוזר עם הפורמולה יותר.
וואלה, איזה כיף היה, אדיר! אפילו עקפתי 3 מתחרים והרגשתי על גג העולם.

ועכשיו, אוכל. האוטובוס של אלונסו לקח אותנו למרכז הקבלה ושם חכתה לנו ארוחת צהריים מעולה.

יאללה חזרה להגה. לא אפרט יותר מידי, רק אספר לכם שנהגתי בקיטרהם 7 סופרלייט על מסלול מפותל באורך 1.2 ק"מ תוך כדי קשקוש בזנב, אח"כ על אריאל אטום על המסלול הצפוני ביותר שאורכו 1.6 ק"מ. הכי נהניתי עם האריאל אטום. מדובר בכלי מדהים שמשקלו רק 610 ק"ג, בעל מנוע הונדה 2.0 ל', שמאפשר דרך 6 הילוכים קצרים להגיע לסל"ד גבוה מאד וכך מתקבלים 245 כ"ס ו 3.2 שניות 0-100. כלי מטריף.

ולפינלה, אוטו אמיתי – BMW M4 GTP. מנוע 3.0 ליטר טווין טורבו 425 כ"ס, גיר 7 הילוכים שגם הוא נשלט באמצעות שתי ידיות מאחורי ההגה. הב.מ.וו הזה מגיע למהירות מירבית של 300 קמ"ש.
המדריך המלווה שישב לידי אמר לי מיד: "מה אתה עושה, אתה חושב שאתה בראלי?"
בסוף המקצה הוא אמר שהייתי מעולה אבל אם הייתי נוהג חלק יותר ומבלי להזיז ולנדנד את ההגה כל הזמן (כמו שעושים בראלי כדי למצוא גריפ), הייתי עושה את הזמן הטוב ביותר של היום. ככה הגעתי "רק" למקום שלישי.

גם הדברים הכי טובים מגיעים לסופם. קבלנו לוח תוצאות מסכם ומתברר שסיימתי את היום במקום הכללי 20 (כאמור מתוך 51 משתתפים). התרוצים שעומדים לצידי הם: הגה ימני ופעם ראשונה על המסלולים. באמת קשה להכיר את כל הסיבובים והעקומות במסלולים השונים תוך 10 הקפות.

הדבר היחיד שמבאס ביום הזה היא העובדה שהזמן טס וכל מקצה בכל ענף שאתה מסיים, אז זהו – אין יותר.

וואלה (דוגרי!), אני חייב עוד פעם …


6 תגובות ל Palmersport-אירוע הנהיגה המדהים בעולם

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל