fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC

המאבק בתעריפי הביטוח – מבחן דרכים

המאבק בתעריפי הביטוח – מבחן דרכים

בועז בר

צילום: רונן טופלברג

כללי
בעקבות הרפורמה בשוק ביטוחי החובה לרכב ב-2001 החלו תעריפי הביטוח לדו-גלגלי לעלות מדי שנה. קהילת הרוכבים יצאה מספר פעמים בפעולות מחאה – אך ללא הועיל. התעריפים המשיכו לעלות והגיעו למחירים הגבוהים פי כמה וכמה מאלה של רכב 4-גלגלי. כשדווח ממשרד המפקח על הביטוח על העלאה נוספת בנובמבר 2009, הוקם מטה מאבק שניהל מחאה המונית ומתוקשרת. המחאה אמנם היתה מוצלחת, אבל ב-15/11/09 עלו התעריפים שוב – הפעם עם 'בונוס': הבטחה לכך שזו רק עוד תחנה בדרך לתעריפים גבוהים הרבה יותר בעתיד. מטה המאבק בחר להמשיך את המאבק בזירה הפוליטית. אלפי רוכבים התפקדו למפלגת השלטון בראשותו של ניסים בנימין שהחל בבניה של מעגלי כוח והשפעה בתוך הליכוד. כמעט שנתיים חלפו בפעילות שקטה אך בלתי פוסקת ואף נרשמו מספר הישגים משמעותיים, בראשם אישור ברוב מכריע של חוק ה'העמסה' – שיוזיל בסופו של תהליך את תעריפי הביטוח. נכון להיום כבר נמנעה האפשרות להעלות עוד את התעריפים. בשבוע שעבר יצאה הזמנה רשמית לרוכבים, מטעם שר התחבורה, לבוא לביקור בסוכה שבביתו. לכאורה עוד ניצחון קטן לקהילה ולמאבק: השר שהתעלם מאיתנו בעבר, מצטלם עתה מחובק עם נציגנו ומזמין אותנו אל ביתו. אחרית הימים? יצאנו לבדוק.

שורה תחתונה
גם הבולדוזר הכי גדול צריך דלק במיכל כדי להמשיך ולעבוד. קומץ הרוכבים שהגיעו אמש לביקור בסוכה של שר התחבורה שידרו בעצם שדוקא לקראת סיום מוצלח וניצחון במאבק – עלול הבולדוזר ששמו ניסים בנימין להישאר ללא תמיכה וגיבוי מצד הקהילה, מה שמסכן גם את ההישגים שכבר הושגו.

מנוע וביצועים
בולדוזר, צילינדר יחיד בתצורת ניסים בנימין, נפח 2500 מתפקדים, מצליח לייצר ביצועים שגם מנועים רב-צילינדריים בנפחים גדולים יותר היו גאים בהשגתם, במיוחד כשהקרקע בה הוא פועל היא בוצית ובעלת ריח לא ממש נעים. הספק המנוע כולל כיום העברה של חוק ההעמסה החשוב שיוביל להוזלת תעריפי הביטוח ולעוד שורה של הישגים שבגדול כוללים הכרה ממסדית בחשיבות הענף הדו-גלגלי ותמיכה בו.

התנהגות
כוח מנוע לבדו, מרשים ככל שיהיה, לא שווה הרבה ללא מערכות תמיכה. בסעיף הזה אפשר לומר שמערכת התמיכה העיקרית פישלה אמש בגדול. במקום כוח של 100-150 רוכבים הצליחה מערכת התמיכה להביא בקושי 30 רוכבים. מערכת תמיכה אחת מככבת בגדול: הבלמים! עוד לפני שנצברה מהירות ונוצל המומנטום הגדול של הבולדוזר הזה, נלחצה דושת הבלם ע"י לא מעט אנשים שכבר חוששים שכשנגיע לפניה, הבולדוזר עלול להתהפך…

נוחות
הנוחות מצויינת כשיושבים על הכורסה בבית – מגרבצים, מקטרים ומתלוננים. קצת פחות נוח לצאת בערב לפעילות חשובה של תמיכה באיש שלנו.

מחיר
המחיר עלול להיות גבוה מאוד. תמיכת הקהילה היא הדלק שמניע את ניסים בנימין ובאמצעותו את התהליך כולו. אם יבינו בביצה הפוליטית שלבולדוזר הזה עומד להיגמר הדלק – הכוח אותו הוא מפעיל ירד משמעותית ואנחנו עלולים לאבד גם את מה שהושג כבר.

טבלת נתונים
אלה התחומים אותם מקדם ניסים בנימין בזירה הפוליטית לטובת הענף הדו-גלגלי, בנוסף למטרה העיקרית שהיא הורדת תעריפי ביטוח החובה לרמה סבירה, הגיונית ונסבלת.

* הקלות בנושא מבחני התיאוריה במעבר מדרגת רשיון אחת לאחרת.

* קידום שיטת ומערך לימודי הרכיבה מהשיטה המנדטורית הנוכחית לרמת לימוד שמתאימה למאה ה-21: מורי הרכיבה יעברו הכשרה של הוראת רכיבה מתקדמת, יִלְמדו ויְלַמדו בלימה נכונה, חשיבות המבט, פניה נכונה וכו' בנוסף ללימוד מקיף יותר מסיבובי המגרש ו"שיירת הברווזים" הנהוגים היום.

* סימוני הצבע בכבישים: בניגוד לטוקבקים ולדעות שנשמעות פה ושם, שר התחבורה מבין ותומך בחשיבות השימוש בצבע בעל מקדם חיכוך גבוה ופועל לשינוי הקיים ע"י תיקצוב וסנקציות מול הרשויות העירוניות ומע"צ.

* שיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: הרשות שנמצאת ת"פ שר התחבורה תקבל ראשונה בתולדות המדינה תקציב של כ-6 מיליון ש'ח לטובת קידום הבטיחות של רוכבי הדו"ג וליצירת הכרה בזכויותינו כשותפים לכביש בקרב נהגי המכוניות. לראשונה בתולדות (שוב…) נוסדה משרה מיוחדת לנושא הדו"ג בתוך הרשות.

* מטפל מול מע"צ בנושא מעקות הבטיחות המסוכנים לדו"ג והסבה של חלקם לגדרות סופגות אנרגיה, בנוסף להתחשבות כללית בדו"ג בנושאים כגון הפרדה מפלסית וסימוני צבע בכבישים הבינעירוניים.

* בוועדת השרים לענייני חקיקה עלו שאילתות בנושא ההשלכות של הוזלת תעריפי הביטוח. תמיכת משרד ושר התחבורה בעמדותינו חשובה לקידום הנושאים הנ"ל – ואכן שר התחבורה תומך ומכיר רשמית בחשיבות הדו"ג במפת התחבורה בארץ מבחינת הפחתת הגודש בכביש ובחניה, זיהום אויר וכו'.

* "חישוק" שר התחבורה להכרה רשמית בחשיבות הענף הדו-גלגלי בישראל. באירוע ההשקה הגדול של מטרו שנערך בהאנגר11 בחודש מאי השנה הצהיר שר התחבורה, רשמית ופומבית, שהוא מכיר ותומך בחשיבות והחיוניות של הענף.

 ניסים שותף להחלטת השר התומכת ביישום מסקנות ועדת זליכה בנושא היבוא האישי והיבוא המקביל.

גילוי נאות כל הכתוב למעלה מייצג את דעתי האישית כפעיל בעבר במטה המאבק וכתומך כיום בדרכו של ניסים בנימין – בועז בר

6 תגובות ל המאבק בתעריפי הביטוח – מבחן דרכים

  1. כשאתה רוכב בתוך ענן מצחין ומעופש…לא כיף!
    אופנוענות ופוליטיקה? לא מתחבר!מעולם ובשום מדינה!
    רוצים יחס? שינוי? הכרת הממסד?
    ר ק בהפגנות תכופות וחרם צרכנים אגרסיבי
    על ראשי הענף!
    ה ם כבר ירוצו לחבריהם בממסד בצעקות "הצילו" העושק לא זורם יותר לכיסנו…
    היתר בבל"ת,אינטרסים ואיכסה.

  2. נחיה ונראה. קצת שכל וגמישות הם עוד אפשריים בעתיד.
    עוד שנתיים בחירות…ולנושא שרציתי להעלות: ירדתי לחניה, עם בקבוק קוקה קולה, סקוטש ברייט עדין, מים. וסמרטוט- הסרתי איתם- בשפשוף עדין את המדבקות: "לשחרר את גלעד שליט". הקוקה קולה עובד, כמו גם ספרייט, ואת שאריות הדבק מנקים עם מים.לא משאיר שריטות. עכשיו אני מחדש את: רון ארד- לחופש נולד. מועדים לשמחה והתרגשות. שר יקר.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל