fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

MotoGP ולנסיה – ניצחון חמוץ-מתוק לסטונר

MotoGP ולנסיה – ניצחון חמוץ-מתוק לסטונר

בועז קורפל

צילום: יצרן

אווירת הנכאים שאפפה את מסלול ריקרדו טורמו בסוף השבוע האחרון פינתה את מקומה לשעה קלה בשעת הצהרים של יום ראשון עת שבו לעסוק כל הנוכחים במסלול הספרדי הקומפקטי בפאתי העיר ולנסיה במרוץ ה-MotoGP שהתקיים על המסלול.
ארבע שעות קודם לכן, נערך טקס לזכרו של מרקו סימונצ'לי והדמעות שירדו מעיניהם של כל הנוכחים היו רבות יותר מטיפות הגשם שירד ללא הרף במשך כל סוף השבוע והיווה סימן לחלק מהאנשים כי גם השמים בוכים על אובדנו של אלוף העולם לשעבר בקטגורית 250 סמ"ק ומי שנחשב לרוכב הססגוני ביותר בקטגוריה הבכירה.
"קיבלתי את עמדת הפול פוזישן ואת הניצחון במרוץ בזכות מרקו שיושב במרומים ומנווט את העניינים ולכן כל אלה מוקדשים לו" אמר מיקלה פירו, רוכב קבוצת גריסיני ב-Moto2. התמונות המרגשות של טקס הזיכרון יחד עם התפרצות הרגשות האדירה והבכי הבלתי נשלט של ראש הקבוצה, פאוסטו גריסיני שקיבל את הרוכב שלו שניצח את מרוץ ה-Moto2 היו רק שסתומי פריקה זמניים למועקה הנוראית שרבצה שם על כולם. אין אחד מבאי המסלול שלא חש חוסר אונים לנוכח האובדן הנוראי ואין אחד מבאי המסלול שלא ביקש למצוא נחמה אצל חבריו האחרים שנקבצו ובאו מכל מקום אפשרי.
"אין לי כל ספק שמרקו בעצמו היה מבקש דבר אחד ויחיד, שנגיע לכאן ונמשיך לרכוב ולהתחרות כי זאת המהות שלנו. לפיכך אני מכבד את הבקשה שלו ובאתי עם הרוכבים שלי לולנסיה" אמר גריסיני לפני שהגיע עם קבוצתו אל המסלול.

מקסימום רגישות
טבעם של בני אדם להתאחד ברגעי משבר ולהניח בצד את המחלוקות והמריבות. רגעי המשבר שימשיכו ללוות את כולם בחודשים הבאים, גרמו לרוכבים להנמיך את הטונים ולהתרכז במשימה. מזג האוויר הבוגדני ששרר בולנסיה, גרם לכולם להעלות את הרגישות לרמה המקסימאלית, איש לא רצה לראות כאן עוד נפילה או התרסקות מפחידה.
אלוף העולם, קייסי סטונר רצה לראות את חורחה לורנצו על המסלול. הוא רצה "לקבל" ממנו את כתר האליפות כאשר השניים רוכבים זה נגד זה, אך לצערו הרב, החליט הצוות הרפואי של ימאהה כי לורנצו טרם החלים באופן מלא מההתרסקות במרוץ באוסטרליה ועדיף לשמור אותו לאימונים והמבחנים שיהיו בולנסיה בהמשך השבוע ולא לסכן אותו בשום צורה אחרת.
בהיעדרו של האלוף היוצא, הזמינה ימאהה פעם נוספת את קצויוקי נקאסוגה היפני לצידו של בן ספיס אבל הוא לא היה המחליף היחידי. גם קולין אדוארדס נעדר באפן נדיר מהמסלול אחרי אותה תאונה טראגית בקבוצת טק-3 התכבדו באירוח של אלוף הסופרבייקס האמריקני, ג'וש האייס.

פרט לשניים הללו, התייצבו כל שאר הרוכבים למרוץ הנעילה ובראשם הרוכבים הספרדים שביקשו לחתום את העונה בצורה חיובית אל מול עיניהם של החברים ובני המשפחה שהגיעו לצפות במרוץ.
במקצה הדירוג לא נפלו הפתעות גדולות. סטונר כבש כדרכו את המקום הראשון והפער בינו לבין פדרוסה שסיים במקום השני, הראה כי השניים רוכבים בקצב שונה זה מזה וכי הקנגורו צפוי למרוץ נוסף בו הוא עשוי לברוח לכולם ולשייט לו אל הניצחון.
העניין הרשמי האחרון שעוד נותר לסגור, היה הקרב על המקום השלישי באליפות העולם בין אותו פדרוסה לבין אנדראה דוביציוזו, בן קבוצתם של השניים. לשמחתו של פדרוסה, דוביציוזו זינק מאחוריו ולא ממש סיכן אותו בפתיחה.
את השורה הראשונה השלים דווקא בן ספיס, רוכב ימאהה שמחכה בקוצר רוח לסיומה של העונה, או ליתר דיוק, לפתיחת העונה הבאה עם אופנועי ה-1000 סמ"ק שאליהם הוא רגיל.
בשורה השנייה התייצבו רנדי דה פונייה הצרפתי, שהרשים במקצה הדירוג וראה את ההזדמנות לומר שלום לקבוצת פרמאק עם פודיום היסטורי ולצידו זינק אלבארו באוטיסטה שראה גם הוא הזדמנות זהה והתכוון לממש אותה בעבור סוזוקי שככל הנראה תישאר בסבב גם בעונה הבאה.
ולנטינו רוסי השלים את השורה שנייה וזינק מהמקום השישי כאשר אוהדיו הרבים יחד עם אוהדיו של סימונצ'לי, החזיקו אצבעות שהפעם האופנוע האדום לא יכזיב והדוקטור יוכל להגיע לפודיום ולסגור את מעגל ההנצחה של סימונצ'לי בצורה מושלמת.
מאחור הבריקה ונצצה גם חליפת הרכיבה והקסדה המיוחדת שהוכנו במיוחד ללוריס קפירוסי שציין את המרוץ האחרון בקריירה. לכל אחד הייתה מוטיבציה לסיים בטעם מתוק, איש איש וסיבותיו עמו.

סוף הישורת, סוף הסיפור
פדרוסה ידע כי הזינוק עשוי להשפיע על תוצאת המרוץ והוא "בנה" על יכולת הזינוק שלו במטרה לחלוף על פני סטונר ולהשאיר את דוביציוזו הרחק מאחור ולקוות ש"דובי" יתקוטט עם שאר הרוכבים בזמן שהוא עצמו, יברח קדימה ויסגור את העונה עם ניצחון ומקום שלישי באליפות. פדרוסה הבין מצוין כי על פי היכולת של סטונר במקצה הדירוג, המשימה א תהיה קלה בכלל, אבל הוא היה חייב לנסות ואף הצליח במידה מסוימת. הצלחה קטנטונת שנמשכה עד לפנייה מס' 2.
אבל עוד לפני ששני הרוכבים הכתומים-שחורים החליפו מקומות, פגע אלבארו באוטיסטה בגלגל האחורי של אופנועו של דוביציוזו בקצה הישורת הראשונה והאופנוע שלו נפל על צידו ולקח יחד איתו שת שלושת הרוכבים שהיו לימינו במסלול וכל הארבעה המשיכו בהתרסקות אחת גדולה אל מחוץ לשוליו. ניקי היידן, ולנטינו רוסי ורנדי דה פונייה, היו המומים בשניות הראשונות ולא הבינו מה פגע בהם. כאשר התפזר העשן שהעלו האופנועים המרוסקים כתוצאה מהחיכוך שלהם במסלול בעת הנפילה, התמונה הייתה ברורה. כל הארבעה פרשו בעת ובעונה אחת ועל המסלול נותרו 12 רוכבים בסך הכול. החלום של כל הארבעה להגיע אל הפודיום התפוגג יחד עם העשן וגם החשש מפני הפגיעה בידו של היידן נעלם לאחר שהאמריקני של דוקאטי נבדק ונמצא כי מדובר בחבלה קלה בלבד. "זה היה בלתי נמנע, לא יכולתי לעשות שום דבר אחרי שדוביציוזו פגע בגלגל הקדמי שלי" ניסה באוטיסטה להסביר בסוף המרוץ. גם ראש הקבוצה שלו, פול דנינג האנגלי, חש אכזבה אך התנחם בכך שכל הארבעה יצאו מעניין בשלום והסתפק בדברם הבאים:"זאת הייתה תאונת מרוצים רגילה ולא מעבר לכך. מפאת הרגישות הגבוהה לכל נושא ההתרסקויות, דאגתי מאוד וקיוויתי שכולם יצאו מהעניין בשלום וכאשר התברר לי שאכן כך קרה, אני יכול לנשום לרווחה".

מעט רוכבים אבל המון אקשן
עונת 2011 בקטגוריית MotoGP לא התברכה במרוצים טובים. למען האמת, ניתן לספור על יד אחת את המרוצים הלא משעממים שבהם חזינו העונה ורף הציפיות היה בהתאם. עם 12 רוכבים על המסלול כאשר הבדלי הרמות ביניהם כה גדולים, לא הייתם מוצאים מניין של אנשים שהיו מוכנים להמר כי המרוץ הזה דווקא יהפוך לאחד המרתקים שנראו במהלך העונה כולה ואף יסתיים בצורה דרמאטית.
סטונר השתלט על המקום הראשון וברח מהדבוקה המצומצמת שדלקה אחריו. אחרי שש הקפות, הפער שהוא יצר מהם, נשק לעשר שניות וכך נראה היה כי המנצח כבר נקבע וכל שנותר לגלות הוא מי מהשלושה שרוכבים מאחוריו יגיע אל הפודיום ובאיזה מיקום.
פדרוסה ודוביציוזו נראו כמו שני גורי אריות שמשחקים האחד עם השני ובמהלך הקפות רבות הם החליפו ביניהם מקומות כאשר הטווח שלהם זה מזה נמדד בסנטימטרים בודדים. בן ספיס שזינק מהשורה הראשונה, נצמד בהתחלה לסטונר ופדרוסה ונמלט מהמהומה שהייתה מאחור והתמקם במקום השלישי אך בחלוף מספר הקפות, הגיע אליו דוביציוזו שהתעכב מעט בגלל הנגיעה של באוטיסטה באופנוע שלו, ועקף את ספיס בקלות יחסית והאמריקני נשר למקום רביעי וכל שיכול היה לעשות בשלב הזה הוא להשקיף על דוביציוזו  ופדרוסה שנאבקו על היוקרה ועל המקום השלישי באליפות העולם. מאחור נותרו קארל אברהם וקאל קראצ'לו יחד עם לוריס קפירוסי וטוני אליאס כשהם בעצמם פותחים פער על ג"וש האייס, הקטור ברברה ונקאסוגה.

פדרוסה נמס בגשם
ספיס עוד ניסה להפעיל לחץ על דוביציוזו ופדרוסה לחילופין ולעקוף אותם אך הניסיונות שלו כשלו ובסופם הוא איבד מעט מומנטום, מה שגרם לו להתאמץ במידה רבה יותר על מנת לשוב ולהיצמד אל השניים מחדש ולשמור על הסיכויים שלו לקראת הסיום וגם להבטיח את מקומו במסלול אם חס וחלילה השניים יעופו מחוץ למסלול בלהט המאבק ביניהם.
כשנותרו חמש הקפות לסיום ונראה היה כי סטונר פותח מפרש ומשייט לעבר דגל השח מט, שב הגשם להכות במסלול וטרף את הקלפים פעם נוספת. המסלול הבוגדני בשל חלקלקותו הרבה ואי יכולתו לפנות את המים בצורה יעילה, האט את הקצב של שלושת רוכבי רפסול הונדה שעברו לרכיבה פחות נועזת ונטולת סיכונים. זה היה הרגע שבן ספיס חיכה לו. בזה אחר זה הוא עקף את פדרוסה ודוביציוזו ושעט קדימה לכיוון קייסי סטונר. הפער של אלוף העולם נמחק כמעט לגמרי וכאשר נותרו שתי הקפות בלבד לסיום, ביצע סטונר טעות שגרמה לו לצאת מהקו הנכון של המרוץ ובן ספיס ניצל אותה עד תום ועלה למקום הראשון כשהוא ממשיך לרכוב במהירות ולהתרחק מסטונר.
הגשם בולנסיה פעל כבמטה של קסם על דני פדרוסה ונראה היה כי הוא נמס עד ועוד עם כל טיפה שפגעה בו. הספרדי הקטן איבד גובה וניתק מגע מדוביציוזו ובכך איבד גם את הסיכוי לסיים את העונה במקום שלישי. קאל קראצ'לו, הרוכב האנגלי של קבוצת טק-3 זיהה את חולשתו של פדרוסה ועקף אותו גם הוא ובסופו של דבר סיים דני במקום החמישי בלבד. עבור קראצ'לו, זה היה הרגע החשוב של העונה, הרגע שבו הוא זכה בתואר "הרוקי של השנה".

עד הסנטימטר האחרון, תרתי משמע
היה זה יומם של החובבים הקלישאות המושבעים שמאמינים בכל ליבם שהמרוץ נגמר רק אחרי שהוא נגמר ואי אפשר להכריז על המנצח עד שהוא חוצה את קו הסיום גם אם מדובר בסנטימטרים האחרונים. אני לא יודע אם קייסי סטונר חובב קלישאות בעצמו, אבל אני כן יודע שסטונר הוכיח כי הוא קורץ מחומר של אלופים אמתיים. למרות שספיס התרחק ממנו ופתח פער בראש, סטונר לא וויתר. השניים נכנסו אל ההקפה האחרונה כאשר היתרון של ספיס למעלה משנייה על פני סטונר. בשונה מהמקרים בעבר בהם ראינו כי סטונר נסוג ומוותר ואולי מעדיף להסתפק במקום על הפודיום ולא לסכן את עצמו, הפעם נראה היה כי מדובר בקנגורו מזן חדש. סטונר דחף עד קצה גבול המעטפת של אופנוע ההונדה שלו ואולי אף מעבר לכך. הוא סגר את הפער מספיס בכל אחת מהפניות במסלול ריקארדו טורמו והתיישב על זנב הימאהה בכניסה אל הפנייה האחרונה. ספיס וסטונר לא נראו מעולם כה צמודים זה לזה ובמרחק הקצר שנותר עד לקו הסיום באמצע הישורת האחרונה, הצליח אלוף העולם להגיח לצידו של ספיס ולהקדים אותו על קו הסיום ולנצח בפער קטנטן של 15 אלפיות השנייה. אחד הסיומים הצמודים ביותר בתולדות הספורט.
הקהל היה על קצות האצבעות ובשניות הראשונות לא היה ברור ומוחלט מי אכן סיים ראשון. האם מדובר בפוטו פיניש? המחשב של מערכת מדידת הזמנים סימן כי סטונר הוא המנצח ובימאהה התחלפו הבעות השמחה בהבעות של אכזבה מרה. השמחה דילגה כמה מוסכים משם ונחתה ישירות במוסך הכתום-שחור של רפסול הונדה, בצד של קייסי סטונר.

אחרית דבר
המרוץ בולנסיה חתם את עידן מנועי ה-800 סמ"ק וכבר ביום שלישי ירעמו מנועי ה-1000 סמ"ק על אותו מסלול במבחנים לקראת העונה הבאה. רוכבי ה-MotoGP  אינם מגובשים בדעותיהם לגבי העונה הבאה ולצד רכבים כמו לורנצו וסטונר שמאמינים כי ההצגה תהיה חזקה יותר, ישנם אחרים הטוענים בעקשנות כי מדובר באותה גברת בשינוי אדרת ותו לא.
את התשובות האמתיות לסוגיות הללו, נגלה בעוד חמישה וחצי חודשים. תקופה ארוכה ומעיקה שבה יעבור הענף כולו זעזועים רבים ויישטף בגלי צונאמי כלכליים אחרים. אנחנו, אוהדי הספורט המוטורי הדו גלגלי שהספורט כה יקר לליבנו ואשר כססנו ציפורניים וקיווינו למרוצים טובים העונה וכל שקיבלנו זה סדרת הישרדות, נחכה בחוסר סבלנות ונחזיק אצבעות לעונה טובה יותר מזו שחלפה. אחרי ככלות הכול, ופרט לקייסי סטונר שהבריק ונצץ מעל כולם, עונת 2011 הייתה אחת הנוראיות בכל הזמנים. זאת אינה קלישה, זאת עובדה!

לתוצאות המלאות וטבלאות דרוג סופיות

4 תגובות ל MotoGP ולנסיה – ניצחון חמוץ-מתוק לסטונר

  1. אחלה מרוץ לסיום העונה אבל כל השאר כמו שכתבת קורפל. שיעמום אחד גדול וחבל

  2. אם יהיו עוד כמה עונות כאלו יפסיקו לנו את הGP.
    אחלה בועז…….גם בטלויזיה אתה 10.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל