fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
MV קוביה

חייך, אכלת אותה!

חייך, אכלת אותה!

אופיר דואק

ביום ראשון הקרוב, בשם הבטיחות כמובן, 44 מצלמות מהירות חדשות שעתידות להכניס מיליוני שקלים לכיס המדינה ולהפוך מיליוני אזרחים נורמטיביים לעבריינים פוטנציאלים. אין טעם להרחיב שוב בנושא הכאוב הזה שכן כל מי שאינו מושפע מהקמפיינים הנבחניים והמאיימים של עמותת "אור ירוק" ושות' יודע שהקשר בין מהירות לתאונות קלוש. נכון, למהירות יש השפעה בזמן תאונה על עוצמת והיקף הפגיעה. זה עניין של פיזיקה. אבל, מחקרים רבים הוכיחו שהמהירות כגורם ישיר לתאונה אחראית רק לכ-2% בלבד מתאונות הדרכים. זה כמובן לא מונע מכל אותם צדקניים להרים את הנס את אכיפת המהירות באמתלה של טובת הציבור.
האמת היא שפשוט עבירות מהירות הן העבירות שהכי קל לאכוף ויחס העלות לעומת ההכנסות שאכיפה כזו יכולה לייצר הוא הגבוה מבין כל עבירות התנועה. עבירות שגורמות למספר הנפגעים וההורגים הגדול ביותר כמו אי ציות לרמזור אדום, אי שמירת מרחק, סטיה מנתיב וחציית קווי הפרדה, כל אלה יחד לא נאכפים ולא במחצית מההיקף של אכיפת המהירות על אף חומרתן היחסית הגדולה יותר.
אין מה לעשות, מהירות זה מכניס, מהירות זה משתלם ומהירות זה סקסי. בינינו, לאיזה כותרת יש סיכוי טוב יותר להופיע במהדורת החדשות: נתפס נהג שחצה פס הפרדה רצוף או נתפס נהג במהירות 160 קמ"ש (ב-2 בלילה בכביש החוף).

המצלמות החדשות לא יוצבו בקטעים מסוכנים המכונים "כבישים אדומים" למרבה הפלא הן יופיעו בכבישים מרובי נתיבים, בעלי הפרדה ועם תאורה מלאה בלילה. בדיוק הכבישים שבהם המהירות הסבירה לתנאי הדרך היא מעל למה שנקוב בתמרורים הארכאיים. בכבישים כאלו מי שנוסע כיום במהירות של 90 קמ"ש יגלה שהוא בעצם מעקב את התנועה וייעקף גם על ידי אוטובוסים של אגד.
הרוב המכריע של מי שיתפסו הם לא נהגים פראיים. הם אנשים רגילים, כמוני וכמותכם, שפשוט נהגו בצורה הסבירה לתנאי הדרך. אבל זה משנה למערכת שתראה בכולנו עבריינים.

אפקט הפחד
אל תתנו להם לבלבל אתכם עם העובדות. באנגליה נעשה בעשור האחרון פרוייקט אכיפה דומה והתוצאות? לא הייתה ירידה בכמות תאונות הדרכים ובחומרתן, נהפוך הוא. ריבוי תאונות נרשם דווקא במקומות בהם הוסתרו מצלמות המהירות. תארו לעצמכם, נהגים מפוחדים על הכביש שעסוקים בלמצוא היכן מסתתרת המצלמה שמאיימת על כיסם ורשיונם. תשומת הלב היא לא בכביש אלא במה שמתחבא בשוליו. זיהוי ברגע האחרון, בלימות פתאומיות. מתכון לאסון.
הגדילו הוגי התוכנית להציב מצלמות מהירות גם בצמתים. שיהיה ברור, אכיפה של עבריינים שלא מצייתים לרמזור אדום היא חשובה מאין כמותה, במיוחד עבורנו ציבור הרוכבים שהוא הנפגע העיקרי של עבריינים כאלה. אלא שהמצלמות בצמתים יהיו מצלמות מהירות לכל דבר וברגע שאור הירוק יתחיל להבהב יוותרו לנהג מספר שניות לברירת הקנס שלו (הכוונה לנהג שנמצא כמאה מטרים ומטה מהצומת). נסה להספיק את הרמזור? תסתכן בדו"ח על מהירות. שמור על המהירות הקיימת בהנחה שהיא תספיק? תכונן לדו"ח על חציה באור אדום. בלום בהחלטיות? תתפלל שהמי שנמצא מאחוריך יגיב בהתאם ולא תמצא את פגושו נושף בעורפך. מצב של קלאסי של Lose or Lose.

כולם יצאו מופסדים מלבד קופת המדינה וגם זה בספק כי תאונות הדרכים שעולות כל כך הרבה לא יפחתו כלל וכלל. מי שיפסיד עוד יותר הם ציבור הרוכבים שהרי ברובנו מוטבעת ההנחה, שמוצדקת בחלק מהמקרים, שצריך לרכב מעט יותר מהר ממהירות התנועה על מנת לשרוד. במקרה הזה מעט יותר מהר פירושו שאולי אתם תשרדו אבל רישיון הנהיגה שלכם לא.

אז איך מתגוננים?
למזלנו יש מספר תשובות טכנולוגיות הנותנות מענה לאיום. האופציה הזמינה והפשוטה ביותר היא אפליקציה סלולרית לסמארטפונים המעדכנת על מיקומי המצלמות החדשים. אופציה נוספת ויעילה מעט יותר היא הן תוכנות הניווט כמו WAZE ו-I GO שיספקו התראות ועדכונים שוטפים לגבי המצלמות, פעילותן ומיקומן בעלות של כמה שקלים בחודש. האופציה השלישית והיקרה ביורת היא אופציה של גלאי רדאר. גלאי רדאר טוב יספק התראה על כל מכמונות המהירות כולל מסוג דבורה ומכמונות ניידות.
אבל כאן מגיעים לנקודה הבעייתית עבור רוכבי האופנועים. במכונית אין בעיה להתקין גלאי רדאר או לחבר את הטלפון הסלולרי למעמד מתאים עם דיבורית תקנית. באופנוע לעומת זאת מיקום מערכות שכאלה הוא מסובך יותר למרות מתקנים יעודיים כי בזמן ברכיבה עדיף שתשומת הלב תהיה לכביש ולא לטלפון/מכשיר הניווט. אתם יודעים, עניין בסיסי של בטיחות. כנראה שמקבלי ההחלטות לא חשבו מה יקרה אם כל כך הרבה נהגים יהיו עסוקים בלחפש מצלמות כל הזמן.

לצערנו אלו רק אופציות להתגוננות שלא ימנעו את רוע הגזרה. שנייה של חוסר תשומת לב וגם אתם תצטרפו לסטטיסטיקה של מס המהירות ועם השלמת פריסת 300 מצלמות הפרוייקט המצב יהיה בלתי נסבל. המחאה הכרחית, מחאה אפקטיבית בדיוק כמו שננקטה במאבק נגד תעריפי הביטוח. יש להשיב מלחמה במאסת המצלמות במאסה של נהגים. אם מי שייתפס ויבקש להישפט בתי המשפט יקרסו מעומס תוך זמן קצר. זה לא מבטיח שתינצלו מהקנס ולא תקבלו עונש חמור יותר אך זה איתות ראשון למערכת. אלא שפתרון זה הוא יעיל באופן מוגבל כי על כל מי שיבקש להישפט יהיו 10 נהגים שישלימו וישלמו. מה גם שכשהקופה רושמת אז למי יהיה אכפת מהעומס בתי המשפט?.
הפעם יצטרכו לשלב ידיים הרוכבים והנהגים כדי להשיג את המטרות. כן למלחמה בתאונות הדרכים, לא לפופוליזם ומסחטת כספים במסווה של אכיפה. אפשרי? הלואי שכן.

לרשימת מיקומי המצלמות בבלוג מיצו בדרכים

גלריה

20 תגובות ל חייך, אכלת אותה!

  1. מישהו צריך לממן את המושחתים, אוכלי החינם והבטלנים.

    לגבי גלאי רדאר ומעמד לטלפון -זה דבר קל לעשות, גם באופנוע. חבריי בארה"ב עשו זאת.
    אני ממליץ להסתכל על הקטלוג של חברת RAM. הם מתמחים במתן פתרונות למעמדים לכלי רכב.

  2. אז בטח שמהכיס שלנו. מילא אם היו משקיעים את הכסף בתשתיות בחינוך לנהיגה בטוחה אבל הכסף ילך לכל העולם חוץ מלכבישים

  3. חושבים רק על הכרס של חברי הכנסת ורומסים את האזרח הממוצע.
    נמאסססס!@!!

  4. מפגינה!
    אי אפשר לחיות פה כבר. זה נהיה בלתי אפשרי פשוט.

  5. מה אתם עושים צחוק? למה רק 44, למה לא 344? תקבלו נופש ברודוס לחג הפסח ע"ח משלם המיסים.

  6. קראתי את המחקר הבריטי. עגום מאוד. אבל כן אציין, שבמרכז לונדון ישנן מאות מאות מצלמות למיגור הפשע ברחובות. וזה כן עובד- שורה תחתונה תחושת ביטחון לתושבים. אבל ריב כנופיות ברחוב הוא לא כמו התעללות בנהגים- גם אם הכוונה בטיחותית עלק.

  7. והמספר שלכם שונה. 3/6=8 אבל לעזאזל, אנחנו לא במלחמה ואנחנו לא עבריינים. בכוח משרד התחבורה רוצה שנצא הרעים.

  8. אם נשאר עודף בתקציב משרדך. אני מציע לך להעביר אותו לבדיקת וניתוח ארוע המל"ט הצבאי/מודיעיני, שנפל שלשום ולהפסיק לשחק בק…

  9. אופיר שלום- אתה צודק במיליון אחוז. מסכימה עם כל מילה, יישר כוח.

  10. אין שום סיבה בעולם שרובנו, הנוהגים עפ"י החוק ולא משתוללים- נשקיע מכיסנו כסף למטרות "התגוננות".

  11. המצלמה צילמה אותי עם 103 בבגין שמותר 80, התוצאה: 750 ש"ח. רבותי. חבל על הכסף. העיקר ההנאה מהחיים. לא יקרה כלום אם מהר חוצבים עד מלחה ייקח לכם ארבע דקות, במקום שלוש. תתפלאו איך תתעצם אצלכם בנסיעה על 80 קמ"ש- תחושת הרילקס. הרי בסוף מגיעים לאן שצריך. דקה לפני או דקה אחרי. כמה שלוקח לוקח.נקודה.

  12. מצד אחד אני נגד אסטרטגיית המתקפה שלהם על דו"ג. מצד שני, צילומי התאונות המחרידות, כן מעוררות מחשבה, אל תתייחסו לטון אלא למסר.

  13. המצלמות נראות כמו קן לקינון עופות לילה דורסים. הלוואי שייבנו את הקן שלהם שם וימלאו את העדשות של המצלמה בלשלשת.

  14. לקחנו את פוצי- סליחה, שנוזל- למעצר שלנו במימי הביוב ושלמה ארצי/ ירון זהבי מילא אותנו בגז צחוק. תמקמו מצלמות מתחת לכביש, בחלל, ע"ג שלטים, תעשו מה שאתם רוצים. אבל החפירה לכספת של הבנק- שלי.

  15. הצעה שמוכיחה את עצמה: ברגע שאתם מקבלים את הדו"ח ופירוט העבירה, תצלמו אותו ותגישו ערעור+ שמירת הקבלה של הדואר הרשום. למשטרה אין מספיק כ"א לטפל בחארטה הזו. מ 2008 אני מחכה לזימון על 600 ש"ח. ממש חסרה עבודה לשוטרי התנועה, אלא להסתובב בבתי-משפט ולהעיד שהמצלמה תקינה ולהראות לשופט התעבורה את הפילם.

  16. מרוב שהוא גרם לאנשים לחייך אחרי התקפי הלב שהם חטפו במתיחות: הוא חזר בתשובה ותומך בבנו שמסניף שורות, מסקנה. שמחה לאיד זה לא הכיוון. ואם כבר אתם מצלמים, תראו מקרוב שאני מחייך מאוזן לאוזן בתוך הקסדה ולא שם עליכם קצוץ.

  17. מפתיע מאוד האתר בלינק שצרפת. בשקט אנחנו יכולים להקים בישראל מפלגה רק למלחמה בשחיתות עם כזאת חשיפה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל