fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
voge מוטו24 באנר

דוקאטי מולטיסטרדה – כמה נקודות לציון

דוקאטי מולטיסטרדה – כמה נקודות לציון

הלל פוסק

צילום: יצרן

לפני כארבעה חודשים הועבר לידינו דוקאטי מולטיסטרדה. הדרישה: רכבו עליו כמה שיותר. בשלב זה, כארבעה חודשים לאחר שהועבר לידינו, אמור היה מד הקילומטרז' של ה"מולטי" לעמוד על כ-15 אלף. הוא לא. למעשה, הוא רחוק כמה אלפי קילומטרים מהנקודה הזו. בכל זאת, הוא עבר אצלנו עד עכשיו לא מעט. החל ממיכלי דלק שלמים בתנועה עירונית צפופה-איטית ומעצבנת, ועד מיכל-אחר-מיכל של רכיבה מאד נמרצת על כבישים מהירים. ויש לנו כמה תובנות לחלוק עמכם. חמש מהן הפעם, ליתר דיוק:

1. למניעת שטויות
מולטיסטרדה הוא האופנוע הראשון בהיסטוריה הדו-גלגלית שלנו – שנמתחת, ירחם השם, כמה עשרות שנים לאחור – עם מערכת בקרת אחיזה. זאת אומרת, הראשון שנמצא אצלנו ליותר ממספר ימים. אגב, זה לא ממש מפתיע. שילוב סדרתי של מערכות מניעת אובדן אחיזה, האמורות לשמור על הקוף המתפרץ – ולהקטין את תוצאות חוסר הניסיון, כישרון ויכולת – התעכב שנים ארוכות. המערכת בדוקאטי, כמו באופנועים אחרים המצויידים בה, מזהה על-ידי חיישני מהירות סיבוב הגלגל אובדן אחיזה, ומתערבת. במילים פשוטות, ברגע בו מהירות סיבוב הגלגל עולה על הנדרש לטובת מהירות הנסיעה הנתונה, מתערבת המערכת ומונעת את המשך הסחרור. למערכת שמונה מצבי רגישות קבועים מראש.
 
בפועל זה עובד מעולה. עד כדי כך טוב, שאתה מוצא עצמך תוהה איך לא שולבה המערכת בינתיים בכל אופנוע עם יותר מ-50 כ"ס. העניין הכספי מובן כמובן, אך מדובר במערכת מצילת חיים לכל דבר ועניין – בעיקר בתנאים חורפיים בהם נתקלנו הרבה יותר מדי בשבועות האחרונים. וזה עוד לפני ציון העובדה שמדובר בכלי עזר מעולה לרכיבה על המגבלות גם למי שאינו רוכב-על. אגב, המערכת עוזרת גם לגלות כמה אחיזה מספקים צמיגים אחוריים מודרניים על-רטוב. גם המנוסים והמהירים שבכם יופתעו כמה מוקדם אפשר לפתוח מצערת לרווחה בכל מצב.

2. על התחת
לא כל הרוכבים הגבוהים אוהבים את המושב הרחב של המולטיסטרדה. הטענה מופנית בדרך כלל למדרגה התומכת בתחתית גב הרוכב. עניין של העדפות בעיקר. שכן עבורנו לפחות, עם 187 ס"מ לפני מגפיים, המושב הזה קרוב למושלם. הוא רחב במידה מדוייקת, נוח מאד לאורך זמן למרות הנוקשות היחסית של הריפוד, ומאפשר לנוע לכל הכיוונים ללא בעיות. אילו היינו צריכים לבחור בפרופורציות כידון-רגליות-מושב לשימושים מגוונים, כנראה שהיינו בוחרים בדיוק במידות של דוקאטי.

3. נולד שתיין
20 ליטרים של נפח מציע מיכל הדלק של המולטיסטרדה. נשמע המון, אבל טווח הרכיבה שמציעים כל הליטרים האלה, רחוק מאד מהצהרות היצרן. למעשה ובאופן לא ממש מפתיע, הוא מצטמצם בערך ביחס ישיר למידת ההיכרות שלנו עם האופנוע. בפשטות, הגענו לצריכת דלק של פחות מ-10 ק"מ לליטר ברכיבה מהירה ואגרסיבית, אך לא ממש קיצונית. רכיבה עירונית רגילה תניב כ-11 ק"מ לליטר, ורכיבה רגועה תביא אתכם ל-16-15 ק"מ לליטר ואף טוב מכך. ראוי רק להזכיר כאן כי רוכבים שנתקלים בנתונים כאלה לעיתים קרובות על מולטיסטרדה, טוב יעשו אם ישקלו מעבר לקטנוע גדול. ביומיום אנחנו מגלים שיש צורך לתדלק כל 150 ק"מ בערך. לא כולם יאהבו את זה.

4. ריגשי
במהלך כמה אלפי הקילומטרים הראשונים, לא נגענו כלל בכיול המתלים מלפנים ומאחור. העדפנו ללמוד את האופנוע באופן בו בחרו דוקאטי לשווקו לציבור הרחב. אנחנו גם משתדלים להאמין לרוכבי ניסוי של יצרני אופנועים. לאחר ההיכרות הראשונית, הרשנו לעצמנו להתיימר ו"לתפור" את האופנוע למידותינו. ובשלב ראשון הטיפול הקל, הפשוט והבסיס ביותר – עומס קפיץ הבולם מאחור. כמה מאות קילומטרים של התעסקות הביאו אותנו לקביעת עומס הקפיץ על המצב הנוקשה ביותר, פחות "שני-קליקים". המולטיסטרדה אמנם קופצני מעט יותר בעיר, אך הוא מתמודד טוב יותר עם שני רוכבים, ומעניק התנהגות טובה יותר מחוץ לעיר, עם סילוק תחושה קלה של נדנוד-עכוז בפניות מהירות.

5. תעלי כבר
לא לגמרי ברור למה, אבל המולטיסטרדה מסתמן יותר ויותר כאופנוע המושלם לרכיבה בשניים. אופנועים גדולים ממנו, רכים ממנו, עם מושבים רחבים ורכים יותר, עשויים לתת פייט לא רע. אבל לרכיבה דינמית, כזו בה המורכב אמור לקחת חלק אקטיבי ברכיבה, הדוקאטי הגדול עושה עבודה מעולה. חובה להזכיר כי לארגז המקורי שהותקן מאחור, חלק לא קטן בתנאי החיים של הרוכב. צבירת קילומטרים נינוחה יחסית, מאפשרת להתרווח עם תמיכה טובה – כך היושבים מאחור. גילוי נאות: אנחנו רק מצטטים. אף אחד לא יתפוס אותנו יושבים מאחורי רוכב ממהר.

תקלות?  שמחים לאכזב את הפסימיסטים. מלבד תקר שלישי בצמיג האחורי והתנעה כבדה שרק נשמעת כך בינתיים, לא ייצר המולטיסטרדה אפילו שיהוק בודד. שאפו.

גלריה

24 תגובות ל דוקאטי מולטיסטרדה – כמה נקודות לציון

  1. הוא שותה דלק כמו פרארי….חבל שהוא לא…… לא אוהב אופנועים איטלקיים.

  2. לא מתחבר למנועי V. כל הזמן אתה מרגיש שאתה רוכב עם וויברציות. האופנוע V היחידי שרכבתי עליו בנסיעת "תכנון קניה" היה הגלדיוס של סוזוקי שבוא כמעט לא הורגשה הוויברציה. אין ויכוח שהאופנוע הזה יפה.

  3. ולא מוסיף לאוםנוע יופי. אולי בגלל המשקף הגבוה יש לאופנוע צריכת דלק כזו גבוה.

  4. רוכב וניהנה על הבימר שלי. אם לא הייתי קונה בימר, הייתי הולך על אופנוע יפני ולא על איטלקי.

  5. היופי והקווים שלו מדהימים. האגזוזים יפיפיים. והאופנוע בכלל נראה סוף הדרך.

  6. פשוט יוצאת מהכלל . הכביש הארוך הזה מאחרי האופנוע נותנת את ההרגשה של כל רוכבי דו גלגלי..נסיעה לעבר האופק. אהבתי.

  7. למי שלא יודע, בשיאו של המיתון הכלכלי הגדול באירופה פיתחו את המולטי החדש ויצרו לראשונה אופנוע שניתן להתאים ולכוון את מצב המתלים שלו בלחיצת כפתור. אופנוע שיכול להתנהג כמו קטנוע, כמו טורינג, כמו דו״ש וכמו ספורט – זה אופנוע ששבה את לבי. אל לנו לשכוח את השירות הנהדר שיש אצל היבואן :):):)

  8. מאוד מאוד דומים, אני מאוד אוהבת את הרווח בין הכנף הקדמית לתחתית הכידון ובין הכנף האחורית לזנב. הגבהה שמשדרת הרבה עוצמה, גובה, נוכחות וקשיחות.

  9. רק כשרוכבים מהר בכביש רטוב. והגלגל לא מפרפר סנטימטר ימינה ושמאלה- מבינים על מה הולך הכסף. ולתחושת הבטחון הזו אין מחיר.

  10. תגידו… מה הבוחנים שלכם זוללים בבוקר: תמיסת שמרים כשכולם בגובה משקוף ממוצע. מה הסיכוי שלי ברכיבה עליו כשגובהי 175 ס"מ??

  11. לאחר הכרות עם כלי חדש- זה מאסט!! כל הרכיבה והמפגש שלו עם הכביש חיוני ליציבות, איזון ובטחון עצמי- מעבר לנוחות.

  12. 27/2/2012 הבוקר עמד איתי ברמזור 999, כמה התרגשתי כשראיתי אותו לפני עשור והיום שוב התעוררה אותה האהבה ממבט ראשון. רק אז הוא היה נראה גדול- והיום אני גדול, אז הוא נראה יותר קטן מה:R1. מת על הדוקאטי האלו. רק להושיב עליו דוגמנית וזהו.

  13. 150 כ"ס על 190 ק"ג. מאוד מאוד מכובד ועם הרבה פוטנציאל אקשן.

  14. תספידו, תאמרו גנבים (אמנם יש הרבה גנבים שם) גם אם היפנים שולטים, האיטלקים היו פה קודם ופי אלף יותר מיוחדים. סע בזהירות.

  15. חותך אוטובנים אירופאים בלי מלח ועם גובה שמאפשר מבט מאה מטר קדימה.

  16. סליחה, אבל לא הבנתי מה הקטע עם הפחתת 50 כ"ס פחות?

  17. נראה לי שבעוד שנה שנתיים היא תותקן בכל הגדולים ואף תשופר. והמחירים של היפנים יעלו ושל האיטלקים ירדו.

  18. אתה תקום כל בוקר עם חיוך גדול על הפנים, עד חודש לאחר מכן תגלה שנגמר לך כל הכסף..

    לחנן – מנוע הגלדיוס הוא מנוע אגדי שהגיע במקור מ-SV650 לאחר מכן שימש את הוי-סטרום 650 סימן 1 ובגרסתו האחרונה משמש את הוי-סטרום 650 החדש (סימן 2).
    זה אכן מנוע מאוזן ונעים לרכיבה ממושכת אבל הוא בתצורת L2 לא V2 – כלומר 90 מעלות בין הבוכנות – ממש כמו הדוקאטי.
    עוד מילה על הוי-סטרום – 65 כ"ס על 200 ק"ג אבל תדלוק ממוצע הוא 400 ק"מ.. קשה לי קצת לראות אילו הרפתקאות ניתן לעשות עם אופנוע שדורש תדלוק כל 150 ק"מ. טווח רכיבה מאוד מוגבל לאופנוע ADV.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל