fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

קלאסיקה יפנית

קלאסיקה יפנית

רני פלג

הכל התחיל ממיכל דלק. או בעצם, הכל התחיל מאהבה עמוקה לאופנועים וממיכל דלק חדש בקופסה שנשאר אצל נמרוד צרפתי, אחרי שנפרד בדמעות מהסוזוקי GS 750 EF עקב חוסר זה או אחר במזומנים. נמרוד, הנשמה שמניעה את מוסך זן אופנועים, שנפתח לאחרונה בתל אביב, הוא נשמה רומנטית, האוהבת כל מה שקשור באופנועים ובעיקר דגמי סוזוקי למיניהם, כביש ושטח. לנמרוד ידע וניסיון טכני רב, שנצבר בעשרות שנות עבודה כמכונאי, מנהל מוסך ומנהל שרות והחיבור הזה של אהבה ויכולת יצר את הכלי היפני המשופץ ברמה הגבוהה ביותר בארץ.

שיעור היסטוריה
עד אמצע שנות ה-80 של המאה הקודמת, היצע האופנועים בארץ הקודש היה מוגבל ביותר. היו קלאסיקות בריטיות נוטפות שמן מחד גיסא וגרוטאות איטלקיות נוטפות חלקים מאידך גיסא. היפנים נכנעו לחרם הערבי על מדינת ישראל ולכן הגיעו לכאן רק במספרים קטנים מאוד וכעולים בלתי לגאליים, כלומר כאופנועים מוברחים, מולבשים, או כיד הקומבינה החביבה על בעליהם.
בשנת 1984 השתנתה התמונה לחלוטין, עת הגיעו לכאן אופנועי סוזוקי. נמרוד, כמו כותב שורות אלה, עמד מול חלון אולם התצוגה ברחוב הסדנה בתל אביב והזיל ריר למראה פסגת ההיצע דאז, דגם GS 750 ES, אשר נולד באותה שנה ועשה עלייה באופן מיידי. בניגוד לכותב, לנמרוד היו הכישרון והאמצעים והוא מימש אהבתו לאחר שנים מספר, עת רכש ושיפץ חלום שכזה מדגם EF בעל הפיירינג המלא והחזיק בו באושר רב עד שנאלץ להחליפו בערימת מזומנים לפני עשור.
עוד נזכיר כי הדגם הנ"ל לא כיכב לבד בחלומות אוהבי היפנים דאז. היה לו אח קטן בנפח 550 סמ"ק ובהמשך גם אחד גדול בנפח 1,100 סמ"ק, אשר היה מחליפו של ה"קטאנה" האגדי. שנה מאוחר יותר, ב-1985, החל עידן הסופר-ספורט בסוזוקי עם R750 האגדי עוד יותר וה-GSים דעכו להם והוחלפו בגזרת הספורט תיור על ידי ה-F600 בשנת 1988. את גזרת הספורט תיור דהיום בסוזוקי מייצג נאמנה חלום אחר של נמרוד, העונה לשם בנדיט.

שיעור מכונאות
בשנת 2006 מצא עצמו נמרוד עם געגועים עזים בלב ועם מיכל דלק חדש במחסן, מה שהוביל להחלטה הבלתי נמנעת להיכנס לפרוייקט שיפוץ נוסף. לאחר חיפוש לא ארוך מדי נמצאה הכלה, פורקה לגורמים והתחיל השיפוץ.
נמרוד הוא פדנט ברמה חולנית, גם בעבודתו על כלים של לקוחות וגם באהבה הפרטית שלו. השלדה נשלחה לניקוי חול ונצבעה בגוון שאהוב על נמרוד והוא בולט מספיק כדי לקבל תשומת לב, אך לא בולט מדי, על מנת לא למשוך את כל תשומת הלב. כל חלקי הפלסטיק נבדקו, תוקנו ונצבעו אם אפשר היה ואם לא, אותרו במחסני החלפים של היבואנית, "אבניר".
כל החלקים המכאניים שופצו, צמת החשמל פורקה והורכבה מחדש וכל חלקי החשמל טופחו. חלקי אלומיניום הוברקו והמנוע קיבל תוספת און בעזרת קיט קרבורטור ופילטר של K&N. את אהבתו לבנדיט מבטא נמרוד על ידי כידון שהגיע מדגם זה ואת מומחיותו בשיפוץ בולמי זעזועים תרגל נמרוד כמובן על אופנועו הפרטי.

דמעות של אושר
תהליך השיפוץ היה כמובן ארוך הרבה יותר מהמתואר בשלוש הפסקאות הקודמות. אפשר להרחיב רבות את הדיבור על התאמת בולמי הזעזועים, על המאותתים הזעירים שנמרוד שידך לאהבתו ועוד ועוד. ככה זה בתהליך שיפוץ המתרחש בזמן פנוי של איש עסוק ונמתח לאורך 7 חודשים. נסיעת הבכורה נערכה באופן מאוד לא חגיגי בסיום סשן עבודה מפרך וסחטה מנמרוד דמעות של אושר, למרות תשישות גופנית עמוקה.
בימים אלה ה-GS של נמרוד שוכן במוסכו, זן אופנועים וקטנועים, ברחוב אליקום 1 פינת בר יוחאי 23 בתל אביב וסוחט קריאות התפעלות מצד כל מי שמביט בו. מדובר בקלאסיקה יפנית של ממש, הנמצאת במצב תצוגה, אך נמרוד לא מחמיץ הזדמנויות לתת בגז מדי פעם.

לסיפור השיפוץ של הונדה MB5

10 תגובות ל קלאסיקה יפנית

  1. עבודה יפה עם גימור איכותי, כל הכבוד.
    חבל רק שהתמונות קטנות

  2. כל הכבוד , היה לי גם אחד כזה בתחילת שנות ה 90 …אחלה כלי !

  3. אני מאוד אוהב את האופנוע הזה, ונמרוד הוא נמרוד, מכונאי תותח! בהצלחה

  4. אתה צריך לראות את ה GS850G 1984 שלי.. אופנוע שבבעלותי קרוב ל 20 ולפי כ שנתיים עבר שיפוץ בקרוב ל 20 אלף שקל! האופנוע מקורי ונראה יותר חדש מהחברה.. אם אתם רוצים אתם מוזמנים לפנות לי באימייל yahav92@hotmail.com

  5. הכלי המשופץ ברמה הגבוה ביותר? זה כולל נזילות שמן ושלושה צילינדר?תעשה לי טובה.לא הבנתי אם האופנוע משופץ או משופר?כי משופץ למצב תצוגה אמור להיות כלי נאמן למקור ולא עם כידון בנדיט וגלגלים של משהו אחר.
    כנראה כבר אין על מה לכתוב יותר.

  6. מישהו טען שזה אופנוע לתצוגה במוזיאון ? בסך הכל הבחור לקח אופנוע ותיק והצליח להביא לשפץ אותו ולהביא אותו למצב שהוא לא נופל משום אופנוע מודרני כיום וניתן להשתמש בו ביום יום.
    מקורי או לא, כל הכבוד שיש אנשים שמשקיעים מזמנם וכספם בשימור קלאסיקות מוטוריות ותאמין לי שזה ממש לא קל. וכל הכבוד שכותבים על זה שגם הצעירים שיודעים רק מה זה טימקס ילמדו קצת מה זה אופנועים אמיתיים

  7. למי שזוכר אופנוע פשוט מאד כביש עם 6 הילוכים
    אבל סוס עבודה אמיתי שנעלם….

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל