fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר

טל שביט – קורות חיים

טל שביט – קורות חיים

צילום: רונן טופלברג

טל שביט נולד בקיבוץ מעברות ב-17 לאוגוסט 1955, בן בכור להוריו, מיה ועֵלי. הוא גדל בקיבוץ עד גיל 13 ולאחר תקופה של שנתיים בלונדון, עבר עם משפחתו לחופית. בגיל 18 החל ללמוד בטכניון ובשנת 1977 התגייס לצבא ושירת בחיל התותחנים. הוא השתחרר בשנת 1983 בדרגת רב-סרן והמשיך לשרת כמג"ד במילואים עוד שנים רבות, עד פרישתו מהצבא בדרגת סגן-אלוף.

האופנועים היו אהבתו הראשונה של טל. מגיל צעיר הוא נמשך לעולם המוטורי ולאופנועים בפרט. בשל עיסוקיו בתחום זה, נחשב טל לאבי העיתונות הדו-גלגלית בישראל. טל החל את דרכו העיתונאית ככתב בתחום האופנועים במגזין "טורבו" ולאחר-מכן ב-"הגה" ו-"אוטו", בו כתב תקופות מסוימות ולסירוגין עד יומו האחרון.
בשנת 1987 הקים בשותפות את מגזין האופנועים "מוטו", מגזין האופנועים הראשון בישראל. כעורך העיתון וכבעליו, ערך טל מבחנים מקצועיים, קפדניים ואובייקטיביים לאופנועים ועסק גם בחינוך לנושאים חשובים כגון רכיבה נכונה, שימוש בלבוש נכון ובציוד מיגון לרוכב ועוד. טל עסק גם בכתבות שעסקו בתחזוקת הכבישים בישראל, בלימוד רכיבה, באכיפת מהירות על-ידי המשטרה וערך ראיונות עם מומחים לתאונות דרכים.
שמו של טל הלך לפניו כעורך קפדן וכבעל ידע עצום באופנועים, כמו-גם בשפה העברית, בגרפיקה ובעיצוב, וכבעל הומור מקורי ומושחז.

טל שימש בתפקידי עריכה שונים ב-"מוטו" עד שנת 2000, אז החל להקדיש זמן רב יותר לתחום המכוניות כשבין השאר עסק בכתיבה, בהגשת תוכניות טלויזיה שונות ובהקמה וכתיבה של אתרי אינטרנט בתחום המוטורי.
פעילויות נוספות בהן עסק היו הקמת קורסי רכיבה מקצועיים לאופנוענים, השתתפות בפעילויות מחאה נגד העלאת מחירי ביטוח החובה לאופנועים, ייצוג קהילת רוכבי הדו-גלגלי בוועדות הכנסת השונות לצורך קידום הספורט המוטורי בישראל, שיפוט במירוצי ה"סופרמוטו", הבאת ארועי ה"דריפטים" לישראל, השתתפות פעילה בפורומים אינטרנטיים העוסקים בתחום המוטורי ועוד.
בשנת 2006 הוענק לטל פרס על מפעל חיים מטעם עיריית תל אביב. בשנים הבאות הוא שימש כיושבראש התאחדות הספורט המוטורי, היה שדרן ופרשן של מירוצי ה-MotoGP בערוץ 5 וכתב בקביעות גם בערוץ הרכב של אתר Ynet.

במקביל עסק בשנים הללו גם בימאות, עבר קורס משיטי יאכטות, והקדיש שעות רבות לתחביב זה. תחביבים נוספים שלו היו צילום, בישול, טבע וצפרות, לימוד שפות וטיולים.
תחביביו הפכו לעיסוקים אמיתיים. הדברים שהעלו חיוך של אושר על פניו – הפכו לדיווחים עיתונאיים מרתקים, כתובים בצורה מדויקת, ביד רחבה, בהומור, בסגנון ייחודי ובנימה אישית מאד כשבדרך כלל היו גם מלוּוים בתמונות שצילם בעצמו, קפדן, יצירתי ולעתים קרובות בעל נקודת-מבט שונה ומקורית.

רבים אהבו את טל, העריכו ואף העריצו אותו, על המקצוענות המשולבת בצניעות, על יכולתו ליצור קשר בגובה העיניים עם אנשים רבים (גדולים כקטנים), על עִקשוּתו לדקדק בפרטים (גדולים כקטנים), על הלהט והאנרגיות הרבות שהיו לו, אותן רתם למאבקים ציבוריים ולטובת הכלל.

 



בסוף שנת 2010 עלה לאינטרנט אתר האופנועים "דו"גרי" (www.doogri.co.il), שהיה עבורו חלום שהתגשם, ובו השקיע עבודה רבה ומאומצת בעריכת התכנים, בעיצוב ובצילום; טל לא זכה ליהנות מפרי עמלו.
האתר פעיל גם כיום, ומנוהל ע"י מתנדבים מסורים, במטרה שישמש מקור-ידע חשוב לכל חובבי הדו-גלגלי בארץ, כמו גם אתר לשימור מורשתו של טל.

טל נהרג ב-2 למרץ 2011 במחלף מורשה, במהלך מבחן-דרכים לאופנוע. רכב שחנה בשוליים הימניים חצה את הכביש לרוחבו, לכיוון שוליו השמאליים, וחסם את נתיב נסיעתו של טל. טל נהרג במקום.
אלפי אופנוענים יצאו בשיירות מצפון הארץ, מדרומה וממרכזה, ללוות אותו בדרכו לקיבוץ מעברות בפעם האחרונה.

טל הותיר אחריו שני ילדים, הורים, שתי אחיות, בני-משפחה, ואלפים רבים של אוהדים ומעריצים שנשבעו להמשיך את דרכו כדי לשמר את זכרו.

 


 FAQ דוגרי ע"י טל שביט ז"ל

 גלריית טל שביט ע"י הצלם רונן טופלברג

 מבט על – חלון לים התיכון. לקט מטורו של טל שביט

 סרטון וידאו של טל לאפריליה מאנה

 

6 תגובות ל טל שביט – קורות חיים

  1. זכיתי להיות באחד הקורסים לרכיבה שטל העביר בשנת 2001 אכן אדם נדיר
    יהי זכרו ברוך

  2. טל ז״ל היה מאוד שמח אם הייתם מורידים את הפריצות מהאתר ( הכוונה לדוגמניות בעירום)אני יודע שלא תאהבו את התגובה שלי ותגיבו שאני יצור פאנט קיצוני דתי וכו וכו..אבל זאת האמת. זה המינימום שאפשר לעשות שהנשמה שלו תנוח בשלום. מקווה שתבינו את הסיבה. מישהו קרוב שמאוד אכפת לו. שינוח על משכבו בשלום

  3. ידידי היקר, אולי לא הכרת את טל. הוא מאוד אהב את זה, דאג לפתח את המדור הזה אבל לצערינו לא הספיק להמשיך עם האתר. תמיד הוא היה אומר – "אין יותר סקסי מבחורה בלבוש מינימלי לצד אופנוע" ואלו מילותיו. שיהיה לך כל טוב, יש כאלו שזה מפריע, אנו מכבדים את דעתם! מקווים שתמשיך להנות מהתכנים המגוונים באתר.

  4. כנער גדלתי על הכתבות שלו והייתי קורא אותן בשקיקה, ולימים היתה לי הזכות להכיר אותו אישית בתקופה בה עבד במגזין אוטו, עד היום לא נתפס שהוא איננו, תמיד הטיף לי לרכיבה נכונה ובטוחה, איש נדיר, תשמור עלינו מלמעלה חבר יקר. לעולם תהיה בליבי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל